כמה תינוק יכול לחלות?!?!?!?

  • פותח הנושא kinz
  • פורסם בתאריך

kinz

New member
כמה תינוק יכול לחלות?!?!?!?

בני בן שנה וארבעה חודשים. נכנס לפעוטון בגיל 9 חודשים, ומאז הוא כל הזמן חולה.
חולה גם כשהוא בבית (למשל בחופשים ארוכים אפילו של חודש+) וגם כשהוא בגן. הולכים איתו לים, עושים דיקור סיני, הומיאופתיה, נותנים פרוביוטיקה, עשינו בדיקות דם מקיפות, אוכל מגוון ומזין, מקפידים על היגיינה, מרבים בטיולים בחוץ בשמש...

הייאוש כל כך גדול. הוא מאבד משקל, מרגיש רע, ועד שמתחזק קצת ומחזיר לעצמו משקל שוב חולה... אפילו עכשיו בחופש מהגן הוא חולה.

הרופאים שלו (והם באמת מעולים וקפדנים) אומרים שזה תקין ויש ילדים כאלו...
באמת? יש? יש ילדים שחולים פעמיים בחודש??? מה עושים?
 

AlicePJ

New member
מאוד נורמלי ורגיל ותקין

ומכירה ילדים שנכנסו לגן רק בגיל שקרוב לשלוש ועדיין היו חולים כל הזמן. ככה המערכת החיסונית בונה את עצמה ולומדת להכיר את החיידקים ולהתגבר עליהם. הרופא שלנו אמר שילדים שחולים הרבה בשנים הראשונות לחייהם נוטים להיות פחות חולים אח"כ כשגדלים ומתחילים בי"ס, ואכן הגדול שלנו שהיה חולה בלי סוף לא הפסיד אפילו יום לימודים אחד בשנה שעברה.
מציעה לא לעשות על הילד ניסויים בשיקויים ולדקור אותו סתם אלא לתת לגוף שלו להתמודד עם המחלות ובמידה וצריך לקחת תרופות. אצלנו אומרים לא לקחת תרופות בחום מתחת ל- 39 מעלות, אלא אם הילדים מרגישים לא טוב, כי החום זה חלק מדרך ההתמודדות של הגוף, "לטגן" את הוירוס.
אני חושבת שעם כל שנה שתעבור תראו פחות ופחות מחלות. אני חושבת שקראתי שבשנים הראשונות ילדים חולים בממוצע 14 פעמים בשנה, או משהו, כזה, אז בהחלט את לא מחוץ לנורמה. תוודאו שבגן מקפידים על היגיינה, שולחים הביתה ילדים חולים, שהגננות שוטפות הרבה ידיים וגם הילדים, אבל גם עם כל ההקפדה החשובה הזאת, עדיין יהיו מחלות. תוודאו שהילד מחוסן, כמובן גם לשפעת כשהחיסון יהיה זמין, ותחזיקו מעמד. זה ישתפר.
 

kinz

New member
תודה

למה הכוונה "שיקויים"?
 

AlicePJ

New member
"הומיאופטיה" זה שיקויים. זה מים שמוכרים לך

בהרבה כסף, גרסה מודרנית של רופאי האליל של פעם. חבל להוציא על זה כסף וזמן אין בזה כלום. גם מסכן התינוק שדוקרים אותו בכל המחטים האלה וכמו שאת רואה בלי תוצאה כי אין שום סיבה שלדקור במחטים, סיניים או מכל אזור אחר, יעזור, אלא אם מדובר במחטים עם חיסונים, שנבדקו מדעית ועברו בדיקות וניסויים ומיליונים רבים של ילדים ברחבי העולם הראו כמה זה עוזר.
 

kinz

New member
אני לא מסכימה איתך :)

דיקור סיני יכול מאוד להועיל. אני רואה הרבה אנשים אחרי פגיעות \ שברים וכו' שיש להם בעיות ברקמה רכה ודיקור מאוד עוזר לריכוך והחלמה.
מכירה מספיק אנשים שדיקור עזר להם להתמודד עם מיגרנות.
ומכירה גם כמה ילדים שנתרמו מדיקור.
התינוק לא בוכה ולא סובל מזה, אז לא מבינה מה הבעיה. וגם הביטוח מכסה - אז אין עלות.
&nbsp
בכל מקרה, לא מבינה למה את קוראת לזה שיקויים. מדובר על דברים כמו כורכום או אורגנו, וזה ממילא תבלינים שמבשלים איתם.
&nbsp
על אותו משקל יכולה לומר שגם חיסונים לא עזרו לו, עובדה שחוסן בחיסון שפעת ובכל זאת חלה...
 

AlicePJ

New member
אז כמה לקחו לך האנשים שנתנו עשבי תיבול? כי לי עשבי תיבול

עולים גרושים בחנות, אבל אני מניחה שהאנשים שמנצלים את המצוקה של החולים וחוסר האונים לוקחים יותר מהגרושים האלה.
חיסונים עובדים. עוזרים. חיסלו מחלות. באזורים שלא מחסנים חוזרים המחלות. חיסונים זה לא מושלם, במיוחד חיסונים לשפעת כי זה משהו שמשתנה כל שנה (בניגוד למשל לשעלת, שזה אותו חיסון כבר המון שנים, אבל עדיין יש אנשים שמתעקשים להרוג תינוקות ולא לחסן). חיסונים זה משהו שבדקו עם עשרות ומאות מיליוני אנשים בכל רחבי העולם והראו שזה עובד. שיקויי ההומיאופתיה גם נבדקו, והראו, פעם אחרי פעם, שזה לא עובד מעבר לאפקט הפלאסיבו. אז יש אנשים שרוצים לגנוב מאנשים מללללאאא כסף בשביל אפקט הפלאסיבו, ולהרוויח ממחלות וממצוקות של אנשים. אבל המדע הוא חד משמעי בנושא.
יש סיבה שבגללה כל רוקחי השיקויים האלה לא מביאים את השיקויים שלהם לבדיקה מדעית, לבדוק אם זה באמת עובד. כל בדיקה מינימלית תראה שאין לזה אפקט אמיתי. כן, יש אפקט פלאסיבו, אבל לגבות טונה כסף מאנשים על אפקט פלאסיבו זה תאוות בצע מהסוג הגרוע ביותר לדעתי.
 

kinz

New member
זה חלק מהדיקור, שהביטוח מכסה

אז לא מבינה על מה הכעס כאן.
הרבה מהמדקרים הם גם הומיאופתים, בקופות כמו מכבי יש אפילו מרכזים של מכבי טבעי, ושם השירותים ניתנים בעלות נמוכה.
וגם מדקרים פרטיים - מכוסים ע"י רוב הביטוחים הפרטיים עד לרמה של 80% החזר...
לא מדובר כאן בסכומי עתק. ומבחינתי 20 שקל זה סכום לגיטימי לשלם כדי לנסות עוד משהו שאולי יעזור ואולי לא.
 

AlicePJ

New member
ומי את חושבת מכסה את ה- 80 אחוז? כמה יורד לך

מס בריאות מהמשכורת? את יודעת איזה אכשרה יש להומיאופטים? מכיוון שזה לא מקצוע אמיתי, הם לא חייבים לסיים אפילו בית ספר יסודי, אין "מרשם רופאים" בשבילם, אני יכולה לקרוא לעצמי הומיאופטית מעכשיו וזה יהיה חוקי לגמרי.
 
מה אכפת לך? גם אם רק אפקט הפלסבו פועל,

גם הוא קיים, ואם זו הדרך שהוא פועל אצלה הכי טוב - מה רע? למה עדיף לקחת תרופה אמיתית עם תופעות לוואי שעלולות להיות קשות מאשר פלסבו בלי שום תופעות לוואי? אולי אם הם היו לוקחים תרופה אמיתית היה נגרם להם נזק שהמחיר שלו היה גדול יותר מהמחיר של לשלם על פלסבו.
 

AlicePJ

New member
אכפת לי שאנשים מרוויחים בגלל הונאה של אנשים במצוקה

זה מפריע לי מאוד. לקחת אנשים במצוקה, חולים, או עם תינוקות חולים, ולמכור להם דברים שהם יודעים שלא יעזרו, במקום לתת להם משהו שבאמת יעזור. זאת תאוות בצע שמאוד מפריעה לי, במיוחד כי היא יושבת על מצוקות ופחדים של אנשים חולים.
ואגב - זה לא עוזר. היא בעצמה אמרה. הנה, דקרה את התינוק, נתנה לו חומרים לא מפוקחים שיכולים להכיל גם ציאניד (חומר טבעי לחלוטין) בלי שאף אחד ידע כי אף אחד לא בודק אותם, ושום דבר לא עזר. אולי גרמו נזק, אף אחד לא יודע. וכמה רופאי האליל הרוויחו על הפחדים והמצוקות שלה ושל התינוק שלה? אז סתם גנבו לה כסף, הכניסו לילד שלה מי יודע איזה חומרים ורעלים ואיזה השפעות ארוכות טווח יהיו לזה, והילד - חולה עדיין.
 
זו לא הונאה. זה עובד - וכאמור, מחקרים הראו

שאפקט הפלסבו עובד טוב יותר אם משלמים יותר (למשל http://mobile.reuters.com/article/idUSKBN0L12J920150128). זה לא עובד על מאה אחוז מהחולים, כמו שתרופות קונבנציונליות רבות לא. אני מניחה שאנשים היו מוכנים לשלם גם אם היו אומרים להם שאם הם ישלמו מצבם ישתפר בסיכוי שני שליש, גם בלי שיגידו להם שעושים משהו כדי שזה יקרה, אלא רק שגילו שזו ההסתברות שהתשלום יעזור. פלסבו הוא מין איש אמצע שכזה שמבטיח את ההסתברות הזאת, שכרגע עוד לא ברור שאפשר בלעדיו (כלומר, לא עשו ניסוי שבו אמרו לאנשים לשלם כדי לקבל את הסיכוי כמתואר לעיל). זו לא רמאות. אם אותם אנשים שקנו את הפלסבו והשתמשו בו לא היו עושים את זה - מצבם לא היה משתפר - הפלסבו שיפר את מצבם - גם אם הם והמטפלים בהם טעו בפרשנות של הסיבה שמצבם השתפר. גם תרופות רגילות לא תמיד פועלות מהסיבה שחושבים שהן פועלות ולא מבינים למה הן פועלות, אבל משתמשים בהן כי הן טובות יותר מפלסבו - אבל לאו דווקא הרבה יותר מפלסבו, ועם מחיר של תופעות לוואי לעתים לא פשוטות. לא זוכרת אם כתבתי לך את זה, אבל כשהייתי בהריון הרופאה רצתה שאקח כדורים כלשהם במינון נמוך, וכשהיססתי היא אמרה "זה כלום, זה כמעט פלסבו", ועניתי לה "אז תני לי פלסבו". אני חושבת שרוב הסיכויים שחומרים מזיקים או השפעות לטווח ארוך יגיעו מהתרופות הקונבנציונלית והרבה פחות מהפלסבו. אגב, קראת על הקשר שגילו בין אנטיביוטיקה בילדים לסוכרת בהמשך?
 

AlicePJ

New member
אנטיביוטיקה בכלל לא מומלצת בשנת החיים הראשונה

אבל מצד שני גם מחלות שצריכות אנטיביוטיקה כדי לעבור זה בד"כ לא להיט ולא מומלץ לתת למחלות שצריכות אנטיביוטיקה להסתבך ולהפוך מחלה פשוטה יחסית כמו למשל דלקת אוזניים, לחרשות שתשפיע על כל החיים אח"כ. צריך למצוא רופאה אמיתית שמבינה את הנושא ולא סתם נותנת אנטיביוטיקה על כל צינון.
ואני מבינה שאת נורא אוהבת פלאסיבו, ואני אפילו אהבתי בזמנו את להקת פלאסיבו ואפילו הלכתי להופעה שלהם (היה מאכזב :( לצערי), אבל פלאסיבו לא ירפא סרטן או דלקת ריאות. פלאסיבו עוזר קצת עם כאבים וכו' אבל כשיש מצב רפואי אמיתי צריך לקוות שהמדע פיתח תרופה שעוזרת.
לא יודעת אם סטיית הנושא הזאת רלוונטית לשואלת המקורית. מחלות ילדות במיוחד לילדים שהולכים לגן זה מאוד נפוץ ובד"כ לא צריך לקחת שום תרופה, למרות שיש כאלה עם מזל רע שמוצאים עצמם צריכים אנטיביוטיקות שוב ושוב. אבל כמו שכותבת השאלה המקורית אמרה, עם כל הכבוד לפלאסיבו, זה פשוט לא עזר להם.
 
טפו טפו טפו, לילד שלה אין סרטן או דלקת ריאות.

וזה שהפלסבו לא עזר במקרה של הילד שלה, לא אומר שהוא באופן כללי לא עוזר. הוא כן (באחוז מסוים, כאמור) ויש מחקרים מדעיים בנושא, כך שמוזר שאת, שכל כך תומכת במחקרים מדעיים, לא תומכת בתרופות פלסבו (וכאמור, המדע הראה גם שכנראה פלסבו יקר יותר גם עובד טוב יותר - כך שגם בזה את אמורה לתמוך, לכאורה, כחסידה של המדע.).
ולא דובר על אנטיביוטיקה בשנה הראשונה, דווקא, כתורמת לסוכרת. ברור שיש מחלות שעדיף להסתכן ולתת בהן אנטיביוטיקה - אבל הנקודה היא שתופעות הלוואי של התרופות האמיתיות לרוב חמורות בהרבה מאלה של הפלסבו, לכן זה צעד סביר לגמרי, כשלא מדובר במחלה שידוע שהיא חמורה ומחייבת טיפול דחוף, לנסות קודם טיפולים לא קונבנציונליים ופלסבואים למיניהם - ומאוד יכול להיות שהילדים שההורים שלהם נוקטים בשיטות כאלה יהיו, בסופו של דבר, בריאים יותר מאשר ילדים שההורים שלהם ממהרים לתת להם תרופות כאלה ואחרות, לאו דווקא לצורך, רק כי רופאים ממהרים לתת מרשם לתרופה.
וכן, האמונה שפלסבו עובד כנראה עוזרת לו לעבוד (ואולי זו חלק מהסיבה שהמחיר משפיע) - כך שכשאת צועקת בראש חוצות - אל תתנו לילדים שלכם את הטיפולים האלה, הם לא עובדים - את בעצם פוגעת בפעולה שלהם, ופוגעת ביכולת של האנשים הללו להיעזר בפלסבו. אני הייתי שמחה לו מספר רב יותר של טיפולי פלסבו היו נגישים לי (במובן שלא הייתי חושבת שאין מאחוריהם כלום ולכן לא מאמינה בהם), ואני חושבת שאת עושה לאנשים האלה שירות דב. לא מדובר, כאמור, טפו טפו טפו, באמא לילד חולה סרטן שמסכנת את חייו, ולכן נראה לי שפשוט זה לא מצב שכדאי להתערב בו.
יש לציין שאני לא טוענת שכל הטיפולים הנ"ל באמת עובדים רק בגלל אפקט הפלסבו - בניגוד לדברים כמו הילינג מרחוק, מדובר על דברים שנכנסים לגוף, ולכן יכול להיות שיש להם השפעה ממשית. אני רק טוענת שגם אם כל מה שיש בהם הוא אפקט פלסבו, זו לא סיבה להפסיק להשתמש בהם, כי גם אפקט הפלסבו עוזר.
הנה דיווח על הסיוע של אפקט פלסבו במאבק בצינון ובשפעת:
http://chicagoheadacheclinic.com/the-placebo-effect-in-fighting-colds-and-flu/
בדיווח הזה מדברים גם על כך שתרופות סבתא (/פלסבו) שקיבלת בבית בילדות יכולים גם לעזור לך בבגרות. כך שתכלס יכול להיות שבכך שאת מונעת מאמא כלשהי לתת לילד שלה טיפול ש"לא הוכח מדעית", את פוגעת בו לא רק עכשיו אלא גם בבגרות...
 

iameden

New member
מחכים שיגדל קצת ויתחזק

אני מצטערת שהתשובה שלי בטח לא כל כך מעודדת, אבל פשוט יש ילדים כאלה שיכולים בשנה הראשונה בגן להיות חולים שבוע כן שבוע לא.
זה בדר"כ משתפר מאוד עם הגיל והתחזקות המערכת החיסונית...
מציעה לך להמשיך להאכיל בריא ולשמור על מה שאפשר אבל לזכור שבגילו כולם מכניסים הכל לפה וזה כמעט בלתי אפשרי למנוע וזה פשוט חלק מהחיים לתקופה ארוכה ומייאשת...
כל ילד ומערכת החיסון שלו והתגובה של הגוף שלו...
 
כיוונים אחרים שהייתי בודקת..

ואני לא מתיימרת להיות משהו בתחום כלשהו:
שינוי תזונתי- אולי גלוטן עושה לו לא טוב? אולי מוצרי חלב? אולי מזון תעשייתי? (אני ספציפית דוגלת בפליאו, אבל ממליצה לעשות ניסוי וטעייה איתו)
ובהיבטי שמירה על הגיינה- רק כי כתבת את זה- אולי אתם שומרים על יותר מדי הגיינה?
 
למעלה