דיון- איך בוחרים רופא/ת ילדים

דיון- איך בוחרים רופא/ת ילדים


אנחנו כרגע 6 שבועות לפני הלידה (בתיאוריה, שום דבר לא חקוק באבן, במיוחד אצל הגברת הזו).
בסיור בביה"ח המליצו לנו כבר עכשיו להתחיל חיפוש של רופא/ת ילדים כי הם אלה שיעשו את החיסונים ויבדקו את הילד כיומיים אחרי השחרור מביה"ח.

אז לנו באמת חשוב הקירבה לבית כי אין לי שום תכנון במיוחד בהתחלה לנסוע בסאבווי עם תינוקת טרייה ואני רוצה שזה יהיה נגיש.
וגם חשוב לנו שהרופא/ה יהיו דוברי עברית (חיה בחו"ל) וזה לא משהו שבעיה למצוא בגדול- כן יכולים להתפשר על זה אבל מעדיפים שלא. נושא המרחק הגיאוגרפי למשל יותר חשוב לנו.
חשוב לי שהרופא/ה יסבירו בהרחבה ולא יפתרו כל מחלה ב"וירוס" ושגם יבינו אותנו בתור הורים טריים ולא יתייחסו סתם כ"לחוצים".

מה חשוב לכם שיהיה אצל רופא ילדים? לפי אילו פרמטרים בחרתם?
 

הייבי

New member
השיקולים שלנו

כאן זה עובד קצת שונה כי אחות טיפת חלב פוגשת אותך אחרי הלידה ונותנת את החיסונים. רופא ילדים פוגשים רק לראשונה בגיל חודש אז יש קצת זמן לחפש אחרי הלידה. השיקולים שלנו לבחירה מתוך הרופאים שמקבלים בקופת חולים שלנו היו- המלצות מהורים אחרים באזור. מרחק גיאוגרפי וזמינות חניה. חשוב לחשוב גם קדימה בהקשר הזה מעבר לתקופת חופשת הלידה. לי היה חשוב רופא שאפשר להגיע אליו גם בבוקר לפני העבודה/בשעות של פקקים בקלות וגם להגיע ממנו חזרה לאזור הגן במהירות באותן שעות. שעות קבלה - לי היה חשוב רופא עם שעות קבלה רחבות יחסית, כולל אחה"צ. הרופאה שלנו מקבלת 5 ימים בשבוע בבוקר, פעמיים בחודש בשישי ופעמיים בשבוע אחה"צ. בנוסף, מכיוון והיא חלק ממרפאה רגילה של הכללית תמיד יש רופא מחליף כשהיא יוצאת לחופשה (גם חופשה של ימים בודדים) ובימי שישי שהיא לא נמצאת. ובנוסף אפשר לקבל שירותי משרד בכל שעות הפעילות של המרפאה לא רק בשעות העבודה שלה מה שמקל על זימון תורים, במיוחד דחופים. וחשוב לזכור שזו לא חתונה קתולית ואם אחרי תקופה מגלים שאין כימיה עם הרופא או שלא מרוצים מאיזשהו אספקט בבחירה, אפשר להחליף בקלות.
 
פה הרופא ילדים מטעמנו או מטעם הביה"ח (תלוי בנו)

בודק את התינוק בזמן האשפוז אחרי הלידה ואחרי יומיים צריך ללכת לעוד בדיקה.
חיסונים עושים בביה"ח או דוחים למפגש עם הרופא.
&nbsp
בהחלט לא חתונה קתולית
 

ארול01

New member
עוד משהו לשים לב

בארה"ב הרופא צריך להיות מקושר לרשת שחברת הביטוח שלכם עובדת איתו. במקרה שלנו אחרי סינון של מיקום גיאוגרפי וביטוח זה השאיר 4 אופציות. בחרנו מתוכם "על עיוור" ואחרי הפגישה הראשונה החלפנו.
 
הא, זה ברור


לא עושה שום דבר רפואי בלי שרואה שהביטוח מכסה את זה בצורה כזו או אחרת.
אגב הביטוח שלנו הפתיע לטובה- הייתי מאושפזת ל-24 שעות לפני חודש פלוס והייתי בטוחה שנקבל חשבון של כמה אלפי דולרים. קיבלנו לשלם חשבון סופי של 77 דולר.
 

ארול01

New member
כן, צריך לשים לב לדברים האלה

כשהשתחררנו מהבית חולים אמרו לנו שאחות תבוא לבקר אותנו למחרת לראות שאנחנו מסתדרים ולשקול את הקטן (לא ברור בשביל מה, הרי שקלו אותו בשחרור ושוב בביקור הראשון של אצל הרופאה
). לא שיערנו שהביטוח לא מכסה את זה עד שקיבלנו חשבון על 250$ עבור ביקור של 10 דקות.
מצד שני, הקטן היה חודש בפגיה בעלות כוללת של מעל 20,000$ ואנחנו שילמנו בערך 1000$.
 
אנחנו שואלים על הכל תמיד

במיוחד שזה ביטוח חדש ולא מכירים שום דבר בו.
&nbsp
איפה את גרה?
 

מ י כ ל10

New member
זמינות, נגישות, מאפשר/ת גם תקשורת טלפונית/במייל, נועם

אין לי שום יכולת להעריך את המקצועיות של הרופא/ה, אלא רק את היכולות האנושיות.
רק לציין שלעתים קרובות אכן מדובר בוירוס. אז ברוב המקרים לא יינתן טיפול תרופתי, אבל תינתן הדרכה.
&nbsp
 
מסכימה לגמרי


לא יודעת איך זה פה, אבל בארץ ההרגשה שלי בתור גננת הייתה שהתשובה לכל מחלה של ילד מהגן הייתה וירוס או שיניים ולא באמת טרחו ובדקו מעבר. לא אומרת שצריך להפריז בבדיקות אבל אם ילד חולה שוב ושוב ומנוזל רוב השנה כנראה שיש לו בעיה שהיא מעבר לוירוס...
 
אם נזלת היא הקריטריון
את לא תצאי מזה...
קחי בחשבון שרוב הילדים מנוזלים בערך מרגע הכניסה למסגרת ועד גיל 4... וברוב המכריע של המקרים זה רק נזלת שלא מעידה על שום דבר רציני. (אלרגיה לגן אולי ?
)
 
ברור, זה לא שמצפה שלא יביאו על כל נזלת...

אבל כשזה נזלת מלווה בעוד דברים ונמשך תקופה ארוכה- אני אישית הייתי בודקת את זה.
 
קודם כל ומעל הכל - גישה לילדים
לא אכפת לי עד כמה הרופא מקצועי/מאבחן מעולה/מוערך ומבריק בתחומו.
ברוב המקרים אנחנו מגיעים לרופא עם הילדים שלנו עם מחלות שהן סטנדרטיות, בד"כ בתקופות שבהן יש התפרצויות של המחלות האלה.
כשרופא פוגש את הילדים שלי אחרי שהוא ראה כבר 50 ילדים לפניהם באותו יום, ועוד כמה עשרות כאלה באותו שבוע, והוא עמוס וקורס ועייף - חשוב לי שבכל זאת הוא ידע להתייחס לילדים שלי כמו בני אדם: שיפנה אליהם, שישאל אותם איך הם מרגישים ומה כואב להם, שלא ידבר מעל הראש שלהם כאילו שהבאתי בובה לבדיקה. מדובר באדם שיש להתייחס אליו - ולא משנה עד כמה קטן הוא.
בשביל זה אני מוכנה גם לוותר על קריטריונים אחרים שברשימה שלי.
&nbsp
דבר שני - שבד"כ הוא נגזרת של הקריטריון הראשון שציינתי - רופא שמדבר גם עם ההורים בגובה העיניים. כלומר, רופא שכשאני שואלת אותו שאלה רפואית לא יוצא מנקודת הנחה שאין לי את היכולת להבין ולכן אין טעם לתת לי הסבר מפורט, אלא להיפך - רופא שסומך מספיק על האינטליגנציה שלי ומנהל איתי שיחה בגובה העיניים. זה אגב הקריטריון שלי גם כשאני בוחרת לעצמי רופאים.
מעבר לזה:
זמינות - שעות קבלה במרבית אם לא בכל ימי השבוע, בשעות שנוחות גם להורים.
נגישות - כיוון שאני עם רכב פחות קריטי לי המרחק מהבית, כי בכל מקרה עם ילד חולה אני לא אצא לטיול ברגל, ולכן מה שיותר חשוב לי מבחינת הנגישות הוא החנייה הקרובה.
&nbsp
 
מסכימה


לגבי הנגישות- אצלי הנגישות לרופא מאוד חשובה כי הכל יתנהל רגלית לפחות בהתחלה.
&nbsp
פה מאוד נפוץ אגב במרפאות שיש כמה רופאים שאחד מהם הוא הרופא העיקרי אבל בד"כ רואים את כולם במידה והשני איננו כך שאני גם בודקת את שאר הרופאים במרפאות שהמליצו לי עליהם
 

MotheRonit

New member
רופא ילדים עם גישה מעולה לילדים אבל לא משהו להורים

הייתם סופגים והולכים אליו?
בתור מטפלת יצא לי לקחת/להתלוות כמה פעמים אל רופא שהילדים ממש שמחים ללכת אליו (שזה נהדר כלעצמו) אבל הוא מזלזל בהורים או בוטה כלפיהם... לא יודעת איך להסביר... אבל זה ממש לא נעים... מה דעתכם?
 
מי שיתנהג ככה אליי- לא רוצה שיטפל בילדתי


גם אם הוא מומחה והכי טוב בעולם- מאוד חשוב היחס בעיני.
אם לא נעים לי ללכת לרופא- לא אלך לשם ובטח שילדתי לא תטופל אצלו. לא חסרים רופאים.
 

בלונד23

New member
שאלה חשובה! יש כמה קריטריונים אך אין מושלם

אני לא מצאתי רופא ילדים מושלם בעיני.
גם לא רופא משפחה מושלם. מצאתי רופאת משפחה לא רעה.
וחבל...
אני צריכה לחפש עוד פעם רופא ילדים כי אנחנו עוברים לעיר אחרת, אבל שמעתי שבכללית אין באזור החדש רופא טוב ואני שוקלת לעבור למכבי.
&nbsp
בעיני הקריטריון עברו רופא ילדים - קודם כל (לצערי) המרחק ונוחות ההגעה. אין ברירה, עם תינוק/פעוט יש הרבה מאוד פעמים שתלכי לרופא עד גיל 4 ככה, כל הזמן יש משהו. אפילו אם זה בדיקה קלילה של דלקת בעין או משהו קטן כזה - צריך להגיע, ובנוחות. אז תבדקי את המרחק והחניה. בשום אופן לא בסאבוויי עם ניובורן כי יש שם מחלות (הרבה אנשים, לא מאוורר...)
&nbsp
הרופא חייב להיות מקצועי ויסודי, לשים לב לפרטים. זה הרבה יותר חשוב מנחמדות!! את מאד צודקת שקל להגיד על כל דבר וירוס לסגור עניין וזה לא תמיד נכון. מסכימה איתך שנזלת קבועה היא בעיה שיש לפתור (ולא כמו מי שכתבה כאן שזה מצב קבוע. ממש לא.)
&nbsp
כדאי שיהיה מוכן לתקשר בטלפון, אבל לא הייתי מתאבדת על זה. במייל אצלנו אין אפשרות, בטלפון לא תמיד.
כדאי שיהיה לו גם ידע במניעת מחלות וברפואה משלימה.
&nbsp
יש לנו 2 רופאות ילדים שעובדות יחד כל אחת ויתרונותיה וחסרונותיה. אחת ממש קיצרת רוח - רוצה שתלכי כבר - וזה לא נעים (יש המוןןן רופאים כאלה בישראל כי אין להם זמן לנשום). וכבר קרה לי שהילדים לא נבדקו כראוי כי הרופאה מיהרה ללכת - פשוט סיימה את המשמרת ועוד שניה מתחילה לה משמרת בבית חולים או במרפאה אחרת. זו בעיה.
כמובן שחשובה הגישה לילד ולהורה, הסברים, סבלנות. קשה מאוד למצוא רופא ילדים טוב, ורופא טוב באופן כללי זה משהו שנדיר למצוא. הנה, חברתי הטובה מהללת איזשהו רופא ילדים שאומרת שהוא מושלם. ומה קרה? הוא כעת בחקירה משטרתית, פיספס מחלה של ילדה והיא נפטרה. אני בהלם שזה הרופא שהיא המליצה לי. להגיד לך שהרופאות שלנו לא טעו? הן טעו ולא פעם אחת.
&nbsp
 
למעלה