פליטות וטיטולים....

snitza

New member
פליטות וטיטולים....

היי בנות, חדשה כאן - אמא לעידו החמוד בן החודש (כמעט). יש לי כמה שאלות של אמא טריה לאימהות מנוסות:

1. עידו שוקל 3.500 וניסינו האגיס מידה 1 (רשום עד 6 ק"ג) ופמפרס מידה 1. פמפרס השאיר סימנים אדומים בצדדים אבל האגיס השאיר למסכן סימנים בכל הטוסיק (ממש של הריבועים מהדוגמא). אני סוגרת את הטיטול טוב טוב, אבל מקפידה להשאיר מרווח של אצבע. למישהי יש פתרון?? יש עוד סוגי טיטולים מומלצים?
2. אנחנו מקלחים את עידו כל יום, אבל עדיין הטוסיק אדום. כשיש קקי - מנקה עם מגבונים. שמעתי שחלק גדול מהבנות שוטפות אחרי כל קקי בכיור, אבל אני חייבת לציין שאני עדיין מפחדת מהלוגיסטיקה של זה. שהוא יצרח, שיחליק לי, שכל הבגדים ירטבו לו... מישהי יכולה להסביר לי את השיטה שלה?
3. לגבי הפליטות, שינינו סוגי פורמולה (לא מניקה) - סימילאק עשה לו גזים מטורפים, מטרנה עשה פליטות כמעט כמו הקאות ונוטרילון הוא הרע במיעוטו - אבל הוא עדיין פולט הרבה. בטיפת חלב אמרו לנו לתת 60 מ"ל, אבל עידו אוכל כמות כפולה. כנראה פולט את השאריות, אבל כל הזמן רעב אם הוא לא מקבל את כל הכמות. אני מנסה לעשות לפחות שתי הפסקות בזמן האכלה (הוא אוכל ממש מהר, כאילו שהוא מורעב, כל 3.5-4 שעות) לגרעפס, אבל בסיום ההאכלה, צריכה להחזיק אותו במאונך לפחות עשרים דקות עד שירגע. ואחר כך כשאני מניחה אותו להחליף טיטול, הוא פולט ישר. רעיונות למישהי??

תודה רבה מראש לכל העונות
 
צרות של קטנטנים


לגבי הטיטול, נשמע שאת סוגרת חזק מידי...אין צורך, הטיטולים טובים ובד"כ לא בורח...
לגבי הקקי, אנחנו עד עכשיו (שנה אוטוטו...) שוטפים, כי לתינוקי יש עור עדין ביותר. לגבי הלוגיסטיקה, אכן זה קצת מלחיץ, אם את לא בטוחה אז תוותרי - יש את האופציה של לנקות עם צמר גפן טבול במים חמימים (ולייבש אח"כ) גם עושה את העבודה. אם את כן רוצה בכל זאת לנסות - את שמה מגבת על הכתף שלך, מכינה סבון במשאבה ומים בטמפ' נעימה. מורידה לעידו חלק תחתון ומפשילה למעלה את החלק העליון. את מחזיקה אותו כך שהבטן והחזה שלו על האמה שלך. את לא חייבת שהוא ממש יהיה תחת זרם המים, הוא יכול להיות גם צמוד לגוף שלך ורק להתיז קצת מים.
אני גם לא האמנתי שאעשה את זה, אבל אחרי הברית ההנחיה היתה לשטוף את המקום בכל החלפה, כך שמצאתי את עצמי עושה את זה עם פשוש בין שבוע, וככה ראיתי כשהולך אז המשכתי כבר.
במקרה של אודם בטוסיק, נסי להחליף משחה - לנו הרופא המליץ על אינוטיול. לא חייב להשתמש תמיד, רק במקרה של אודם.
 
מנסה.

עונה חלקית מניסיוני וממה שזוכרת:
1. הייתי מנסה את המידה הבאה (2). המשקלים בין המידות חופפים, כלומר מידה 2 היא בטח מ 4/5 קילו ומעלה, אם אני לא טועה. תבדקי.
מרווח של אצבע אמור להיות בסדר.
2. אני שוטפת בכיור (הקטן שלי עכשיו בן 1.8), אבל בגילאים הקטנים יותר השתמשתי אחרי המגבונים בצמר גפן ומים חמימים בכוס, כמו שכתבה יוסמיטית מעליי. בגיל חודש הם כ"כ קטנים, אני מפחדת בדיוק מכל הדברים שכתבת.

בקשר למשחה, אנחנו משתמשים בצינקוד והיא מעולה. אבל לא מורחת בכל החלפה, רק כשיש אודם.
3. אני הנקתי, אז אין לי כ"כ ניסיון עם תמ"ל לגיל הזה, אבל גם אצלנו היו פליטות והחזקתי אותו במאונך אחרי. ניסית להניח בטרמפולינה?
&nbsp
בהצלחה ומזל טוב.
 

Cafe Latte

New member
דווקא בגילאים הקטנים, הכי קל לשטוף בכיור! את לוקחת את התינוק

משעינה אותו עם הבטן על האמה שלך ומפנה את הטוסיק אל הזרם.
אם הבגדים נרטבים, מורידים חולצה, ומחליפים..
כשהייתי אצל חברים ועשיתי את זה, אז הקפדתי להניח על עצמי מגבת, על מנת באמת לא להרטב, ולא להתלכלך בקקי.
&nbsp
 
לגבי הפליטות

גם שלנו היה פלטן לא קטן.
מה שאמרו לנו בטיפת חלב זה שכל עוד הוא עולה במשקל, אין מה לדאוג, ולא צריך לעשות כלום. ואכן כך היה. הוא היה פולט אחרי כל ארוחה, ובין הארוחות, לפעמים גם שלוש שעות אחרי הארוחה...צריך הרבה סבלנות, והמון בגדים וסדינים להחלפה וזה עובר (אצלנו כשהתחיל לאכול מוצקים, ולשבת יותר). זה כן עוזר קצת להחזיק אותו במאונך אחרי האכלה. עם ההחלפה היתה לי תמיד התלבטות, אכן מבחינת הפליטות עדיף להחליף לפני האוכל, אבל ברב המקרים הדרישה הקולנית לאוכל היתה חזקה יותר, והינו חייבים להחליף אחרי. כאמור, במקרה שאין עליה טובה במשקל, צריך לטפל בפליטות.
 

AlicePJ

New member
כמו שאמרו לך כדאי לנסות מידה יותר גדולה

הרבה פעמים זה הפתרון לחיתול.
ואגב תמיד כדאי שיהיה בבית חיתולים ממידה אחת יותר גדולה, כי כשהמידה נהיית קטנה עליהם היא נהיית פתאום קטנה עליהם, ופתאום כל הקקי מתחיל לדלוף ונהיה שמח... אז זה טיפ לעתיד.
לגבי אדמומיות באיזור ההחתלה - אנחנו לא התחברנו לקטע של לשטוף בכיור, זה נראה לי נורא מגעיל ולא הגייני ומעולם לא עשינו זאת. אנחנו מנגבים במגבונים בלי ריח ועם כמה שפחות חומרים (אנחנו גרים בארה"ב וכאן יש כמה חברות שמייצרות כאלה מגבונים, רק אין לי מושג מה מגיע לישראל ואם מוכרים אותם גם בישראל). מגבונים לישבנים רגישים. ואם יש אדמומיות אנחנו מורחים משחה ו/או וזלין עד שהאדמומיות עוברת.
לגבי פליטות - אין לי ממש בשורות, זה מעצבן נורא ולוקח כמה חודשים עד שזה מפסיק. זה מסריח ומלכלך ומעצבן. תקפידו על גרפס אחרי האכלות, זה עוזר (אם כי לא לגמרי). תאכילו כמה שהוא רוצה ולא לפי נוסחאות, הנוסחאות האלה זה רק ממוצעים אבל מה שהילד צריך הוא יודע אז תסמכו עליו. אל תשחקו עם המנגנון הטבעי שלו של רעב ושובע. אגב, למה להחליף חיתול אחרי ההאכלה? אם זה גורם לו לפלוט, תחליפו לפני וזהו, לא? אלא אם כמובן עשה קקי תוך כדי אכילה.
 

snitza

New member
תודה על התמיכה והעצות!

כיף לשם שינוי לשאול שאלות בפורום ושיש מענה...
ניסיתי טרמפולינה, הוא אפילו אוהב, אבל אני לא בטוחה שזה כל כך עוזר... המצב הוא בין ישיבה לשכיבה, זה קצת מעכב את הפליטה וברגע שמרימים אותו - הזרם נפתח.
שאלה נוספת, אולי מישהי יודעת - מאתמול אנחנו נותנים לו מינון נמוך של סימיקול לפני כל ארוחה (0.3). נראה שזה קצת עוזר לגזים, אבל היום המסכן הפציץ את החיתול... אפילו בזמן שהחלפתי לו, לא הפסיק. מאז דרך אגב, לא היה לו קקי יותר, אבל כנראה שזה שחרר משהו בבת אחת. קצת הבהיל אותי למען האמת. נשמע תקין?
 

AlicePJ

New member
מה זה סימיקול? תרופה או אחד מהדברים

שמוכרים להורים מיואשים שיחשבו שזה עוזר לפליטות ולגזים למרות שזה לא עוזר באמת, שאף אחד לא טרח להעביר את זה מחקר קליני כדי לוודא שזה לא גורם נזק כי כנראה היה להם מה להסתיר?
 
חברה שלי נתנה את זה

והיא נותנת רק דברים שהיא בודקת אלף פעם..ושיש להם אישור ממשרד הבריאות וכו..בקיצור, לחברות שלי סימיקול מאוד עזר

לגבי הפליטות, גם אצלנו היה ממש הרבה בהתחלה והדבר היחיד שעשינו להקל הוא להרים מעט את המזרן כשישנו (היינו בטוחים שזה רפלוקס אבל זה הסתדר לבד)

לגבי הפריחה בטוסיק, פשוט גם אחרי שמנקים עם מגבונים צריך ליבש טוב-טוב את האיזור ואז למרוח את המשחה - לא לפני

בהצלחה :)
 
סימיקול הוא תרופה.

השם הגנרי שלה הוא simethicone:
https://en.wikipedia.org/wiki/Simethicone

עם זאת, שימי לב למשפט:
Although simethicone has also been promoted as a treatment for colic in babies, randomised controlled trials have not demonstrated efficacy for this use; despite traditional views on the subject, colic does not appear to be caused by gas.[5][6]
 

shaya54

New member
אולי הוא רגיש למשהו?

לפעמים אודם בטוסיק יכול להעיד על קקי חומצי, מה שאומר שאולי הוא אוכל משהו שהוא רגיש אליו? (חלב...?)
גם הפליטות וההחזקה במאונך שלכם עשויות להעיד על זה, זה ממש לא חייב להיות שהוא פולט את השאריות!
 
ברוכה הבאה

קודם כל מזל טוב

&nbsp
1. לגבי הטיטול - אני הייתי מנסה מידה יותר גדולה ורואה אם זה מתאים. אם אני לא טועה לפמפרס יש מידה 2 קטנה (כמעט זהה במשקל למידה 1). שווה לנסות.
2. אם הטוסיק אדום - אני הייתי מוותרת לחלוטין על המגבונים. אם את לא מרגישה בנוח עם שטיפה בכיור, מה שאת יכולה לעשות הוא להכין לך כלי עם מים פושרים וצמר גפן ולהשתמש בזה במקום במגבונים. מעבר לזה, כדאי לשים משחה טיפולית כי זה פשוט כואב...
3. הפליטות - אני מציעה להתייעץ קודם כל עם רופא ולוודא שלא מדובר בריפלוקס או משהו אחר שגורם לפליטות. בכל מקרה, אני לא הייתי מגבילה אותו באוכל. לתינוקות יש מנגנון מוצלח של רעב ושובע וכדאי לשתף איתו פעולה.
 
מזל טוב


אני ניסיתי את כל החיתולים כמעט, פמפרס גם כאן עושים סימנים אדומים, נראה כמו כוויה, אני אוהבת את האגיס אבל הם יקרים, לייף טובים גם! לאחרונה אני משתמשת גם בבייבי של הסופרסל, גם סבבה לגמרי, טיטולים גם בסדר גמור. בקיצור כל מה שלא
עושה אדום וזול הולך פה
מה שבמבצע אני קונה.
בהתחלה הייתי מקפידה על האגיס בלילה, אבל הטיטולים האחרים (לייב, בייבי וכו'
גם טובים, אז הפסקתי עם ההרגל הזה - אני לא מחליפה בלילה אם אין קקי)
&nbsp
לגבי המגבונים - שימי לב שאת קונה מגבונים בלי בישום ובלי אלכוהול,
אני בשבוע הראשון השתמשתי במגבונים הכחולים של השופרסל והם גרמו לאדום
עד שקלטתי שאלו מגבונים שאני מנקה איתם את הבית

(אני לא מסתדרת עם לשטוף בכיור גם פיזית וגם כי אין מים חמים כל היום בחורף)
&nbsp
אני משתמשת במשחת החתלה של קנדולה של ממי קייר, מצויינת.
&nbsp
לגבי אוכל 120 נשמע לי המון, הקטנה שלי תכף בת 5 חודשים ולא מסיימת 120,
האם יש אי שקט? מזיז את הצוואר באי שקט? מקשת את הגב? שווה לבדוק ריפולוקס, פה לא היו פליטות ואובחן ריפולוקס סמוי, זה גורם לסבל רב. אולי לנסות לקרב בין הארוחות 4 שעות זה מרווח גדול... (פה אכלה כל שעתיים על השעון עד לא מזמן).
&nbsp
לגבי החלפות אני לא החלפתי פיפי באדיקות כל 3 שעות עם ובלי קשר לאוכל, הטיטולים היום סופגים מצוין... כך שהחלפתי בזמנים שהיא רגועה ונעים לה. קקי מחליפה ישר.
&nbsp
נראה לי שכדאי לך להתייעץ עם רופא ילדים , אולי צריך להחליף לאוכל לא חלבי,
ואולי טיפול בריפולוקס יקל עליו.
&nbsp
הרבה בריאות

&nbsp
 
היי

לגבי החיתול - יכול להיות שאת צריכה להחליף מידה. אנחנו משתמשים בפאמפרס פרימיום ומאד מרוצים, אחרי שניסיתי את כל הסוגים. מה שכן, המשקל הכתוב על האריזות לא חקוק בסלע וצריך לראות מה מתאים למבנה הגוף של התינוק שלך. למשל יש לי תאומים - אחד עם חיתול מידה 3 והשני עם מידה 2 למרות שלפי ״הספר״ שניהם במשקל שמידה 2 אמורה להתאים. לגבי הטוסיק האדום - אני הבנתי שדווקא מומלץ לא להרבות במשחה אלא לשים רק אחרי קקי ולשטוף זה באמת מצויין כשיש אפשרות. למקרים קשים של תפרחת ממליצה על אינוטיול. ולגבי הפליטות הייתי מתייעצת עם רופא, יכול להיות שמדובר ברפלוקס? עוזר להגביהה את המזרן בעגלה ובמיטה ולהחזיק במאונך כמה שיותר אחרי האוכל. לא מומלץ להחליף חיתול אחרי האוכל אלא אם מדובר בקקי וגם אז כדאי קודם לוודא שיש גרעבס טוב
 

iriss33

New member
פמפרס

הי יקירה, ראשית מזל טוב , אני בטוחה שעידו תינוק מקסים ואתם עוד תהנו ממנו במהלך הדרך. אין ספק שהחודשים הראשונים לא פשוטים. ועם הזמן את תלמדי להכיר וללמוד את דרכו ואת הרצונות שלו.
בנוגע לחיתול - יש לי שלושה ילדים ובשלושתם השתמשתי בפמפרס - הטיטול נהדר, סופג מצויין, אין ריח מסריח, והכי חשוב הילד שלך יבש . לגבי הסגירה - לדעתי פשוט לא צריך לסגור חזק מדי, או שתנסי סוג אחר של טיטול של פמפרס - פמפרס פרימיום מאוד מומלץ.
לגבי התזונה - גם אני השתמשתי בנוטרילון - הכי פחות פליטות, תשימי לב שהוא לא אוכל יותר מדי - שאולי זו הסיבה שהוא פולט
בהצלחה והכי חשוב תהנו ממנו
&nbsp
 
המלצה אישית אחר 3 ילדים :)

אני ממליצה בחום על פמפרס פרימיום )האריזה הלבנה(. הם אלסטיים יותר מכל חיתול שאני מכירה ומאפשרים לקטנה לישון 12 שעות )!!!( ולהתעורר יבשה. הם גם מספיק דקים כדי לא להפריע לה בתזוזות ןבגמישות. אני גם תמיד קונה במבצעים אז גם המחיר שווה. מומלץ בחום!!
 

ShAmUnA

New member
פמפרס פרימיום

היי, ברוכה הבאה ומזל טוב!
&nbsp
אנחנו משתמשים בפמפרס פרימיום החדשים והמעולים, הם סופגים מצוין ולא משאירים סימנים. אולי כדאי לנסות לעלות מידה, לפעמים זה עניין של מבנה גוף.
&nbsp
ממליצה בחום.
&nbsp
בהצלחה!
 

snitza

New member
תודה בנות!

נתתן לי תשובות ועצות מדהימות.
אקח גם את עצתכן לגבי החלפת הטיטולים, אולי באמת אבדוק את הפמפרס פרימיום.
הקטנצ׳יק שלי כנראה לבנבן ורגיש (כמו העור של אמא שלו) ככה שהריבועים בדוגמא של האגיס עושים לו פסיפס אופנתי בטוסיק :)
 

krispina

New member
בתור התחלה - עידו שם מקסים :)

1. לכי על פמפרס פרימיום - אולי את סוגרת מעט הדוק מדי? אחרי הכל סימן כלשהו יישאר בדיוק כמו שלנו יישאר סימן כלשהו מהתחתון גם אם הוא לא לוחץ.
אצלנו נשאר מדי פעם סימם בפולקע הפנימי, לא משהו שמפריע.
2. את מחזיקה את התינוק עם יד אחת שלך מתחת לחזה שלו ולשתי ידיו (בבית השחי שלו) ביד השניה מכוונת מים , מסבנת , שוטפת. (מגבת או תלויה לידך או בין הרגליים שלך :)
3. 120 לגיל הזה נראה לי יותר מדי ויכול להיות בגלל זה גם הפליטות שלו הן בכמות גדולה.
הנוסחה היא משקל כפול 150 לחלק 8 - זה בערך מה שהוא אמור לאכול , ייתכן שגם קצת יותר אבל לא כפול.
כך או כך בחודש חודשיים הראשונים הם פולטים כי שריר ה"שסתום" בין הקיבה לוושט לא חזק במיוחד, זה אמור להסתדר אלא אם כן זה ריפלוקס.

בהצלחה! ורק בריאות :)
 
למעלה