תופעת לוואי של הירדמות עצמאית?

תופעת לוואי של הירדמות עצמאית?

מאז שהקטנה החלה להירדם בעצמה בלילה (מספר ימים) היא מתעוררת כל שעה או שעה וחצי בלילה (במקום פעם אחת או בכלל לא). האם יכול להיות שזה קשור לצורת ההירדמות החדשה שלה? מישהו חווה דבר כזה?
כי חוץ מזה לא שינינו כלום...
ואם כן, האם כדאי לחזור להרדים אותה על הידיים לתקופה מסוימת או שגם זה יעבור מעצמו?

תודה רבה!
 

iameden

New member
תארי את דרך ההרדמות שלה

אולי זה יעזור....

זה יכול להיות קפיצת גדילה או קפיצה התפתחותית או עייפות יתר או תלות כלשהי...
 
אז ככה

אמבטיה, סיפור ואוכל (לפעמים לפני האמבטיה ולפעמים אחרי, תלוי ברעב שלה).
מתחילים בהרדמה כשמראה סימני עייפות ולפי חלון השינה שלה אז לא מדובר בעייפות יתר.
אם היא ממש עייפה היא עוצמת עיניים ונרדמת מיד. אם עדיין לא מספיק עייפה אז שמים עליה יד וששששש, עם מוצץ, לפעמים בוכה קלות ונרדמת בדרך כלל תוך כמה דקות.

עד לאחרונה הייתה נרדמת רק על הידיים אז זה שינוי גדול מבחינת כולנו... בהמשך באופן הדרגתי מתכננים להפסיק גם את המגע והשששש אבל עוד לא הגענו לזה. יודעת שזה גורם תלות אבל גם בפעמים שהיא נרדמת בלי זה ובכל זאת מתעוררת בלילה המון פעמים.

קשה לי לחשוב איזו קפיצה התפתחותית עשתה בזמן האחרון - היא מתהפכת כבר 3 חודשים וזוחלת ציר כבר חודש.
 
כרגע את פשוט מניחה במיטה אחרי האוכל/ אמבטיה והיא נרדמת?

לעומת העבר שהרדמת על הידיים וכשהיא נרדמה העברת למיטה?
והאם כעת היא נרדמת בקלות?
איך היה המעבר מהרדמות על הידיים להרדמות במיטה?
&nbsp
 
כן

עד עכשיו היינו מרדימים על הידיים ומניחים בעריסה אחרי 10 דקות.
עכשיו מרדימים את כל ההרדמות בעריסה (עשינו את המעבר באופן הדרגתי יחסית - בערך שבוע הרדמנו אותה בתנועות קלות בעגלה במהלך היום ועל הידיים בלילה ואז היו כמה לילות שהתעוררה באמצע הלילה ונרדמה לבד בעריסה אז הבנו שאפשר להתחיל לנסות להרדים אותה בעריסה והפסקנו עם העגלה והידיים). לשמחתי (והפתעתי) המעבר היה ממש קל.
עכשיו בעריסה, כשהיא באמת עייפה היא נרדמת בשניות ובלי בכי. אם עדיין יש לה קצת אנרגיה אז לוקח כמה דקות, גג רבע שעה, לפעמים יש קצת בכי ואז מניחים עליה יד ועושים ששש עד שנרגעת.
יומיים הכל היה בסדר והתעוררה רק פעם בלילה (כמו לפני המעבר להרדמות בעריסה) ועכשיו יומיים קשים - לילה אחד התעוררה 3 פעמים ולילה שני הפסקתי לספור באיזשהו שלב...
&nbsp
עלה בדעתי שאולי היא רעבה. עד עכשיו בהתעוררויות לילה הייתי מניקה אותה קצת אבל אני מרגישה שכבר אין לי חלב. אז אולי היא פשוט צריכה בקבוק גם בלילה.
&nbsp
אבל רציתי לשמוע אם עוד מישהו חווה רגרסיה בשינה עם המעבר להירדמות עצמאית. הרי זה אמור לשפר את השינה ולכן זה מפתיע שזה לא המצב...
 

הייבי

New member
אולי זה פשוט מקרי?

יכול להיות שאין קשר בין ההתעוררויות למעבר להרדמות עצמאית. בגיל חצי שנה יכול להיות שהתחילו להציק לה שיניים ולכן היא מתעוררת הרבה בלילה. היא מייררת יותר מהרגיל? דוחפת ידיים הרבה לפה? לועסת את המוצץ? יכול להיות שבאמת חסרה לה ארוחה לילית- בשלב הזה של ההנקה הרבה פעמים כבר מרגישים כאילו אין חלב כי הגוף מייצר לפי דרישה לארוחה ותחושת הגודש והמלאות קצת נעלמת. ככה שיכול להיות שמה שלך הרגיש כאילו אין חלב לה הרגיש כמו ארוחה טובה. את כותבת שהיא עדיין בעריסה- אולי צפוף לה? אצלנו כשהתחיל להסתובב על ציר היה מסתובב המון מתוך שינה ובעריסה פשוט נתקע בסורגים והיה מתעורר. העברנו למיטה וחווינו שיפור מיידי בשינה (למרות שעדיין מרדימים על הידיים לצערי). בנוסף בגיל חצי שנה אפשר להתחיל לתרגל לקחת מוצץ לבד בלילה- מפזרים כמה מוצצים סביבה במיטה. בלילה כשמתעוררת מניחים לה מוצץ ביד ומכוונים בעדינות לפה. עם הזמן תראו שמספיק להניח לה ביד והיא כבר תשים בפה ובהמשך רק תכוונו את היד שלה למוצץ והיא כבר תרים אותו ותמשיך משם עד שלבסוף היא תפנים לחפש את המוצץ לבד מלכתחילה.
 

iameden

New member
בדרך כלל מעבר להרדמות עצמאית אמור לעשות את ההפך

בלילה אתם גם מניחים יד ועושים שששש ?
אולי היא מתעוררת כי נופל לה המוצץ?

אצלנו כשמתעוררים כל כך הרבה בדרך כלל קשור לקפיצת גדילה או שן שביצבצה זמן מה אחרי (או אוזניים אבל אז יש גם סימנים אחרים).

במהלך היום היא ישנה בסדר?
 
אם עלה בדעתך שאולי היא רעבה - תלכי קודם עם זה

לגבי מה שהגדרת "תופעת לוואי", זה מאוד מעניין שבחרת את המושג הזה בהקשר של לימוד הרדמות עצמאית , כי זה באמת מה שקורה לפעמים אצל התינוק.
אני כותבת עכשיו באופן כללי על העניין ולא בהכרח בהקשר שלכם כי אני כמובן לא יודעת אם זה אכן כך או לא אצלכם...
תינוקות זקוקים להרבה מאוד חום גוף ומגע לא רק בשעות היום אלא גם בשעות הלילה. ההתעוררויות המרובות של תינוקות בלילה , מעבר לצרכים פיסיים של רעב או אי נוחות, קשורים מאוד לאינסטינקט הישרדותי של צורך עמוק להרגיש קרוב את האמא וכמה שיותר, מה שנותן להם תחושה בטוחה ורוגע נפשיים וכך הם יכולים לנתב את האנרגיה בתוכם להמשך צמיחה והתפתחות (זה לא שהם ממש עושים את זה אלא זהו דבר שמתרחש מעצמו כשהצרכים הרגשיים מסופקים דיים).
זאת אחת הסיבות העיקריות לכך שכאשר מלמדים תינוק לישון בעצמו - וכל עוד זה לא מגיע ממנו - לעיתים קורה דווקא ההפך מהמצופה, והוא ירבה להתעורר עוד יותר בלילות כי הוא "יחפש" אינסטנקטיבית את מה שחסר לו. כאמור, זה לא תמיד, מאוד תלוי בתינוק ובצרכים הרגשיים שלו. לכן שאלתי איך עבר המעבר מהרדמה בידיים להרדמה עצמאית ואת כתבת שבקלות .
אז "תופעת הלוואי" אכן מתרחשת באופן כללי אצל חלק מהתינוקות, הרבה פעמים אלו יהיו תינוקות שההורים אומרים שקשה מאוד "להרגיל" אותם לשינה עצמאית וההורים לא תמיד מבינים למה זה כך וזה מאוד מתסכל אותם , וכמובן גם את התינוק עצמו שעדיין בכלל לא בשל ולא מוכן רגשית לכך.
ולגבייך - הייתי הולכת קודם על המחשבה שעלתה לך בנושא האוכל.
איך היה הלילה הזה?
 
מעניין

אבל אצלה המעבר היה מאוד קל וטבעי, ממש בא ממנה (לא הפעלנו שיטת למידה כלשהי בהקשר המעבר לשינה עצמאית).
הלילה הכנתי לה בקבוק אבל אכלה ממש ממש מעט (ניסיתי לתת לה בכמה מההתעוררויות), כך שזה כנראה לא רעב :(
בכל זאת התעוררה כל שעה עד 5 בבוקר :(( ואז ישנה יחסית רצוף עד 7.30.

עונה גם לנקודות הקודמות שעלו - ביום היא ישנה טוב, לרוב כשעה בכל פעם אבל לפעמים גם שעה וחצי או שעתיים או 45 דקות... משתנה. היא ילדה מאוד פעילה ומקבלת הרבה זמן ידיים וזמן בטן בשעות הערות שלה.
ככל שאני רואה עדיין לא יצאו לה שיניים, לא צפוף לה בעריסה (עריבה גדולה כמעט כמו מיטת תינוק) ולא חם לה.

אני מניחה שכמו בכל דבר אצל תינוקות, צריך לחכות שתופעת הלוואי הזו תחלוף מעצמה?
או שכדאי בכל זאת לחזור להרדים על הידיים (לפחות לשנת הלילה) לזמן מה?
 

michal@gal

Active member
מנהל
אל תחזרו אחורה

תנו לה זמן להתרגל לשיטה החדשה.
&nbsp
יש סיכוי טוב שמדובר במשהו אחר שמתרחש, שיניים, אוזניים ...
&nbsp
תוך כמה ימים תדעי.
 
תודה לכל מי שענה ושאלה לגבי חפץ מעבר

יש לקטנה כמה חפצי מעבר פוטנציאליים (ניסינו כמה אופציות) - פרוותיים ונעימים לליטוף (כרגע מלטפת אותי...) הבעיה שהיא נוהגת לנפנף בהם כשהיא בתהליך הירדמות (עוד בשלב האנרגיות) ולרוב בסוף מנחיתה אותם על הפנים שלה.
היא אמנם יודעת להוריד אבל אני מרגישה שהיא נלחצת כשיש לה משהו על הפנים (הנשימה שלה נעשית מהירה יותר כמו אדם בסטרס).
אז האם עדיף לבחור חפץ מעבר פחות "שמיכתי" ויותר "כדורי" או שלהמשיך להרדים בלי חפץ בכלל בינתיים?
 

michal@gal

Active member
מנהל
כדאי לבחור חפץ מעבר שקל לשכפל

חיתול בד דק זה הפתרון המועדף לטעמי.
&nbsp
חשוב להקפיד להחליף/לכבס בתכיפות, שלא תתקבע על אחד.
 
חפץ מעבר
אני הייתי נשארת עם "שמיכתי" אבל הולכת דווקא על חיתול טטרא, וזאת משתי סיבות עיקריות:
1. בד נושם - גם אם הוא מונח על הפנים שלה היא לא תיחנק
2. קל להחלפה, כיבוס - יש מלאי גדול, לא קורה שום דבר אם נשכח אצל סבא וסבתא, ואם הוא מתלכלך אפשר לכבס, בלי לדאוג מה יקרה לשינה בזמן הכביסה...
&nbsp
בפן הבטיחותי - אפשר לקשור את החיתול באמצע ואז גם אין לו אפשרות להיכרך מסביב לפנים
 
כך גם אני רואה את זה

שינויים קורים כל הזמן. לא בהכרח קשור לנושא ההרדמה אבל כדאי להיות מודעת לעניין ולתת בנדיבות אם בכל זאת את מוצאת שקשור להרדמה.
 
לא הייתי חוזרת אחורה
מה שכן הייתי בודקת הוא אולי אפשרות להקדים את ההשכבה כדי שגם אם לוקח לה זמן להירדם - זה עדיין יקרה במסגרת "חלון השינה" המתאים לה והיא לא תגיע למצב של עייפות יתר שיכול לייצר יותר התעוררויות במהלך הלילה.
&nbsp
דבר שני שהייתי בודקת הוא איך אתם מגיבים להתעוררויות במהלך הלילה - האם אז אתם מרימים אותה על הידיים או שמרדימים אותה כמו בתחילת הלילה? אם מרימים אותה על הידיים אז יש לה מוטיביציה להתעורר יותר...
&nbsp
 
למעלה