איך עוזרים לתינוקת לישון רצוף בלילה?+הקטנה לא אוהבת תמ"ל :(

eddy7

New member
איך עוזרים לתינוקת לישון רצוף בלילה?+הקטנה לא אוהבת תמ"ל :(

היי כולם.

הקטנה שלי כמעט בת חצי שנה אבל מתעוררת בלילה כמה וכמה פעמים. לפעמים אוכלת פעם או פעמיים נוספות בין הרגע בו נרדמה ב19:00 לבין הקימה הסופית שלה בסביבות 6:00. ואם היא לא אוכלת - כלום לא מרגיע אותה מהבכי.

איך עוזרים לה לישון יותר טוב בלילה?

*עוד פרטים -
היא ישנה בחדר משלה במיטה גדולה. אנחנו אומנם משכיבים אותה לישון על הגב אבל אחרי 20 שניות בערך היא כבר על הצד או על הבטן. והיא גם מתהפכת תוך כדי שינה אז נראה שממש לא משנה איך משכיבים אותה לישון - היא מתגלגלת מעצמה כל הזמן.
היא אוכלת כ15-30 דקות לפני השינה הכי הרבה שאישתי רק מצליחה להניק אותה.
ניסינו גם להכניס תוספת של קצת דייסה בבקבוק כתוספת למנה האחרונה כי חשבנו שאולי זה יהיה מזון כבד ויעזור לה, אבל או שהיא לא מוכנה לאכול מזה או שזה לא ממש עוזר.

1) איך ניתן לעזור לקטנה לישון רצוף יותר בלילה ולא להתעורר כדי לאכול או להתעורר סתם מסיבות רנדומאליות?
לעיתים היא בוכה וללא ציץ היא לא נרדמת. ואנחנו הרי לא רוצים שהיא תתרגל לינוק בלילה....

2) האם אפשר להשכיב אותה לישון על הבטן בלילה? היא נרדמת ממש מהר על הבטן, בעוד השכבה על הגב לוקחת זמן. ובמהלך היום היא מושכבת לישון על הבטן וישנה ממש סבבה בלי להתהפך. אולי זה יעזור לשינה טובה בלילה?....

3) היא לא אוהבת תמ"ל. מטרנה היא "נסבל" עבורה אבל נוטרילון לא, דייסות אורז - לא. תמ"ל צמחי - לא.
היא בד"כ יונקת, והיא שמחה גם לשתות חלב שאוב מבקבוק. לתמ"ל יש לה התנגדות.
באיזה אופן ניתן לגרום לה לאהוב יותר תמ"ל? מה שווה לנסות?
היו לי מחשבות בסגנון זה שאם לא היינו נותנים לה בכלל חלב שאוב מבקבוק אלא רק את המטרנה (שנראה שהיא לעיתים "בסדר" איתה) אז כשהיא היתה רואה בקבוק לא היו לה ציפיות לחלב אם ולכן לא היתה מתאכזבת מהטעם ויותר זורמת עם מטרנה, אבל אולי תינוקות לא עובדים ככה וזה בזבוז של חלב אם שאוב שהיא היתה שמחה מאד לאכול....

כל רעיון או שיטה יתקבלו בברכה.
 

eddy7

New member
ועוד שאלה קטנה לגבי אכילת מוצקים

4) לאחר אכילת מוצקים בבוקר (כ3 או 4 קוביות קרח שהופשרו ומורכבות ממחית של מוצקים כמו בטטה, קישוא, אגס, תפוח וכדומה) הילדה בד"כ עצבנית. בוכה. לא מרוצה. משהו מציק לה. אולי כי היא צמאה, אבל היא ממש לא מוכנה לשתות מים מבקבוק שאנחנו נותנים לה. אחרי המון זמן עם הבקבוק בפה היא מזיזה את הראש ודוחפת מעליה את הבקבוק ובסופו של תהליך של אפילו 5 דקות עם בקבוק מים בפה היא שותה אולי 5מ"ל.
בערך שעה או שעה וחצי אחרי ארוחת מוצקים בבוקר אז אנחנו נותנים לה גם לשתות חלב ואז היא נרגעת לחלוטין.

מה הבעיה של הילדה? האם היא צמאה אחרי האוכל? אם כן - מה עושים עם זה שהיא לא מוכנה לשתות מים? ואם היא לא צמאה - למה היא תמיד עצבן וחסרת שקט אחרי אכילת מוצקים? איך משפרים את זה?
 

הייבי

New member
אולי.היא לא שבעה?

יכול להיות שמנה של 3-4 קוביות קרח לא מספיקה לה? אם אתם מנסים לבסס ארוחה ולא רק לעשות טעימות זו נשמעת מנה ממש קטנה. מנה אמורה ללכת לכיוון ה200 מ"ל ממה שאמרו לי.
 

iameden

New member
מסכימה איתך

כנראה שעדין לא אוכלת מספיק מוצקים ועוד לא התבססה ארוחה ולכן צריכה השלמה.
 

MotheRonit

New member
יכול להיות שהיא מאותת לכם להוריד הילוך. לא כולם קראו את זה

שבגיל חצי שנה הם אמרו לבסס ארוחה... ויכול להיות שאם תחכו שבוע או כמה שבועות זה יעשה את ההבדל...
 
הממ...

לגבי שינת הלילה- אנחנו שומרים על שגרת הכנה לשינה די קבועה וזה מוכיח את עצמו. כל פעם שיוצאים מהשגרה- השינה שלה מבולבלת והיא מתעוררת הרבה. אצלנו זה אמבטיה, בקבוק אם זה הזמן לאכול והשכבה. בד"כ תהיה לה התעוררות אחת או שתיים אבל אז תישן רצוף עד 4-5 בבוקר. כשהיא מתעוררת לא לדבר אליה, להרים ולנדנד על הידיים או לטפוח על הגב שלה בעדינות תוך כדי שאתם עושים ששש... אני משתדלת לתת לבת שלי אוכל רק פעם אחת בלילה לפי ההנחייה של הרופאה ורק אם רואה שהיא לא נרגעת על הידיים ו/או עם המוצץ- נותנת לה לאכול.
&nbsp
אפשר להשכיב על הבטן אבל יש בזה סיכונים של מוות בעריסה. אפשר אם אתם בודקים אותה או יש בייבי סנס (אם כי באופן אישי אני פחות סומכת על בייבי סנס) . אני משכיבה על הבטן רק במהלך היום ובודקת אותה כל כמה דקות.
&nbsp
לגבי התמ"ל- מן הסתם היא תעדיף חלב אם, אולי באמת לתת לה בבקבוק אחר את החלב השאוב שיהיה הבדל.
 

iameden

New member
תשובות

לקום פעם לאכול בגיל שישה חודשים זה ממש בסדר. גם פעמיים. תלוי בגורמים אחרים.
כדי לוודא שאכן קמה מרעב צריך שלא תהיה עייפה מדי כשהולכת לישון (לא הרבה זמן אחרי שינה אחרונה) ושישנה מספיק במהלך היום...

ולגבי שאלתך האחרונה...
לא כל התינוקות אוהבים תמ"ל.
אפשר לתת לה רק שאוב או להמשיך ולנסות תמ"ל שכן מסתדרת איתו יחסית בתקווה שתתרגל.

עוד מעט כבר תתחיל לבסס ארוחות מוצקים ולאט לאט הצורך בבקבוקים ירד בלאו הכי. בגיל 6 חודשים כבר אפשר ורצוי לבסס ארוחה. כל עוד היא רוצה ולא יוצר חה
כמו כן. חשוב שתדע להרדם עצמאית. יעזור לה להרדם בעצמה אם תתעורר באמצע הלילה.
כמו שפרפרית כתבה, גם טקס שינה קבוע ורגוע מאוד עוזר.

לגבי שינה על הבטן... ברגע שיודעים להתהפך לבד זה כבר ממש לא בשליטתכם אם ישנה על גב או בטן ואפשר להשכיב על הבטן (אני מבינה שהיא בכל מקרה תתגלגל על הבטן כדי להרדם).
 

iameden

New member
התבלגנה לי התשובה


אמשיך את האמצע שנקטע ..
עוד מעט תבסס ארוחות. כבר עכשיו אפשר לבסס ארוחה ראשונה עם מרק ירקות/עוף/קטניות/דגנים/בקר/דג או שיחוב ביניהם (כמובן מה שכבר טעמה).
ארוחה זה בערך כוס חד פעמית מבחינת כמות אבל כל ילד שונה כמובן.
אחרי שתבסס ארוחה אחת (שבועיים-חודש. שוב, תלוי ילד) אפשר ארוחת פירות עם טחינה/שקדיה/חמאת בוטנים/אבוקדו וכל הלאה...

כמובן שצריך להמשיך ולנסות להציע מים אחרי מוצקים אבל זה בתנאי ששבעה. לפעמים החלפת הבקבוק עוזרת להם לשתות יותר (בקבוקי פטנט למיניהם).

בהצלחה
 

MotheRonit

New member
היא עוד קטנה

הכבדה על מערכת העיכול לא בהכרח עוזרת לישון יותר טוב. תחשוב איך אתה מתהפך במיטה אחרי ארוחה עמוסה מדי. זה ממש לא נעים. למה לעשות לה את זה?
בגילה אם היא מתעוררת בלילה לאכול אז היא זקוקה לזה.
אם היא מתהפכת עצמאית תעזבו אותה. כעקרון לגבי איך לשים לישון, אתם מכירים את ההמלצות. קשה לומר לכם לעשות אחרת ולקחת אחריות. אבל אתם כבר רואים לבד מה עובד ;) במיוחד שהיא ממילא מתהפכת לבטן ומקבלה עליכם את ההתלבטות..
לא הבנתי או לא אמרת מה הסיבה לפורמולה. לגמרי להפסיק להניק או לשלב? כי בקרוב היא תתחיל לאכול מוצקים (לפי הספר לפחות) ואז ההנקות יפחתו (ואולי זה יקל על רעייתך) ואפשר יהיה לדלג בכלל על בקבוק או על הקושי של בקבוק שאינו חלב אם.
 

eddy7

New member
תגובות לכולם , ותודה

תודה לכולן על התגובות והרעיונות.

1) לגבי השינה:
יש טקס שינה מאד קבוע ועיקבי. יש לה שנת אחהצ לעיתים סביב 16:00 והיא אוכלת סביב 18:30 ןמושכבת לישון בערך ב19:00... והיא עדין מתעוררת פעמיים בלילה ולא נרגעת ללא ציץ. לעיתים נדירות רק באחת מהפעמים היא חוזרת לישון ללא אוכל ובפעם השנייה אוכלת.

זה נורמאלי?
איך אפשר להרגיע אותה ושתחזור לישון ללא אוכל כשהיא בוכה ובוכה כשהיא מתעוררת?

ואיך זה שעד גיל 4 חודשים היא היתה עוברת לילה שלם של כ8 שעות בלי שום אוכל ובלי להתעורר?

2) לגבי הפורמולה -
אשתי כבר לא יכולה למלא מלא שקיות של חלב שאוב. לא אכנס ללמה. לא יכולה. אנחנו חייבים שהיא תאכל פורמולה כלשהי.
היא אוכלת מוצק בבוקר ובערב. בין לבין אשתי לא תמיד בבית כדי להאכילה (אני כן) ואין חלב שאוב וחייבים פיתרון לזה. מטרנה מתקבל ב50% מהפעמים לדעתי. וגם כשמתקבל אז היא אוכלת רק כ70-80 מ"ל וזהו. מחלב שאוב היא היתה אוכלת 180 בערך. מה זה ההבדל הזה?!

3) לגבי שינה על הבטן -
הילדה תשאר לישון כפי שנירדמה למשך כמה זמן, ואז טיפה תתעורר ותתהפך ותסתובב ותזוז. אם נשכיבה על הבטן והיא עייפה במידה הנכונה אז היא תרדם על הבטן ותישן כך די הרבה זמן ואולי תתהפך לגב או לצד מדי פעם. אם תושכב על הגב אז אנחנו בד"כ מוצאים אותה על הבטן או על הצד אח"כ.
האחות מטיפת חלב שאלה אם היא מתהפכת וכשאמרנו שכן אז היא אמרה שאפשר להשכיבה על הבטן. אבל אני מודע למה שאני שומע ממכם ומבעוד מקומות - ההנחיה היא על הגב עד גיל שנה.....
לא יודע מה לעשות. ברור שאני רוצה לשמוע שזה בסדר להשכיבה על הבטן אבל מודע לזה שזה מה שאני רוצה לשמוע ולכן זה לא באמת מנחם אותי D-:
 
למעלה