לבחור גן/מסגרת

ori 6

New member
לבחור גן/מסגרת

היי,
יש לי התייעצות.
אנחנו רוצים לשים את הקטן שלנו בגן מגיל 4 וחצי חודשים עקב אילוצי עבודה. התחלנו להסתכל על גנים.
כרגע יש 2 אופציות:

- גן בשכונה חדשה, שהמבנה חדש ונורא יפה ומקסים, אבל יקר (יחסית) 3,200 ש"ח + תוספות קטנות. עוד חסרונות יחסיים זה העובדה שאין גמישות במחיר, כלומר, אם נצטרך הסתגלות שתיפול על החגים זה יהיה חיוב של עוד חודש שלם, וגם ברגע שהחצר לא תהיה רלוונטית שיהיה חורף השטח בפנים הוא יחסית נורא קטן. המפעילות יש להן "שם" טוב אבל ללא ניסיון בתחום (אחת הגיעה מתחום משאבי אנוש ואחת נטורופתית).

- גן במבנה ישן יותר, נורא קרוב לבית שלנו (במרחק הליכה), במחיר סביר הרבה יותר - 2,600 ש"ח כולל דמי רישום וביטוח ללא תוספות. המנהלת של המקום (שנמצאת במשך כל שעות היום) היא מנוסה שנים בתחום. החצר כרגע לא נקייה אבל היא אמרה שגנן יעשה ניקוי יסודי לקראת תחילת השנה ושזה ככה כי ביולי אוגוסט לא מוציאים את הילדים לחצר בגלל החום. חוץ מזה הטריד קצת את אשתי שהם מנקים את הצעצועים עם גיגית וסבון (פעם בתקופה) ושזה לא נראה מספיק. יש הרבה יותר גמישות על המחיר של תקופת הסתגלות (ימצאו פתרון ולא יחייבו אותנו בכל מקרה על חודש שלם).

כשאני מסתכל למשל על שתי האופציות הנ"ל, אני לא רואה הבדלים מהותיים, כאילו מבנה חדש ונוצץ הוא נחמד להורים בעין, אבל אני לא בטוח אם ועד כמה זה משנה לילד. יש לנו את כל השאלות החשובות שקיבלנו תשובות דומות (אוכל, ניקיון פינת החתלה, מדיניות בקבוקים שאובים, ביטוח וכו'). בסופו של יום - מה צריך להנחות בבחירה? איך יודעים אם גן שווה עוד כ-7,800 ש"ח בשנה?
 

Miss Ziggy

New member
גם אני עכשיו מתחילה במסע גנים

אשמח לשמוע מכם איך התחלתם את הבחירה? כמה גנים הלכתם לבדוק? ומה הקריטריונים שבחנתם? האם הגעתם בהפתעה לגן? עם הילד?


אשר לשאלות שלך, על פניו רק מקריאה הייתי מעדיפה את הגן השני, הפחות יקר עם הגננת בעלת הניסיון (ניסיון זה מאוד חשוב ומה אכפת ועוזר לתינוק שהגננת היא נטורופתית) הייתי הולכת גם על המלצות מהורים, זה מה שחשוב ולא חצר נוצצת, מה גם שהייתי רוצה שהגן יגלה גמישות (אם גנים אחרים יכולים למה הם לא? במיוחד שהם הרבה יותר יקרנים)... בכל מקרה יש גם את הנוחות של הקרבה לבית. בסופו של דבר הייתי הולכת עם האינטואיציה, מה הרגשתי שנכנסתי למקום, ואם יש אפשרות הייתי הולכת בזמן שהגן פעיל, בהפתעה ומתרשמת מהאנרגיה שם.
 

ori 6

New member
תשובה

קודם כל תודה על התשובה!

לגבי התהליך, אשתי קיבלה הצעה ממקום העבודה שלה לתפקיד מסוים שגרם לנו להבין שהיא לא תישאר בבית איתו חצי שעה כמתוכנן אלא "קצת" פחות.

אז פשוט התחלנו לבדוק כמה גנים ששמענו עליהם או שממש קרובים לבית (זה מדהים פתאום להבין כמה גנים יש ברדיוס די קטן). בינתיים ראינו שלושה גנים ועוד אחד אמא שלי ראתה לבד והעבירה רשמים.

הקריטריונים המרכזיים זה הצוות, הניקיון, הגודל של החלל של הכיתה של הילדים בגיל הזה, מספר המטפלות לעומת מספר הילדים, תשלומים נוספים.

מצרף למטה כמה סעיפים שהציעו לי בעבודה לבדוק, מקווה שיעזור.

יחס מטפלת/ילד (ככל שהם יותר קטנים כך היחס צריך להיות קטן).
האם מספר המטפלות נמצאות לאורך כל שעות היום, או רק חלק משעות היום.
האכלה... תומכות בהנקה, מוכנות לתת בקבוק חלב שאוב.
חיתולים, מגבונים... מי מביא מה?
איפה ישנים? לולים, מזרונים? האם לכל ילד יש מקום משלו?
שלב מאוחר יותר, האם יש פעילויות נוספות שעושים לילדים (קחו בחשבון שזה בדרך כלל בתוספת תשלום).
תשלומים נוספים- ועד וכו'
גננת מוסמכת? ביטוח? עברו עזרה ראשונה?
מי עושה את הטעימות בהמשך?
איזה אוכל מוגש? בישול ביתית, תבלינים וכו'?
גמישות בהסתגלות?
 
רק לגבי עניין ניקוי הצעצועים

כשהילד יתחיל לזחול וילקק את הגלגלים של העגלה תבינו שמים וסבון זה בונוס.
 
ואני לעניין הלול לעומת מזרון ועוד קצת מחשבות

זה לא משנה, אצלי 3 ילדים ישנו על מזרנים, מבחינתם זו היתה מיטה לכל דבר, הייתי מוותרת על הסעיף הזה. אישית מסכימה שחצר נוצצת זה לא זה. המרחב הפנימי גם לא קריטי - הקטנה שלי עברה מגן מאד מרווח לגן הרבה יותר קטן באמצע שנת לימודים בגיל שנתיים וחצי (18 ילדים) - ולא נגרע כלום מהחוויה שלה. מסכימה שהגננת הכי חשובה. תבררו מה התנאים באוגוסט (תמיד משלמים מלא, אבל יש גנים שנותנים שבוע/10 ימים ויש שנותנים יותר) - אם אומרים לכם "כמו התמת" תבקשו בכל זאת את לוח החופשות ביד. לי הגן עם הגננת המנוסה - במרחק הליכה מהבית - נשמע מעולה. המרחק הזה יהיה תענוג בגיל הליכה.
 

במבי264

New member
הייתי הולכת על הגן השני

נשמע לי שיש בו את רוב הדברים החשובים - קרבה לבית, ניסיון מוכח של גננת, גמישות מול ההורים, ומחיר. אני לא רואה יתרונות כלשהם בגן החדש, מעבר למבנה ומתקנים חדשים..
כמו שכבר נכתב פה, לדעתי ממש חשוב להגיע לגן ולראות את האינטראקציה של הצוות עם הילדים, בעיקר בגיל כזה שהם לא יכולים להביע את עצמם מילולית וצריך ממש לסמוך על תחושות בטן, וזה דבר שאתם לא יכולים לעשות בגן החדש.
 
אני גם בעד הגן השני


בתור גננת אני חושבת שכן חשוב שיהיה לפחות מישהו אחד מקצועי שהוא מתחום החינוך ויש לו ניסיון וידע.
לנקות צעצועים במים וסבון זו הנורמה. בארה"ב לפחות איפה שאני עבדתי הניקוי הוא סטרליזציה פעם בשבוע של כל הצעצועים עם ספריי מיוחד.
&nbsp
אני חושבת שהכי טוב זה פשוט להרגיש את המקום, לראות איך הצוות בפעולה.
יש לי מסמך שהכנתי באנגלית של דברים שחשוב לשים לב כשהולכים לבדוק גן - אני אעלה פה לקבוצה. זה מסמך שהכנתי לקבוצת אמהות שאני חברה בה וזה מעין סיכום שאמהות מנוסות אמרו וגם מהניסיון שלי כגננת.
 

ori 6

New member
תודה לכולם על ההתייחסות והתשובות

לשמחתי בחרנו בסוף באמת את הגן שני, הקרוב והזול יותר.
משהו בו מעבר להכל פשוט קסם לי אישית.
 
למרות שכבר כתבת שבחרת..

ומאחלת לכם המון בהצלחה בגן החדש,
רוצה לענות שבעיני הדבר הכי הכי הכי חשוב זה יחס חם אוהב מכיל ומכבד של הגננות אל הילדים, ובעיקר בזמנים בהם נדרשת 'משמעת'.
למרות שזה אולי נראה טריוואלי, בהרבה מידי מקרים וגנים זה לא תמיד מתקיים ולכן חשוב להרגיש את המקום ואת הצוות עם האינטואיציות ועם תחושת הבטן ולא להסתנוור מדברים חיצוניים שהם אמנם מוסיפים, אבל לא את זה הילדים צריכים.
לאחר מכן בעיני חשוב כמות ילדים על מספר אנשי צוות. כמה שפחות ילדים וכמה שיותר אנשי צוות. במיוחד ובמיוחד בגיל הזה.
ואחר כך הניקיון ואוכל.
&nbsp
 
למעלה