חו"ל עם תינוק בן חצי שנה

tolyz

New member
חו"ל עם תינוק בן חצי שנה

שלום לכולם,

שמחה לעבור לצד הזה של הפורום, לאחר "הריון ולידה".. :)

בעוד פחודש חודש בעלי ואני טסים לארה"ב עם תינוק בן חצי שנה, ויש לי מספר שאלות:
1. השכרת רכב וסלקל- חשבנו לקחת את הסלקל שלנו איתנו וכך להימנע מסלקל חדש ולא מוכר, אבל ההיסחבות עם זה מהארץ נראית לנו כמו סיוט אחד גדול. למי מכם שיצא לטוס עם תינוק- מה כדאי לעשות? והאם יש חברת השכרת רכב ספציפית שממליצים עליה, בעקבות ניסיונכם?
2. ניו יורק עם עגלה- אחנו ניקח איתנו מנשא. אבל בכל זאת- כמה נורא להסתובב ברחובות ניו יורק עם עגלה? ומה קורה בסאבווי? האם יש מעליות רק בתחנות הגדולות והמרכזיות?
3. עצירות- כל כמה זמן לעשות עצירות בנסיעה? כשהתינוק מתחיל להתפתל ולבכות? כל 40 דק?
4. הטיסה עצמה- שכרנו עריסה לטיסה הלוך וחזור. עשיתי רשימה של דברים שצריך לקחת איתנו למטוס (כמו סדין, שמיכה, צעצועים...). האם עולה לכם משהו לראש שעזר לכם ולא קראתם עליו בשומקום? וגם- איך הגיבו הנוסעים לידכם? ומ1-10, כמה לא נוח להחליף חיתול בתא השירותים? :)

לא עולות לי עוד שאלות כרגע, אבל תמיד אשמח לטיפים..
הטיול שלנו הוא ניו יורק-מפלי הניאגרה- חזרה לניו יורק.

תודה!
 

Gutsigu

New member
נסענו לניו יורק עם תינוק בן 4 ח

1. רכב וסלקל- אנחנו נמנעו מלסחור סלקל איתנו, גם כך בטיול עם תינוק יש הרבה דברים להסחב איתם כך שעל סלקל ויתרנו. מהשדה ולשדה הזמנו מונית מיוחדת שמגיעה עם כסא תינוק. זה היה יקר ומעצבן (בהלוך הנהג כלל לא ידע להרכיב את הכסא) אבל מאחר ולא יצאנו מהעיר עבור הנסיעה היחידה הזו לא רצינו לקחת את הסלקל מהבית. כמו כן קחי בחשבון שעבור התינוק את זכאית לקחת ללא תשלום או עגלה או סלקל אבל לא את שניהם, אם תקחי גם סלקל ייתכן ותחויבי עליו כמו מזוודה. בחברות השכרה כמו הרץ יש אפשרות להזמין מראש כסא תינוק בתוספת תשלום.
2. מנשא זה נהדר, בעיקר במטוס, אבל את חייבת גם עגלה. ממליצה לא לקחת עגלה מסורבלת אלא טיולון קליל בקיפול מטריה. אין בעיה להסתובב בעיר עם עגלה קטנה וקלילה, בכל מקום יש נגישות ומעליות. בהרבה תחנות מטרו בעיר יש מעלית, את יכולה להסתכל כבר עכשיו במפת המטרו ובכל תחנה שיש בה סימון של כסא גלגלים- יש מעלית. למטרו אפשר לעלות עם העגלה פתוחה והילד יושב בתוכה. במידה ועליתם/ ירדתם בתחנה ללא מעלית- לא נורא. אחד מכם לוקח את הילד והשני מעלה את העגלה. ממש לא נורא.
3. כאמור לא יצאנו בנסיעה מחוץ לעיר אז לא יודעת לומר לך.
4. הטיסה- לא שיא הכיף אבל גם לא כזה נורא. לקחת הרבה בגדים להחלפה הרבה חיתולים והרבה מגבונים. אקמול נורופן וטיפות אזניים. בתא השירותים יש משטח החתלה קצת דחוק אבל סביר. תינוקות לרוב נרדמים בשלב מסוים וחלק מהטיסה יהיה שקט. בשאר- נסו להסתובב איתו במנשא במעבר במטוס- זה מה שאנחנו עשינו רוב הזמן וזה מנע את הבכי.
אני קצת חששתי מהנסיעה והכל היה נראה לי מסורבל, בפועל זה ממש לא כזה מכביד ונהננו מאוד. מאז נסענו עוד כמה פעמים עם ילדים בגילאים שונים וגילינו שדוקא כשהם תינוקות זה הכי קל.
תהנו!
 
ברוכה הבאה!


כשתהיו בניו יורק- בואו להגיד שלום

&nbsp
אנסה לענות על השאלות:
1. אני לא מכירה חברה של השכרת רכבים שמשכירה גם סלקל/כיסא בטיחות והאמת שלא הייתי מסתמכת עליהם. ממליצה גם לשאול בקבוצה בפייסבוק בשם "ישראלים בניו יורק-הקבוצה הרשמית". יש שם הרבה מביני עניין שישמחו לעזור.
&nbsp
2. בעיר עצמה מאוד נחמד להסתובב עם העגלה. אני חורשת את האיזור שלנו. עדיין לא נסעתי ברכבת/אוטובוס כי הקטנה טרם חוסנה אבל ברוב המקומות המטויילים יש מעלית בסאבווי. תמיד תבדקו במפה של הסאבווי אם יש מעלית (יהיה סימן של כיסא גלגלים). קחו בחשבון שלא בכל מקום המעלית תעבוד ולא תמיד תדעו את זה מראש. לגבי אוטובוס- אין בעיה להעלות עגלה אבל היא חייבת להיות סגורה ומקופלת.
&nbsp
3. לגבי עצירות- אנחנו נסענו נסיעות קצרצרות (ביה"ח ורופאת ילדים- סתם כי בקושי הלכתי כשהיינו צריכים להגיע לביקורת הראשונה) אז לא היה צורך בעצירות. יש תינוקות שרגועים בנסיעה. שלי תוך שניה נרדמת בנסיעה... אז לגמרי תלוי בכם ובתינוקת. זה משהו שלא הייתי מחליטה מראש אלא פשוט זורמת. תמיד יש פנייה שאפשר לפנות ויהיה שם תחנת דלק ותוכלו לעשות עצירה.
&nbsp
4. לא מנוסה עדיין עם הטסת תינוקות אבל בגדול להביא צעצועים שהיא אוהבת במיוחד ולא תופסים הרבה מקום. חובה להביא שמיכה, 2 סדינים לבסינט (במידה ואחד יתלכלך), תמ"ל אם היא אוכלת , בקבוקים, חיתולים, מגבונים, חיתולי בד. לא להתרגש אם היא בוכה, אנשים נוטים לרוב להבין את זה שמדובר בתינוקת ואין לה Mute. חברה שלי שידעה שהבן שלה צורח בכל מצב של תזוזה- קנתה שוקולדים של לב ועטפה בשקיות ניילון יפות עם כיתוב של "מצטערת על הבכי" או משהו כזה באנגלית וחילקה לכל מי שנראה זועם על כך וזה שבר את הקרח וגרם לאנשים לחייך ואפילו להציע עזרה.
&nbsp
אם זקוקים להמלצות בניו יורק- פנו בפרטי
 

ארול01

New member
לדעתי סלקל זה חובה

קודם כל, זה לא כזה הסחבות. שולחים את הסלקל עם המזוודות וכשמגיעים משתמשים בזה במןנית במלון. אחרי זה אפשר להשאיר במלון כל עוד נמצאים בעיר.
דבר שני, אי אפשר לדעת מה תקבלו מחברת ההשכרה ועלולים להתקע עם משהו לא מתאים או לא נוח.
דבר אחרון, והכי חשוב אם חס וחלילה צריך להגיע לרופא או למיון, אפשר לקחת אובר או מונית ולא צריך להסחב עם תינוק חולה בתחבורה ציבורית.
לגבי הפסקות בנסיעה, אנחנו עשינו נסיעה ארוכה בגיל הזה ועצרנו כל שעתיים שלוש, זה בעיקר תלוי בילד ובסבלנות שלו.
&nbsp
 

Cuenquitta

New member
היינו שבועיים עם תינוק בן 5 חודשים

ניו יורק, קצת ניו אינגלנד ובוסטון. היה נהדר! הטיסה עברה יחסית בקלילות, דאגנו לשריין עריסה ובאופן מפתיע חלק מהטיסה הוא הסכים לישון בה. ביתר היה בידיים/מנשא, ינק, שיחק וממש היה אחלה. לא היתה בעיה להחליף לו בשירותים, סהכ נוח. נסענו עם עגלה ומנשא. חלק מהתחנות סבווי נגישות בלי בעיה וביתר אחד מאיתנו נשא במנשא והשני קיפל את העגלה (בייבי גוגר, מתקפלת בקלי קלות ) וסחב אותה (היו מספר ימים שהייתי לבד עם התינוק כי בעלי עבד ואז הקפדתי יותר לנסוע דרך תחנות נגישות ). לגבי סלקל- אנחנו רכשנו שם כסא בטיחות (כי גם ככה תכננו לקנות כסא לאוטו של סבתא ), זה היה נוח, זול ולא היתה בעיה להביא אותו חזרה לארץ (בלופטנזה וסוויס אייר לפחות ). אפשר כמובן גם להשכיר במשהו כמו 10 דולר ליום מחברת השכרת הרכב. בעיני זה גיל מעולה לנסיעה, בטוחה שתהנו מאוד!
 

בלונד23

New member
נראה לי סיוט. לא הייתי נוסעת.

קודם כל: לא מומלץ לתינוק בגיל זה לשבת מעל 40 דקות רצוף בסלקל. אז איך תעשו נסיעות ארוכות? זה לא מומלץ אורטופדית, לגב.
&nbsp
שנית, קר וגשום בניו יורק בקיץ פעמים רבות (הייתי ביוני. היו ימים קרים ממש וגשם. היו גם חמים מאוד וגם באמצע.) לתינוק זה לא אופטימלי.
&nbsp
האם תשכרו שם אוטו? אם כן אז תשכרו מראש עם סלקל, זה אפשרי.
&nbsp
הטיסה זה סבבה. אין בעיה לטוס עם תינוק. טסתי לבד מארהב עם פעוטה והיה נפלא. לא קשה בכלל. ותינוק - פשוט ישן. חיתול אני מחליפה איפה שאני יושבת ולא בתא שירותים, לא יצא לי לראות שום משטח החתלה בשירותי מטוס, אולי יש...
&nbsp
הסתובבתי בניו יורק עם פעוטה שזה מאוד קשה. עם תינוק אולי זה יותר קל, לא ניסיתי, אבל נשמע לי כמו סיוט. תינוק צריך את מיטתו, שקט ושלווה... בעגלה עם הפעוטה שלי לא הצלחתי להתנייד בסאבווי כי תמיד היו מדרגות. בקיצור - לא.
&nbsp
&nbsp
 
למעלה