צריכה תזכורת לגבי מוצקים

הייבי

New member
צריכה תזכורת לגבי מוצקים

שבוע הבא בן חצי שנה ואני רוצה להתחיל לבסס ארוחת מוצקים. והרי השאלות: 1. עשינו טעימות גם של ירקות וגם של פירות. אני זוכרת שהארוחה הראשונה שמבססים היא פירות בבוקר. האם להוסיף טעימות של ירקות בצהריים או שמיותר? עד עכשיו עשינו טעימות פעם ביום או פירות או ירקות. 2. מאיזה שלב אפשר/כדאי להוסיף שיבולת שועל/טחינה/שקדיה? כבר מגיל חצי שנה או שצריך להמתין? 3. מתי מוסיפים ארוחה שניה? כשהראשונה מבוססת או שיש לזה גיל מומלץ? תודה!
 

iameden

New member
עם הראשונה דווקא התחלתי עם ארוחת מרק

ולאחר מכן זה מה שהומלץ על ידי רופא הילדים בגלל הערכים התזונתיים (חשוב להוסיף הודו/עוף/עדשים/קטניות אחרות בשביל הברזל) וכדי לא להרגיל למתוק (כי כשמתחילים בפירות, אולי חלק מהילדים לא יהיו מעוניינים במרק וירצו רק את הפירות).

אצלי קיבלו את המרק בבוקר המאוחר. מעין בראנץ. אחרי שינת בוקר ולפני שנת הצהרים.

מעבר לזה אפשר כבר בגיל חצי שנה לחשוף לכל האלרגנים (ויש הטוענים שגם מומלץ). ולהוסיף שקדיה/מחית בוטנים/טחינה לפירות זה מעולה (כמובן בהתחלה מעט מאוד וליומיים כמו בטעימות).

כשנותנים ארוחה אחת אפשר להמשיך לתת לטעום דברים חדשים אבל אין הכרח. באותה מידה אפשר להוסיף כל כמה ימים משהו חדש לתפריט.

עוברים לארוחה שניה עם ביסוס הראשונה. בדרך כלל זה לוקח כשבועיים-שלושה. הגיוני שילד בן 6.5-7 חודשים כבר יאכל 2 ארוחות (או לפחות יתחיל עם השניה שלו). אבל כמו כל דבר- זה מאוד אינדיבידואלי וכל ילד והזמן שלו.

מה שחשוב זה ללכת בקצב שלו אבל לא להעמיס על מערכת העיכול כדי שלא יהיו גזים וכאבי בטן או עצירות.
 
למעלה