פינת הסופ"ש -שבת שלום לכולם

פינת הסופ"ש -שבת שלום לכולם


איך היה השבוע שלכם

מה התוכניות לסופ"ש

המלצות על סדרות/סרטים/הצגות/ספרים/מסעדה שאהבתם... שתפו אותנו
 

הייבי

New member
שבוע קשה ושאלה לאימהות לילד שני/שלישי

חופשת יום העצמאות הוציאה את הגדול מאיפוס לגמרי. למרות שהגורון כבר עוד מעט בן 3 חודשים, הדרדס מתקשה להסתגל לשינוי ואצלנו בבית יש הרבה צעקות וכעס בימים אלו.. לפחות כשהוא הולך לגן ויש שגרה הימים קלים יותר.... בתכנית לסופ"ש יער הקופים בבן שמן לדרדס ואבא שלו. אני והגורון נשאר בבית לנוח ולבשל. ושאלה לאימהות לכמה ילדים- אני מבינה את התסכול והכעס של הדרדס שהיה נסיך במשך 3.5 שנים ועכשיו צריך להתחלק התשומת הלב אבל, התעייפתי מכל הכעס והריבים. אשמח לטיפים איך להחזיר את השקט הביתה, לשדר לדרדס שהוא הגדול ואוהבים אותו אבל להבהיר לו שזו המציאות החדשה לטוב ולרע...
 
הטיפ הכי טוב שקיבלתי בהריון השני שלי

בכל הזדמנות שיש לך, כשאת עושה משהו עם הבכור והקטן מתחיל לצייץ, כשאת יודעת שיש לך עוד כמה דקות לפני שהוא ממש בוכה, את אומרת לו בקול רם: "גורון, אני עכשיו עם הדרדס. מיד אתפנה אליך." ואת ממשיכה את מה שאתם עושים.
תשתדלי למצוא לפחות הזדמנות אחת כזו ביום, וככל שתמצאי יותר - יותר טוב.
אם הוא עובר מאפס למאה בחלקיק שניה - פעם אחת ביום את בוחרת להגיד את זה ולתת לו לבכות עוד חצי דקה בזמן שאת ממשיכה עם הבכור.
התועלות של זה עצומות.
הבכור שומע את המשפט הזה מופנה אליו אין ספור פעמים ביום. כשזה חד כיווני זה משדר לו "אתה פחות חשוב". כשזה דו כיווני זה משדר לו "לפעמים אתה מחכה לו ולפעמים הוא מחכה לך. אתם שווים."
זה מרגיל אותך להגיד לקטן לחכות לפעמים. נכון שעכשיו הוא לא מבין, אבל הוא יתחיל להבין הרבה יותר מהר ממה שזה נראה לך כרגע.
 

הייבי

New member
תודה אני איישם

הגורון יחסית תינוק נוח ותהליך המעבר שלו מניג'וס לבכי יחסית ממושך וממילא יש פעמים שאני נאלצת לתת לו לבכות שניה כי לדרדס יש קקי/החביתה על הגז וכו...
 
לא אמא לשני ילדים ומעלה, אבל מניסיוני כגננת עוזר בד"כ זמן

איכות משותף שלו ושלך-צאי איתו לבית קפה, לגלידריה, לטיול, ג'ימבורי וכו'.
ובמקביל- תנסי לשתף אותו בטיפול באח הצעיר יותר ותחזקי אותו כמה שיותר בחיזוקים חיוביים. ממליצה על בובת תינוק בשבילו שהוא יוכל "לטפל" בה במקביל במידה וירצה- אולי אפילו תהפכי את זה למשחק סוציו דרמטי משותף לשניכם.
 

הייבי

New member
תודה

כרגע בגלל ההנקות אני עוד קצת מוגבלת לצאת עם הבכור לזמן איכות משמעותי בלי הגורון ולא רק לגינה ליד הבית/למכולת בקצה הרחוב לקנות קרטיב. אני מקווה שעוד כמה שבועות שנעבוק את השלושה חודשים, הפערים יגדלו מכיוון השעתיים ל-3 שעות ויותר וזה יאפשר לי יותר גמישות..
 

מ צ ד ה

New member
ההנקות האלה אכן משעבדות
ולא מאפשרות זמן איכות עם הבכור.

אצלי, כשהאמצעית נולדה, בקשתי מסבתא/סבא/אבא/דודה שיבואו להיות לעזר כדי שאוכל להיות עם הבכור וכשאני מניקה שתינתן תשומת לב לבכור על ידן.

כמו כן, היה טיפ שדיבר על "קופסת הנקה" - קופסה שמיועדת לזמן ההנקה, בה הבכור יושב לידך ואתם משחקים במשהו ביחד מתוך הקופסה: פאזל קטן, מקריאים סיפור, ציור...

בהצלחה!
 
קופסת הנקה זה רעיון מעולה!
2 דברים שכדאי לעשות עם הקופסה:
1. תחלופה למשחקים
2. מה שבקופסא משמש רק בזמן ההנקות. זה מה שמייחד אותה
 
מנצל"שת לסיפור מצחיק


לא יודעת אם זה באמת מצחיק או רק אותנו חסרי השינה זה הצחיק

&nbsp
אמרתי לבעלי בזמן שהקטנה ישנה שאנחנו צריכים לדבר חלש יותר כשאנחנו באיזור שלה כדי למשוך את הזמן שהיא ישנה. תוך כדי שאני אומרת לו את זה- הקטנה מתחילה להפליץ וזה נשמע כמו תותחים רועמים.
&nbsp
שנינו כנראה מחוסר שינה נקרענו מצחוק עד דמעות
 

oritta17

New member
היה מקרה דומה ומצחיק בעת ביקור ,,

מנהל מהעבודה ואנוכי,ביקרנו אצל חברה מהעבודה,שילדה תינוק לפני כחודש,
המנהל שמח לראות את התינוק בן החודש,ולאחר שהתיישב,הוא ביקש להחזיק בזרועותיו את התינוק המתוק, ואז,,רגע לאחר שאחז בו, הפיצפון שיחרר "צרור של רעשים" -בשרשרת,
המנהל נבהל מכול התקרית הפתאומית, ומיד החזיר את התינוק לאימו.
זה היה מצב של רגע מצחיק.
 
למעלה