בעיות שינה בגיל חצי שנה

SHIRLUCI

New member
בעיות שינה בגיל חצי שנה

הבן השני שלי,בן חצי שנה מתעורר לאחרונה באמצע הלילה בסביבות השעה 3:00-4:00 ואי אפשר להחזיר אותו לישון!
הוא הולך לישון בד"כ באיזור השעה 18:30-19:00 לאחר מקלחת ובקבוק. נרדם בד"כ בקלות ומתעורר בסביבות חצות או 2 בלילה לאכול. הוא לא אוכל בקבוק שלם אף פעם אבל בכללי הוא לא מסיים בקבוקים-גם במהלך היום... ואז אחרי שינה של עוד אולי שעה הוא מתעורר שוב ואי אפשר להחזיר אותו לישון.
הוא ישן בחדר עם בני הבכור כך שגם אני לא רוצה שהוא יפריע לו(כי הוא מדבר) וגם אני רוצה שימשיך לישון עד הבוקר כי הוא זקוק לשינה.

אשמח לעזרה...
 

הייבי

New member
מה שאנחנו עשינו

היתה לנו בעיה דומה עם הקטן (שגם ישן עם הגדול בחדר). גילינו שהרבה פעמים עוזר להחליף חיתול. החיתול המלא, בעיקר החורף שקריר יותר (גם בחדר מחומם) מציק לו. אנחנו מחליפים והרבה פעמים חוזר אחרי זה לישון בקלות. בגיל חצי שנה הייתי בודקת אפשרות של קפיצת גדילה שאז יכול להיות שפשוט רעב שוב. מבחינה מוטורית למד משהו חדש? להתיישב/להעמד? כי אם כן זה יכול להיות גורם מפריע לשינה אבל לרוב עובר תוך שבוע לבד. בנוסף אנחנו בלילות קשים עוטפים אותו בשמיכה ועוברים לסלון/חדר שלנו כדי להרגיע בידיים ולנמנם אותו חזרה בלי שיעיר את הבכור. לדעתי חשוב לא לוותר ולא לתת לו תחושה שזה בוקר ואפשר עכשיו לשחק. להקפיד לא לנהל איתו שיחה אלא רק לחזור על מנטרה קבועה- שים ראש לך לישון/עכשיו לילה כולם ישנים וכו. מה שעובד בשבילכם. והכי חשוב- נשימות עמוקות וסבלנות שנת תינוקות משתנה כל הזמן וגם זה יעבור.
 
אולי להעשיר את התמ"ל עם דייסה ואז זה ישב יותר טוב?

אם כי מצד שני זה יכול לגרום לכבדות.
 

הייבי

New member
רק הערה על דייסה

זה לא בהכרח משפר את השינה. בהחלט יכול לגרום לכבדות וגם דוחף הרבה קלוריות לאו דווקא נדרשות. אבל זו דעתי... וכן יש אימהות שנשבעות בזה
 

michal@gal

Active member
מנהל
אצל הילדים שלי

דייסה בלילה קלקל את השינה. אולי היה להם כבד מדי בבטן.
 
למעלה