מתי עדיף להכניס למסגרת של גן/משפחתון/פעוטון והאם להעדיף קודם

מתי עדיף להכניס למסגרת של גן/משפחתון/פעוטון והאם להעדיף קודם

מטפלת...למספר חודשים
 
יש המון שיקולים לכל אחת מהאפשרויות
וגם פערים מאד משמעותיים ביניהן (גם כלכליים אבל לא רק).
אולי תנסי למקד את השאלה שלך כדי שניתן יהיה לעזור לך בצורה יותר מדוייקת.
 
אני אשמח לדעת את השיקולים, אני עוד 4 חודשים חוזרת לעבודה ו..

די מבולבלת מריבוי המידע ומאידך מחוסר במידע שיעזור לי לגבש את החלטתי. יש לי ילדה שתהיה בת 10 חודשים בסביבות מרץ-אפריל אני מתלבטת אם לרשום לגן/פעוטון/משפחתון או מטפלת. העבודה שלי היא סוג של "משמרות" בין 2-3 פעמים בשבוע כך שבזמן העבודה אני ללא טלפון זמין. אם יהיה צורך בתקשורת אזי לבן הזוג. השיקול הכלכלי תופס חלק.
ובעיקר, נטיית ליבי היא למטפלת ובן זוגי מתעקש על גן (אינני בטוחה שהוא מבין את ההשלכות והמשמעות של אחריותו בימים שאני עובדת...)
אם מי מכם יכול להמליץ על מטפלת או על משפחתון/גן/פעוטון באיזור גבעתיים עדיף בסביבות שכונת ארלוזרוב, ביחס נניח 1:3 או 1:4 עם יחס חם, שמבשלים בו אוכל טרי ולא מעובד, אשמח. אם יש בו מצלמות זה בונוס. ואם מלמדים שם אנגלית מעולה. קצת הגדמתי בדרישה האחרונה...אבל מי יודע אולי קיימת כזו מסגרת באיזורי :)
 
אלו מסגרות מאד מאד שונות
קודם כל מבחינת עלות כלכלית - מטפלת היא משמעותית יותר יקרה מגן. מצד שני, מטפלת נמצאת עם הבת שלך ורק איתה, היחס הוא 1:1 וזה מאד שונה מיחס של 1:4 שנהוג ברוב הגנים בגיל הזה. בגיל הזה חברת הילדים היא הרבה פחות משמעותית לילדה והרבה יותר חשוב הוא היחס האישי שהיא תקבל, החום, האהבה, המענה המהיר לצרכים שלה. עם מטפלת היא לא אחת מארבע, אלא אחת ויחידה.
היתרון המשמעותי הנוסף של מטפלת לעומת גן, הוא שגם אם הילד חולה - היא נמצאת איתו. קחי בחשבון שהשנה הראשונה בגן ילדים רצופת מחלות - כיוון שהמערכת החיסונית שלהם עדיין חלשה והם נוטים להידבק בכל וירוס שרק עובר בסביבה... - אני לא יודעת עד כמה העבודה שלך ושל בעלך גמישה מבחינת היעדרויות או כמה תמיכה מצד המשפחה תהיה לכם במקרים כאלו, וקחי בחשבון שיהיו הרבה (אני אפילו הייתי אומרת 40% מהזמן אתם רק תשלמו לגן אבל לא תהיו בו בפועל בגלל מחלות בשנה הראשונה).
מצד שני, מטפלת נמצאת לבד עם הילד כל היום, אין לך הורים אחרים או אנשי צוות אחרים שיכולים להיות "ביקורת" למקרים של התעללות או התנהגות לא ראויה אחרת. לא שלא היו מקרי התעללות גם בגנים - היו והרבה, אבל הרבה יותר "פשוט" להתעלל בילד או אפילו סתם להזניח אותו כשאת נמצאת איתו לבד במשך היום ואין "עדים".
מעבר לזה, שבחירה במטפלת משמעותה להכניס מישהו זר אליכם הביתה. לא לכולם זה מתאים.
יש כמובן עוד המון שיקולים... אבל נראה לי שאלו העיקריים... שיהיה בהצלחה
 
למעלה