תינוקת על הידיים

תינוקת על הידיים

הי לכולם,

תינוקת בת חודשיים. לא יורדת מהידיים שלנו! שם היא נרדמת ושם היא מבלה את רוב זמנה במהלך היום (למעט אפיזודות קצרות של משחק באוניברסיטה וכו').
היא גם לא מוכנה לשכב בעגלה, על הבטן או על הגב. היא מתעוררת בדרך כלל מיד כשמניחים אותה בעגלה. לא נרגעת ולא נרדמת בעגלה גם כשיוצאים לטיול בחוץ.
קרה פעמים בודדות שהצלחנו להרדים אותה בעגלה או שהמשיכה לישון בעגלה אחרי הרדמה על הידיים. אך גם אז בדרך כלל מתעוררת כעבור 20 דקות גג.

היא כן מצליחה להירדם במנשא וגם בסלקל באוטו כשנוסעים.
בלילה היא ישנה לידינו במיטה אחרי הרדמה על הידיים או ביניקה. אבל אם מניחים אותה בעריסה היא גם מתעוררת מיד.

אשמח לשמוע עצות איך לגרום לה לאהוב את העגלה/העריסה גם ביום וגם בלילה... קשה ככה לצאת איתה החוצה וגם קשה להתנהל ביום יום בלי שתי הידיים...

תודה רבה!
 

winterfell

New member
לחכות בסבלנות...

עוד חודש-חודשיים היא תצא מהשלב העוברי ואז יהיה קל יותר לגרום לה להתעניין בנסיעה בעגלה או במשחק באוניברסיטה.
עד אז לדאוג להרבה עזרה. היא לא חייבת דווקא את הידיים שלךת נכון?
חוץ מזה - מנשא! הציל אותי ממש. חפשי אחד שנוח לך איתו.
 
גיל חודשיים...
היא עדיין בשלב מעבר כזה שבין עובר לתינוק, ויש תינוקות שזקוקים להרבה זמן ידיים בגיל הזה, וזה בסדר לאפשר להם את זה כל עוד את מסוגלת לעמוד בזה...
מה שכן הייתי מקפידה עליו, בגלל שאת מתארת תנומות קצרות הוא לא "למשוך" לה את זמני העירות אלא כן להרדים אותה באופן יזום אחרי שעה-שעה וחצי של עירות. זה לא הרבה זמן, אני יודעת, אבל זה מה שהם זקוקים לו בשלב הזה. אחרי שאת מרדימה אותה (במנשא או בידיים), אל תנסי מייד להעביר אותה לעריסה או לעגלה, אלא נסי להמתין כרבע שעה - עשרים דקות כדי שתכנס לשינה עמוקה ורק אז נסי להעביר אותה בעדינות לעריסה או לעגלה.
מה שעוד יכול לעזור במעבר מהידיים לעריסה הוא לתחום את העריסה או העגלה ב"נחשוש" או אפילו מגבת מגולגלת מתחת לסדין (לצמצם את המרחב, שתרגיש יותר עטופה), אפשר לחמם קצת את העריסה עם כרית חימום שמוצאים כמובן לפני שמכניסים את התינוקת לעריסה, עיטוף מאד יכול לעזור, וגם נסי להשכיב אותה לא ע"י כך שתניחי אותה על הגב - אלא דווקא דרך הצד ואז לגלגל אותה לכיוון הגב.
זה לא פשוט, אני יודעת - אבל זה הצורך שלה כרגע , וזה לא יימשך לנצח... בינתיים אם היא משתפת פעולה עם המנשא - תשתמשי בזה. זה מאד יקל עליך, והיא יכולה גם לישון במנשא ואת תוכלי בינתיים לעשות דברים אחרים (או אפילו לנוח בעצמך..)
המלצה אחרונה, שאותנו פשוט הצילה - ממה שאת מתארת היא מאד זקוקה לתנוחה המערסלת כדי לנוח (ידיים, מנשא, סלקל) - במצב הזה הרבה תינוקות אוהבים להיות "שקועים" בתוך פוף גדול. זה מאפשר להם את התנוחה המערסלת והמחבקת ומפנה לך את הידיים, ואת העומס מהגב....
&nbsp
 
ואני רק אחזק נקודה אחת שאמרת ממש מהר בח היא ממש עוזרצ

עיטוף עיטוף עיטוף

אצל הבת חודשיים שלי ממש עזר
ואם לא מסתדר לי לעטוף אחרי שאני מניחה במיטה אני שמה עלייה שמיכה ושמהה עליה שתי ידיים עם קצת משקל שתרגיש שהיא עוד עליי ובסוף מכניסה מתחתיה קצת את הקצוות של השמיכה שתהיה מכורבלת בנועם (רק לשים לב שהשמיכה בקו הכתפיים כדי שלא תפריע לנשימה)
 
עיטוף ומנשא

ניסיתי לעטוף אבל היא בועטת את השמיכה. ובכלל נראה שהיא דווקא אוהבת לפרוש אברים (ככה היא ישנה בלילה, במיטה שלנו עם המון ספייס מסביב ולא נראה שרע לה עם זה)

אני משתמשת במנשא הרבה אבל זה לא באמת פתרון כי אחרי 3 שעות איתה עלי אני גמורה...
רעיונות נוספים חוץ מלחכות שיעבור לה?
 
מפנה אותך לקרוא שוב את ההודעה הקודמת שלי
יש שם כמה רעיונות נוספים מעבר לעיטוף שיכולים להקל עליך.
ובהמשך לתשובתך לגבי זה שהיא מעיפה את השמיכה - כשמתייחסים לעיטוף לא מדובר פשוט על כיסוי בשמיכה אלא על עיטוף הדוק יותר שלא ממש מאפשר לה לפרוש את הידיים או לצאת ממנו בכזו קלות. המטרה של העיטוף היא לתת תחושה של חיבוק הדוק - בדומה לתחושה שיש לה כשהיא נרדמת בידיים או במנשא. תגגלי ותמצאי הרבה סרטונים שמסבירים איך לעשות את זה בצורה אפקטיבית.
ו... כן. גם לחכות שיעבור זה פתרון. הקטנטנים שלנו מתפתחים כ"כ מהר ולפעמים יש שלבים קשים שהדרך הכי פשוטה להתמודד איתם היא פשוט לחכות שהם יעברו. ככל שעושים מהם יותר עניין (ובמקרה הזה אני לא מתייחסת דווקא לשלב הנוכחי שאת נמצאת בו אלא לשלבים הבאים) הם דווקא "נתקעים" יותר זמן ודווקא כשלא עושים מהם ביג דיל הם עוברים כלעומת שבאו...
 
קראתי


וניסיתי הכל.
אינספור פעמים המתנתי 20 דקות ואפילו יותר ועדיין איך שמניחים אותה היא מתעוררת בבכי.
ניסיתי עיטוף לפי ההדגמות ביוטיוב והיא מצליחה להשתחרר ובכלל לא נראה שכיף לה ככה. אולי לא עטפתי מספיק חזק אבל עטפתי הכי חזק שהרגשתי בנוח לעשות...
הקטנתי לה את העריסה ואת העגלה עם נחשוש ועם שמיכה עבה מגולגלת, השכבתי אותה על הצד...
לצערי היא נחושה בדעתה

כנראה נחכה שיעבור זעם. ילדים זה לא פיקניק כך אומרים... אני רק מקווה שאח"כ לא יהיה לי עוד יותר קשה להרגיל אותה ל"עצמאות".
 

בלונד23

New member
עיטוף הוכח כמעודד מוות בעריסה לא עלינו

תשכחי מעיטוף זה לא כדאי
במיוחד אם היא לא רוצה.
אין לי תובנות מעבר לכך...
 
המחקרים לגבי עיטוף לא חד משמעיים

ולכן זה לא נכנס בהוראות למניעת מוות בעריסה...
תוצאות טובות יותר לתינוקות שמורגלים בעיטוף מהלידה לעומת תינוקות שמתחילים איתם עיטוף בגיל מבוגר יותר...
 
נשמע לא פשוט...

הילדונת שלי גם אוהבת ידיים אבל נרדמת בקלות בעגלה במיוחד אם יוצאים לסיבוב.
אולי תנסו לצמצם את העריסה/עגלה שלה כדי ליצור תחושה של רחם- לפעמים כשזה גדול מידי הם "הולכים לאיבוד" ונבהלים מזה.
&nbsp
מה לגבי מנשא?
 
למעלה