שינה וערות

שינה וערות

הבת שלי בת 6 שבועות, כמעט ואין לה זמן עירות... כשהיא מתעוררת משינה בדרך כלל מחליפים חיתול ואז אני נותנת לה לאכול, האכלה כולל הפסקה באמצע וקצת החזקה אחרי לוקחת בערך שעה והיא רדומה בסוף האכלה... יוצא שכמעט אין זמן עירות שאפשר לשים אותה על הבטן וכו׳ וכשיש זמן עירות בדרך כלל אחרי זה מאוד קשה להרדים אותה עם או בלי ארוחה...
האם זה בסדר שאין כמעט זמן עירות? מה כדאי לעשות אחרת?
 

הייבי

New member
זה בסדר

בגיל הזה רוב זמן העירות "מתבזבז" על אוכל והחלפת חיתול. בשביל לשים על הבטן לא צריך שעות של זמן עירות. מספיק למצוא כמה פעמים ביום 5-10 דקות שעוד לא רעבה/עייפה. לדוגמא, מיד אחרי החלפת חיתול, עד שאת ממכינה אמבטיה. ממילא אחרי כמה דקות על הבטן הם מתעייפים. בכל מקרה עוד כמה שבועות היא קצת תגדל ותתחילי לראות את השינוי. הבן שלי עכשיו בן חודשיים ושבוע וממש בשבוע-10 ימים האחרונים התחיל לתת פעמיים-שלוש ביום שלא נרדם באוכל וער עוד רבע שעה-חצי שעה אחרי. זה בדרך כלל בא ביחד עם התקצרות זמן האכלה שלהם שמפנה מקום לפעילויות אחרות.
 

הייבי

New member
בכל מיני דרכים

לפעמים בערסול ככה שהוא שומע את הדופק שלי. כשממש עייף ולא רגוע בנענועים עדינים על הידיים או תפיחות קלות על הישבן כשהוא על הידיים. אפשר לכוון את הזמן טיול עם העגלה לזמן שינה ואז הם נרדמים מהתנועה והאוויר החופשי. לעיתים נדירות פשוט מניחה עם מוצץ והוא נרדם. זה קורה בדרך כלל שאני מצליחה לתפוס את תחילת העייפות והוא רגוע יחסית ובבית יש רעש רקע של אנשים אבל לא רעשים חזקים מדי.
 
נורמלי לגמרי
בהתחלה אכן רוב זמן העירות ״מתבזבז״ על האכלות, החלפות וכו׳.
עם הזמן הוא יהיה ״יעיל״ יותר בארוחות וזמן ההאכלה יתקצר, ובמקביל גם יצליח להרחיב את חלונות העירות שלו.
בינתיים נסי לנצל אפילו מרווחים קצרים של 5 דקות כדי לתרגל ״זמן בטן", אפילו פחות מזה מספיק אם תעשי את זה כמה פעמים במהלך היום.
 

מ י כ ל10

New member
זמן בטן

מניסיוני, קשה מאוד למצוא זמן מתאים לבטן, ולכן, הנחה על הבטן צריכה להיות ברירת המחדל: היא אצלך בידיים ואת רוצה להניח אותה? שימי אותה על הבטן. רוצה להחליף חיתול? הניחי אותה על הבטן, ואחרי שתי דקות - או כשנמאס לה - השכבי על הגב והחליפי. כך בכל הזדמנות.
 
רעיון מעולה
רובנו באמת מנסות למצוא זמן ייעודי לטובת "תרגול בטן", וזו דרך הרבה יותר מוצלחת !
 

הייבי

New member
רעיון נוסף מהפיזיותרפיסטית של הבכור

לשכב על ספה/מיטה עם הראש שלך קצת מוגבהה ולהניח את הדרדס על הבטן שלך (בטן לבטן) ככה שכאשר הם מרימים ראש הם רואים אותך. ככל שהזווית שאת שוכבת יותר קרובה לישיבה זה יותר קל להם ולהפך.. זה מאפשר לא לבחור בין להחזיק על הידיים ולהניח על משטח פעילות. בנוסף הם זוכים להניח עליך ראש ולשמוע את הפעימות לב שלך אז זה מעודד אותם להישאר על הבטן.
 
למעלה