תזונה בגיל שנה

בועת sabon

New member
תזונה בגיל שנה

הבן שלי בן שנה ואכילת המוצקים שלו קצת ברגרסיה לאחרונה, כפי הנראה בגלל צמיחת שתי שיניים ראשונות. הוא שוקל 8 ק"ג.
כמה ארוחות מוצקים הוא אמור לאכול ביום ומה כדאי לתת לו? וכמה בקבוקי תמ"ל?
הוא אוכל מוצקים רכים ואוכל טחון או מרוסק (ירקות מבושלים או חיים מרוסקים, גבינות, ביצה מקושקשת רכה, מרק טחון) עם בשר בקר טחון (קציצות ובולונז למשל) הוא עדיין לא מסתדר.
סדר היום שלו לא מאוד קבוע ואני מרגישה שאנחנו גולשים שוב ליותר בקבוקים ופחות מוצקים.
 

AlicePJ

New member
בגיל שנה אמורים לאכול אוכל כמוכם

למעט אגוזים וכו' שיש סכנת חנק.
לא מעוך, לא מרוסק, אוכל רגיל. לא משנה אם יש או אין שיניים, החניכיים שלהם מאוד חזקות והם יכולים ללעוס בלי שיניים. לחם, פסטה, אורז, חביתה, ירקות, פירות, פשטידות, כל דבר שאתם אוכלים - הוא יכול וכדאי לו. ברגע שיתחיל לאכול ככה תוכלו להוריד לו לחלוטין את הבקבוקים, בגיל הזה כבר אין להם יתרון בריאותי וזה רק פינוק (ולגיטימי לפנק, אבל צריך להבין שזה פינוק ולא תזונה מספקת).
 

בועת sabon

New member
להוריד בקבוקים לא בא בחשבון כרגע

הוא גם עדיין קם לאכול בלילה.
אני נותנת לו מהאוכל שלנו בכל ארוחה אבל רואה שלפעמים הוא נחנק או מוציא מהפה ובתכלס הכמות שנכנסת לו לבטן היא לא גדולה ובטח שלא מספקת.
הבקבוקים להבנתי מהווים השלמה של ויטמינים ומינרלים שחשובים בעיקר בתקופה של גדילה והתפתחות מואצת כמו עכשו.
 

AlicePJ

New member
אני חושבת שכדאי שתתיעצו עם רופא אם יש בעיות אכילה

תראי, אין בעיה עם בקבוקים, אבל אין בהם בכלל כמות שמתקרבת למנת הויטמינים והמינרלים שהם צריכים בגיל שנה ומעלה. כשהם היו קטנים זה כן היה נכון, אבל בגילאים האלה זה ממש לא מתקרב להספיק לצרכים שלו ואם זה נותן לך הרגשת שווא שזה מספיק אז כדאי שתבררי על זה עוד ותראי שזה לא נכון. יש בזה ויטמינים אבל זה לא מספיק לתזונה שלהם. הוא צריך לאכול בשר, ירקות, פירות, פחמימות, ללעוס ולבלוע את כל אבות המזון ולקבל את הויטמינים שלו בצורה ישירה מהאוכל בדיוק כמו שאת ואני מקבלות.
בקבוקים זה נחמד וגם אני המשכתי עם בקבוקים עד גיל שנה וחצי בערך אבל בידיעה שזה פינוק ושאם אני רוצה שיגדלו ויתפתחו אני צריכה לספק אוכל אמיתי לילדים.
 
למעלה