שילובי אוכל לשלב הטעימות

שילובי אוכל לשלב הטעימות


אז מסתבר שכמו שכולם המליצו- אבוקדו ובננה היה להיט

אילו עוד שילובי פירות או שילובי ירקות הולכים ממש טוב בטעימות?

עד עכשיו די שילבתי את כל הפירות שהכרתי לה אבל זה גם די פצצת סוכר וגם יקר בטירוף ועמוס מידי מבחינת טעמים. היא אכלה הרבה יותר טוב כשבודדתי לה 2-3 פירות.

בירקות התחלנו עם מרק שהיה בסדר אבל פחות שרד את ההקפאה בגלל התפו"א. אתמול הכנתי לה מרק עם עוף וירקות בלי תפו"א וממש יצא טעים ולדעתי ישרוד טוב את ההקפאה.
 

הייבי

New member
שילובים קלאסיים

תפוח/אגס/בננה בכל קומבינציה בין שניים מהם. אני יודעת שיש איזה צורך לגוון ולהמציא את הגלגל אבל זה בעיקר צורך הורי. לקטנים לא איכפת... בכל מקרה אני לרוב מסתפקת בקומבינציה של שני פירות כלשהם (לרוב אחד משלושת הבסיסיים ומקסימום מגוונים עם אפרסק/מלון בקיץ). בחורף אפשר להוסיף קצת מיץ קלמנטינה במקום מים כשטוחנים.
 

זלופית

New member
מסכימה לגבי שלובים של 3 הבסיסיים וזהו, אפשר לנסות

להוסיף שזיף, שמוסיף קצת חמיצות ויש תינוקות שאוהבים את זה מאוד.
אני אישית מעדיפה שילוב של תפוח ואגס ואת הבננה רק עם אבוקדו כי בננה היא מאוד דומיננטית ומשתלטת על התפוח והאגס.
בכל מקרה, אני הוספתי כל פעם גם כפית שקדיה שלדעתי תורם המון גם לטעם וגם לערך התזונתי (שקדיה מ- 100% שקדים קלופים בלבד). כמובן שאפשר גם טחינה גולמית, אבל היא קצת יוצר מרירה מממרח שקדים, אז ייתכן שלא יתקבל כ"כ בברכה.
 
מנצלת כדי לשאול

מתי אם בכלל משלבים ירקות "סטנדרטיים" כמו עגבניה, מלפפון, גמבה, חציל?
 

הייבי

New member
תלוי בירק

חציל ועגבניה שאפשר לרסק/למעוך (חציל מבושל כמובן) ניתן לתת מגיל חצי שנה. פרקטית עגבניה זה חמוץ ורוב הילדים לא כל כך אוהבים בגילאים הצעירים (אני אהבתי לתת באזור גיל 9 חודשים ביצה קשה מעוכה עם עגבניה מרוסקת. זה מונע מהביצה להיות מזון חנק). מלפפון ופלפל הם ירקות רשים שגורשים כישורי אכילב מתקדמים יותר וזה כבר יותר תלוי בילד ובהורה. מלפפון נותנים בדרך כלל קודם בגלל שניתן לקלף ואז יחסית זה מזון פשוט לאכילה. פלפל הקליפה בעייתית ולוקח זמן עד שילדים מסתדרים איתה והיא לא נדבקת להם לחיך העליון ויכולה לגרום לחנק.
 
אצלנו עפה על מלפפון בגיל 8 חודשים בערך

ראתה אותי אוכלת מלפפון חתוך למקלות וחטפה לי מהיד. זה היה לפני שיצאו לה שיניים, היא קלטה מהר מאוד איך למצוץ את החלק הפנימי הרך ולהשאיר את הקליפה. בהמשך פיתחה מיומנות לנגוס חתיכות קטנות (בעזרת 2 שיניים תחתונות וחניכיים).
עגבניה זו אהבת אמת בערך מאותו גיל. היא התחילה בלנגוס חתיכות ולירוק את הקליפה. בהמשך נהייתה מפונקת והתחילה לאכול רק עגבניות קלופות

גמבה זה עוד קשה לה (בת 1.2). חציל נתתי אפוי והיא לא אהבה במיוחד.
 
למעלה