החלפת תמ"ל ומיטה.

פיקוס123

New member
החלפת תמ"ל ומיטה.

שלום לכן.

לפני שבוע הרופאת משפחה אמרה לנו להחליף לחמוד ממטרנה רגילה/חלבית לצמחית כי כנראה שהוא אלרגי, והחלפנו והבעיה שהוא בקושי מוכן לשתות את המטרנה הצמחית, עם את הרגילה היה מחסל לי בקבוקים של 180 מ"ל ושל 240 מ"ל עכשיו בקושי הוא שותה 60 ואחרי חצי עשה עוד 60 ואחרי רבע שעה עוד 60 ושלא נדבר על העצירות שלו. וחוץ מזה שיש לו מצב רוח טוב וטיטולים רטובים הכל בסדר אצלו.... והוא בן 5 חודשים.
ועד עכשיו הוא ישן בעגלה שלו לידי בלילה ובמעון אמרו לי שנורא קשה לו לישון בלול ומתעורר אחרי 30-40 דקות וחוזר לישון רק בעגלה. ועכשיו הוא קצת גדול לעגלה ואני רוצה להרגיל אותו לישון במיטה/לול. ואני לא יודעת איך להתחיל. ויש לצין שחדר שלו זה בממ"ד ודי רחוק מן החדר שלנו ואני פוחדת שאני לא ישמע אותו בלילה, אז בעלי אומר לי שאני ישן איתו בחדר...

מה דעתכם?? למשהי יש תובנות לעזור לי?? אני שמח לתשובות.

תודה לכולן ויום טוב
 

Happy Goth

New member
שינה במיטה


האם אפשרי להכניס מיטת תינוק אליכם לחדר?
אם כן, אז אולי תוכלי כשבוע-שבועיים שהתינוק ישן קרוב אליך במיטת תינוק. ואחרי תקופת ההסתגלות שלך ושלו
להעביר את המיטה לחדר שלו בממ"ד ולשים מוניטור כזה אינטרקום ככה תוכלי לשמוע את הבייבי עושה כל פיפס

&nbsp
אם אי אפשר להכניס את המיטה לחדר שלכם, תתחילי עם לשים אותו לישון את התנומות שלו במיטה בחדר הנפרד ולאחר כשבוע תשכיבי אותו לישון במיטה ללילה.
&nbsp
אולי שווה לך לקנות את ה"נחשוש"
הזה ששמים לתינוקות שעוזר להם להרגיש מכורבלים ולא "פרוצים".
מה דעתך?

&nbsp
אספר לך מה אני עשיתי: עד גיל ארבעה חודשים התינוק שלי (שהיום בן תשעה וחצי חודשים) ישן בחדר שינה שלנו בעריסת תינוק. בגן הוא ישן בעריסה עם נחשוש מגיל שלושה חודשים. בגיל ארבעה חודשים העברנו אותו לישון במיטת תינוק, אבל עדין בחדר שלנו. בערך בגיל ארבעה וחצי חודשים העברנו את המיטה לחדר שלו וקנינו את האינטרקום של Vtech BM2000 שהוא מצוין.
&nbsp
לגבי המעבר למטרנה הצמחית אין לי ממש תובנות מניסיון

אולי התזונאיות של מטרנה יוכלו לעזור לך? אני התקשרתי אליהם כמה פעמים והרגשתי שהן יודעות על מה הן מדברות ונתנו לי תחושה טובה של ביטחון וניסיון.
יש סיכוי שהשינוי הזה באכילה שאת רואה אצל התינוק לא ממש קשור לשינוי למטרנה הצמחית, אולי בוקעות לו שיניים או שהיה לו איזה וירוס וזה התבטא בכך שהוא אוכל פחות ובחלקים?
 

friv

New member
לגביי המטרנה הצמחית

הפורמולות הצמחיות למיניהן הן די מגעילות... נסי פעם לטעום, לא פלא שהוא לא אוהב.
הקטנה שלי בדיוק באותו גיל, כבר יותר משבועיים עם זה ועדיין מתרגלת. הציעו לי להוסיף סוכר ענבים לשיפור הטעם, לא ששתי לתת לה סוכר כ״כ מוקדם אבל אולי שווה לנסות. אצלנו זה לא עזר והיא אוכלת בדיוק את אותה הכמות גם עם הסוכר אז ויתרתי...
סבלנות, אולי הוא עוד יתרגל לזה. ועוד מעט יתחיל לאכול אוכל רגיל וכמות הבקבוקים אמורה לרדת במילא.
בהצלחה
 

AlicePJ

New member
מה הסיפור של שינה בעגלה? לא מבינה את זה

עוד מישהי סיפרה שהילד שלה בן כמעט שנתיים עדין ישן בעגלה, לא קולטת את זה.
עגלה זה כשיוצאים מהבית. אין שם מזרון בריא, התינוק/ילד לא יכול לזוז, זה לא נוח, לא בטיחותי, ואני די בטוחה שאם תשאלי רופא יגידו לך שזה פוגע להם בגב.
שינה זה במיטה עם מזרון נורמלי. תינוק בגיל הזה אמור להסתובב במיטה, להתהפך מתוך שינה, לזוז בכל מיני כיוונים. בעגלה אי אפשר לעשות את זה ואת מאוד מגבילה אותו וחבל!
דיי, תפסיקו עם זה עכשיו. מפחדת לא לשמוע אותו? מה הבעיה בדיוק לקנות מוניטור כזה של סאונד (לא צריך וידאו ולא שום דבר אחר, רק לשמוע), ולשים בחדר שלו? אם בעלך רוצה שהוא ישן על כיסא בלילה, הבן שלך צריך מיטה נורמלית והיה צריך את זה כבר כמה חודשים טובים.
אגב, לא הבנתי את הקטע של בעלך שרוצה שתשני איתו בלילה. אם את לא מניקה, ואני מניחה שאת עובדת כי הוא במעון, אז למה את היחידה שאחראית לטפל בו בלילה? איפה בעלך נמצא? למה זה רק אחריות שלך?
 

חיפאית88

New member
מסכימה עם החלק השני (קצת פחות נחרצת על הראשון)

בעלי קם בלילה לפחות כמוני אם לא יותר. אם אני לא מניקה הוא יכול להחזיק מוצץ, ללטף או לתת בקבוק בדיוק כמוני.
&nbsp
עכשיו התינוק בן 10 חד' וכשהו מתעורר לפנות בוקר הוא צועק אבא אבא, אמרו לי שהוא כנראה מתכוון אמא אבל מבחינתי אם הוא קורא לאבא הוא יקבל אבא!
 

בועת sabon

New member
אני חייבת לציין שהנימה שעולה מהתגובה שלך

מאוד לא נעימה.
אימהות שואלות כאן שאלות. זה המקום. הן מצפות לתשובה ולא לפטיש על הראש. במיוחד אימהות לילד ראשון. אפשר להיות קצת פחות ביקורתית.
עניינית - אני אמא לילד שני, עכשו בן שנה. עד לא מזמן ישן בעגלה לילות שלמים. למה? כי רק ככה הוא נרדם. כשתינוק מתעורר שוב ושוב בלילה נותנים לו לישון איפה שהוא מצליח כי השינה עצמה חשובה יותר מהרבה דברים אחרים. גם כיום יש לילות שהוא מתעורר ולא מצליח להירדם אז כדי ששאר בני הבית ייוכלו להמשיך לישון הוא ישן שם חלק מהלילה. הגב שלו בסדר גמור והוא מתפתח מצויין.
 

פיקוס123

New member
תשובה

הקטן שלי בן 5 חודשים, וכן הכי נוח לו לישון בעגלה כי שם זה נוח ואינטימי וחברה שלי השכיבה את הילדים שלה באותה עגלה עד 8 חודשים.... והילדים שלה בסדר גמור. ופשוט אני רוצה שיתחיל להתרגיל לישון גם בלול משלו. אבל הלול בבית ובמעון הוא גדול ורחב והוא לא רגיל למרחבים כאלה. וברור לי שברגע שהוא מתחיל להתהפך ולהתרומם אין לי בררה מלעביר אותו ללול שלא יקפוץ לי מן העגלה. ובעלי עובד עם מכונות וחשוב לו השינה הרצופה בלילה.... זה שאני כבר שנה לא ישנה בלילות זה משהו אחר. וגם ככה החלפנו לחמוד מטרנה וקשה לו עם המטרנה הצמחית ומה לעשות בעלי ראש כרוב ולא מוכן ללמוד והקטן לא מוכן לקבל ממנו בקבוק....
 

בועת sabon

New member
גם אצלנו זה ככה

בעלי מכין בקבוקים אבל בלילה אני קמה אל התינוק כי אני איתו בבית במשך היום ובעלי קם מאוד מוקדם בבוקר לעבודה וחוזר מותש בערב. זה שבמשפחות אחרות גם הבעל קם בלילה להאכיל זה טוב ויפה להם. כל משפחה מתנהלת בדרך שמתאימה לה.
בעגלה אני קושרת אותו ברצועות. בלול את יכולה להקטין את המרחב עם נחשוש או כריות. אולי חפץ מעבר יוכל לעזור. אצלנו הגדולה ישנה עם "שמיכי" שלה עד היום והקטן אוהב להתחבק עם טטרא.
נסי להרגיל אותו ללול כשהוא ער. שישכב וישחק שם קצת כשאת לידו וכך ילמד להכיר ולחבב את המקום.
 

חיפאית88

New member
ללכת לרופא ילדים ולבקש מרשם לתמ"ל היפואלרגני

יכול להיות שיהיה צורך בבדיקת צואה, או ביקור אצל אלרגולוג אבל התמ"ל הצמחיים ידועים שלא משהו מבחינה תזונתית וההיפו-אלרגנים במרשם (נטראמיגן, נוטרילון פפטי-ג'וניור וסימילאק אלימנטום) עדיפים עליהם בהרבה!
גם הטעם שלהם לא מדהים ועל כן אפשר להוסיף להם קצת תמצית וניל/ סוכר ענבים/דייסת וניל וכל פעם קצת להוריד את המינון עד שיתרגל לטעם החדש. גם אנחנו עברנו את זה....
&nbsp
לגבי שינה, קודם כל אפשר לקנות מוניטור שיעביר את הקולות וככה תיהי בטוחה שאת שומעת אותו. לפי מה שאומרים בגיל 5 חודשים כבר מתחילות להיות יכולות למידה, אלו יהיו כמה שבועות קשים, אבל אם את תיהי עקבית הוא ילמד לישון במיטה. אנחנו עברנו מהרדמה על הידיים להירדמות במיטה בגיל הזה, לא קל, לא ממש כיף אבל בסוף שווה את זה.
&nbsp
בהצלחה בהכל!
 
למעלה