תינוקת בת 6 חודשים נרדמת רק על הידיים

lulit009

New member
תינוקת בת 6 חודשים נרדמת רק על הידיים

הי! כמו הרבה הורים טריים הרגלתי את הקטנה להרדם על הידיים. היא נרדמת עם טטרה על עיניה ומוצץ. אני ממש ממש רוצה תלמד אותה להרדם לבד והיא פשוט לא מצליחה. היא לא בוכה, רק מתהפכת ומתהפכת ובסוף פשוט משחקת במיטה שלה. בלילה אם היא מתעוררת אני נותנת מוצץ שנפל והיא פשוט חוזרת לישון. אם היא רעבה אני נותנת בקבוק והיא או נרדמת עליו או שאני מרדימה על הידיים. עד לפני חודש וחצי לא היתה מוכנה גם לישון במיטה שלה אלא רק על הידיים אבל תודה לאל התעקשתי והיא נאותה לישון במיטה. מה לעשות? אודה לכל עזרה כי היא כבר לא קטנה וכואב הגב :) האם זה משהו שיעבור לבד? אני לא מוכנה לשיטות בהם הילד בוכה עד שנרדם.
 

orile32

New member
מנשא?

אני לא בעד אימוני שינה. היכולת להירגע ולהירדם "לבד" זה עניין של בשלות פיזיולוגית ורגשית וזה מגיע עם הזמן. בינתיים עוזרים להם להירדם. כמובן שמים לב לחלונות שינה ומנסים להאריך שינה אבל המושג "להירדם לבד" קיבל קצת יותר מדי פוקוס לטעמי. גם הילדה שלי בת חצי שנה ואני עוזרת לה להירדם - בידיים, מנשא וכו'. מה שעובד לנו... ניסית מנשא? מזמינה לך להצטרף לקבוצת פייסבוק "המדריך המציאותי לשנת תינוקות". הצטרפתי לפני כמה חודשים והם עשו לי הרבה סדר בנוגע לשינה והציפיות שלנו ממנה...
 

Arirel18

New member
לא חייבים לתת

לילד לבכות עד שיירדם,אבל כן להיות מוכנים להתנגדות,קיטור,ובכי גם כשאת נמצאת,תשתדלי לא להתרגש מדי מהבכי( כמובן שאם הילדה נכנסת להיסטוריה מיד להרגיע).אצלינו עובד יופי בלחישה טפיחה רק בלי בלחישה חח ,רק טפיחות קלות. נרדמת על הבטן ורק בלילה הופכת אותה לגב.לפמים הרדמה ככה יכולה לקחת 5 דקות ולפעמים חצי שעה,אבל זה עדיף מלשבור את הגב
 

בועת sabon

New member
ממש לא להרדים בבכי

אני מסכימה עם מה שנכתב מעלי לגבי הבשלות שצריך לקחת אותה בחשבון.
אני עדיין מרדימה את בן השנה בנדנוד בעגלה. כשכמעט נרדם אני מעבירה למיטה. אני מזמזמת לו שיר ערש קבוע כדי שיבין שהולכים לישון ולפעמים מספיק שאזמזם ואהיה לידו כדי שיירדם. זה תהליך איטי והדרגתי ויש בו התקדמויות ורגרסיות (מחלות ושיניים מחרבים כל הישג...) אבל לומדים בסוף.
מנשא זה מצויין. הציל אותנו כל כך הרבה פעמים, גם עם הגדולה בזמנה וגם עם הקטן.
יש הבדל בין שנת יום לשנת לילה. אם הקטן מתעורר בלילה ושום דבר לא עוזר אני לפעמים מרדימה אותו בעגלה והוא ישן בה עד הבוקר כי השינה חשובה לכל בני המשפחה.
 

ai21

New member
יש בכי ויש בכי

בתור הורה, אפשר לזהות את ההבדל בין בכי של היסטריה, לדרישה שלו לתשומת לב.
מתוך 3 ילדי, אחת באמת נכנסה לפחדים מלהיות לבד ובכתה בהיסטריה - וגם אם כואב הגב, הייתה צריכה את ההרדמה האישית הרבה יותר.

ובכל מקרה, כדאי להרגיל לשינה לבד:
1. בלילה לתת ארוחות של דייסה - שמכבידה ומרדימה.

2. לנסות להעביר לשינה על הספה צמוד אליך - כשיד אחת שלך מונחת עליה או מלטפת.

3. הדרגתיות: לא לחכות שתרדם לגמרי, אלא מספיק שתהיה מנומנמת, ואז להעביר למיטה.

4. שיטת היו-יו: להיות בחדר הסמוך, וכאשר הבכי הופך להיסטרי, לבוא לתת חיבוקים עד לרגיעה והתעייפות - וללכת שוב.
אחרי שבוע הילד מתרגל לכך שזה סביר להרדם לבד,
אבל אם יש בכי היסטרי - חוזרים להיות יו-יו. גם לתינוקות יש פחדים וחלומות רעים.
 
למעלה