שאיבה לתינוקת שיונקת והלוגיסטיקה שקשורה בזה

ramtsi

New member
שאיבה לתינוקת שיונקת והלוגיסטיקה שקשורה בזה

שלום לכולם, אני אבא לתינוקת מדהימה בת כמעט חודשיים.
אשתי מניקה, ולאחרונה (האמת רק אתמול) שאבה פעם ראשונה. עוד לא ניסינו האכלה מבקבוק. אשמח לקבל טיפים הקשורים בעניין, ובמיוחד לגבי חימום מחדש של הבקבוק בטרם יציאה החוצה, או במקרה שאשתי לא זמינה להנקה.
תודה רבה!
 

זלופית

New member
לגבי חימום, אם לא היה במקרר - אפשר גם לתת בטמפרטורת חדר

אם מחממים - להכניס את הבקבוק למים פושרים ל2-3 דקות ואז לערבב בעדינות (לא לנער כמו תמ"ל). עד שמגיע למצב שאתה לא מרגיש הבדלי טמפרטורות אם אתה מטפטף טיפה על היד שלך (אתה אמור לא להרגיש את הטיפה בכלל, כי היא בחום הגוף).
עוד דרך לדעת שזה חם מספיק זה שניתן לערבב מאוד בקלות כי השומן מתמוסס לאיטו עם המים (בקירור החלב ניפרד והשומן צף ומתקשה למעלה בשכבה דקה).
יש גם הרבה מידע ברשת, למשל:
https://www.health.gov.il/Subjects/infants/feeding/Pages/Storage.aspx

הרבה מזל טוב
 

MotheRonit

New member
אם רוצים לשמר את ההנקה חובה לתת בצורה תומכת:

בקבוק מתאים עם פטמה קשה ורחבה שתשמור על מפתח פה תקין ולשון במיקומה.
2. הבקבוק במקביל לרצפה (החלק הרחב של הפטמה רק חצי מלא) מה שמכריח את התינוק לעבוד כמו בהנקה (במקום טפטוף רציף) ומגדיל את הסיכוי למנוע העדפת בקבוק. אם צריך יש להחזיק את התינוק בפחות תנועת ערסול על מנת ליצור את הזוית הרצויה.
3. לתת בהתחלה פטמה ריקה ורק אחרי כמה שניות לעלות את החלב (כמו בהנקה) כל כמה שלוקים להוריד את החלב (להשאיר פטמה ריקה בפה) ורק אם התינוק ממשיך לעשות תנועת מציצה לעלות שוב את החלב.

הקו המנחה הוא האכלה איטית (כדי שתחושת השובע תגיע עם כמות קטנה של חלב. כדי לא להגיע למצב של האכלת יתר מה שיצור קפיצת גדילה על השד ועלול לגרום גם לשביתת הנקה)

מציעה לא לפחד לתת את הבקבוק בטמפ החדר. זאת אומרת להוציא אותו מהמקרר לפני שיוצאים לדרך ומתי שצריך לתת ב"תנאי שדה". בכל אופן אם בכלל זאת רוצים לחמם צריך לקחת בתורמוס מים חמים לשים בקערה ואז להניח את הבקבוק. כמו גם עדיף לא לחמם את הבקבוק פעמיים אלא לקחת אותו קר (אם עבר מקרר/הקפאה אחרי השאיבה) ואז לחמם. אם שאבה טרם היציאה אז בכלל לא צריך לחמם.
קחו בחשבון שיש מספר שעות מסוים שבו חלב יכול להיות מחוץ לתנאי קירור - ובקיץ במיוחד יש להקפיד - שאם יוצאים למספר שעות ארוך יש להצטייד בצידנית עם קרחומים.
 
למעלה