שאלה על שילוב הנקה עם תמ"ל

שאלה על שילוב הנקה עם תמ"ל

שלום, הבן שלי בן חודש וכמה ימים. ההנקות נמשכות הרבה זמן ויש לו גם הרבה פעמים הפרשים קצרים בין הנקות, או מאוד קצרים. נניח נרדם ואחרי כמה דקות רוצה עוד...זה קורה הרבה. מכיוון שכרגע אני לא ישנה יותר משעתיים או שעתיים וחצי רצופות בלילה וגם זה רק פעמיים בלילה, חשבתי אולי להחליף ארוחה אחת בלילה בתמ"ל שבן זוגי יתן וכך אולי אוכל להגדיל את מס'השעות שאוכל לישון ברצף, לפחות בחלק מהלילות. אני אנסה גם לשאוב אבל למקרה שלא אצליח לשאוב מספיק או לא אספיק, למישהי/ו יש ניסיון עם החלפת הנקה אחת בתמ"ל? האם צריך לחשוש שזה יפגע ביצור החלב או ברצון התינוק לינוק?
 
אני שילבתי

בשני הגדולים שילבתי הנקה עם תמ"ל, בדיוק באופן שאת מתארת, ובדיוק לאותה מטרה. שילוב התמ"ל פוגע באספקת החלב, אבל זה ביחס להנקה מלאה, לא ביחס להנקה לא מלאה, כך שאין לך ממה לחשוש. מבחינת המרווחים - נשמע שאו שהוא לא מסיים לינוק עד הסוף, או משתמש בך כמוצץ, או גם וגם. האם החיבור שלו לשד נכון? (אין כאבים/אי נוחות, את שומעת את הבליעות ורואה אותן? אם רק השפתיים זזות - את מוצץ) האם יש לו מוצץ? (אני ממליצה מאד בחום) האם את מציעה בכל פעם את שני הצדדים? האם הוא עולה במשקל? פגשת יועצת הנקה?
 
תודה

אני שומעת ורואה בליעות אבל לא תמיד. אני באמת חושדת שלפעמים משתמש כמוצץ....יש לי קצת כאבים, הוא מושך את הפטמות לפעמים אבל יודע לתפוס לא רק את הפטמה. הכאבים לא חזקים ואין פציעות. קראנו שמומלץ לחכות עד גיל חודש עם מוצץ כד שההנקה תתבסס אז חיכינו ורוצים עכשיו להתחיל להשתמש. יש לך המלצות איך להציע לראשונה ובאיזה מצבים כדאי לתת אותו באופן כללי?

עד לפני 4 ימים הוא עלה יפה במשקל, מאז לא שקלתי. פגשתי יועצת הנקה, היא ראתה שהוא כן יונק והציעה כמה טיפים להנקה פעילה יותר, שאעשה כשאני רואה שעושה הפסקות או נרדם (ניסיתי ראיתי שזה עוזר רק מעט ועדיין יש בעיה), אבל באופן כללי היא אמרה שגם הפרשים קצרים זה נורמלי ואין באמת כלל של כל שלוש שעות, שזה משהו שעולם התמ"ל הכניס וצריך לתת לפי דרישה...הבעיה שלי יהיה קשה להחזיק מעמד בהנקה ככה אז כן היתי רוצה לפתור את זה אם אפשר. היא גם אמרה שהוא קטן וכנראה יפתח יותר פערים אח"כ, אי אפשר לדעת מתי, זה משתנה...מבחינת צדדים, לפעמים אני רואה שהוא נרדם לגמרי ולא רוצה להמשיך אז לא מציעה שני. במיוחד אם זה זמן קצר אחרי הנקה קודמת, אני מניחה שזו מין השלמה כזאת...
 

מ י כ ל10

New member
מנסה

ממליצה לך לכתוב גם בפורום הנקה
על פניו נקרא שהוא במחזורי שינה - אכילה לא מספקים. את המעגל שוברים או משינה טובה וארוכה (עיטוף יכול לעזור מאוד. שינה ארוכה במנשא עלייך גם יכולה להועיל) או מארוחה טובה.
כמה זמן זה "הרבה זמן"? 40 דקות בגיל הזה זה לגמרי הגיוני (אם הוא עובד. לא סתם מתפנק).
זה קורה לאורך כל היום? בערב יש יותר נטייה ליניקות "צבר" או "אשכול" תכופות, שמאפשרות לתינוק לפתוח פערים גדולים יותר בלילה.
כתבת שהוא קטן. באיזה שבוע נולד? מה היה משקל הלידה ומה היה משקלו לפני 4 ימים?
מוצץ והנקה מבוססת - הנקה מבוססת פירושה שאת יכולה להניק באמצע הלילה מבלי שתצטרכי להדליק אור כדי לראות מה את עושה.
 
בקטן התכוונתי לגיל

שחודש זה עוד גיל קטן. נולד בשבוע 39 פלוס 2. בלידה 3.160. לפני ארבעה ימים 4.100, היה בדיוק בן חודש.
בערב קורה שיש מה שנראה לי הנקה אחת שלא נגמרת, שנרדם קצת אחרי שינק רצוף אבל כל פעם כששמים אותו על החזה מתעורר טיפה ורוצה עוד, יש כאלה שנמשכות שעה וחצי שעתיים, או כמה שעות אפילו עם הפסקות של כמה דקות בהן הוא עדיין ער (למשל באמצע יש מקלחת או החלפת חיתול או שסתם ער. כזה דבר היה לי יומיים בשבוע החולף אבל הנקות של שעה וחצי או שעתיים עד שנרדם לזמן ממושך קורה כל יום לפחות פעם, וגם בלילה). אבל בבוקר קורה גם שאחרי 3/4 שעה למשל או שעה רוצה שוב ויונק מעט.

בגדול בלילה יש לו בד"כ שעתיים וחצי (לפעמים שלוש) שינה, ואח"כ עוד כשעתיים או קצת פחות, ואז בבוקר מוקדם זה מתקצר ל3/4 שעה או שעה, בד"כ עד הצהריים. הבעיה שמאז שמתעורר בלילה עד שנרדם שוב יכול לפעמים לקחת גם שעתיים. כשנראה שנרדם ומחזירה לעריסה לרוב נראה כאילו הוא נזכר שהוא עוד רעב ואז מחזירה לעוד האכלה...

לגבי עיטוף, זה לא פוגע בהתפתחות שהידיים לא חופשיות? הוא הרי צריך ללמוד להפעיל שרירים, לא?

על פורום הנקה ויתרתי כי ראיתי שהוא מאוד לא פעיל.
 

מ י כ ל10

New member
בגדול זה נשמע מתאים לתינוק בן חודש

העלייה במשקל טובה, כך שאין ספק שהוא מקבל מספיק אוכל.
הנקה של כשעתיים עם הפסקות קצרצרות היא הגיונית בשעות הערב. למיטב ידיעתי ייצור החלב אינו אחיד לאורך היום.
כמו כן, החודשים הראשונים רצופים קפיצות גדילה, וייתכן שאתם נמצאים בעיצומה של אחת כזאת.
נשמע שעיטוף יכול להיות מצוין עבורכם. צריך לעטוף היטב והדוק. אנחנו מדברות על עיטוף בזמן שינה, כך שאין שום צורך בהפעלת / גילוי שרירים בזמן הזה. תינוקות לא אוהבים מרחבים, והעיטוף מחזיר אותם לביטחון שברחם. מניסיוני זה מרגיע את הרוב המוחלט של תינוקות, בתנאי שאינם רעבים וששום דבר אחר לא מציק להם. תינוק שנרגע בידיים יירגע כמעט תמיד בעיטוף (כשהוא עלייך הוא מריח את החלב אז זה עניין אחר).
בקשר לדברים שנכתבו:
מנשא הוא דבר נפלא. תנוחת ערסול היא תנוחה נהדרת לקטנטנים. שימי לב לערסל לשני הצדדים ולא להתקבע על צד אחד. בטן לבטן היא גם תנוחה מצוינת, בעיקר אם יש קצת רפלוקס.
גם העיטוף וגם המנשא מונעים את רפלקס המורו שמעיר אותם, ומאפשרים שינה איכותית.
כשהוא ער ובהשגחה הוא צריך להיות על הבטן. המלצתי הקבועה: אף פעם אין זמן מתאים להניח תינוק על הבטן, ולכן זו צריכה להיות ברירת המחדל: יש לך תינוק ער בידיים ואת רוצה להניח אותו? שימי על הבטן וכשמקטר העבירי לגב. למשל בהחלפת חיתול. הזמן הזה מצטבר וכך לא מגיעים לגיל מתקדם עם תינוק שלא יכול להיות על הבטן.
ושאלה אחרונה - אם הוא כבר נרדם, למה את שמה אותו שוב על החזה שלך? תינוק יונק שיהיה קרוב לשד כמעט תמיד ירצה לינוק. מלבד אוכל זה גם מאוד מרגיע. אם הוא נרדם העבירי עטוף לעריסה (את יכולה לעטוף עוד לפני ההנקה ולהניק עטוף, וכך לא ידחף ויפריע עם הידיים).
בהצלחה!
 
תודה

הערב למשל הוא כחמש שעות היה ער וכל הזמן רצה לאכול עוד, כמה פעמים כשחשבתי שנרדם וניסיתי לשים בעריסה, התעורר...זה ממש מתיש, חמש שעות שברובן הגדול הוא יונק ואי אפשר לעשות כלום
. ממש מקווה שימים כאלה יעברו מהר. נראה לי כאילו משהו פה לא נורמלי ושאי אפשר להחזיק ככה מעמד בהנקה אבל אולי הוא פשוט לא יודע לינוק יעיל וילמד בעתיד הקרוב, לא יודעת...

אני שמה על החזה באמצע אחרי שנרדם כי חשבתי שככה יותר קל לו להכנס לשינה יותר עמוק אם הוא רוצה לישון ושעדיף לשים בעריסה כשהוא ישן לגמרי.

העיטוף הוא בשמיכה?
 

מ י כ ל10

New member
אני עוטפת בטטרה

פורשים טטרה, מניחים את התינוק במרכז הריבוע, כשראשו מחוץ לפאה הרחוקה ממך. מקרבים את שתי ידיו לחזה וכורכים באלכסון את שתי הפינות העליונות (פינה ימנית עליונה לכיוון חזה/מותן ימין של התינוק, ופינה שמאלית עליונה לכיוון חזה/מותן שמאל של התינוק). את החלק התחתון מרימים וכורכים מתחת לתינוק (עם רגליים כפופות לבטן, אם הוא מאפשר, או ישרות - אם לא מאפשר). כשהוא שוכב הקצוות מתחתיו (או שתתחבי אותם בתוך הכריכות), והוא צריך להיות הודיני כדי להשתחרר.
זה מאוד פשוט אחרי שרואים מישהו עושה את זה
 
לא הלך לנו להדק את הזרועות עם טטרה...

בחיפוש ראיתי שיש שק שינה מיוחד לעיטוף תינוקות אז אני חושבת להזמין.
 
בקשר למנשא

ניסיתי אתמול בלופיקס תנוחת צפרדע ולא נעים לו, צריך לנסות עוד אופציות כנראה.
 

הייבי

New member
בגיל הזה תנוחת ערסול

לא יודעת ספציפית לגבי הלופיקס אבל הקטן שלי אהב לישון במנשא בתנוחת ערסול עם הראש שלו על צד שמאל שלי כדי לשמוע פעימות כמו ברחם. לגבי העיטוף- הכוונה היא כששמים לשינה. בשאר הזמן צריך להיות עם ידיים חופשיות וגם על הבטן כדי להתחזק. את מנסה להחליף חיתול בין הצדדים כדי להעיר אותו שיסיים לינוק?
 
ניסינו גם תנוחת ערסול

בלופיקס וגם בכה. וניסינו גם בייבי ביורן וגם...אולי הם צריכים להתרגל?
 

הייבי

New member
לא כל התינוקות אוהבים מנשא

בכל מקרה שווה לנסות את המנשא דווקא כשרגוע. להסתובב איתו קצת בבית לראות אם מתרגל. כשבוכה ולא רגוע גם לך יותר קשה למקם אותו נכון וגם הוא מתנגד יותר.
 
לא נשמע לי תקין

הנקה של שעתיים ? זו בוודאי הנקה לא יעילה וחלק ניכר ממנה הוא מציצה ולא אכילה. בטח שאת מותשת. משקל הלידה בסדר גמור, שתי הקטנות שלי נולדו 3.100 ו- 3.300 והצליחו לפתוח פערים בלילה. לא לפי הספר (תינוקות שישנים 8 שעות רצופות...) אבל בגיל חודש היו 3.5-4 שעות, וגם שינה משמעותית במהלך היום. עיטוף - דבר נפלא. האיברים המתנפנפים האלה (הידיים שלהם) מפריעים להם לישון. תראי סרטון על עיטוף נכון. אני עדיין עוטפת את הפיצית (בת 3.5 חודשים) ואיכות השינה שלה הרבה יותר גבוהה כשהיא כרוכה. לגבי מוצץ - אני משתמשת במוצצי סיליקון של מאמ. לי זה לא פגע בהנקות. תמיד התחלתי לתת בגיל לידה. חלק הסכימו לקחת וחלק סירבו. כשאני מזהה סימני עייפות אני עוטפת, שמה כריות משני צידי הראש ונותנת לה את המוצץ. לרוב יושבת לידה שתיים שלוש דקות ומחזירה כשהוא נופל / נותנת קונטרה בעדינות עם האצבע. אני עושה את זה גם כשהנקה הופכת למציצה. בהצלחה!
 
לגבי לשים על הבטן

התינוקות שלי שנאו להיות על הבטן בגיל כזה קטן והיו בוכים נורא. אני התחלתי לשים אותם על הבטן סביב גיל 3 חודשים כשגדלו והתחזקו קצת ויכלו להחזיק את הראש וכולם התפתחו בסדר גמור.
 
למעלה