הורות מאוחרת-בואו נדבר על זה

הורות מאוחרת-בואו נדבר על זה


מהי לדעתכם הורות מאוחרת- איזה גיל נחשב "מאוחר"

מה הפלוסים ומה המינוסים

האם הייתם רוצים להפוך להיות הורים בגיל מוקדם יותר או דווקא בגיל מאוחר יותר
 
הורות מאוחרת
ההגדרה שלי לעניין היא הורות שמגיעה אחרי גיל 30. מניחה שיש גם הגדרות אחרות.
היתרון הגדול בעיני של הורות מאוחרת הוא הגעה לשלב ההורות עם בגרות ונסיון חיים, עם "עצמי" מגובש שיודע לאן הוא מעוניין לכוון את עצמו ואת הילדים.
היתרון של הורות בגיל צעיר היא בעיני האנרגיות. אין ספק שככל שעולים בגיל, הקושי הפיזי הוא גדול יותר...
&nbsp
הילדים שלי נולדו כשהייתי בת 35+ ,ואני חושבת שזה בהחלט היה הדבר הנכון עבורי ועבורם.
היום, 5.5 שנים מאוחר יותר, אני תוהה אם זה לא מאוחר מדי לחשוב על אחים נוספים.... - וזה בעיני החיסרון המרכזי של הורות מאוחרת
 
עכשיו את גורמת לי להרגיש זקנה


הקטנה נולדה כשהייתי בת 33

ככה זה- אנחנו מתכננים והחיים קורים אחרת ממה שתכננו
 

נהורית1

New member
הורות מאוחרת.

אם ההורה מתפקד טוב, יכול להיות הורה גם לאחר גיל 40 לגברים. אבל אצל נשים זו בעיה בגלל השעון הביולוגי. לפי דעתי בין 30-35 זו יכולה להיות הורות בסדר. אחר כך זה נחשב להורות מאוחרת.
הפלוס הוא שכבר מסודרים בעבודה ואולי יש גם בית ומצב כלכלי טוב.
המינוס הוא שכאשר הילד יהיה בן 20 ההורים כבר די מבוגרים. אבל יחד עם זאת הורים כאלה יכולים בהחלט לעזור כלכלית לילד ברגע שיצטרך.
 
אני בת להורים שילדו אותי בגיל מאוחר...

אימי ילדה כשהייתה בת 37 ואני הבת היחידה שלה.
אבי ז"ל היה בן 62!!!! כשנולדתי ואני הילדה השלישית, הכי קטנה (יש לי אחות ואח למחצה).
&nbsp
מבחינת המינוסים- רק העניין שקיימת אפשרות לאבד אותם מוקדם, אבי נפטר כשהייתי בת 25 (כיום 30) מסרטן וזאת מחלה שיכולה לתקוף בכל גיל.
&nbsp
מעולם לא הרגשתי את הגיל שלו והוא גם לא היה נראה בן גילו. הוא עבד דרך הבית כשיצא לפנסייה בעיתון רוסי, תמיד חיכתה לי ארוחה חמה, הוא ניקה ועשה קניות, ישב איתי על שיעורים במה שיכל (היה קשה לא עם עיברית אבל מטמטיקה, כימיה, פיזיקה, הסטוריה היה תותח!!!).
&nbsp
אימי אחרי העבודה הייתה יושבת איתי על שאר השיעורים והוא דאג שיהיה לה מה לאכול אחרי העבודה.
&nbsp
בשישי שנהם ניקו את הבית ושאר הסידורים יחד.
&nbsp
הייתי לי ילדות מושלמת: תמיד נסענו בשבת לטייל, תמיד שיחקו איתי או הקריאו לי סיפור לפני השינה.
&nbsp
אני חושבת שפשוט בורכתי בהורים מדהימים וזה לא קשור לגיל....
&nbsp
לי עדיין אין ילדים ואני חושבת שאחרי 30 זה כבר דיי מאוחר...אבל אני חושבת שזה משהו מאוד אינדבידואלי...רציתי להיות אמא צעירה ולא יצא...
&nbsp
 

הייבי

New member
בעיני

קשה לדבר על הורות מאוחרת בגיל 30. אני חושבת שהיום זה דיי סטנדרט. לדעתי הורות מאוחרת היא לקראת סוף שנות ה30 ותחילת שנות ה40. ברור שככל שמחכים יש יותר סיכוי להגיע במקום מגובש יותר אישית וכלכלית להורות. מצד שני, ככל שמחכים החיים כבר מקיימים שגרה נוחה שקשה להפר ורמת התסכול מההורות והשינוי שהיא גוררת תהיה גבוהה. בנוסף להביא ילדים "כשכולם עושים את זה" זה אולי נדוש אבל בהחלט מקל כשכל החברים מסביב עם ילדים באותם הגילאים פחות או יותר. זה שומר על תחומי עניין משותפים, הבילויים משתנים ביחד ממסעדות ופאבים לפארק והג'ימבורי. אישית הבאתי את הבכור שלי בגיל 28 ואת השני לקראת גיל 32. הייתי שמחה אם הכל היה קורה קצת קודם אבל אני לא מצטערת על הזמן שביליתי עם בעלי כזוג צעיר נטול ילדים ודאגות אבל בעל קריירה ומשכורת שאיפשרה לנו לבלות ולטייל.
 
אני ילדה בגיל 33, אחרי 5 שנים של טיפולי פוריות

מאוד רציתי להיות אמא צעירה ובדיעבד עכשיו כשאני אמא- אני יודעת שהזמן שעבר עם כל הקושי היה לטובתי ובאמת אני אמא יותר בוגרת ושקולה, יותר מודעת לדברים ואולי אם הייתי יולדת קודם לכן לא הייתי במקום הזה. אני חושבת שבזכות זה שהיא נולדה בגיל 33 ולא בגיל 25 למשל זה הביא לכך שאני אמא מאוד רגועה וזורמת יחסית. יצאתי איתה כבר משלב מוקדם, אני מעיזה לעשות איתה הרבה דברים שאחרות שהן אמהות ראשונות פחות היו מעיזות לעשות. לא חושבת שבגיל 25 או אפילו בגיל 30 הייתי מסוגלת להיות אמא כזו.
 
למעלה