חוסר שקט אחה"צ

חוסר שקט אחה"צ

הפיצית בת 5 שבועות, גדלה יפה (מחייכת יותר מיום ליום), תינוקת מאד נוחה ומתוקה ושקטה. בינתיים ניזונה בהנקה מלאה, אוכלת יפה, יכולה לפתוח פער של 4 4.5 שעות בין ארוחות. אבל כמעט כל יום אחה"צ היא נתקפת חוסר שקט, לא אוכלת טוב (מבקשת לינוק אבל רק מנשנשת קצת ועוזבת, ואחרי זמן קצר שוב) ולא נרדמת. נמצאת הרבה על הידיים בשעות האלה. יש מה לעשות?
 

הייבי

New member
נשמע כמו גזים

אם זה גזים אז הנקות מרובות וקצרות דווקא מחמירות את המצב. תנסי תנוחות להקלה על גזים או ערסול במנשא בד כדי להקל עליה ולהתפנות לגדולים.
 
לגמרי נשמע כמו גזים

אלה היו שעות הטיול שלנו - התנועה בעגלה מרגיעה אותם והיא הייתה נרדמת בכיף.
וחוץ מזה, כל מה שעוזר לגזים: בטן לבטן או עירסול במנשא בד, נמר על עץ, עיסויים לבטן ולכפות הרגליים, מוצץ, אמבטיה חמימה, כרית חמימה על הבטן. אני קצת מסתייגת מלהמליץ על תכשירים כמו גרפווטר וסימיקל כי הבטיחות שלהם שנויה במחלוקת, אבל לנו הם עזרו.
 
זה מה שחשבתי -

אז איך בכל זאת עם ההנקות/ידיים אני מצליחה לקלח/לעזור בש"ב/להכין תה או א.ערב/למצוא צעצוע אבוד? לא כ"כ אוהבת מנשא, והיא לא מסכימה לא להיות צמודה אלי. ואגב, מה זה 'נמר על עץ'? ואיך לדעתכן אני יכולה לרווח הנקות?
 

iameden

New member
תנסי מנשא אחר

ותני לזה צאנס כשהיא רגועה דווקא ורק אז תנסי כשעצבנית.

משום מה לתינוקות יש גזים בדיוק כשהאחים שלהם חוזרים ממסגרות או צריכים אותך אחר צהרים... מרפי.
זו תקופה קשה אך זמנית והייתי מנסה לגייס עזרה אחר צהרים לכמה ימים בשבוע, לעשות לה עיסוי בבטן עם כיוון השעון (החימום והתנועה עוזרים), להרים רגלים לבטן ולשחרר כמה פעמים, נמר על עץ (ראי גוגל), אמבטיה חמימה אם אוהבת אמבטיות (לפעמים מרגיע. בעיקר בשילוב עם עיסוי), מוצץ (אם לוקחת. במקום ציצי), לתת לה להיות בטן לבטן עליך או מכורבלת במנשא גם עוזר...
כל תינוק ומה עובד לו (יותר או פחות ואם בכלל) והעיקר לזכור שזו תקופה והיא עוברת...
שתעבור בקלות!
 

הייבי

New member
מצטרפת להמלצה לנסות מנשא אחר

וגם לתרגל שהייה במנשא בזמנים שאת לא בלחץ עם כל האחרים והגזים. תניחי אותה קצת בשעות הבוקר כשהיא נינוחה במנשא. תסתובבי איתה בבית שתתרגל. בנוסף אצלי עזר להיות בתנועה בזמן שהקטן היה במנשא. הייתי עומדת באמצע הסלון ומתנוענעת כמו לולב רק לא לעצור ושיתחיל לבכות. בגיל טיפה יותר גדול (סביב חודש וחצי) הייתי גם שמה בטרמפולינה. לשלנו יש רטט אז זה גם היה מרגיע. וכמובן תנסי להפחית אצלך מזונות מעודדי גזים. אצלי מאוד עזר לוותר על קטניות (חומוס עדשים ודומיהם) ועל מוצרי חלב. גם כרוב, ברוקולי וכרובית יכולים להשפיע על גזים לרעה.
 
אם זה מנשא בד, נסי תנוחות שונות

בטן לבטן, עירסול, אילו להחליף בין צידי הראש. לנסות מנשא אחר שאולי יהיה לכן נוח יותר.
בגיל הזה השתמשתי דווקא בבייבי ביורן כי הרגשתי שהיא "טובעת" במנשא בד, רק בהמשך חזרנו למנשא בד והמשכנו להשתמש בו עד גיל 9 חודשים.
נמר על עץ - מחזיקים את התינוקת על האמה שלך, כשהראש קרוב לחלק הפנימי של המרפק שלך והבטן נחה על כף היד - כמו נמר שמנמנם על ענף של עץ. כדאי מאוד לתמוך באמה שלך בעזרת היד השנייה כדי לא להפעיל יותר מדי לחץ על שורש כף היד.
 
למעלה