תינוק בן 3.5 שבועות שלא ישן מספיק?

a morph

New member
תינוק בן 3.5 שבועות שלא ישן מספיק?

הי, אשמח מאוד לעצה מבעלי/ות ניסיון. הבן המתוק שלי בן 3.5 שבועות, ומסביבי מספרים לי שילדים בגיל הזה בעיקר אוכלים וישנים, אבל כנראה שהאהוב שלי לא קרא את ספר ההפעלה של עצמו

בלילה הוא דווקא ישן די טוב, מתעורר כל שלוש שעות לאכול אבל בין ההאכלות לרוב ישן היטב (למעט אפיזודות בודדות של בכי עד כה, בלי עין הרע).
הבעיה, אם זו בכלל בעיה, זה בשעות היום. לפעמים הוא אוכל, נרדם עליי במהלך האכילה או במהלך ההרמה לגרעפס, אך ברגע שאני מניחה אותו בעריסה הוא מתעורר, או שנשאר רדום לכמה דקות, נגיד חצי שעה, ומתעורר.
בהתחלה כשהוא מתעורר הוא נשאר רגוע, פשוט שוכב לו ומתסכל לצדדים, מזיז ידיים ורגליים, עושה כל מיני קולות מצחיקים וכו', אבל אחרי זמן מה של ערות הוא מתעייף/משתעמם ומתחיל לבכות ואני חייבת להרים אותו על הידיים (ובשעות הערב זה גם לא כל כך מרגיע כנראה כי מתחילים כאבי הגזים).
זה לא שהוא לא ישן בכלל במהלך היום, אבל אם נניח בלילה יש לו תנומות די רציפות בין ההאכלות, ביום לפעמים יכולה להיות לו תנומה ארוכה אחת (של שלוש שעות פלוס) או כמה תנומות קצרות (של שעה גג).
התחלתי לשים אותו בטרמפולינה בשעות הערות האלה, בתקווה שזה ירדים אותו או שלפחות ישתעמם בה פחות, וזה באמת מאריך קצת את חלון הזמן של הערות הרגועה אבל לא לגמרי פותר את העניין.
יש לי שתי שאלות, קודם כל האם המצב הזה הוא בכלל בעייתי? אני אמא בפעם הראשונה ואין לי כל כך בסיס להשוואה, ובאינטרנט יש כל מיני מאמרים שחלקם סותרים זה את זה לגמרי.
במידה וזה כן בעייתי, מה יש לעשות בנידון?
 
כמה שעות בסה"כ הוא ישן במהלך כל היממה?
זה הדבר הכי חשוב לבדוק.
מעבר לזה, אם את מרגישה שהוא מתעורר מיד כשאת מניחה אותו בעריסה - נסי להמתין עוד כמה דקות בין הזמן שהוא נרדם לזמן שאת מניחה אותו בעריסה. לתינוקות לוקח כ 20 דקות מההירדמות להיכנס למצב של שינה עמוקה יותר. במצב הזה יהיה לך יותר קל להעביר אותו לעריסה מבלי שיתעורר.
&nbsp
מה לגבי מנשא? יצא לך לנסות? בעיקר בזמן של גזים - מנשא יכול להקל עליך ועליו מאד מאד, ויש תינוקות שמאד אוהבים לישון במנשא, ואם גם לך זה יהיה נוח אז זה יכול להיות פתרון טוב לשעות היום.
&nbsp
(*) מילה לגבי טרמפולינה - היא אמנם מעולה בהרגעה, וכבודה במקומה מונח, אבל בזמן העירות שלו עדיף להשכיב אותו על מזרן על הבטן - זה הרבה יותר נכון מבחינה התפתחותית מאשר טרמפולינה.
&nbsp
ו... מזל טוב!
 

a morph

New member
תודה


לגבי ההשכבה על הבטן, הבעיה היא שהוא שונא את זה
כל השכבה על הבטן מסתיימת בתוך כמה דקות בסשן של צרחות, גם אם לפני כן הוא היה רגוע לגמרי. אני מקווה שזה ישתפר בקרוב, וששהיה ב״אוניברסיטה״ אולי תצליח להסיח את דעתו.
לגבי המנשא, האם זה פתרון ״נכון״ התנהגותית? כלומר, האם שהייה ואף שינה ממושכת בתוך מנשא לא תיצור תלות? הסיפורים על התינוקות שהתרגלו להיות ולישון רק על הידיים גם לא מאוד מעודדים...
 

מ י כ ל10

New member
מנסה גם

ראשית, מה שתיארת נורמלי מאוד וקורה לתינוקות רבים. בכורתי הייתה כזאת בדיוק. הרופאה אמרה לי: אם תחברי את כל העשר וחמש דקות שהיא ישנה פה ושם תגלי שזה מספיק. נכון, זו לא שינה איכותית (ובוודאי לא עבורך), אבל היא מספיקה.
&nbsp
מנשא כריכות עבד בשבילי מעולה! בפנים היא ישנה, ואני עשיתי דברים, גלשתי בפורומים ואפילו נמנמתי בחצי שכיבה/ישיבה. לטעמי האישי - שום דבר התנהגותי לא צריך להטריד אותך בשלב הזה. יש שיחלקו עליי, אבל לדעתי כמעט לא תלוי בך אם הוא יהיה תינוק שיהיה תלוי בידיים או לא...
&nbsp
לגבי זמן בטן: ההמלצה הקבועה שלי היא זו - ברירת המחדל בהנחת תינוק *ער* צריכה להיות על הבטן. רוצה להחליף חיתול? שימי על הבטן ואחרי כמה דקות כשמתחיל לקטר תהפכי ותחליפי. רוצה להניח אותו על הספה / מיטה לידך? כנ"ל. הדקות האלה מצטברות.
 

מ י כ ל10

New member
ושכחתי

עיטוף!
בגיל הזה לגמרי אפשר לעטוף כשמשכיבים לשינה.
עיטוף הדוק ש"כולא" את הידיים ולא מאפשר לתינוק מורו. ואם הוא מסכים: לעטוף עם רגליים מקופלות לבטן. כמו ברחם
 

a morph

New member
עיטוף אכן עובד, לרוב

בלילה אני נוהגת יותר לעטוף (אולי זה מסביר חלקית את איכות השינה הטובה יותר בלילה?), ביום לפעמים כן לפעמים לא, כואב לי הלב להשאיר אותו ״קשור״ כל הזמן... בכל זאת רוצה שיהנה מחופש תנועה ויזיז ידיים ורגליים.
אבל לפעמים גם עיטוף לא עוזר, אם הוא מספיק ערני הוא מתפתל עד שהוא משחרר יד, ואז עוד יד והלך העיטוף.
 

a morph

New member
זה בדיוק מה שאני עושה


מניחה על הבטן לפני החתלה, כי ממילא הוא מקטר כשמפשיטים אותו אז כבר נחבר את שני הקיטורים יחד.

אז ההרגל להיות ולישון עלייך לא השתרש בגלל המנשא? זה הדבר היחיד שאני חוששת ממנו, שלא יווצר מצב שהוא לא מוכן לרדת מהידיים בכלל.
 

מ י כ ל10

New member
תראי, היא בהחלט הייתה ילדה מאתגרת

אבל היא הייתה צריכה את זה... זה לא שיכולתי לעשות אחרת. בלי זה היא פשוט הייתה בוכה בלי הפסקה.
מאוד עוזר לישון טוב, כי קמים רעבים ואוכלים טוב, ואז ישנים טוב. אחרת היא הייתה נכנסת למעגל של ארוחות חלקיות ושינות חלקיות.
ובכלל - עד גיל 3 חודשים הם עדיין 'רחמיים' כאלה
&nbsp
בהצלחה!
 
מהנסיון שלי ילד מגיע עם טמפרמנט

הגדולה שלי ידעה לחכות להנקה/בקבוק כשהיתה שומעת את הקול שלי ומבינה שהאוכל בדרך, וככה גם הפצפונת (7 שבועות) - באמצע היו לי חבר'ה שהיו צורחים עד שהפטמה היתה בפה שלהם. הנחלת הרגלים לא מתחילה בגיל הזה (לפחות אני לא מתחילה אותה בגיל הזה) למרות דברי הלוחשת, ואני נותנת לילד מה שאני מרגישה שהוא צריך ולומדת להכיר אותו תוך כדי. הפיצית שלי ישנה נהדר, אבל אחה"צ ובערב (ולפעמים גם בתחילת הלילה) היא צריכה המון ידיים ותשומת לב, וזה מה שהיא מקבלת. לגבי הבטן - אני לא שמתי המון על הבטן אף אחד מהילדים, קצת מדי פעם עד הקיטורים. ובכל זאת עברו בסדר גמור את השלבים ההתפתחותיים השונים. אה, ו... מזללל טובבבבב אמא !!!!!!!!!
 

a morph

New member
תודה, איזה כיף לראות אותך פה


גם שלי ככה, כשהוא רעב הוא לא יירגע עד שהפטמה בתוך הפה שלו.

והמון מזל טוב!!!
 
הילדון שלך רחוק מלפתח הרגלים

מנשא זה נהדר, ומאוד נוח. נסי ותהני.
כמו כן, בזמן שהוא מתחיל להירדם על הידיים, תעשי תנועות פתיחה-סגירה כאילו לקפל אותו פנימה ולפתוח בחזרה בעדינות, כי כשמניחים אותם הם פתאום בבת אחת במצב פתוח אחרי שהיו על הידיים במצב סגור (מקווה שהתיאורים מובנים).
ותכלס, בחודשים הראשונים (מה שנקרא הטרימסטר הרביעי) להיות על הידיים זה כמעט צורך קיומי. אבל הבנאדם צריך להשתין לפעמים - אז מנשא

(וממליצה גם על הקבוצה ״המדריך המציאותי לשנת תינוקות״ בפייסבוק לעצות ותובנות בענייני שנת תינוקות)

לגבי הבטן - מניחים קצת על הבטן. 2-3 דקות לא יותר. לוקח זמן עד שהם מסכימים להיות יותר מזה, וזה לגמרי בסדר. אבל גם כדאי להיות איתו שם קצת. לשכב על הבטן לצידו ולטפוח קצת על הגב ולעודד אותו. בעוד כמה שבועות הוא יתחיל להתעניין בכל מיני דברים שתניחי לפניו והזמן על הבטן ילך ויתארך.
אם ממש קשה, יש כרית כזאת של טיף-טף ששמים מתחת לבית החזה ומעודדת את חיזוק חגורת הכתפיים.

(סליחה על החפירה, חוזרת להיות זבוב על הקיר. כתבתי רק בגלל שזו את
)
 

a morph

New member
תודה על העצות הנהדרות


אם כך, אני מבינה שבהחלט הגיע הזמן לפתוח את המנשא שקיבלנו לברית.
 
היי, לי יש אותה בעיה וגם בלילה


הוא בן חודש. עוד לא התחלתי להשתמש במנשא אבל ללילה זה לא יעזור כי הוא ישן בעריסה...והוא רוצה לאכול בהפרשים קצרים יחסית בשעות שהוא ער ברצף.
גם אני בדיוק התחלתי לתהות אם הוא ישן פחות מידי יחסית למה שאמורים...
מעניין אם זה קשור להנקה, את מניקה?
 

a morph

New member
לא, הילדון תמ״לניק


לא נראה לי שזה קשור להנקה, מאז שפירסמתי את הפוסט הזה יצא לי לחפור בכמה וכמה פורומים וקבוצות בפייסבוק וגם סתם באינטרנט וגיליתי שהבעיה נפוצה מאוד. טרם מצאתי פתרון, פשוט עושה מה שצריך (בגבולות הסביר) כדי להאריך לו את השינה, ומשלבת שיטות שונות: לפעמים מרדימה שוב, לפעמים שמה במנשא (אגב, זה לא כזה להיט כי זאת שינה שאני צריכה ״לתחזק״ על ידי תנועה, אם אשב הוא יתעורר), לפעמים יוצאת לטיול עם העגלה או המנשא, לפעמים לוקחת אותו איתי לסידורים ואז הוא נוחר יופי באוטו.
פשוט קיבלתי את העובדה שככה הוא ועושה מה שצריך כדי לעזור לו.
 
מעניין,

גם אני חשבתי שתינוקות אמורים לישון הרבה...אני גם צריכה למצוא פתרונות. מוצץ עוזר לך גם?
 
למעלה