שאלת שינה

שאלת שינה


הקטנה כמעט בת חודשיים, מסוגלת להחזיק מעמד עירנית מאוד יפה (במיוחד בלילה שאז יש חגיגות -מוזמנים לבוא
). אם בהתחלה הייתה ישנה לפחות שעתיים- עכשיו היא ישנה כל פעם רק שעה ולכן גם גמורה ממש מהר.

זה הולך ככה:
מתעוררת, החלפה, האכלה, משחק (לא תמיד, תלוי אם היא מראה עירנות), שינה ואחרי שעה היא שוב תתעורר, החלפה ומשחק או ניסיון להרדים שוב (אפילו בלי החלפת החיתול).

זה תקין?

אני די גמורה מעייפות כי בלילה לא מצליחה לישון כי מתעוררת הרבה ואז קשה לה להירדם ובמהלך היום גם לא מצליחה לישון. היא ישנה ממש טוב רק כשאנחנו בחוץ
 
מאז יש שיפור קל


שמנו לה סוואדל עם סקוצ'ים שהוא צמוד יותר ולכן עוטף אותה יותר טוב וזה מאפשר לה לישון יותר זמן ובלילה אני לא נותנת לעצמי להירדם איתה כשהיא עליי אלא מעבירה. גיליתי שיותר קל לי להעביר אותה לעגלה אז זה מה שעושה- גם ככה נוח ונעים שם , לא פחות מאשר בבסינט.
&nbsp
&nbsp
 
העגלה מאווררת?

או שזו עגלה עם אמבטיה כמו שמוכרים גם בארץ?
כי אם כן אז היא לא מאווררת מספיק ומעלה את הסיכון למוות בעריסה.
זה לא סיכון מטורף, ויש מצב שזה שווה לך את השינה הטובה יותר, אבל חשוב שתהיי מודעת.
רק שתביני מה דעתי על לקיחת סיכון - שני תינוקות שלי ישנו לילות שלמים על הבטן מגיל 0 כי אחרת הם לא ישנו יותר מ-10 דקות.
 
זו עגלת בוגבו בי 3 עם אמבטיה

בכל מקרה היא לא אטומה לגמרי ויש מן הסתם את הפתח למעלה- אני לא מכסה אותה לגמרי עם הכיסוי שלמעלה.
 
ברור שהיא פתוחה מלמעלה

הבעיה היא עם העדר איוורור מהצדדים.
ה-CO2 שנפלט בנשיפות הוא כבד יחסית לחמצן, ואם אין איוורור מהצדדים הוא עלול להצטבר בריכוזים גדלים והולכים ככל שהתינוק ישן יותר זמן.
ככל שריכוז ה-CO2 עולה, ריכוז החמצן יורד. בסופו של דבר זה עלול להגיע למצב מסוכן שאין לתינוק מספיק חמצן.
עכשיו, חשוב לזכור שזו רק תיאוריה, ולמיטב ידיעתי אין לזה הוכחות מחקריות.
מצד שני, להשיג לזה הוכחות מחקריות זה מאוד קשה כי זה ניסוי שמאוד בעייתי לעשות אותו מבחינה אתית.
 

בלונד23

New member
זהירות, פרפרי היפה

עיטוף הוכח כבר כמגביר מוות בעריסה. ההשערה: זה גורם לחימום יתר.
לפי ארגון בטרם, אין להשכיב תינוק לישון באמבטיה של העגלה (בסינט) לשנת לילה בשום פנים ואופן. זה מונע פיזור חמצן תקין, כפ]י שהוסבר פה.
ועוד יחד עם העיטוף?
לא ולא.
חובה מיטה או עריסה עם סורגים וללא מגן ראש בגיל הזה.
 
זה לעולם לא ללילה שלם, בד"כ זה יוצא לשעה והפסקתי

לגבי העיטוף- יש דיעות לפה ודיעות לשם. כל עוד אני צמודה לילדה- ממשיכה בזה כי זו הדרך היחידה שהילדה ישנה ליותר משעה...
 
אני פחות אוהבת את השינה בעגלה כפתרון
כי אח"כ צריך להיגמל ממנו וזה לא כ"כ פשוט, וגם, כמו שכתבה לך דאינריס - יש בזה אלמנט של סיכון.
אני הייתי מעדיפה להשתמש בנחשוש מההודעה השנייה כדי לייצר לה תחושה מצומצמת יותר (או במגבת מגולגלת מתחת לסדין) אם הנחשוש גדול מדי.
&nbsp
מה שהייתי רוצה לשאול אותך הוא שתי שאלות:
1. מה קורה בזמן הטיול בחוץ כשאת מפסיקה להזיז את העגלה?
2. האם גם בלילה וגם ביום לא פותחת הפרשים גדולים יותר? כל תנומה היא תמיד למשך שעה ולא משנה מתי?
&nbsp
&nbsp
 
הממ..

אם מפסיקה את התנועה של העגלה יש 2 מצבים: אם השינה ממש חזקה היא לא תתעורר. אם השינה קלה- היא תתעורר. אם מגיעים לבניין שלנו - היא כמעט תמיד מתעוררת. כאילו היא מריחה את הריח הזוועתי של הבייסמנט שממנו אני נאלצת להיכנס ומתעוררת ישר בצרחות... בגלל זה מנסה להיות כמה שיותר בחוץ.
&nbsp
לגבי שאלה מספר 2: היא פתחה הפרשים יותר גדולים בזכות השמיכת עיטוף שלה- זה נע בין שעתיים לארבע במהלך הלילה. ביום זה נע בין שעה לשעה וחצי ולפעמים טיפה יותר.
 
אם ככה, מה שאני מציעה לך לעשות בבית
הוא לעזור לה במעברים בין מחזורי שינה ע"י נדנוד קל של העריסה או אפילו שלה - אם תניחי עליה יד וקצת תניעי אותה בעדינות כשאת רואה שהיא רק מתחילה להתעורר.
את לא צריכה לשבת לידה במהלך כל השינה, אבל ברוב המקרים מחזורי השינה הם די קבועים באורכם (40-60 דקות), ולכן את יכולה להיכנס אליה לחדר כ- 5 דקות לפני הזמן שאת יודעת שבו היא בד"כ מתעוררת ולעזור לה להמשיך לישון.
&nbsp
לגבי שינוי האוירה כשנכנסים מהחוץ לבית - עם זה אין לי איך לעזור.
&nbsp
נראה שהתברכת בילדה עם טמפרמנט גבוה (מעניין למי היא דומה?
) . אצל ילדים כאלה כמו שאת בוודאי יודעת, קצת יותר קשה "לכבות את המתג" כשהולכים לישון כי הסביבה מאד מאד מעניינת אותם. ממליצה לך לפני ההרדמות להוריד הילוך בבית - להנמיך קולות, להחשיך (גם ביום), לעשות טקס שינה קבוע שיעזור לה לדעת מה עומד לקרות ולהיערך לזה - לעזור לה עם תנאים אופטימליים לשינה, וגם במהלך השינה לעזור לה ככל שניתן כן להאריך את מחזורי השינה על מנת שתתרגל לא להתעורר במעברים בין מחזורי השינה.
 
עושים זאת בהחלט


כן יש יותר אור במהלך היום כי חשוב לי להבדיל לה בין היום ללילה אבל משתדלת שהכל יהיה רגוע ובלילה במיוחד יש טקס שינה של אמבטיה,אוכל במידה ולא אכלה וסיפור ואז מתחילים לנענע ולהרדים אלא אם נרדמה כבר.
&nbsp
במהלך היום בד"כ מרדימים אחרי הגרעפס אם לא נרדמת לבד או שהיא נרדמת בעגלה כשאנחנו בחוץ.
&nbsp
אתמול הייתי איתה בחוץ בפעילות של מקום העבודה שעבדתי בו והיא ישנה רוב הזמן והייתה מבסוטית וכל היום הלכה לישון כמו שצריך אח"כ ובלילה היה ממש תענוג!
&nbsp
ישנה מתשע עד 1 בלילה, אחרי זה נרדמה שוב ב-2 והתעוררה בחמש ומשש ישנה בשלווה (עכשיו עשרה לשמונה בבוקר פה!). האמת שרוצה שתתעורר כבר כי רוצה להחליף לה בגד לפני שיוצאים לרופא

סופסוף יש מזג אוויר חם ונפלא ואפשר להלביש לה שמלות חמודות לפני שיהיו קטנות
 
רק מוכיח ששינה טובה ביום מובילה לשינה טובה בלילה...
שווה להשקיע מאמץ ולעזור לה להאריך את שנות היום כדי שגם הלילות שלכם יהיו קלים יותר...
 
נצל״ש

התינוקת כידוע בת שלושה חודשים.
הרדמות עושים על הידיים, לא הרבה נדנוד אבל יש מעט נדנוד ואז יושבים, בעבר עד שהייתה נרדמת לחלוטין היום ברגע שרגועה שמים במיטה ( לפעמים זה מתפספס והיא כבר רדומה)
בשנת לילה בדרך כלל לא מתעוררת אחרי ששמים במיטה וגם אם פוקחת עיניים סוגרת אותן תוך דקות ספורות...ביום מתעוררת ואני מתלבטת אם עדיף להרים אותה ולהחזיר או ללטף ושתחזור לישון (הליטופים בדרך כלל לא עובדים ואז אני מרימה כי היא כבר בוכה ומחזירה למיטה מנומנמת או ישנה אם פספסתי את הנמנום)
טקס שינה בערב מקלחת, האכלה, עיטוף, שיר ערש הידיים ולמיטה. במהלך היום אני פשוט מרימה אותה לעירסול ושמה לה מוצץ ומנדנדת מעט. איל הייתם עושות טקס שינה? אותו שיר כמו בלילה? משהו אחר? בכל זאת צריל לשלוף אותה ממשחק לשינה....
1. כל פעם שאני לקחת אותה לישון במהלך היום היא בוכה, אפילו אם היא עייפה, פעם חשבתי שזו עייפות יתר אבל אני לא בטוחה כי היא באמת נרדמת תוך מקסימום חמש דקות... תמיד מתלבטת אם לא רוצה לישון או שאולי חסר טקס שינה למעבר ממשחק לשינה...יש רעיונות אחרים למה או איך להפסיק את זה?
2. רוצה להגיע למצב של הרדמה במיטה גם כי אני חושבת שהיא כבר יכולה ועדיף מוקדם מאוחר וגם כי יש לי כאב בשורש כך היד שאני מנסה להחלים ממנו (לא לבד בהכרח אני יכולה להיות איתה אבל רוצה שהיא תירדם במיטה ולא על הידיים) הצעות איך עושים את זה?
 
מנסה פעם שנייה לענות לך
אחרי שאת התגובה הארוכה הראשונה שלי התפוז העיף באמצע


הירדמות בידיים:
אין ספק שהרדמה בנדנוד על הידיים היא אחד הדברים הכי כואבים לידיים ולגב שיש, וזה הולך ומתגבר עם הזמן והמשקל הגדל, וגם אחד הדברים שהכי קשה להיגמל מהם.
לכן מה שאני ממליצה הוא להתחיל קודם כל בהפסקת הנדנוד. לנדנוד יש נטייה לא להספיק עם הזמן. מה הכוונה? שככל שהזמן עובר יש צורך בנדנוד יותר אגרסיבי כדי לעשות את אותה עבודה - צריך לנדנד בעוצמה גדולה יותר ובכמות רבה יותר ולמשך זמן ארוך יותר.
לכן בשלב הראשון הייתי מוותרת על הנדנוד וממשיכה להרדים בעירסול בידיים.
אחרי שהיא מתרגלת להירדם רק בעירסול - אז הייתי עוברת לעבוד על הרדמה במיטה ולא בידיים. הדרך הכי נוחה בעיני לעשות את זה היא להתחיל בהדרגה להפחית את מידת הישנוניות שלה כשאת משכיבה אותה במיטה. אם נתייחס לעירני לגמרי כ-1 ולישן לגמרי כ- 10, הרי שהיום את משכיבה אותה במיטה כשהיא בערך ב- 9-10 ברמת הישנוניות. אני מציעה בכל כמה ימים לעשות שינוי ובהדרגה לרדת ברמת הישנוניות שבה את מניחה אותה במיטה, וממשיכה להיות לידה ולהניח עליה יד/ללטף/לדבר/לשיר לה (מה שנוח ועובד לשתיכן - זה יכול להיות כל אחד מאלה או שילוב). כך שבהתחלה תשכיבי אותה כשהיא ברמת ישנוניות של 9-10 (כמו היום) ותישארי לצידה עד שתירדם. אחרי מספר ימים תעברי לרמת ישנוניות 8-9 ותשארי לצידה עד שתרדם, אחרי עוד כמה ימים תרדי לרמת ישנוניות של 7.... וכן הלאה עד שתגיעו למצב שתוכלי להשכיב אותה כשהיא עירנית (מצב 1-2) ולהישאר לידה עד שתירדם.

סיום פעילות וטקס שינה:
אני מסכימה איתך לגמרי שמאד קשה לעבור ממצב של פעילות למצב של שינה. לכן מה שאני ממליצה לעשות הוא לעשות את המעבר הדרגתי. לתת התראה כמה דקות קודם לכן שעוד מעט נסיים לשחק ונלך לישון. להוריד בזמן הזה את רמת האנרגיות במשחק - פחות השתוללות ומשחקים אקטיביים, יותר משחק רגוע , אולי הקראת ספר או שיר. במקביל להוריד גם את הווליום בבית - לדבר בקול חלש יותר, להנמיך מוסיקה , להחליש אורות או לסגור מעט את התריסים בחדר שבו אתן נמצאות. כל אלו הם איתותים חיצוניים עבורה כדי שתדע מה עתיד לקרות ותוכל להכין את עצמה. ברגע שאותם הרגלים חוזרים על עצמם בכל יום ובכל שינה במהלך היום - היא כבר תדע להבחין בהם ותדע למה לצפות.
ואז, כשמגיע הזמן ללכת לישון - הייתי מחליפה חיתול גם אם אין באמת צורך אובייקטיבי בהחלפה - אבל זה גם סוג של טקס שבא לאותת לה על השינה המתקרבת, מאכילה אותה אם יש צורך באותו הזמן, ואז מדקלמת דקלום קצר קבוע או שיר קצר לפני תהליך ההרדמה. בעיני לא הכרחי שהשיר/דקלום יהיה שונה ממה שקורה בלילה, אלא אם בלילה מדובר על משהו ממש ארוך ואז ביום הייתי מעדיפה שיהיה משהו קצר יותר. אחרי טקס כזה הייתי מתחילה בתהליך ההרדמה כמו שכתבתי למעלה....

בהצלחה
 
אני רק ממש מתלבטת איך לעשות את זה מבחינת זמנים

קודם כל תודה רבה (פעמיים!) על התגובה המפורטת :)

לגבי התזמון של השינה ביום אני מתלבטת כי אם אני מחכה לסימני עייפות כדי להתחיל את ההתראה ואז את כל הטקס עלול להיות מאוחר מדיי לא? אז בתור התחלה (עד שאני ארגיש מה נכון) היית מתחילה עם סימני עייפות ראשונים או לפי השעון (בהנחה שאני יושבת שאחרי שעה ורבע-וחצי היא בדרך כלל כבר צריכה לישון)
 
הייתי מתחילה לפי השעון
אלא אם את רואה סימני עייפות ראשונים עוד קודם לכן, ואז לא כדאי לדחות, אלא להתחיל מייד.
מקסימום תקטיני קצת את זמן ההתראה ותזרזי מעט את טקס השינה....
 
שאלת המשך

כשהיא רגועה אין בעיה להרדים בלי נדנוד. אז היום ניסיתי לשים אותה במיטה מנומנמת ולמעשה במשך שעה הייתי לידה ונראה שהייתה כל הזמן על סף הירדמות ואז התעוררה וחוזר חלילה במשך שעה שניסיתי ללטף וניסיתי רק לשים עליה יד כשנראה לי שאולי הליטוף מעיר וניסיתי לצאת מהחדר ולתת לה שקט וכל מני דברים... ויש לי הרגשה שזה יכול להימשך לנצח ועוד מעט כבר נגמר הזמן לישון....
איך מתמודדים עם זה?
לא לישון בכלל כל היום - לא רעיון טוב לילדה שמסוגלת לישון
להרים להרדים - לא רעיון טוב, הורס את הלמידה...
&nbsp
&nbsp
עצות?
 
מפעם אחת אי אפשר להסיק מסקנות
אבל בכל מקרה, בגיל 3 חודשים אנחנו לא מצפים ממנה ללמוד כלום, אלא רק מנסים ללמוד מה היא מסוגלת לעשות. אם את רואה שהליטוף מפריע לה, אז אולי מספיקה רק הנוכחות שלך בחדר? אולי רק הנחת יד? אצל הבת שלי מה שתמיד עבד הוא סוג של מגע חזק יותר (לא ממש יודעת איך להסביר את זה... נגיד סוג של מסאז' של קוואצ'ים כאלה לידיים ולרגליים...) או ליטוף עדין עם אצבע באיזור המצח והגבות.
צריך לנסות ולראות. ומה שלא עובד אז לא ממשיכים איתו. אבל אם היא משתפת פעולה עם השכבה במיטה בלי נדנוד לפניה - אז לגמרי כדאי לוותר על הנדנוד ולמצוא את הדרך שבה היא כן תצליח להירדם בלי שאת תפריעי לה...
 
אני אחדד את השאלה

עם כל ניסיונות ההרדמה שלא צלחו בסוף היא הייתה ערה שעתיים נוספות...
ואני לא בטוחה איך להתמודד עם זה...
בסוף כבר הגיעה שעת האוכל והיא נרדמה בזמן האוכל... וזה לא מה שהיא אמורה ללמוד :)
 
למעלה