התייעצות

פצלוחה10

New member
התייעצות

שתי שאלות
1. ברור לי שזה לשיקול דעתי... ומובן לי הסיכונים בגדול, אבל אשמח לשמוע דעות לגבי:
אני חזרתי לעבודה (גוזלית בת חצי שנה) , ואני שואבת חלב בבית חולים... התחלתי פעמיים במשמרת, ונהייה לי גודש, מעדיפה לשאוב 3 פעמים במשמרת אבל זה לוקח זמן... השאיבה עצמה והתפעול...
אני משתדלת לשמור על נקיון והכל אבל הכל לוקח לי זמן ... לנקות את המשטחים שעליהים אני שמה הכל, לחטא ידיים, לשטוף את המשאבה , לייבש אותה כמו שצריך... רק זה לוקח מלא זמן, וכמובן ללכת להביא תדברים מחדר אחד לחדר אחר ובסיום גם להעביר את החלב לשקיות ושוב לשטוף ולייבש .... ( יצא גם קיטור על הדרך...) בכל אופן אני לא עושה את זה... אני "פחות או יותר שומרת על נקיון... " בכל אופן סביר להניח שזה לא היה עובר את התו תקן.... האם כדאי להמשיך לשאוב ככה או לשאוב ככה ולזרוק את החלב או לשאוב רק פעם אחת במשמרת כמו שצריך אבל אז הכמות חלב תקטן.... ?? מה אתם חושבות?

2. האם זה לגיטימי לתת בגיל הזה דייסת סולת ו/ או שיבולת שועל ? ( 6 חודשים)

תודה מראש
 

מ י כ ל10

New member
אוקיי

אז מבחינת חיסכון בזמן הייתי דואגת לערכת שאיבה נוספת, ולמספיק בקבוקים כדי לא להתעסק עם העברת החלב לשקיות (תעשי את זה בבית). לא יודעת באיזו מחלקה את, אבל אפשר לאחסן גם בכוסיות לשתן (אם אפשר גם להקפיא בהן זה מעולה. אין לי מושג).
ובהחלט לא להקל ראש בחיטוי ידיים וניקוי המשטחים במדיווייפס או משהו מתאים אחר.
בקשר למספר השאיבות - הגוף מסתגל תוך מספר ימים ומתאים את כמויות החלב והשעות.
בגיל דומה יצאתי מהבית לכ-10 שעות ביום, ושאבתי פעם אחת (לתינוקת שלא כ"כ הסכימה לאכול מבקבוק). בהדרגה גם כמויות המוצקים יגדלו.
&nbsp
דייסה זה אוכל מעולה כשמתחילים להרגיש שההנקה לא מספקת אותם.
 

הייבי

New member
לגבי דייסה

לגבי השאיבה אין לי מושג. אני לא שאבתי אף פעם ואת שני הבנים שלי העברתי לבקבוקים כשחזרתי לעבודה. לגבי הדייסה בעיקרון מגיל 6 חודשים אפשר לתת (כמעט) הכל ואין מניעה לתת דייסה. השאלה היא למה לתת דייסה? אם כדי לגוון ארוחת מוצקים אז חשוב להעשיר בפרי טחון/שקדיה. אם לשנת לילה טובה יותר דעי שזה לא תמיד עובד ויש תינוקות שההכבדה על הקיבה דווקא גורמת להם לשינה פחות רגועה. אם זה לעליה במשקל- אין צורך אלא אם קיבלת הנחיה אחרת מרופא/אחות טיפת חלב.
 

פצלוחה10

New member
לצורך

חשבתי לתת דייסה בשביל לנסות עוד דברים... היא נהנית לטעום בגדול... אבל עדיין לא אוכלת... בעיקר מורחת על כל הסביבה... אז חשבתי שדייסה סולת ושיבולת שועל יכול להיות גיוון נחמד...
 

הייבי

New member
אם ככה אז בוודאי

אצלנו אהובה מאוד דייסת שיבולת שועל עם בננה מעוכה בפנים
 

פצלוחה10

New member
נשמע טוב

ואיך את מכינה?
מבשלת את הדייסה וטוחנת בבלנדר ? או שמספיק הבישול ולמעוך לתוך זה את הבננה?
תוך כדי שאני כותבת זה נשמע לי טיפשי לשאול... חחח אבל אני באמת לא יודעת אם זה משנה...
 

הייבי

New member
מבשלת במיקרו

כף/כף וחצי של שבולת שועל אינסטנט (מה שנהוג לקרוא קוואקר). מוסיפה מים (אפשר גם חלב שקדים/אורז ומעל גיל שנה גם חלב פרה) לפי העין ככה שיכסה את הכל ועוד קצת ומרתיחה במיקרו עד שכל המים נספגים (בגדול רואים את התערובת תופחת ומתכווצת חזרה. זהירות יש לזה נטייה לגלוש אז תבחרי קערה עמוקה מספיק). בשלב הזה זה רותח. אני מועכת בננה פנימה ומניחה כמה דקות בצד שקצת יתקרר. אין צורך לטחון המרקם הוא קל מאוד לבליעה ולא דורש לעיסה. אפשר כמובן להוסיף פנימה כפית שקדיה. להחליף את הבננה בתפוח/אגס טחון. להמתקה אפשר להוסיף קצת סילאן או לטחון תמר מיובש לאחר השרייה במים רותחים וקילוף.
 
היא זוחלת?

אצלי הסטנדרטים של הסטרליזציה צנחו פלאים ברגע שהם התחילו לזחול. חמותי שתחיה המשיכה להרתיח מים לבקבוקים עד גיל שנה, אני הפסקתי בגיל זחילה כי ממילא הם מלקקים את הרצפה ועל אף מאמציי הכנים לשמור על איזושהיא רמת נקיון סבירה - סטרילית היא לא.

אם מאד חשוב לך לשמור על סטריליות - למה לא להביא את המשאבה סטרילית מראש, ולרכוש עוד ערכה חד פעמית של הפלסטיקים, וגם אותה להביא סטרילית - ולחטא אחרי המשמרת בבית. למיטב זכרוני החלק האישי (הפלסטיקים) ביד שרה עולה 80 ש"ח. משטחים אפשר לחטא במגבון אלכוהולי - ניגוב קצר / ידיים אפשר לחטא בג'ל האלכוהולי (קצר).

אישית אין שום סיכוי שבעולם שהייתי שואבת וזורקת. זה לא.

לגבי לשאוב רק פעם אחת - זו שאלה של עד כמה חשוב לך לשמר את ההנקה - אם חשוב אל תרדי לפעם אחת, אם לא כ"כ חשוב אז שילוב של בקבוק והנקה הוא גם מצוין. רק את יודעת כמה את מוכנה להשקיע בשביל להניק.
 

פצלוחה10

New member
קודם כל

זה רעיון מעולה עוד ערכה !!! לא חשבתי על זה...
ממש חשוב לי לשמר את ההנקה אז מקווה שזה יסתדר.
והיא זוחלת וגם אני לא בטירוף של נקיון וסטריליזציות וזה... אבל הבנתי שצריך להיזהר יותר עם החלב השאוב ... וגם החיידקים של הבית חולים יותר עמידים מבבית אז זה קצת גורם לי לאי נוחות...
אבל זה ממש רעיונות טובים... תודה :)
 
הבנתי שאם מכניסים למקרר את הצינוריות וכו'

זה בסדר בנתיים עד שמגיעים הבייתה. אני לא ניסיתי בתקופת השאיבות- בגלל שהייתי בבית פשוט שטפתי ועשיתי סטרליזציה. אני לא חושבת שצריך לשמור על היגינייה ברמה של לא לנשום ליד זה- צריך היגיינה בסיסית.
&nbsp
אולי כדאי לקנות עוד ערכה שתתחבר ואז תהיה לך עוד אופציה לשימוש. אגב- ממליצה להזמין מחו"ל, בארץ זה ממש יקר בצורה מוגזמת.
 

פצלוחה10

New member
תודה

זה מה שאני אעשה כניראה .. עוד ערכה
למרות שבינתיים הבאתי מגבונים למשטחים, ואלכוהול לחטא ידיים , וגליל נייר לייבוש אז היום היה קצת יותר בסדר מבחינת הארגון והזמנים...
ואני בלחץ כי זה חיידקים של בית חולים... בבית היא מלקקת תרצפה ואוכלת נמלים ותולשת לחתולים תפרווה ודוחפת לפה...
 
בלת"ק - כששאבתי יותר מפעם אחת ביום

לא הייתי שוטפת את חלקי המשאבה אלא שומרת אותם במקרר עם החלב השאוב
זה חוסך זמן בצורה משמעותית
כמובן שלכל שאיבה בקבוק חדש , זה כן . אבל כל הערכה במקרר בין השאיבות
נסי ותהני
 
למעלה