התייעצות לגבי הרדמה/שינה...

ori 6

New member
התייעצות לגבי הרדמה/שינה...

הבן שלי, מחר בן 3 חודשים, ישן במהלך היום רק על הידיים. כשמנסים לשים אותו בעגלה/עריסה יכול להחזיק מעמד גג 10 דקות. אני בשבועות הקרובים (לקראת הכניסה לגן עוד כחודש) כשאהיה יותר בבית במהלך היום בגלל החגים רוצה לנסות יחד עם אשתי לגמול אותו מזה.
ברור לי שיהיה קשה, ויש לנו אמנם כמה 'טריקים' ורעיונות שאנחנו חושבים עליהם, אבל תמיד טוב לשמוע עוד קולות. אילו עצות אתם יכולים לתת בנושא?
תודה!
 
אין לי טריקים להציע אבל...

זה עניין של גישה אבל עד גיל 4 חודשים הבת שלנו הייתה נרדמת רק על הידיים ואז היא פשוט הפסיקה להירדם ככה, אחר כך הייתה נרדמת רק במנשא ולפני הגן וחשבתי גם שלקראת הגן כדאי לגמול...
בסופו של דבר החלטתי לא לפתור בעיות לפני שהן מגיעות כי גם ככה התינוקות האלה משתנים כל יום... והנה נכנסה לגן ושם נרדמת במיטה שלה באופן עצמאי...
 
נצל״ש

תינוקת בת שישה חודשים, מאז שנכנסה לגן מתקשים מאווווודדדד להרדים או לסייע לה להירדם לשנת אחר הצהריים ולשנת יום בסופש...

עד היום נרדמה בהנקה, במנשא, באוטו ולעיתים רחוקות בעגלה אבל בעיקרון שמים במנשא ואם רוצה לישון נרדמת תוך שתי דקות גם אם עומדים במקום... עכשיו כאילו כבר לא בא לה טוב המנשא אבל גם אם מניחים במיטה היא סתם משחקת ולא הולכת לישון....

רעיונות?
 
אלו שתי תקופות קשות

גם כניסה לגן וגם קפיצת התפתחות בגיל חצי שנה - הכל מרגש אותה, היא מגלה את העולם וברור שהיא לא רוצה לישון.
לנו עזר לעבד איתה את החוויות, לדבר על הדברים החדשים שעשתה וראתה ולמדה (עדיין עושים את זה היום, בגיל שנה וחודשיים), לתמלל עבורה את מה שהיא לא יכולה לספר. מסאז' מרגיע בכפות הרגליים, בדגש על העקב ומקלעת השמש.
להחשיך את החדר כשמרדימים אותה - בגיל הזה כבר יש הבחנה (מבחינה הורמונלית) בין יום ללילה.
וגם - להכיל ולקבל את השינוי, לזרום עם מה שעוזר לה להרדם ולזכור שזו תקופה והיא חולפת. בגיל הזה הייתי מרדימה המון במנשא בד ולפעמים נותנת לה להעביר שם את השנ"צ. בסופו של דבר היא חזרה להרגלי השינה (הטובים) שהיו לה לפני כן.
 
אני בעד לזרום עם מה שהיא צריכה

הקושי שלי הוא שאני לא מוצאת איך להרדים אותה... לא מסכימה בידיים ולא במנשא ולא במיטה ואם נרדמת בהנקה זה מזל ואם לא אז נגמרו לי הטריקים ....
 

הייבי

New member
מה לגבי ליטופים במיטה?

תכניסי אותה למיטה נקייה. בלי צעצועים ובלי הסחות דעת בחדר חשוך יחסית. שבי לידה ותניחי עליה יד ותנענעי/תלטפי/תטפחי קלות (שווה לנסות את כל המגעים עד שתמצאי מה עובד בשבילה). אפשר להוסיף "שששש" עדין. אם מרימה את הראש תאמצי משפט חוזר שילמד אותה עם הזמן שעכשיו זה זמן לישון- משהו בסגנון- "תניחי את הראש. זמן לישון." (ובפעמים הראשונות תעזרי לה בעדינות להניח את הראש כדי שהיא תלמד מה את מצפה). זו לא דרך מהירה אבל עם הגדול שלנו בהתמדה ועקשנות זה עבד (ועל הדרך תרוויחי את היסודות ללימוד הירדמות עצמאית).
 

מ י כ ל10

New member
בגיל כזה עדיין אפשר לנסות עיטוף

אם זה רק לרגל הכניסה לגן לא הייתי מוטרדת - בגן הדברים מתנהלים בצורה שונה, וגם הילדים
 
גיל 3 חודשים זה קשה

זה גיל קטן שבו הם עדיין זקוקים למגע ולא בטוח שהייתי נלחמת על זה. כן כדאי להחשיך את החדר כשמשכיבים אותו או לנסות עיטוף, אפשר להעביר לעריסה רק כשהוא נכנס לשינה עמוקה (אחרי רבע שעה), אפשר לנסות ללמוד את מחזורי השינה שלו ו-10 דקות לפני שמסתיים מחזור שינה, לשים יד על החזה שלו - זה עוזר להעביר אותו למחזור הבא.
אלו דברים שיכולים לעזור, אבל מעבר לזה - זה לא גיל שהייתי מתחילה בו ייעוץ שינה.
 

הייבי

New member
בגיל הזה הם משתנים כל הזמן

אני לא הייתי משקיעה בזה יותר מדי מאמץ. זו עדיין תקופה של גזים וקשה להם. אתם יכולים לנסות עיטוף או להרדים במנשא שישחרר לכם את הידיים. תבדקו את הדרך שבה אתם מניחים אותו- הרבה פעמים המעבר מעיר אותם. שווה למצוא טכניקה בה אתם מניחים בזהירות ככה שאף איבר לא מרגיש לו נופל פתאום וברגע שכולו מונח במיטה להניח עליו יד שימשיך להרגיש את תחושת הביטחון שהיתה לו עליכם עד שאתם רואים שמרפה איברים וחוזר לשינה עמוקה. ולגבי גן- בגן הדינמיקה אחרת. הדמויות אחרות. איכשהו הם מסגלים הרגלי שינה מסודרים בגן אבל זה לא אומר שהם משכפלים אותם הביתה....
 
מניסיון- בבית ובגן זה בהחלט יכול להיות שונה

וגם בד"כ בגן בגלל שיש הרבה גירויים הם יותר עייפים.
הייתי מנסה עיטוף- הקטנה שלי בגלל אפקט המורו שעדיין חזק אצלה- ישנה במהלך הלילה עם שמיכת עיטוף ובמהלך היום ישנה על הבטן (בלי הסוואדל).
&nbsp
שלי נרדמת על הידיים ואז אני פשוט נשארת איתה על הידיים עוד איזה 10 דקות עד שהיא נכנסת לשינה עמוקה ואז מעבירה למיטה. כמעט 90 אחוז מהפעמים היא נשארת לישון (במהלך היום לא הרבה, הכי הרבה שעה וגם זה נדיר).
 

michal@gal

Active member
מנהל
לא כדאי לקלקל את החגים

במאמצים לשינוי שיטת ההרדמה בגיל הזה.
&nbsp
הוא צעיר מדי בשביל שזה יהיה יעיל, ובמילא בגן זה יהיה אחרת.
&nbsp
תהנו יחד בחגים.
 
למעלה