תינוקת לא מסכימה שאבא ישכיב אותה לישון בלילה

תינוקת לא מסכימה שאבא ישכיב אותה לישון בלילה

קודם כל, הקטנטונת שלנו בת 9 וחצי חודשים, ובאופן כללי היא לא ממש אוהבת לישון. היתה תקופה מסויימת שהצלחנו להכניס אותה לשגרה של שינה ב-7 בערב (עם התעוררות או שתיים באמצע הלילה), אבל בחודשיים האחרונים שעות השינה שלה הולכות ומתאחרות, וכיום היא לא נרדמת לפני תשע-תשע וחצי, ולא משנה מה אנחנו מנסים לעשות.
אבל בבעיה נוספת היא שבתקופה האחרונה (בערך חודש), היא מוכנה לתת רק לאישתי להרדים אותה בלילה. כשאני בא אליה ומנסה להשכיב אותה לישון בערב, היא פורצת בצרחות איימים מחרישות אוזניים במלוא הגרון. וחוץ מזה שזה מאד לא נעים (והיא מגיעה לדציבלים שלא ידעתי שקיימים קודם), זה גם די מתסכל. אני רוצה להשתתף באופן שווה בהשכבת הילדה לישון, בייחוד כשזה סיפור, וזה קשה לאישתי, אבל אני לא ממש יכול כשהיא מגיבה בצורה כזו.
ובכדי להדגיש, זה רק בלילה. כשהיא רואה אותי ביום היא מתמוגגת מאושר.
למישהו יש עיצה?
 

Happy Goth

New member
הי אבא


קודם כל, זה באמת מתסכל וממש לא נעים לאוזניים וללב המצב הזה

אם אפשר כמה שאלות...
אתה אומר שכשאתה בא ומנסה להשכיב אותה לישון בערב היא מתחילה עם האופרה

מתי אתה מופיע? באיזה שלב של שגרת ההשכבה לישון?
אני הייתי מנסה כמה ימים רצוף ביחד שלושתכם לעשות את טקס השינה ואפילו להוסיף קטע של משחק משותף לפני טקס השינה ככה הכל יהיה באווירה טובה.
טוב, בטוח ניסית את זה, נכון?
אתה אומר שאתה ממש לא יכול כשהיא מגיבה ככה. איך אתה מגיב באותו הרגע? אם אתה יכול, וזה יגזול המון כוחות נפשיים ופיזיים
אולי תוכל להרגיע אותה בדרך שאתה מכיר ויודע שמרגיע אותה תוך כדי שהיא צורחת תנסה להתגבר על זה בכך שתראה לה שאתה שם ואתה יודע איך להרגיע אותה ואתה סומך עליה שהיא תצליח להירגע ולהירדם יחד איתך.
תחליט מראש כמה זמן אתה מוכן לסבול צווחות כאלה וברגע שהיא מתחילה, תסתכל על השעון ובביטחון מלא תנסה להרגיע אותה וכל הזמן תסתכל על השעון וברגע שמגיע הזמן שהחלטת שזה מספיק בשבילך או שתתן לך הארכת זמן אם אתה יכול, ואם לא, תניח את התינוקת במיטה ותצא ואישתך תרדים אותה.
&nbsp
אני מבינה שאתה רוצה להשתתף באופן שווה, אני פעם חשבתי שהכל חייב להתחלק שווה ביני לבין בעלי ושאין מצב שאני לא אהיה חלק מכמעט כל דבר שעושים, ואז הבנתי שגם לפעמים לי אין כח או מצב רוח, שגם בעלי ממש טוב בדברים מסויימים, שגם יש דברים שקורים מידי יום אז זה בסדר מידי פעם "לפספס" אותם ושיש דברים שאני פשוט לא אוהבת ואז אני באה עם השליליות שלי וזה משפיע על התינוק ועל הסיטואציה, שלא באשמתו...
&nbsp
קיצר, מה שאני מנסה להגיד זה שאני מבינה שאתה רוצה להיות חלק בחוויות מסויימות, אז תעשה ניסיונות אבל באמת עם כוונה, ואם לא הולך תעשה דברים אחרים. למשל תכין לאשתך ארוחת ערב בזמן שהיא משכיבה את התינוקת לישון

&nbsp
 
מצטרפת למה שכתבה לך Happy Goth לפני
ורק מחדדת את העניין שאתה לא חייב "לנהל" את ההשכבה באותה דרך שאמא שלה עושה את זה.
היום הגעתם למצב שבו יש "טקס" שלילי קבוע בכל פעם שאתה מנסה להשכיב את הילדה, ואגב, גם לא פירטת מה קורה בסופו של הטקס - האם אתה "מוותר" ונותן לאשתך להרדים אותה או שנשאר ובכל זאת מרדים אותה בעצמך. וגם, לא כתבת איך אתה מגיב כשהיא מתחילה לצרוח.
בכל מקרה מה שאני ממליצה לך הוא לשנות המצב. למצוא דרך להפוך את ה"טקס" השלילי לטקס חיובי - אולי ע"י משחק כלשהו, אולי עם איזה שיר שהיא אוהבת, דגדוגים, או כל דבר אחר שיכול להצחיק אותה ולהפוך את ההשכבה למשהו שהוא "שלכם".
מה דעתך?
 
תודה רבה לשתיכן!

קצת בשביל הרקע, אישתי עזבה את העבודה מכל מיני סיבות בתום חופשת הלידה ומחפשת עבודה חדשה, כך שהיא נמצאת כל היום בבית עם הקטנה, ואני יוצא לעבודה וחוזר בערב. אישתי נמצאת כל הזמן אם התינוקת, ואני יודע שזה לא קל, אז חשוב לי לקחת חלק ולעזור.

התינוקת שלנו היא באמת ילדה מדהימה ומתוקה, ובד"כ היא מאד חייכנית ומאושרת ותענוג להיות איתה, אבל כשמגיע הלילה היא קצת ד"ר ג'ייקל ומיסטר הייד. שנינו לא ממש מוצלחים בטקס השינה, ולהשכיב אותה לישון כל ערב זה סיפור. דברים שעבדו עד לפני חודש וחצי כבר לא עובדים.

בעבר כשהיא היתה מספיק עייפה הייתי נותן לה מוצץ והיא היתה נרדמת ועכשיו הקטנה החליטה שהיא לא אוהבת מוצצים והיא פשוט יורקת אותו במקרה הטוב או מתחילה לצרוח. הדבר היחיד שעוד עובד זה לתת לה בקבוק וכשהיא מסיימת הרבה פעמים היא נרדמת. אבל לפעמים הבקבוק לא מרדים אותה, או שהיא נרדמת לחצי שעה ומתעוררת, ואז אנחנו יודעים שצפוי לנו לילה ארוך.

אבל בזמן שאצל אישתי זה לא קל, אצלי זה אפילו יותר גרוע. לפעמים אני נכנס אחרי שאישתי ניסתה להרדים אותה במשך שעה, ומודיעה לי "אני לא יכולה יותר", אבל אז בזמן שאצל אישתי היא סתם לא נרדמת, אצלי היא מתחילה לצרוח. אני מנסה בעיקר להרים אותה מהמיטה וקצת להחזיק אותה על הידיים, לבדוק אם יש משהו שמציק לה, אם צריך להחליף חיתול או לתת לה עוד בקבוק, ובסוף להחזיר אותה למיטה. אבל כשהיא לא נרגעת אני מתייאש ומניח אותה בחזרה במיטה כשהיא עדיין צורחת, בסוף אישתי נכנסת שוב במקומי.

אני צריך באמת לנסות משהו אחר. תודה על העצות!
 

Happy Goth

New member
תחזור לעדכן איך הולך


קבל
על ההבנה שזה לא קל לאישתך להיות כל היום עם התינוקת. באמת

&nbsp
לי יש תינוק בן 9 חודשים שמגיל מאד מאד צעיר הקפדנו על שגרת וטקס שינה אבל אין ספק שזה דבר שמשתנה כי אני רואה שה
כל הזמן רק גדל
והיום שלו בנוי ממלא גירויים ודברים חדשים שהוא לומד ומנסה, הוא נראה לי נמצא במעבר כזה מתינוק קטן ל.... ילד

&nbsp
ואני מרגישה ורואה שזה אומר שההירדמות שלו לשנת הלילה משתנה, אם בעבר היינו מערסלים אותו עם מוצץ ותוך כמה רגעים היה נרגע ומתחיל לנמנם, היום הוא באמת כמו ילד גדול (או אפילו כמונו המבוגרים) שצריך לעבד את כל מה שהוא עבר ביום, שלמרות שהוא עייף הרבה עובר לו בראש....
&nbsp
לאחרונה אני מזכירה לבעלי כבר בשלב שמתכוננים לאמבטיה שכדאי "להוריד הילוך", אפשר לשחק ולהנות אבל להיכנס בעצמנו למוד של
כדי שגם התינוק יבין שהגיע הזמן....
&nbsp
בזמן ההשכבה במיטה אנחנו מנסים להיות קשובים למצב של התינוק, אם הוא "עירני" וניכר שעדין "מעבד נתונים" (מה שמתבטא אצלו בברבור
צחקוקים
וקצת משחקים במיטה), אנחנו לא משתפים פעולה איתו, נותנים לו להוציא את זה מהמערכת ואם הוא מתחיל להתבכיין, מרגיעים אותו. לפעמים אני מקריאה לו ספר כשהוא במיטה
(הוא מתעסק בעניינים שלו ואני עושה שעת סיפור ליתוש שעל הקיר
)
חפרתי קצת....

&nbsp
תגיד, חשבתם אולי להיעזר ביועצת שינה?
 
מה שאתה מתאר נשמע לי בעיקר כמו ילדה מקסימה
שבשעות הלילה מגיעה למצב של עייפות יתר. היא רוצה לישון ולא מצליחה להירדם.
איך ומתי היא ישנה במהלך היום? אם תכתוב לי את שעות השינה שלה אנסה לעזור...
מעבר לזה, ההרגל להירדם עם בקבוק הוא הרגל לא מוצלח, כי הוא לא מאפשר לה להירדם עצמאית אלא היא תלויה בגורם חיצוני על מנת להירדם. אני ממליצה בחום, אחרי שנבדוק שהיא לא בעייפות יתר להתחיל לעבוד איתה על הירדמות עצמאית. זה יעזור לכם גם בהרדמה וגם בהתעוררויות במהלך הלילה.
 
היא באמת התינוקת ההכי מקסימה בעולם

אבל שינה זה לא הצד החזק שלה.

בדרך כלל כשהיא ישנה ביום, אנחנו לא מצליחים לגרום לה לישון יותר מאשר חצי-שעה עד שעה בכל פעם, פעמיים-שלוש ביום, וזה ביום טוב. יש ימים בהם הזמנים היחידים בהם היא מצליחה להרדם זה בזמן נסיעה באוטו. כשמגיעה השעה 7 בערב היא כבר נראית עייפה לגמרי, משפשפת את העיניים וכו', אבל כמה שאנחנו לא מנסים היא לא מוכנה להרדם עד 9 לפחות.

וחשבנו באמת על יועצת שינה. אם לא נצליח למצוא פיתרון בעצמנו בזמן הקרוב, נעשה את זה.
 
לא כתבת את שעות השינה לכן קשה לי לתת תשובה ספציפית
אבל, אם באמת היא ישנה מעט במהלך היום (בממוצע, בגיל 10 חודשים תינוק אמור לישון 3.5 שעות במהלך היום ועוד 11 שעות במהלך הלילה), אז יכול להיות שהשעה שבע בערב היא יותר מדי מאוחרת בשבילה, ויכול להיות שצריך להשכיב אותה לישון מוקדם יותר, בשעה שש וחצי או אפילו בשש להתחיל את שנת הלילה שלה כדי שלא תתחיל את הלילה בעייפות יתר.
 
למעלה