התייעצות שעות שינה

Miss Ziggy

New member
התייעצות שעות שינה

היי לכולם/ן,
אני אמא לתינוק בן 3.5 חודשים. רציתי להתייעץ בקשר להרגלי השינה שלו. כרגע הוא מצליח להירדם בלילה רק בשעה 23:00, לא משנה מתי אשכיב אותו לישון, אעשה טקס שינה וכל שלל העצות שבאינטרנט, הוא יישב במיטה, ויהיה חסר מנוחה ולא יירדם עד השעה 23:00, ואם כן נרדם קודם לכן, הוא יישן למשך 40 דקות בלבד (כמו התנומות יום ויתעורר). ברגע שהוא נרדם הוא יישן מצויין עד הבוקר ומתעורר בין 7:30-8:30 בבוקר. בשעה הזאת לוקחת אותו להנקת בוקר, מחליפה חיתול ומחזירה אותו למיטה, אז הוא יישן עוד שעתיים-שלוש. במשך היום (וכך היה מאז שנולד), כמעט ולא ישן במהלך היום- בנינו סדר יום של האכלה זמן עירות ומנוחה, הוא כן נרדם, אך למשך 30-40 דקות בלבד. יש לציין שהוא סופר מבסוט מהסדר יום. כששמים אותו לישון בסביבות 22:30 הוא רגוע ונרדם בקלות, גם אחרי התנומות יום הוא מתעורר רגוע ומבסוט ולא עצבני. הדבר שמדאיג אותי זה שכולם אומרים שתינוקות אמורים לישון בשעה 19:00-20:00 וזה פשוט לא קורה אצלי. וגם לגבי השנת בוקר הנוספת- אם נעשה זמן עירות לפני החזרה לישון, הוא פשוט ייעשה תנומה של 40 דקות ויקום, ולא יוסיף עוד שעתיים-שלוש שעות שינה. ניסיתי להוריד את שנת הבוקר בתקווה שזה יאריך את התנומות, אך הכל נשאר אותו דבר, פחות השעתיים שלוש שינה שזה מוסיף לו. אני יודעת כמה שינה היא קריטית ולכן אני לא ששה למנוע ממנו השכבה נוספת בבוקר לעוד שעתיים-שלוש שינה שהם ישר אחרי ההאכלה. אז שוב- הדאגה היא בעיקר שהוא לא ישן בשעות המומלצות, לא יישן הרבה זמן בצהריים אלא רק בבוקר מצליח לישון עוד, שהוא עוד במוד שינה, ומה יהיה עוד 3-6 חודשים שייכנס למסגרת ויצטרך לישון בגן למשל בשעות מסוימות. אשמח לשמוע דעות וטיפים.
 

זלופית

New member
אם הוא סופר מבסוט, אז כנראה שהכל בסדר


אולי הוא לא קרא את כל העצות באינטרנט ולכן הוא לא יודע מה הוא אמור לעשות, אבל עושה רושם שהוא מסתדר מצויין בלעדיהן

בתור אמא טרייה גם אני הייתי מאוד מוטרדת מכל מיני זוטות שחשבתי שככה צריך להיות - למשל אני זוכרת שממש הטרידה אותי העובדה שבחודשים הראשונים של המוצקים, לא הצלחתי לתת את המרק לפני שנת הצהריים, אלא רק אחריה - הקטן אכל פירות בעשר ואז ינק בסביבות 12 (לפני השינה) ואכל מרק אחרי שהתעורר. ניסיתי כל יום להנדס את זה אחרת, אבל הוא היה עייף בצהריים ורצה רק לינוק והרגשתי ממש אשמה שאני לא מצליחה להאכיל אותו כמו שצריך להיות ונותנת לו לפני הערב ארוחה כבדה של ירקות ועוף. בדיעבד אני מבינה איזו שטות זאת הייתה בכלל להתעסק עם זה - הוא אכל מצויין, כמות גדולה ומשביעה - גם פירות וגם מרק ונהנה מכל ביס - אז מה זה משנה השעות בכלל?
אותו דבר עם השינה - את אומרת שהוא לא עצבני ושמח, רגוע ומבסוט. בנוסף, לפי מה שאת מתארת הוא ישן בלילה כמעט 12 שעות - מ23 ועד 8 ואז עוד כ3 שעות - אז הוא פשוט לא צריך להשלים את השעות האלה ביום והוא גם ישן רצוף שזאת שינה איכותית יותר והכל מצויין - אז מה זה משנה מה כולם אומרים?
אגב, תינוקות הם מאוד דינמיים והוא עוד ישתנה - גם אם לא תרצי
(יש משבר 4 חודשים, יש שיניים, יש התפתחות מוטורית)
סביר להניח ששעת ההשכבה פשוט תוקדם מעצמה עם הזמן וכשייכנס לגן יהיה יותר גדול (חודשיים זה המון בגיל הזה). ובכל מקרה, סביר להניח שיתאים את עצמו לשעות השינה בגן.
נשמע שיש לך תינוק בריא, רגוע ושמח - תהני ממנו (ומשנת לילה רצופה - לא מובן מאליו בכלל!)
 

Miss Ziggy

New member
תודה על התגובות!!!

עכשיו קיבלתי יותר בטחון!!! תודה לכן על ההתייחסות
 
מוכר, רק שאצלי היא כן עצבנית ועייפה כל הזמן

אמור זה שם של דג
, אם טוב לכם עם המצב וטוב לו והוא רגוע בשאר הזמן גם אם לא ישן הרבה אז תזרמו איתו. זה לא שאפשר להכריח אותם.
&nbsp
זה שונה כשהם במסגרת- יש להם במסגרת המון גירויים והם מותשים ואז ישנים יותר. בגילאים האלה אין שעות קבועות לשינה בד"כ אלא יותר זורמים עם התינוקות. בהמשך יש יותר שעות קבועות שהן פחות או יותר באותו זמן.
 

הייבי

New member
אני עם זלופית

השעות שלו אולי לא תואמות את האמור אבל הוא בהחלט ישן מספר יפה ומתאים של שעות. גם אם לא "בשעות הנכונות". אם חשוב לך לשנות את הסדר הזה מסיבות כלשהן (רוצה זמן איכות עם החצי בערב, רוצה להספיק לחוגים וסידורים בבוקר) אפשר לנסות לחשוף להרבה אןר שמש במהלך היום (כבר מהשינה של 8 בבוקר לשים לישון בחדר מואר יחסית) ומהצד השני החל ה18 בערב לסגור תריסים בבית, להפחית ולעמעם אורות כדי לשדר שנכנסים לערב. הרבה תינוקות נולדים עם היפוך יום ולילה כי ברחם היו רגילים לישון במהלך היום כשאת התנועה ולהיות ערים בלילה וחלקם צריכים קצת עזרה לסדר את היום והלילה בחוץ. לגבי המסגרת לא הייתי דואגת עכשיו 3-6 חודשים זה נצח במושגי השנה הראשונה של תינוק והכל עוד ישתנה מיליון פעמים. בנוסף, במסגרות זה אחרת - עומס הגירויים שונה, יש אפקט חברתי כשכולם הולכים לישון ותוך כמה שבועות לכל היותר הוא יתאים את עצמו לשעות שלהם וגם יזיז את שנת הלילה בהתאם.
 
בהחלט נשמע שהוא לא קרא את ההמלצות בספרים

ובאינטרנט

יש לו את הזמנים שלו ונראה שטוב לו.
וטוב שכך!
 
למעלה