אמא מתחילה

mikmik291

New member
אמא מתחילה

היי,
כבר שבועיים שאני אמא לתינוקת מתוקה להפליא, סרבנית הנקה (כל היועצות האפשריות היו וניסו לעזור ולא ממש הצליחו) ואני שואבת לה ונותנת לה בקבוק.
אני והחצי עדיין בשלבי הסתגלות לאוצר הקטן, מנסים לעכל וללמוד איך לטפל בה.
אני חושבת שהתחלנו להתמודד עם גזים וקפיצות גדילה ביומיים האחרונים. היא תינוקת די רגועה שמתעוררת לאוכל, אבל ביומיים האחרונים יש לה התקפי בכי ארוכים ודרישות לאוכל כל שעה וחצי פחות או יותר. אני לא מצליחה לפענח אם זה גזים או אוכל (איך יודעים אם זה גזים או אוכל?) ולא רוצה להאכיל אותה יותר מדי, מה עושים? איך יודעים מתי זה גזים ומתי זה אוכל? עוד עצות להורה המתחיל?
תודה וסליחה על החפירה
 
מזל טוב!

תינוק שאינו רעב בד"כ לא יאכל, אז אין מה לחשוש מהאכלת יתר. אתם יכולים גם לעקוב בימים הקרובים אחרי שעות וכמויות ההאכלה כדי לוודא שהיא אוכלת מספיק. עוד אינדיקציה היא כמות חיתולים רטובים, לפחות 4 ביום.
גזים בד"כ מלווים בהתכווצויות וקיפול הרגליים לכיוון הבטן. במצב כזה עוזר מאוד להחזיק אותה בתנוחת "נמר על עץ" או בעירסול, עיסוי של הבטן עם כיוון השעון, אמבטיה חמימה, מוצץ, תנוחת בטן לבטן במנשא בד, לקפל את הרגליים שלה לכיוון הבטן לכמה שניות ולשחרר, טיול בחוץ או פשוט תנועה עליך.
&nbsp
ובלי קשר - אם את מתקשה לפענח את סוגי הבכי השונים, ממליצה על סדנת "שפת התינוקות של דאנסטן". לא עשיתי אותה, אבל חברה שהיא אמא מנוסה שעשתה אותה עם הילד השלישי שלה ארה שזה הדבר הכי טוב שקרה לה והיא מצטערת על כך שלא עשתה את זה קודם.
 

mikmik291

New member
תודה


בימים הראשונים עשינו מעקב לגבי החיתולים וצבע הקקי, היא הורידה במשקל ואז התחילה לעלות בחזרה. יש לה נטיה לדלג על ארוחות ולהמשיך לישון ואז היא קמה מורעבת, אני מנסה להעיר אותה כל 3 שעות ולהאכיל אותה אבל זה לא ממש עובד, הילדה לא רעבה.

שמתי לב שמה שהכי מרגיע אותה זה הידיים שלי, קפיצות על כדור פיזו וקיפול רגליים לבטן, את המוצץ היא מעיפה, תנוחת "נמר על עץ" מרגיזה אותה (בבי"ח אמרו לי שיש לי תינוקת עם אופי...),אני מזכירה לעצמי שזה זמני עד הקפיצת גדילה/צמיחת שיניים/הדבר הבא שיפריע לה לישון...

תודה על ההמלצות והטיפים, אברר לגבי הסדנא :)
 
כל התינוקות מאבדים משקל בהתחלה

ואמורים לחזור למשקל הלידה תוך 10 ימים.
כמה היא שוקלת? ההנחייה להעיר כל 3 שעות היא עבור תינוקות ששוקלים מתחת ל-3 קילו אם אני זוכרת נכון. לנו אמרו בביה"ח להעיר כל 4 שעות (נולדה 3.200) וכשהבנו שהיא לא בעניין פשוט זרמנו עם הדרישה שלה.
 

mikmik291

New member
המשקל שלה בסדר גמור

היא נולדה 3.290, היום היא נשקלה והייתה 3.500. אנחנו זורמים איתה, היא יודעת להודיע לנו מתי היא רעבה.
 
אז אין צורך להעיר לאוכל

לתינוקות יש מנגנון רעב ושובע מצוין, אין סיבה לשבש אותו (אלא אם כן יש הנחייה רפואית).
ואגב, אצלנו שן ראשונה יצאה בגיל 9 או 10 חודשים, אז הייתה חצי שנה של חסד בין הגזים לשיניים
 

oritta17

New member
דרך לזיהוי כשתינוק רעב ,,

&nbsp
תקשיבו לתינוק בעת הבכי ,אם הוא משמיע את הצליל: "נה" ,
זה סימן שהוא רעב.

&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 
מזל טוב ובשעה טובה


בגדול כדאי לעקוב אחרי ההאכלות- אם היא לא תהיה רעבה היא לא תאכל. במידה ויש חיתולים רטובים במהלך היום זה סימן שהיא אוכלת בצורה תקינה.
&nbsp
מצטרפת ל-Thewind עם ההסברים לגבי הגזים ומעודדת שזה חולף מהר. אנחנו השתמשנו במשהו שלא חושבת שיש בארץ (גרים בחו"ל)-https://wikibuy.com/p/gerber-soothe...qu23-sOpnjaTannO30-Hin7y3zg2jC9RoC0pwQAvD_BwE הבנתי שהביוגאיה ממש טוב.
&nbsp
לאט לאט את תלמדי את סוגי הבכי השונים שלה ומהם הצרכים שלה. זה הרבה ניסוי וטעייה ואם את טועה- היא תעדכן אותך, תאמיני לי.
&nbsp
ואנחנו פה בשבילך- אל תהססי לשאול ולשתף
 

mikmik291

New member
תודה רבה :)

אנחנו גם גרים בחו"ל, קיבלנו המלצה על Infacol והביוגאיה. אני מחפשת את זה בבתי המרקחת שבסביבה שלנו.

אני מניחה שהזמן יעשה את שלו, היא תתרגל אלינו ולעולם ואנחנו נלמד אותה ואת סוגי הבכי שלה...
 
נסי להזמין מאמאזון, לדעתי גם יותר זול.

אנחנו ממש אהבנו את המוצר של גרבר- הוא מיד הפחית משמעותית את הגזים אצלה וזה פרוביוטיקה כך שהרופאה המליצה להמשיך לתת לה.
 
למעלה