לא מצליחה לגמול מבקבוק

לא מצליחה לגמול מבקבוק

בן שנתיים ועשרה חודשים שאוכל מעולה, לא מוכן לוותר על הבקבוק בבוקר ובערב. בערב התחלנו להוריד אם אכל הרבה בארוחת ערב, הוא מקטר אבל מסבירים לו שאכל הרבה ותכאב לו הבטן.
בבוקר הוא קם תמיד הפוך, וישר דורש בקבוק. לרוב אוכל את כולו (כ- 250 מ"ל). אגב, אנחנו ממש מדללים את הריכוז, נותנים חצי ממה שאמורים כדי לא להעמיס עליו. לא פעם אחרי חצי שעה רואה את האחים שלו אוכלים ארוחת בוקר ורוצה גם (הרבה פעמים גם מקבל - קצת קורנפקס עם חלב, אקטימל וכד'). בגן אוכל ארוחת בוקר.
אחרי ששתה היום אקטימל, חשבתי להציע לו מחר בבוקר. הבעיה היא שבבוקר הוא קצת מנומנם, ואז האקטימל יישפך לו, הוא יבכה ולמעשה לא ייצא מזה שום דבר טוב. אני גם רוצה לנתק את הקשר בין השינה לאוכל. מה לדעתכן?
אגב, לא יודעת האם זה משנה, אבל הוא לא לוקח מוצץ
 

michal@gal

Active member
מנהל
לכו ביחד לחנות

ותבחרו יחד כוס יפה שתחליף את הבקבוק.
אחר כך מסלקים את הבקבוקים מהבית.
&nbsp
כשיתחיל לשתות חלב בכוס במקום בבקבוק תראי שמהר מאד יקטנו הכמויות שהוא מבקש, כי אפקט ה"סוטול על הבקבוק" כבר לא קיים.
&nbsp
יהיו כמה ימים קשים של געגועים לבקבוק וזה יגמר.
&nbsp
 
בגיל הזה הבקבוק הוא בעיקר פינוק
ואני מניחה שגם את יודעת את זה.
השאלה היא למה את מעוניינת שיוותר על הבקבוקים האלה?
הרי גם לנו יש את הפינוקים הקטנים שלנו - הקפה הראשון של הבוקר (שאין כמוהו בכל שלב אחר של היום, קוביית שוקולד לפני השינה ... - כל אחת עם מה שהיא אוהבת). אז למה בעצם לא לאפשר לו את זה?
מה שכן חשוב בעיני לפני השינה הוא להקפיד שלא לאפשר לו לשתות את הבקבוק בשכיבה במיטה כיוון שזה מסוכן ולא בריא. אם הוא רוצה את הבקבוק - אין בעיה שישתה אותו בישיבה ואז ילך לצחצח שיניים ולישון.
ואגב, לא הייתי מדללת את הבקבוק - הייתי נותנת לו את הבקבוק כמו שהוא צריך להיות כדי שלכל הפחות ירוויח מה"פינוק" גם קצת ערכים תזונתיים.
 

AlicePJ

New member
אני לא בטוחה שבפורמולה יש ערכים תזונתיים

משמעותיים בגיל הזה. למיטב הבנתי (ואם מישהי יודעת אחרת אשמח לשמוע תיקונים) אחרי גיל שנה כמות הערכים התזונתיים בפורמולה בטלה בשישים לעומת מה שהם צריכים. אז כן, מדובר בפינוק, וזה לגיטימי, אבל לא כדאי להשלות שמדובר בפינוק בריא. זה כמו מיץ בעצם, רק יקר. אני אגב מפנקת עדיין את בן הכמעט שנתיים שלי עם פורמולה בלילה לפני השינה (אבל מצחצחים שיניים תמיד אחרי הבקבוק) אבל כבר החלטנו שזאת הקופסה האחרונה שקונים וכשהיא נגמרת אז מפסיקים. נראה איך זה יעבור...
 
בפורמולה מדוללת יש אפילו פחות ערכים תזונתיים
אז מה הטעם בלתת אותה?
נכון שהערכים התזונתיים בפורמולה מעל גיל שנה לא מתקרבים בכלל למה שתינוק בגיל הזה זקוק לו לטובת התפתחות תקינה. אבל אם כבר נותנים בקבוק עם פורמולה - אז עדיף שכן יהיה שם "משהו" ולא סתם מים עם צבע. אחרת למה לא לתת לו פשוט מים בבקבוק? הרבה יותר בריא לשיניים וגם כהרגל לחיים...
 
למעלה