tummy time זמן בטן- שרשור טיפים

tummy time זמן בטן- שרשור טיפים


לא יודעת איך אצלכם,אבל הקטנה שלי לא אוהבת tummy time ודי מתייאשת מהר ומתחילה להיכנס להיסטריה של בכי וצרחות.
היה אצלנו מאבחן השבוע שאיבחן שיש לה העדפת צד לצד ימין, דבר שפגע במבנה הראש שלה (שכיח אצל תינוקות שהיו במצב עכוז) ועד שיאשרו פיזותרפיה הוא נתן לי כמה תרגילים והמליץ על המון זמן בטן- לפחות 60 דקות לא רצופות ביום.

מאחר וזה אתגר אצלנו גם ככה הוא נתן לי המלצה לקנות לה גליל מתנפח ועליו לשים אותה ולהזיז מצד לצד או קדימה אחורה וגם משטח כזה בצורת דג שמנפחים וממלאים במים ויש בפנים יצורי ים מנוילנים בחומר מיוחד שזזים בפנים והילד יכול להזיז עם הקשת היד על המשטח כאשר הוא שוכב על הבטן.

התנסינו עם 2 אלה הבוקר והקטנה ממש התלהבה. הייתה יותר מרבע שעה על הגליל. מצרפת תמונות של מה שקניתי


מה הטיפים שלכם לזמן בטן עם הקטנים? כמה זמן ביום אתם עושים?





 

ארול01

New member
סרבן בטן

שלנו גם היה סרבן בטן. האמת ששום דבר לא עזר, ניסינו את המשטח עם הדגים וזה לא עשה עליו רושם. מה שעשינו זה בכל הזדמנות שהוא לא רעב או עייף לשים אותו על הבטן, לפעמים זה היה מחזיק כמה דקות ולפעמים היה צורח מיד. מה שבסוף פתר את העניין היה שהוא למד להתהפך מהגב לבטן, אז היינו משכיבים אותו על הגב ושמים צעצועים במיקום שהוא צריך להתהפך כדי להגיע אליהם. כשהוא עבר לבטן בעצמו לא הייתה לו בעיה להשאר על הבטן.
 

הייבי

New member
עוד קצת טיפים לתינוקות עם העדפת צד

לגדול שלי היה טורטיקוליס (שזה העדפת צד שיוצרת חולשה של השרירים בצוואר בצד אחד) והנה הטיפים מהפיזיוטרפיסטית המדהימה שהיתה לנו אז: 1. להשכיב אותה על הבטן שלך כשאת שוכבת על הגב על ספה או על השטיח עם כרית. ככל שאת יותר קרובה למצב ישיבה זקופה לה זה יותר קל. להתחיל בזווית שאת רואה שנוח לה להתמיד וכל פעם לרדת עוד קצת עד שאת תגיעי לשכיבה מלאה. הם נהנים מהריח שלנו, הדופק ולהסתכל מקרוב על תווי הפנים. 2. לשכב מולה על הבטן כשהיא שוכבת על משטח פעילות. שוב הם אוהבים לראות אותנו. 3. שירים. שירים. שירים. כל הזמן שהם על הבטן לשיר להם ולדבר איתם. 4. תיפופים קלים ביד קעורה על הגב, ידיים ורגליים שלהם כשהם על הבטן. זה עושה להם נעים. 5. לגלגל מגבת (לא עבה מדי. נראה לי עד 3 סנטימטר אבל עברו כמה שנים) ולשים מתחת לבית השחי שלהם כשהם על הגב. זה מקל עליהם את השכיבה ומוריד את העומס חלקית. עם הזמן משטחים את המגבת יותר ויותר כדי לחזק גם את הידיים. וטיפים לתיקון העדפת צד: להניח צעצועים וספר עגלה בצד החלש כדי לעודד להפנות לשם את הראש. להשכיב על הגב ולרחון מעליהם או להציג צעצוע (עדיף קשקשן) מעליהם ולאט לאט להזיז אותן בקו הראיה שלהם לצד שנם פחות נוטים להסתכל אלין וחזרה. המטרה היא שבסוף הם יגיעו לשכיבה עם הלחי על המזרן (זה נועד להאריך את השריר). תנוחת גיטרה- עושים נמר תלוי על עץ על היד שלך ואת היד שתומכת באגן מושכים בעדינות את המרפק שלך לכיוון מעלה. המטרה היא להאריך קצת את החלק התחתון שלהם ולקצר את העליון (מזכיר קצת מותן של גיטרה). מקווה שיצא ברור. והכי חשוב לא להזניח את הצד החזק והאמצע כדי לא ליצור העדפה הפוכה ולשמור על הסימטריה.
 
כל מה שהייבי כתבה, ועוד שני טיפים
&nbsp
1. לסדר את המיקום של המיטה/עריסה שלה בחדר ואת הכיוון שלה בתוך המיטה כך שכשאת נכנסת לחדר זה יהיה מהצד "החלש" שלה. כלומר, במקרה שלך, להשכיב אותה כך שאת נכנסת לחדר ומגיעה אליה למיטה מצד שמאל שלה.
היא תרצה לראות אותך כשאת נכנסת ותתאמץ...
2. כיוון שאת מאכילה אותה מבקבוקים - אז להאכיל אותה כך שהיא נשענת על היד הימנית שלך, ואז היא צריכה לסובב את הראש שמאלה לכיוונך (ולכיוון הבקבוק). אותו הגיון גם לגבי הגרעפסים בסיום הבקבוק - אם תעשי לה את הגרעפס על הכתף השמאלית שלך ועם הראש שלך לא תאפשרי לה לסובב את הראש לימין- אז היא תסובב את הראש שלה לצד שמאל.
&nbsp
וטיפ אחרון: לא להילחץ! זה שכיח בקרב הרבה תינוקות ומרגע שאת מודעת לזה פשוט תשימי לב לכיוונים, וזה יסתדר.
&nbsp
&nbsp
 

מ י כ ל10

New member
בטן והעדפת צד

קיבלת הרבה רעיונות. מוסיפה רק מה שלא נאמר:
&nbsp
בטן -
1. בטן היא ברירת המחדל: לא לחפש זמן מיוחד / מתאים. שאת רוצה להניח אותה רגע? - שימי על הבטן. רוצה להחליף חיתול? - שימי על הבטן ותהפכי אחרי כמה דקות.
2. לסדר לה את הידיים מתחת לבטן *קרובות* זו לזו.
3. לשים על הבטן במיטה שלכם, כך שהראש שלה קרוב לקצה המיטה, ולשבת על הרצפה למרגלותיה. בהנחה שאתם ישנים על מיטה בגובה סטנדרטי, הראשים שלכן יהיו מאוד קרובים כך. כך, כשאתן פנים אל פנים אפשר לדבר ולשיר.
&nbsp
צד -
1. להשכיב במיטה כשהראש כל פעם פונה לכיוון אחר (לא הפנים. ממש להפוך את הכיוון ראש-רגליים במיטה כל כמה ימים. בד"כ יש להם נטייה להסתכל למרכז החדר. כן, לכאורה זה מצריך תלייה מחודשת של מובייל וארגון מגן הראש בכל פעם שמחליפים צד, אבל זה לא באמת חשוב).
&nbsp
צד ובטן ביחד -
1. מחזיקים את התינוק כשהטוסיק (צד הגב) שעון על המותן שלך. הגו נוטה קדימה, ומישהו מגרה את התינוקת להסתכל פעם לצד הזה ופעם לצד הזה.
2. את שוכבת על הגב והיא עלייך (בטן לבטן), ואתן מתגלגלות ביחד מצד לצד.
 
אלופות!

כבר התחלתי בחלק מהדברים עוד כשגילינו על זה ורואים שיפור משמעותי.
&nbsp
תודה על הטיפים
 
למעלה