כניסה לפעוטון בגיל שנה

כניסה לפעוטון בגיל שנה

אשמח לשמוע ממי שילדיו נכנסו לפעוטון סביב גיל שנה. כלומר, אחרי כשנה במסגרת של מטפל יחיד (הורה או מטפל יחיד אחר).
איך זה היה? כמה זמן לקח לילד להתרגל?
טיפים להקלת ושיפור התהליך?

תודה מראש!
 
אנחנו


נכנסה לגן בגיל שנה וחודש אחרי שהייתה בטיפול של סבתא מגיל 3 חודשים.
עשינו לה הכנה לפני - קראנו ספרים על ילדים שהולכים לגן ("תגידי איך קוראים לך", "שבלול בצנצנת"), עשינו טיולים לסביבת הגן וסיפרנו לה שהיא תלך לגן בקרוב ושעדיין תבלה כל אחה"צ עם סבתא.
&nbsp
ההסתגלות הייתה די קשוחה - הרבה בכי ובימים הראשונים סרבה לישון צהריים. חזרנו שוב ושוב על זה שאחנחו חוזרים לאסוף אותה אחה"צ, הדגשנו מי בדיוק בא (אבא \ אמא \ סבתא) ולא הארכנו בפרידות - נשיקה, חיבוק, נותנים למטפלת שמרגיעה וזהו. דיברנו הרבה על הגן, מה היה, מה יהיה (לפי הלו"ז שהם נותנים) וכל הזמן הדגשנו כמה כיף וטוב זה גן.
אחרי שבועיים בערך התחילה לישון צהריים, אחרי חודש וקצת (בגלל החגים התהליך נקטע) כבר לא היה בכי, לפעמים קצת בכי התרגשות באיסוף. אחרי עוד חודש גם זה לא - הולכת לגן בשמחה ומקשקשת כל הזמן על הגננות והחברים מהגן

&nbsp
סה"כ הגן עשה לה טוב - התחילה ללכת, מדברת בלי סוף - ואני שמחה שהכנסנו אותה.
 
הבכור שלי נכנס לגן בגיל שנה וחודשיים

עד אז היה איתי בבית.
הכניסה הייתה סופר חלקה. ממש אפס בעיות מיום ההסתגלות הראשון.
נראה לי שזה מאוד תלוי בילד ואי אפשר להסיק מילד אחד לילד אחר.

הטיפ שלי הוא לא להתייחס לזה כאל משהו גדול ונורא, אלא לשמור על גישה טבעית וחיובית (לא לעשות מזה ביג דיל...כאילו הוא עומד בפני שינוי דרמטי ביותר בחייו). לשדר שאת סומכת על המטפלים החדשים שלו, שאת שמחה שהוא הולך ושאת יודעת שיהיה לו טוב וכיף. אגב, נראה לי שגם בשבילך עדיף שתאמיני בזה באמת... שיהיה גם לך יותר קל.

בהצלחה!
 
לי היה נורא קשה

להם הרבה פחות. הגדולה הסתגלה תוך רבע דקה, האמצעי בכה כמה ימים, לשלישית לקח שלושה שבועות של פרידות מורטות עצבים (אז בעיקר אבא פיזר בבוקר, ולא סיפר לאמא כלום). באופן כללי בגיל הזה אי אפשר ממש להכין אותם לשינוי. לנו זה נורא קשה, הם לא זוכרים מזה שום דבר, וזו תקופה קצרה וחולפת. חשוב לקצר כמה שיותר את התהליך, להראות כמה שפחות כמה קשה לך. אני נעזרתי באשת צוות (הייתי מעבירה מהידיים שלי לידיים שלה) וגם התחמשתי בשוחד לימים קשים (פתי בר/קובית שוקולד). בהצלחה!
 
למעלה