האם יש פה מנותחות קיסרי בקהל

האם יש פה מנותחות קיסרי בקהל


מתי למעשה התאוששתן - כבר בבית חולים או החזרה הבייתה

האם הצלחתן לטפל בתינוק/ת- להרים, להחליף חיתול וכו' אחרי החזרה הבייתה

באיזה שלב נשארתן לבד להיות עם התינוק/ת אחרי הקיסרי


עוד שבועיים...
 

mizmuzit

New member
כן. אני

עברתי ניתוח חירום....
בעקרון העצה הכי טובה זה לקום וללכת כמה שיותר מהר אפילו שזה כואב כי ככה מחלימים מהר.
בבית חולים ביקשתי כל הזמן זריקות משככי כאבי בטוסיק. זה משהו חזק . לא זוכרת בדיוק מה זה.
לאחר שלושה ימים שהייתי בבית חוליםעברתי למלונית.
אפשר להרים את התינוק והכל רק לא לשים על הבטן. איכשהו הסתדרתי ולאט לאט עבר. לוקח זמן עד שממש הכל נעלם ונרגע. חזרתי אחרי חודשיים להתעמל ולאט לאט עשיתי פעילות לבטן.
המפתח להחלמה מהירה זה פשוט לקום וללכת כמה שיותר מהר ולקחת משככי כאבים. שיעבור בקלות...
 
כן

תראי, ההתאוששות היא מאד אינדיבידואלית...
בעיני הקושי הוא עד להוצאת הסיכות. אחרי הוצאת הסיכות זה כבר ממש לא מורגש - וזה קורה שבוע או שמונה ימים אחרי הלידה.
הקושי המרכזי עבורי ביום הראשון היה ההתרוממות ממצב שכיבה. בהתחלה זה בלתי אפשרי לעשות את זה לבד ועם הזמן את מוצאת לעצמך פתרונות איך לעשות את זה כך שיהיה לך נוח. אני נאצלתי למצוא פתרון בלילה הראשון כשהייתי צריכה להתפנות ולא היה מי שיעזור לי להגיע לשירותים...
מעבר לזה, הכאבים לדעתי הם נסבלים, אני לקחתי אופטלגין נוזלי רק בלילות כדי שאצליח לישון ובמהלך היום לא לקחתי בכלל משככי כאבים.
אני לא נתקלתי בקושי להרים או לטפל בתינוקות - המשקל שלהם הוא לא כ"כ גבוה... מה שכן בעייתי הוא להרים אותם עם הסלקל למשל - שזה כבר משקל הרבה יותר כבד.
כמו שציינו כבר לפני - הדרך הכי טובה להחלים מהר היא לקום מהמיטה למרות הקושי ולהתחיל להסתובב. אני לא יודעת איך עובד אצלכם מבחינת ביות מלא/חלקי וכו' אבל גם אם היא איתך בחדר ואת לא צריכה להסתובב - אני ממליצה לך כן לטייל במהלך היום - כמה שיותר. לתחושתי, אחד הדברים שהכי הקלו על ההחלמה שלי מהניתוח הוא שלא היתה לי אפשרות לנוח במהלך היום כי אחד התאומים שלי היה בתינוקייה והשנייה היתה בפגייה והייתי צריכה להסתובב בין המחלקות כל היום כדי להספיק להאכיל את שניהם.
&nbsp
ו... שיהיה בהצלחה!! זה ממש ממש קרוב ומרגש...
מחזיקה לך אצבעות
 
גם אני

ההתאוששות היא הדרגתית, יש קפיצת מדרגה בהרגשה כשמוציאים את הסיכות.
אני כבר לא ממש זוכרת את התשובות לשאר השאלות, זה בכל זאת היה לפני כמעט 7 שנים...

ממליצה לך בחום לקרוא את סיפור הלידה של לירי הקיסר, בעיני הוא חובה לכל מי שעברה או תעבור לידה קיסרית.
 
מה ההגדרה של ״התאוששתן״?

לחזור למצב של לפני הניתוח לוקח זמן - כמו שאמרו אי אפשר לקום משכיבה לישיבה או מישיבה לעמידה בלי להיעזר במשהו (פריט ריהוט בדרך כלל). להרים את התינוק או להחליף חיתול זה לרוב לא בעייתי, לדעתי - כמו שאמרו התינוקות קלים בשלב הזה. עם הראשונה (אז הייתי גם קלולס וגם היה לי קשה להתאושש נפשית וגופנית מקיסרי חירום לא צפוי) נשארתי לבד עם התינוקת אחרי שלושה שבועות, כשבעלי חזר לעבודה. לפני שהוא הלך הוא לימד אותי להחליף חיתול, כי עד אז רק הוא עשה את זה, אבל לא כי לא הייתי מסוגלת פיזית לבצע את הפעולה (הנקתי אותה מההתחלה וזה לא ששכבתי במיטה והוא הביא אותה אליי - לקחתי אותה והנקתי, ולא הייתה בעייה מיוחדת מהבחינה הזאת פרט לעניין שדיברתי עליו בהתחלה של מעבר בין תנוחות). וגם אני לקחתי תרופות נגד כאבים לפי ההוראות מבית החולים - כבר לא זוכרת כמה זמן זה היה - מה שנתנו.
 

בלונד23

New member
עונה בעצם במקום חברה שלי

אני הייתי עם תאריך לקיסרי ובסוף התהפך ונולד רגיל.
אבל חברתי עברה 2 קיסרי ושרדה לספר לי :)))
לידיעתך יש קבוצה קיסר נולד בפייס - תיעזרי אולי (אותי זה רק החריד אגב).
&nbsp
1. היתה לה בקיסרי האחרון התאוששות קשה מאוד. א. נוצר לה שבר בטבור שעדיין לא תוקן (צריכה ניתוח לתקן). ב. בניתוח הקיסרי "נכנס לחלל הבטן אויר" (הגדרת הרופאים שלה) והתוצאה היתה כאבי כתפיים קשים מאוד ובכלל כאבים קשים כי היה אויר כלוא בתוך הגוף. אין לי מושג תוך כמה זמן התאוששה אבל אחרי 3 שבועות כשנפגשנו והתחלנו להיות חברות היא אמרה שהיא עדיין לא סיימה להתאושש. זו אמא מהגן שכיום חברות טובות מאוד, שתינו ילדנו בהפרש של 3 שבועות. היא גם החליטה לא ללדת יותר כי לא יכולה לעמוד בעוד קיסרי (היתה לה לידה רגילה אחת ושתיים בקיסרי).
&nbsp
נדמה לי שהיא הגדירה שהתאוששות משהו כמו 3 שבועות במקרה שלה.
נדמה לי שאם אין את הסיבוכים שהזכרתי אז ההתאוששות יותר לכיוון שבועיים.
&nbsp
עכשיו מה חשוב לי לומר לך ששאבתי מאותה קבוצת פייס? שיש רצועות פיזיולוגיות, שאם קונים אותן (פרטי) ומכניסים לתוך שכבות הבטן במהלך הניתוח, אז אין הידבקויות.
והידבקויות הן הגורם מס 1 לבעיות פוריות בהמשך, לאחר קיסרי. לא רוצה להפחידך אבל גם הרופא שלי דיבר על הידבקויות כסיבוך עיקרי. רציתי לשאול אותו אם לרכוש את אותן רצועות פיזיולוגיות, מעין רשתות שאותן שמים בין השכבות והן נמסות וגורמות לכך שהשכות של האיברים הפנימיים לא יידבקו זה לזה במהלך ההצטלקות שלאחר הניתוח.
&nbsp
אז לכי שאלי את רופאך האם בחדר ניתוח שבו את עומדת להיות משתמשים בזה והאם לרכוש את זה. אני לא שאלתי בסוף את הרופא (סיפור בפני עצמו איך הוא התנהג אלי בחוסר סבלנות למרות שהוא רופא פרטי, ולכן לא דיברתי איתו על כך).
&nbsp
מקרה נוסף שיש להיזהר ממנו הוא מקרה של חברתי לעבודה. היא נותחה עי רופא שלה פרטי. הכול היה סבבה והוא הלך הביתה בערב. באמצע הלילה פתאום מתעוררת מלאה דם במיטה. מסתבר שהוא "שכח לתפור שכבה". התקשרו אליו בדחיפות באמצע הלילה, למזלה הדימום היה חיצוני ולא פנימי. הוא בא לשם וניתח אותה שוב כדי לתפור כמו שצריך. זהו, היא הגדירה שלא היו לה שום כאבים כי היא קיבלה המון משככים, היא הניקה מההתחלה והכל היה טוב - חוץ מזה שהיו לה 2 ניתוחים במקום 1.
&nbsp
אבל אלה כנראה מקרים באמת קיצוניים. לרוב זה עובר ללא סיבוך. חברה שלי שילדה תאומות בניתוח, אמנם חשה שהמנתח זלזל בה כי הוא היה חסר סבלנות (זה אותו מנתח שניתח את חברתי השנייה אגב). אבל תכלס היא בסדר והחלימה יפה.
 
חשוב לי להדגיש - המקרים שאת תיארת הם מאד קיצוניים
אמנם גם את כתבת את זה, אבל לטובת אלו שעתידות לעבור ניתוח קיסרי חשוב לי להוסיף דגש לעניין:
רובם המכריע של ניתוחים קיסריים (שהם ניתוחים מאד שכיחים - מעל 20% מהלידות) מסתיימים בלי אירועים מיוחדים במהלך הניתוח או ההחלמה ממנו.
אם זה לא היה המצב אני מאמינה שהיו מאשרים הרבה פחות ניתוחים אלקטיביים, אלא מייעדים את הניתוחים הקיסריים למקרי חירום או מצבים רפואיים מיוחדים בלבד.
אירועים חריגים יש גם בלידות "רגילות" - אבל בשני המקרים אלו הם פרטים שלא מעידים על הכלל.
 

בלונד23

New member
אגב, סתם לשם השוואה

גם מלידה רגילה, אם היא עם הרבה תפרים (מי אמר תפרים ולא קיבל? אצלי, אמי ואחותי כולנו מפה ועד להודעה חדשה תפרים בכל הלידות), ההתאוששות היא סביב 3 שבועות עד חודש. כן, חודש עדיין כואבים התפרים, בשתי הלידות הגעתי כמה וכמה פעמים לרופאת נשים שתסתכל מה קורה אתי עם התפרים כי סבלתי מאוד מאוד. גם נזקקתי למשככים בזריקה בימים הראשונים מרוב כאבים.
מהבחינה הזו, כבר הכרתי כמה נשים שטענו שקיסרי זה משחק ילדים לעומת לידה טבעית. תשמעי, הכאבים של הצירים עם יואבי היו בדרגה הכי גבוהה שאפשר, קיבלתי אפידורל רק בפתיחה 9 וחצי (=ממש לידה פעילה. מי אמר ללדת בשבת כשהמתמחים הכי צעירים נמצאים ועסוקים?) ועד אז עמדתי בכאבים באמת קשים מאוד עד צרחות שבר.
קיסרי מונע את כל אלה :))))))
&nbsp
כל מה שיספרו לך קחי בעירבון מוגבל. לאחת הקיסרי כמו 2 החברות שלי היה מסובך וקשה, לשנייה עובר בציק צק. זה מאוד אינדיבידואלי. תחשבי מה עברת עד ההריון, זה הרבה יותר כואב (נפשית) מכל ציר. בחיי ששמחתי וחייכתי בין הצירים כי רציתי כבר לפגוש את התינוק המיוחל, ו-ואלה - כאבים עוברים. תינוק נשאר איתך לכל החיים.
 
למעלה