מה אפשר להכין מחזה עוף
שרשרו

צוצונת

New member
מדליוני חזה עוף בפטריות וטרגון

מתכון קל וקליל מהמטבח האיטלקי מרשם של בת' אילון. 2 חזות עוף חתוכים למדליונים (בגודל מדליה) קמח מתובל במלח ופלפל לקימוח 4 כפות שמן זית 5 בצלים ירוקים חתוכים לפיסות באורך 1 ס"מ 250 גר' פטריות שמפיניון קטנות פרוסות דק 1/2 כוס יין לבן יבש 1/2 כוס מרק עוף 2 גבעולי טרגון טרי,עלים בלבד קצוצים דק מקמחים את מדליוני העוף בקמח המתובל. מחממים במחבת גדולה 2 כפות שמן זית ומטגנים את המדליונים כ- 2 דקות מכל צד רק עד שיהיו עשויים, מעבירים לצלחת מחוממת (אני מעבירה לקערה חסינת אש ולטוסטר אובן). מוסיפים לשמן במחבת את הבצלים הירוקים ומטגנים דקה חוסיפים את יתרת השמן ואת הפטריות ומטגנים עוד כ- 2 דקות עד שהפטריות מעט ישחימו אבל ישמרו על מוצקותן. מוסיפים את היין ומבשלים עד שכמות הנוזלים מצטמצמת . מוסיפים את המרק והטרגון ומצמצמים שוב עד שהרוטב יסמיך מעט. מחזירים למחבת את העוף מחממים ומגישים.
 

pirge

New member
צלי מחזה עוף וכבדי עוף

לטגן 2 בצלים פרוסים. להוסיף חתיכות כבדים ורצועות או חתיכות חזה עוף. להוסיף מלח ופלפל ולטרוף.... טעים רק טרי טרי מיד מהמחבת. לעשות פפפפפוווו ולהנות.
 

silvey

New member
פירגוש,גם אני מכינה ככה../images/Emo6.gif כשאני לא

רוצה לאכול יותר מידי כבד עוף אבל רוצה להישאר בטעם...לפעמים אני מוסיפה גם קוביות תפוחי אדמה מבושלים, אם יש או מבושלים במיקרו או פסטה שסופגים את הטעמים
 

ayeletba

New member
../images/Emo91.gifחזה עוף בסירופ מייפל ופטריות

המצחיק הוא שהכנתי את המנה עבורי לדיאטה אבל רותם נדלקה וטרפה! ומכאן הבנתי שזה מתאים גם לילדים. וקל להכנה! וזה ממש דיאטטי - ‏4 מנות (‏220 קלוריות למנה) החומרים: חצי ק"ג (אפשר גם ‏700 גר'..) חזה עוף חתוך לקוביות ‏1 כף שמן ‏1 קופ' פטריות שמפיניון פרוסות (טעים גם משימורים!) מלח ופלפל חצי כפית כמון ‏2 כפות סירופ מייפל אופן ההכנה: לאדות במחבת את חזה העוף בשמן (כן..כף זה בהחלט מספיק!). להוסיף את הפטריות ולהקפיץ קלות. להוסיף תבלינים לערבב חמש דקות ולהוריד מהאש. יאממי אפשר אך לא הכרחי: להוסיף כף ברנדי (לא לילדים) ועירית קצוצה. מי שאוהב זנגביל - רבע כפית זנגביל טחון עשויה להוסיף. בתאבון
 

pirge

New member
חזה עוף בזיתים

14:56 | 12/11/04 עוף בזיתיםו אפרודיטה23 ו שלום לכולם, אני חדשה בפורום וחשבתי לשתף אחתכם במתכון שאף פעם אין ממנו מספיק (לפחות אצלי בבית) המצרכים: 3 חזות עוף שלמים (לא מפורק לשניצלים) קופסת רסק עגבניות קטנה קופסת זיתים ירוקים ללא חרצנים כפית גדושה פפריקה מתוקה קמצוץ פפריקה חריפה (לא הכרחי) רבע כפית אבקת מרק עוף מלח ופלפל לפי הטעם. אופן ההכנה: מרתיחים את הזיתים שלוש פעמים על מנת להיפטר מהמרירות ומניחים בצד. מטגנים בסיר עם מעט שמן את העוף עד שמקבל צבע לבן. מוסיפים את כל שאר המצרכים מלבד היזתים ומערבבים. מוסיפים את הזיתים מערבבים ומבשלים כ - 5-10 דקות.
 

pirge

New member
חזה עוף אפוי בפטריות

חזה אפוי בפטריות חצי קילו חזה עוף פרוס דק מ א ד . חצי קילו פטריות חתוכות 3 בצלים בפרוסות דקות פטרוזיליה קצוצה שמיר קצוץ 3 עגבניות בקוביות קטנות (ללא הקליפה) 2 שיני שום כתושות מלח פפריקה מתוקה מטגנים את הבצל רק עד לשקיפות ולא להזהיב. מוסיפים את הפטריות, העגבניות,פטרוזיליה, שום, שמיר, ומבשלים רבע שעה. מורחים את פרוסות החזה בפפריקה. מסדרים חצי כמות מהחזה בתבנית משומנת שתתאים לכמות המאפה. יוצקים את המלית ומכסים בשכבה נוספת של חזה. עוטפים היטב בניר כסף ואופים כ-25 דקות בתנור כבר חם. מגישים מיד שלא יתיבש. מקור: תקוה אלון
 

pirge

New member
חזה עוף ושקדים ועוד מוקפץ

17:56 | 26/08/04 נתחי סיני מוקפץו pirge / מתכונים ו pirge נושא: חזה עוף בירקות ושקדים סיני. תוכן: חצי קילו חזה עוף ללא עצם 3 כפות שמן כפית מלח רבע כפית פלפל 2 כפות רוטב סויה כוס גבעולי כרפס (סלרי עלים) חתוכים) כוס אפונה אפשר סנפרוסט חצי כוס בצל קצוץ גס חצי כוס פטריות פרוסות כוס מרק עוף חם כף קורנפלור 2 כפות מים חצי כוס שקדים קלויים מקולפים \ הערה שלי: אפשר להחליף באגוזי קשיו. חזה עוף חתוך לקוביות של 2 ס"מ. לחמם במחבת שמן ולטגן את העוף 2 דקות תוך בחישה. להוסיף: מלח, פלפל,רוטב סויה,כרפס,אפונה,בצל,פטריות. לערבב ולבשל 2 דקות. לצקת את המרק החם תוך בחישה. לכסות ולבשל 3 דקות על להבה קטנה. לערבב קורנפלור במים לבלילה אחידה.ללא גושים.לצקת לסיר תוך בחישה. הרוטב יסמיך. להוריד ולהגיש עם השקדים למעלה. ההגשה צריכה להיות מהמחבת לשולחן.מיד. מתכון מחוברת של תנו עוף. הערה שלי: רצוי לתבל את קוביות בעוף במלח, פלפל שחור, כף סוכר חום,כף שמן. לערבב ולהשאיר 3 שעות לפני הטיגון בהשריה. רק לשים לב לא לתבל פעמיים.........
 

pirge

New member
חזה עוף במילוי צ'ילי ובצל

חזה עוף ממולא מטוגן חזה עוף בצל חתוך לקוביות צ'ילי לטעם פירורי לחם ביצה טרופה מלח פלפל שחור שומשום מעט קמח לטגן קוביות בצל במעט שמן ולהוסיף צ'ילי לטעם. לשטח היטב את חזה העוף, ולמלא בבצל ובצי'לי. לגלגל ולסגור היטב. להכניס לשעה למקרר. לקמח את הגלילה. לטבול בביצה ופירורי לחם או שומשום. לטגן בשמן עמוק עד להזהבה.
 

pirge

New member
כדורי חזה עוף טחון בספגטי

כדורי בשר לספגטי ברוטב 500 גרם בשר טחון 2 בצלים גדולים 3 שיני שום פרוסת חלה גדולה שרויה סחוטה ביצה גדולה כף קמח תופח כף פטרוזיליה קצוצה כף שמיר קצוץ מלח ופלפל שחור לטעם טוחנים בשר עם בצל ושום. סוחטים חלה ומעבירים במכונת הבשר. מערבבים ומוסיפים: ביצה טרופה,קמח, פטרוזיליה, שמיר מלח ופלפל. משאירים לנוח חצי שעה. מחממים היטב שמן ומטגנים קציצות בצורת כדורים. מכינים פסטה לפי הוראות האריזה. מכינים רוטב: קילו עגבניות אפשר משומרות – קלופות וחתוכות ל-4. 3 כפות שמן 2\1 חבילת בצל קפוא או טרי (בצל אחד גדול או 2 בינוניים) 3 כפות קטשופ חריף מלח ופלפל לטעם כף מיץ לימון כפית סוכר מזהיבים בשמן את הבצל.מוסיפים ומרככים את העגבניות. מתבלים . מערבבים וטועמים. משפרים טעם. כדאי להעביר במיג'ימקס לקבלת מחית חלקה. לשים בצלחת פסטה חמה – לצקת רוטב – ומעל הכדורים.
 

pirge

New member
קציצות טחון עוף באפונה

12:44 | 11/10/04 קציצות בשר ואפונהו pirge ו 2 בצלים קצוצים מ ט ו ג נ י ם 2 שיני שום קצוצות חצי קילו בשר טחון ביצה 2-3 כפות פירורי לחם מלח פלפל שחור פפריקה מתוקה 2 כפות פטרוזיליה קצוצה\ או כוסברה בסיר הבישול לטגן בצלים ושום עד להזהבה. חצי מהבצל והשום המטוגנים להעביר לקציצות ולהכין כדורי קציצות מכל המרכיבים. להניח בצלחת או מגש. ליתר הבצל והשום המטוגנים שבסיר להכניס את שקית האפונה הקפואה. למלא מים עד מעט יותר מגובה האפונה. לתבל במלח,פלפל שחור,פפריקה,כפית מרק עוף,(או אבקת מרק פטריות) כף עשבי תיבול , פטרוזיליה או כוסברה, מעט כמון וצי'לי למי שאוהב. לבשל ולהרתיח ולהכניס את הקציצות. להרתיח פעם אחת ולהנמיך את האש להכי קטנה. לבשל ביחד כ-35 דקות. (שתהיה רתיחה איטית כל הזמן...) האפונה תתרכך והמים יתאדו לחצי.
 
למעלה