התינוקת הפסיקה לישון לילה שלם. שווה להעבירה לחדר משלה?

  • פותח הנושא eddy7
  • פורסם בתאריך

eddy7

New member
התינוקת הפסיקה לישון לילה שלם. שווה להעבירה לחדר משלה?

היי לכולן ולכולם.

הקטנה שלנו ישנה במשך 4 חודשים מצויין. כ9 שעות בלילה. החל מארבעה חודשים ועד עכשיו - 5 וחצי חודשים, היא מתעוררת 3 או 4 פעמים בלילה. לפעמים רק אוכל מרגיע אותה והיא חוזרת לישון, לפעמים אישתי מחזירה לה את המוצץ לפה וזה מספיק. אבל היא מתעוררת הרבה.
היא נירדמת רוב הזמן די בקלות עם עזרה מאיתנו - בערב עושים אמבטיה, אח"כ אוכל ואז למיטה. קצת שרים לה שירים נעימים, קצת שששש, מוודאים שיש לה את הבובה שהיא אוהבת לחבק לפני הירדמות ומוצץ ובד"כ זה מספיק. היא ישנה על הגב.
העריסה שלה בערך 8 ס"מ יותר ארוכה ממנה, ומכיוון שהיא מסתובבת תוך כדי שינה היא לעיתים חורגת ממנה קצת (ובולטת לתוך המיטה הצמודה שלנו) כשהיא עושה כמעט 90 מעלות סיבוב.

ישנם שני צעדים שאנחנו רוצים לנסות לעשות בקרוב ותוהים אם יש טעם ואיך לעשות אותם, אם בכלל.
לנסות להרדימה על הבטן בעריסה ולבדוק אם זה יעזור לה לישון יותר טוב, והדבר השני - להעבירה מתישהו בקרוב לחדר משלה.

התהיות שלי:
1) אני מודע להגברת הסיכוי לSIDS אבל תוהה אם שווה לנסות שינה על הבטן בכ"ז. הקטנה מתהפכת בקלות מהגב לבטן ולאחרונה מצליחה קצת להתהפך מהבטן לגב. אני ואישתי לא מעשנים. אישתי מניקה. היתה לידת וואקום. עושה רושם שאנחנו לא מרעיפים גורמי סיכון למוות בעריסה על הילדה. לכן חשבנו לנסות. במהלך היום הקטנה ישנה על הבטן, וכל פעם זה כשעה שעתיים.

2) מכיוון שהעריסה קטנה אז אולי בגלל זה היא לא ישנה טוב ושווה להעבירה למיטה גדולה בחדר נפרד, אבל אם הילדה מתעוררת כל שעתיים בלילה אז במקום שנישן כולנו יותר טוב - זה רק יחמיר את המצב אם יהיה צורך לקום וללכת עד לחדר שלה להרגיע אותה או להאכיל אותה.
מעבר לכך, כשהיא מתעוררת בלילה היא ממש לא תמיד חוזרת לישון לבד. היא צריכה עזרה (להחזיר מוצץ או להרגיע אותה או להאכיל).
מה גם שאני יודע שמעבר לחדר נפרד עשוי להיות קשה לתינוק (ולהורים) ואנחנו לא יודעים אם זה הזמן המתאים. הבנתי שגיל 7-8 חודשים זה זמן לא טוב לנסות ללמד תינוק לישון לבד כי הוא מפתח חרדת נטישה בגילאים אלה.
לכן, בהתחשב בזה שהקטנה בת עוד מעט 6 חודשים, אני לא יודע אם לנסות ללמד אותה להירדם עצמאית או לתת לה זמן ללמוד להירדם חזרה בעצמה במשך כמה שבועות ואז להיכנס לתוך מסגרת ה7 חודשים שבה לא כדאי להעבירה חדר, או שכן לנסות להעבירה חדר בקרוב....

אני לא יודע מה כדאי לנסות.

עיצות?
 
מצטרפת ומוסיפה שאלה למי שיודע

לשאלתך ייתכן שמדובר במשבר ה-4 חודשים ותוך כמה שבועות תחזור להרגלי השינה הקודמים. ויכול להיות שלא... איו לי ממש עצות כי גם אצלנו השינה עברה רגרסיה וטרם חזרה לעצמה :(( (כבר חודש וחצי)

אישית אם היא עדיין לא מתהפכת בקלילות מהבטן לגב לא הייתי משכיבה בלילה על הבטן אלא מחכה עד שתשלוט בזה.

בעניין העריסה - אצלנו העריסה די גדולה ובכל זאת הקטנה אוהבת לעשות סיבובים רבים והרבה פעמים נרדמת כשהיא "מעוכה" לרוחב או ממש בקצה העריסה. השאלה אם להתעקש "ליישר" אותה לאורך העריסה או להניח לה איך שבא לה?
גם בתהליך ההרדמות בלילה היא "משתוללת" מצד לצד ומתהפכת לכל הכיוונים ואני לא יודעת אם לתת לה לפרוק את האנרגיות או "להחזיק" אותה קצת עם היד, כי הרבה פעמים היא מעירה את עצמה כשמתגלגלת על הבטן (רגילה לישון על הגב בלבד).
אשמח לעצות...
 
איך כדאי לישון?
בעיני, התזוזה שלה לקצוות המיטה היא הגיונית, והיא נובעת מצורך בתחושה של מקום מצומצם יותר ובטחון. נסי לתאר לעצמך שהיו משכיבים אותך לישון במיטה שגדולה ממך באופן משמעותי - איפה היית בוחרת לישון? באמצע המיטה או באחד הצדדים?
&nbsp
לגבי שינוי התנוחה שלה כשהיא נרדמת - אם זה מפריע לך, ולה לא מפריע שאת מזיזה אותה - אין בעיה שתשני לה את התנוחה. רק קחי בחשבון שבמהלך הלילה היא תזוז שוב... אם את מעירה אותה משינה כתוצאה משינוי התנוחה אז לא הייתי עושה את זה כיוון שהמטרה היא לאפשר לה שינה ארוכה ואיכותית ולא רבת התעוררויות...
 
באופן אישי הייתי ישנה באמצע כמו מלכה


השאלה היא לא לגבי שינוי תזוזה אחרי שנרדמת אלא בתהליך ההרדמות - האם "למנוע" ממנה את ההשתוללות ע"י הנחת יד עדינה (כדי שלא תתגלגל לבטן ותעיר את עצמה) או לתת לה להתגלגל ולהתעייף ולהירגע (בסוף זה קורה אבל לפעמים לוקח הרבה זמן)?
 
יש תינוקות שצריכים את ההשתוללות
והיא משמשת אותם כדרך להרגעה עצמית.
אני לא הייתי מפריעה לה בזמן הזה, אבל אם הוא ארוך אז אולי כדאי לשקול הקדמת שעת ההשכבה כדי להימנע מפספוס חלון שינה.
 
משבר גיל 4 חודשים
כמו ששמת לב, הבת שלך " קראה את הספר" ואימצה לעצמה את משבר גיל 4 חודשים שהוא משבר שינה ידוע גם לתינוקות שידעו לישון לילות שלמים.
בד"כ המשבר אמור לחלוף תוך שבועיים שלושה אבל אתם כבר חודש וחצי בתוך העניין מה שגורם לי לחשוב שיש משהו בתגובות שלכם במהלך הלילה שמשמש עבורה מוטיבציה להתעורר. מה שמומלץ לעשות כשמופיע המשבר (וגם עכשיו אתם יכולים) הוא להתנהג בהתעוררויות הליליות כמו שאתם מתנהגים בהשכבה בתחילת הלילה.
אין לי ספק שתינוקת שישנה לילות שלמים בגיל 3 חודשים לא צריכה 3-4 בקבוקים במהלך הלילה בגיל 5 חודשים, אלא אם הצריכה הקלורית שלה במהלך היום היא לא מספיקה.
&nbsp
לשאלתך בעניין מעבר החדר - קודם כל חשוב לי לשים דגש על ההבדל בין הירדמות עצמאית לבין מעבר חדר. הירדמות עצמאית יכולה להתבצע בכל אחד מהחדרים - בין אם היא ישנה איתכם בחדר ובין אם היא ישנה בחדר משלה, והכוונה היא ליכולת שלה להירדם בלי עזרה שלכם - בלי נדנודים על הידיים, בלי ליטופים, בלי דיבורים.... בד"כ לא נהוג ללמד הירדמות עצמאית לפני גיל 6 חודשים.
לגבי מעבר לחדר לבד - המלצות משרד הבריאות הן להישארות בחדר ההורים עד גיל חצי שנה. גם כאן המטרה היא הנמכת הסיכון למוות בעריסה.
בגיל 7-8 חודשים תינוקות באמת עוברים שלב של פחד מנטישה, אבל אני לא בטוחה שמעבר חדר גורם לפחד הזה כל זמן שההורים נמצאים, זמינים, ומגיבים במקרה הצורך.
מה שלא הייתי ממליצה לעשות בגיל הזה הוא ללמד הירדמות עצמאית בשיטות שהן "אגרסיביות" כמו שיטת 5 דקות, שיטת 3 דקות ודומיהן, כיוון שבהן באמת יש זמנים ארוכים יחסית (במושגים של תינוק) שבהם הוא בוכה ללא מענה.
 

eddy7

New member
תגובה לפיצית

כשהיא מתעוררת בלילה אישתי לא משחקת איתה ולא מפעילה אותה. מנסה לעשות הכל הכי עדין וחסר אנרגיות. זה שאישתי הרגע התעוררה תורם לחוסר באנרגיות :) היא עושה לה ששש, מחזירה מוצץ או מאכילה בלי משחקים ובלי דיבורים. (היא לא תמיד מתעוררת ואוכלת. בד"כ אוכלת פעם אחת באמצע הלילה. )
אז מה עוד כדאי או צריך לעשות?!

לגבי המעבר - אז את חושבת שכשהילדה תגיע לגיל חצי שנה אז שווה לנסות את המעבר? האם יש דרך לעשות אותו טוב יותר? שיהיה לקטנה יותר קל?
כי לפני שבועיים ניסינו את העיניין והקטנה התעוררה 4 פעמים בשעה הראשונה שלה במיטה בחדר החדש. היא נראתה מפוחדת ומסכנה ונורא בוכה כל פעם. כאילו היא לא מבינה איפה היא. ומכיוון שהבנו שכנראה הלילות הראשונים יהיו לא קלים אז החלטנו לדחות את תקופת המעבר בזמן החגים הקרובים בו אישתי בחופש וזה יהיה פחות נורא אם הלילות הראשונים יהיו נטולי שינה.
אבל כמו ששאלתי - הילדה מתעוררת הרבה ולא תמיד חוזרת לישון לבד. בהתחשב גם בפקטור הזה ובהנחה שהיא עדין תהיה כך בגיל חצי שנה (עוד שבועיים) - האם כדאי לנסות להשכיבה בחדר אחר או שזה רק יעשה את ההתמודדות עם הלילות לקשה יותר?
אלי שווה לחכות שתגדל יותר ותדע להרדים את עצמה באמצע הלילה או משהו?
 
להרגיל אותה לחדר ולמיטה במהלך היום
ככה מתחילים את התהליך.
היא לא מכירה את החדר והמיטה, היא לא ישנה שם אף פעם, ופתאום מצפים ממנה לישון שם לבד? אני יכולה להבין למה היא מתעוררת.
גם מבוגרים רבים שצריכים לישון לילה במקום לא מוכר חווים קשיים...
&nbsp
איך מרגילים? מתחילים ביום, נכנסים איתה לחדר, משחקים ביחד, שרים שיר. מניחים אותה במיטה ונשארים איתה לזמן של משחק משותף כלשהו שהיא אוהבת.
את זה עושים מספר פעמים ביום לפחות שבוע לפני ששוקלים להרדים אותה בחדר החדש.
&nbsp
ולגבי העובדה שהיא עדיין מתעוררת והנוחות שלכם בתפעול ההתעוררויות כשהיא בחדר אחר - זה מאד סובייקטיבי ואין תשובה אחת נכונה יותר. מה שמתאים לכם הוא מה שנכון. לי היה נוח לגשת לחדר השני גם באמצע הלילה. יש כאלו שזה פחות מתאים להם. תחשבו מה נכון מבחינתכם.
&nbsp
&nbsp
 
הממ... אצלנו גם היה משבר גיל 4 חודשים

אנחנו העברנו את הקטנה לישון גם בלילה בחדר שלה לקראת גיל 3.5 חודשים כי הבסינט היה לה כבר קטן מידי והיא ניסתה להסתובב מתוך שינה עם הסוואדל ונתקעה בדפנות של הבסינט.
&nbsp
עכשיו היא ישנה בחדר שלה. יש ימים שהיא ישנה כמעט כל הלילה ויש ימים שהיא מתעוררת כל שעתיים-שלוש. לאחרונה היא ישנה כמה שעות רצוף, מתעוררת ואז נרדמת שוב ומתעוררת כל שעה-שעתיים שוב.
&nbsp
היא חזרה לישון טוב פתאום אחרי החיסון ובנתיים ישנה רצוף לפחות 5 שעות ואז מתעוררת לאכול וחוזרת לישון עוד-לפעמים שעתיים שלוש רצוף ולפעמים מתעוררת כל שעה אחרי זה.
&nbsp
אצלנו גם ככה רק אני מתעוררת וקמה אליה וגם ככה כשהייתה אצלנו בחדר זה מה שהיה והייתי יוצאת איתה לחדר אחר כדי לא להעיר את הבחור.
&nbsp
 
העברנו למיטה בחדר נפרד בגיל חודשיים בדיוק מהסיבה הזאת

הקטנה הייתה זזה כל הזמן, נתקעת בעריסה, מעירה אותנו ואנחנו היינו מעירים אותה. המעבר לחדר שלה היה חלק מאוד ומאז כולנו ישנים הרבה יותר טוב.
עם זאת, ההמלצה היא להשאיר את הילדים בחדר ההורים עד גיל שנה.

לגבי שינה על הבטן - לא ידוע בדיוק מהו המנגנון שגורם למוות בעריסה ואם שילוב כמה גורמי סיכון מגדיל את הסיכון או לא, כך שזה שאשתך מניקה ואתם לא מעשנים וכו' - זה סבבה, אבל לא בהכרח מפחית את הסיכון שבשינה על הבטן.

כך שגם שינה על הבטן וגם חדר לבד לא מומלצים, אבל אני יודעת שלא קל ליישם את כל ההמלצות בנוגע לשינה בטוחה.
 

בלונד23

New member
עריסה מתאימה עד גיל 4 חודשים בערך

אחר כך היא קטנה מדי ויש הוראה ברורה דווקא להעביר למיטה בגיל 3 חודשים נדמה לי.
בוודאי שאינה ישנה טוב אם העריסה כמעט באורך שלה. הרי צריכה מקום לזוז.
הייתי מעבירה למיטה בחדר שלכם. כך עשיתי, התקנתי את המיטה בחדר השינה שלנו ועד גיל שנה (כמו בהוראה החדשה) התינוק שלנו ישן אתנו. בגיל שנה (לא מזמן) העברנו לחדר של הגדולה. אם המיטה אינה נכנסת בחדרכם הייתי מעבירה לחדר השני.
לעולם לא אשכיב על הבטן תינוק לשנת לילה, זה מסוכן.
&nbsp
 

eddy7

New member
לMARY - תינוקת מתעוררת הרבה + המיטה לא נכנסת

א. קודם כל - התינוקת שהיתה ישנה מבערך 8 עד 5 בבוקר כבר לא עושה את זה. היא מתעוררת כל 3 שעות בערך (הולכת לישון ב19:00 או 20:00 ואז מתעוררת ב22:00, ב1:00, ב4:00 ובסוף מתעוררת סופית סביב 5 או 6).
מתוך כל ההתעוררויות האלה היא אוכלת בין עוד פעם אחת עד (במקרה קיצוני אחד) 3 פעמים בלילה. זה מוזר! אנחנו מאכילים אותה כל 3 שעות בהנקה או בקבוק עם חלב אם שאוב והיא אוכלת כ150מ"ל בכל ארוחה. למה היא מתעוררת כ"כ הרבה לאכול?
ולעיתים היא סתם התחילה להתעורר, קצת לבכות, אישתי חצי קמה - מרגיעה אותה טיפה או מחזירה לה את המוצץ והצעצוע והקטנה נרדמת שוב.

אז אנחנו חוששים להעבירה למיטה אחרת כי אחרת הלילות יהיו קשים יותר אם כל כמה שעות קטנות הקטנה צריכה אותנו בשביל משהו קטן כמו מוצץ שנפל או סיבה לא מובנת אחרת.

ב. המיטה הגדולה יותר לא נכנסת לחדר שינה שלנו. אז את ממליצה לעשות מעבר למיטה גדולה בהקדם האפשרי?
מה עם הקשיים והחששות שתארתי ב"א"?
 
אז ככה

כולנו קמים הרבה פעמים במהלך הלילה וחוזרים לישון בלי לזכור את זה אפילו. זו מיומנות שנלמדת בתקופת הינקות. אצלנו הבעיה הייתה שעל כל רעש או התעוררות קטנה היינו מתעוררים גם אנחנו ומתלחשים בינינו ("היא ערה?" "לא יודע, אולי נקום?" וכו' וכו') וזה היה מפריע לה לחזור לישון.
גם בחדר שלה היא הייתה מתעוררת מדי פעם, אבל היא חוזרת לישון מיד.

ברור שיש תקופות בהן היא פתאום מתעוררת המון ואנחנו צריכים לקום - בקפיצות גדילה אוכלים יותר, בחרדת נטישה רוצים לוודא שההורים בסביבה וכו' - וזה אכן פחות נוח, אבל חולף.

אולי תנסו לילה אחד ותראו? אגב, יש פתרון ביניים - אם יש לכם איך להתארגן על מיטת איקאה, יכול להיות שהיא תכנס לחדר, היא קטנה יותר ממיטה סטנדרטית.
 

eddy7

New member
מיטות, קפיצות וכדומה

לצערנו, הפיצית שלנו ממש לא בהכרח מחזירה עצמה לישון. זה מרגיש כאילו כל פעם שהיא מתעוררת אז היא זקוקה לעזרה.
מצד שני, אולי כשהיא מתעוררת ומרדימה את עצמה היא גם לא עושה רעש ואז אנחנו לא מתעוררים בשבילה ולא מודעים לזה שהיא התעוררה ונרדמה לבד.
אבל יש מקרים שהיא מתעוררת קצת, ממלמלת, אנחנו מתעוררים ומביטים בה (מבלי שהיא תשים לב) והתלונות שלה גוברות לאט לאט עד שלב קולני למדי ואנחנו מבינים שהיא כבר לא תחזור לישון - ואז עוזרים לה.
וכמובן שככל שהיא מתלוננת ואף בוכה יותר אז יותר קשה להרדים אותה אח"כ. אם היא תהיה בחדר משלה אני לא יודע איך נוכל להבדיל בין התעוררות קטנה שאולי תירדם לבד ולבין מצוקה שרק תגדל....

היא עוד מעט בת 6 חודשים. חרדת נטישה זה 7-8 חודשים נכון?
צריך להתנהג אחרת בתקופה הזו? איך?

לגבי לנסות לילה אחד ולראות -
ממה שקראתי מסביב אומרים שאם מעבירים אותה לחדר משלה אז להתמיד ולא להכנע ולחזור אחורה.
(וכבר יש לנו מיטה. לא נקנה עוד אחת באיקאה, למרות שהרעיון לא רע
)
 

מ י כ ל10

New member
מה זה "להיכנע ולחזר אחורה"?

כהורים אתם מחפשים את הטוב והמתאים עבורכם ועבור בתכם. זה תהליך למידה, בדיקה, הסתגלות. לא נולדנו כשאנחנו יודעים את התשובות הנכונות (חוץ מזה, בד"כ יש יותר מתשובה נכונה אחת).
התשובה היא שלא תדעו - בכל אופן לא תמיד, לא ב-100% - להבדיל בין התעוררות קטנה שאולי תירדם ממנה לבד לבין מצוקה שתתפתח לבכי היסטרי.
מבטיחה: לא על זה הילדה תלך לפסיכולוג!
בהצלחה. היא תינוקת, ואם היא צריכה עזרה, מותר לה. זה יעבור
&nbsp
&nbsp
 
היא עוד קטנה

ולא מדובר ב"כניעה" לדרישה כמו ממתקים במקום ארוחת ערב, אלא בצורך שלה לתנאי שינה אופטימליים.
 

eddy7

New member
כשאמרתי "להיכנע" התכוונתי ל...

ב"להכנע" הכוונה לא לנסות לשים את הילד בחדר משלו ועם הבכי הראשון או השני להחזיר לחדר ההורים כי הילד ככה לא מתרגל לחדרו החדש ולא מבין איפה עליו להירדם.
הכניעה היא לא לדרישות הילד אלה לקשיי ההסתגלות של ההורים גם.

לפי מה שקראתי, הילד צריך להבין שפה (בחדר החדש) הוא ישן מעתה ושהוא צריך להירדם. אם כשהוא יבכה הוא יועבר לחדר ההורים אז הוא ירגיש שמשהו לא בסדר בזה שהוא בחדר הריק ולא ירדם. אם הוא יבין בסוף שפה מתרחשת מעתה שנת הלילה אז הוא יפנים ובסוף ירדם.

עוד שאלה - הקטנה שלי מתהפכת לבטן כשיש לה מקום. גם בעריסה הקטנטונת שלה היא לעיתים מצליחה להתהפך אל הבטן. במיטה הגדולה שבחדר הניפרד אנחנו משכיבים אותה לישון על הבטן במהלך היום ולפעמים כשהיא מתעוררת אנחנו מוצאים אותה על הגב.

האם זה בסדר להשכיבה לישון על הבטן מראש?
היא קצת מתהפכת לבטן גם ככה, ולמרות שבד"כ קשה לה - היא גם מצליחה להתהפך אל הגב לעיתים.
 

הייבי

New member
לא בבכי הראשון. בלילה השני

לדעתי מה שהכותבות לפני התכוונו זה שתנסו לילה אחד ואם בבוקר תגיעו למסקנה שהיה קשה מדי למחרת תשכיבו אצלכם בחדר בעריסה חזרה. מנגנון הסיבה ותוצאה בגיל 6 חודשים לא מספיק מפותח כדי לגזור שהיא בכתה הרבה לילה קודם אז עכשיו היא שוב בעריסה בחדר ההורים. ולגבי שינה על הבטן- זה חוזר בכמה וכמה הודעות שלך. אף אחת כאן לא יכולה להגיד שזה בסדר להשכיב על הבטן. בעיקרון בגיל 6 חודשים המלצת משרד הבריאות היא להשכיב על הגב. אם אתם כהורים החלטתם להשכיב על הבטן- זכותכם. אין חוק נגד ולא נתקשר על זה למועצה לשלום הילד. כשהם מתהפכים לבד מהבטן לגב אז אין מה לעשות עם זה ונותנים להם לישון איך שהם רוצים (זה עדיין לא מקביל ללשים על הבטן מלכתחילה)
 

eddy7

New member
תודה על התשובה :)

אנחנו ננסה ממש בקרוב להלין אותה בחדר שלה.
היא ביימים האחרונים במצברוח רע ובוכה הרבה. לא יודע אם זה שיניים או משהו אבל היא ללא ספק בקוועץ'. בטח יהיה קשה, אבל ננסה.
ואם תתהפך - אז תתהפך.
 
חרדת נטישה זה יותר לכיוון 10 חודשים

אבל כן, זה מתחיל בגיל 8-7 חודשים, כשהיא מבינה שאתם קיימים גם אם אתם לא בסביבה

ובאותה תקופה מתנהגים כרגיל - מחבקים, מכילים וגם מסבירים שאבאמא הולכים לרגע למטבח או לחדר הסמוך והם נמצאים קרוב-קרוב גם כשלא רואים אותם. ממליצים גם לשחק איתם הרבה ב"קו-קו" כדי שילמדו שגם אם אתם נעלמים אתם חוזרים.
&nbsp
 
למעלה