תינוקות קיץ

ענבל מ

New member
תינוקות קיץ

היי

אני אמורה ללדת בעוד כחודש (הריון ראשון). על אף כל החרדות אני מעדיפה להכין מראש את כל הבגדים והציוד כדי להפחית התעסקות בזה בימים הראשונים (קיסרי מתוכנן. ויש עזרה מצד ההורים).
ירשנו הרבה ציוד וביגוד מהאחיינים, מיינתי אתמול וראיתי שיש פחות ממה שחשבתי שיהיה... ואז גם תהיתי: הם נולדו באביב, הילדה שלי אמורה להיוולד בקיץ. אנחנו בדרך כלל לא מקררים את הבית והטמפרטורה פה נעימה.
האם בכל זאת להקפיד בהתחלה על 2 שכבות ביגוד? לכמה זמן?
וכמה מכל דבר אני בעצם זקוקה להתחלה? כמה בגדי גוף? כמה טטרות? צריך חיתולי פלנל בקיץ? הכל NB (לפי הערכת המשקל היא לא תהיה קטנה)? אשמח אם תעשו לי סדר כי אני תוהה אם אני צריכה לפצוח במסע קניות (אונליין, אני בשמירה) או לשנורר מעוד חברות עם ילדים :)

תודה!
 
ההנחיה לגבי 2 שכבות היא בטמפ' של 24 מעלות

כשחם יותר, אפשר להלביש בפחות.
אני ילדתי באמצע יולי ואנחנו לא חובבי מזגן. מההתחלה הלבשנו רק שכבה ארוכה אחת ותוך שבועיים עברנו להלביש בבגד גוף קצר. קצת מבאס שאי אפשר למצוא בגדי גוף קצרים בגזרת מעטפת אלא צריך להלביש אותך דרך הראש, אבל בקטנה (אגב, אם את מוצאת כאלה אשמח לשמוע איפה, עבור חברה שצריכה ללדת בעוד חודש).
אז ממליצה על איזה 8-10 בגדי גוף קצרים + 8-10 מעטפת ארוכים + 8-10 זוגות מכנסיים. תקני כבר 0-3 ואם היא תהיה קטנה תשתמשי בהתחלה בניובורן שקיבלת.
אגב, הקטנה שלי ממש לא הסתדרה עם מכנסיים בעלי רגליות, המכנסיים היו ענקיים עליה וכשהיא קיפלה רגליים הן היו מסתבכות במכנסיים, אז ממליצה שחלק מהזוגות יהיו רגילים (בלי רגליות) ומקסימום תלבישי גרביים בנפרד.

טטרות - הייתי משקיעה באיזה 2 גדולות ואיכותיות יותר (למשל של עדן ואניס או נוגילי) שיכולות לשמש גם כשמיכה או לעיטוף, ועוד איזה 6 (לפחות) פושטיות, כי התחלופה גבוהה. חיתולי פלנל - לדעתי מיותר, יש לי ולא השתמשתי בהם בכלל.
 

ענבל מ

New member
תודה!

באמת לא מצאתי באף מקום (ברשת) בגדי גוף קצרים בגזרת מעטפת, ובכלל רוב הבגדים שקבלתי הם לא בגזרת מעטפת ולא נעים לי להודות כמה זה מבאס אותי. בעלי טוען שבקטנה אבל נראה לי ממש מפחיד להלביש דרך הראש בהתחלה...
עוד תרומות מחברות בדרך ואז אבין כמה אני צריכה לקנות. נראה לי שטטרות נשלים בכל מקרה.
&nbsp
תודה רבה, עזרת לי מאד.
 

ארול01

New member
אפשר להלביש דרך הרגליים

ככה לא מכסים את הראש, וגם התנוחה היא יותר פשוטה כמו החלפת חיתול.
 

הייבי

New member
בגדי גוף מעטפת שרוול קצר

אני מצאתי בפוקס בייבי לפני כמעט 4 שנים לדרדס אוגוסט שלי. הם לא היו זולים אבל מאוד יפים. חוץ מזה, אם לא מעטפת אז לדעתי עדיף לקנות בגדי גוף בסגנון אמריקאי כמו קרטר'ס שאין תיק תקים בראש ואז הפתח הרבה יותר גדול וקל להלביש וטיפ לרגליות- קונים גומיות לשיער מהסוג העבה/מרופד. קצת מותחים אותן שלא יהיו הדוקות ושמים על הקרסוליים. זה מונע מהרגליים להסתבך בתוך הרגלית ולהיתקע. לתינוקות של חורף אפשר במקום זה פשוט לגרוב גרביים מעל הרגלית.
 

ענבל מ

New member
תודה רבה!

חברות שיצא לי להתייעץ איתן דווקא המליצו יותר על אוברולים מעל בגד גוף מאשר בגד גוף + רגליות, אבל ראיתי שבסטוק יש לי רגליות עם גרביים ובלי גרביים. ננסה גם את הטיפ של הגומיות אם נצטרך :)
 

הייבי

New member
בקיץ זה דיי חם

אני מתה על אוברולים אבל בגד גוף + אוברול זה טוב ממש להתחלה. אחר כך זה יהיה לו/לה דיי חם אבל לא מספיק חם כדי להלביש קצר. בקיצור, טוב שיהיה לך מגוון ככה תוכלי להתאים למזג האוויר (בוקר מול לילה, חדר ממוזג מול טיול ברחוב וכו).
 

winterfell

New member
כשמתרגלים להלביש מהראש זה הרבה יותר פשוט...

עם הגדול שלי שנאתי את זה ולא הבנתי למה יש בגדי NB מהראש.
לקטן הלבשתי כמעט רק אותם...
 

שמוגל1

New member
בגדי גוף שלא נלבשים מהראש

כלומר -מעטפת/חזיות

יש לכותי וגם לסריגמיש
אפשר למצוא אותם באינטרנט ובהאנגרים
 

הייבי

New member
מוסיפה את השנקל שלי

אני מתייחסת למה שעשיתי עם הגדול שלי שנולד באוגוסט: אני הלבשתי בשבוע הראשון שכבה אחת ארוכה/ שתיים ארוכות- תלוי אם במקום ממוזג או לא. אחרי שבועיים עברנו לבגדים קצרים ואז גם עברתי להלביש בגדי גוף שעוברים דרך הראש. לגבי טטרות- לדעתי אין צורך בפלנל. יש לי ומעולם לא השתמשתי. רגילות הייתי קונה איזה 6-10. אני משתמשת בהם גם כמשטחי החתלה. טטרה אחת גדולה זה נוח אבל לא הכרחי להתחלה ואפשר לחכות לראות מה קיבלת מתנות (זה פופלרי בכל מיני סלי מתנה שמקבלים ממקומות עבודה לדוגמא). לגבי כמויות אני מצטרפת למה שכתבו מעלי בתור התחלה ועם הזמן תראי עם מה נוח לך להלביש. איך הקטן/קטנה מבחינת פליטות ומקסימום משלימים חוסרים.
 

ענבל מ

New member
תודה רבה!

להשתמש בטטרה כמשטח החתלה נשמע מוצלח (ומגן על זה המפונפן שירשנו...)
 

MotheRonit

New member
ההנחיה היא שכבה אחת יותר ממך ולא שתי שכבות

אם את עם קצר אז ארוך דק (שכבה אחת) מספיק. אם ממוזג או בקצוות של היום אז להוסיף שכבה או שמיכה.
 

ענבל מ

New member
או.קיי

לא ממוזג, אבל הדירה קרירה רוב הזמן וגם בהריון מתקדם אני מוצאת את עצמי מתכסה לא מעט.
נראה לי שאשתדל להיות מוכנה לכל האפשרויות ומקסימום להוריד / להוסיף.
תודה רבה!
 

winterfell

New member
כמויות אני לא זוכרת

אבל טטרות צריך הרבה.
אני העדפתי פלנל לכיסוי של משטחים כמו שידת החתלה, כסדינית בעגלה וכו' - הפלנל רך יותר וגדול יותר (בד"כ).
ילדתי באוגוסט פעמיים, בילינו כמעט כל הזמן במזגן, הלבשתי שתי שכבות די הרבה זמן... בערך חודש, נראה לי.
 

ענבל מ

New member
תודה!

אין לנו מזגן והדירה רוב הזמן די קרירה, אבל בכל מקרה בטח נכסה (בטטרות, כבר הבנתי
תודה!שאני צריכה לשלוח את בן הזוג לקנות עוד כמה בנוסף על הירושות...)
 
בכל מקרה לא הייתי קונה עוד NB
כי למעט אצל תינוקות שנולדים קטנים מאד, ה- NB הופך מהר מאד ללא רלוונטי.
אם את מחליטה בכ"ז לקנות עוד בגדים אז הייתי כבר הולכת על 0-3.
&nbsp
טטרות - בעיני אין דבר כזה "יותר מדי" טטרות. זה שימש אותי לכל דבר כמעט - להניח להם מתחת לסנטר בהאכלות, להניח מתחת לראש בעגלה/עריסה/מיטה, להשתמש בזה כמשטח החתלה אם נתקעתי בלי המשטח שלי באיזה מקום, ככיסוי למשקל בטיפת חלב, להחלפת "שמיכת פעילות" בפארק, להנחה מעל מזרן פעילות /פוף/כל משטח אחר בסדנאות שהיינו הולכים אליהם, והכי הרבה - כחפץ מעבר זמין, נוח, כביס ושניתן להשיג בכל מקום גם אם שוכחים לקחת אותו מהבית כשנוסעים לאיזה מקום.
בקיץ לא הייתי קונה טטרות מפלנל. נראה לי חם מדי. כן הייתי קונה טטרא אחת או שתיים גדולות מאד.
 

ענבל מ

New member
תודה

קבלתי שלל פריטים בשלל מידות, לפי העין לא ראיתי הבדל משמעותי בין NB ו- 0-3 (וגם ערבבתי אותם יחד בערימה שמוכנה לכביסה) אבל את כנראה צודקת. אני מאד מקווה שהיא לא תחליט לצאת מוקדם יותר ולהיוולד קטנטונת...
יש עוד משלוח של פריטים בדרך אליי, אמפה את הכל ואחליט לפי הכמויות שכתבתן אם אני צריכה עוד השלמות. אם כן, זה כנראה יהיה חכם יותר לקנות 0-3.
&nbsp
לגבי טטרות, אשלח את בן הזוג לקנות עוד כמה, ומקסימום אפשר להשלים עוד אחרי הלידה.
 
למעלה