סּוּפריטוֹ מיצרי מי יודע

ayeletba

New member
../images/Emo91.gif סופריטו עוף של בני סיידא

נוסה. מעולה
. מלא ירקות ובריא. לא זוכרת מאיזה ספר שלו כי העתקתי בזמנו מספר אצל חברה. 6 רבעי עוף שמן לטיגון 1 וחצי ק"ג תפו"א קטנים קלופים 2 בצלים גדולים קצוצים 2 פלפלים ירוקים - קוביות 1 פלפל אדום - קוביות 2 גזרים מגוררים גס 150 גר' פטריות שמפיניון פרוסות חצי כוס זיתים שחורים בלי גרעינים פרוסים חצי כוס פטרוזיליה קצוצה חצי כוס שמיר קצוץ 2 עגבניות חלוטות קלופות וקצוצות 1 כפית פפריקה מתוקה חצי כפית פפריקה חריפה מלח ופלפל 1. לטגן את רבעי העוף והעביר לתבנית גדולה. 2. לטגן תפו"א עד להזהבה ולערוך סביב העוף. 3. להוסיף למחבת - בצל, פלפלים, גזר, פטריות, זיתים, פטרוזיליה ושמיר ולטגן יחד 15 דקות. 4. להוסיף עגבניות, פפריקה, מלח ופלפל ולטגן עוד 10 דקות נוספות. 5. להוסיף את תכולת המחבת לעוף ולתפו"א, לכסות ביריעת אלומיניום מחוררת במס' מקומות ולאפות שעה וחצי ב- 200 מעלות. לאחר שעה וחצי להסיר את היריעה ולאפות עד שהעוף והירקות ישחימו. מקור המתכון: בני סיידא.
 

effyba

New member
מתוקה שלי...מאיפוא את שולפת את

המתכונים המצויינים???את מצליחה להפתיע אותי מחדש (ולשמח אותי, כמובן) בכל יום ויום.
 
השירשור המקסים הזה עלה לקישורים=

בשר/כבד/עוף/הודו/אווז/שניצל/קורקבנים/כדורי בשר/קציצות/ חמין/יען/אוסו בוקו/כבש/טאג´ין/אנטריקוט
 
עוד סופריטו של קובי

שאין על המתכונים שלו וגם על סגנון הכתיבה המיוחד והאישי. מתכון: עוף סופריטו בסילאן רכיבים: אופן הכנה: אתמול קבלתי במתנה סילאן מדהההההההים. והיום לארוחת צהריים טיגנתי 5 כרעיים של עוף ותיבלתי בפלפל שחור ובמעט צילי לאחר ההשחמה הוספתי לסיר 2 בצלים חתוכים לרצועות והשחמתי עם העוף. הוספתי קוביות גדולות מ-5 תפ"א קלוף ו2 גזרים כמו כן ראש שום שלם שקלפתי ומעכתי קלות את שיניו. תיבלתי בפלפל ומלח ונערתי מעט את הסיר. מעל הכל הוספתי 3 כפות של סילאן נפלא ,יצקתי כך שכול פינה בסיר תקבל את הטיפות המגיעות לה. ליקקתי את הכף ושמתי בכיור. כיסיתי את הסיר והבאתי לרתיחה. לאחר 5 דקות הורדתי חום למינימום ניערתי מעט את הסיר ובישלתי עוד שעתיים. יצא לשולחן עם סלט ערבי קטן וחמוץ וזה פשוט הדבר הכי בסיסי והכי ביתי והילדים אמרו אבא בדיוק מה שרצינו היום האמת היה באמת טעים והריח בבית שווה אפילו בושם צרפתי יום טוב לכולם הערות: מקור המתכון: eingedi הופק על-ידי תוכנת מטעמים 2001 גרסה 1.1.2
 

effyba

New member
מצאתי סופריטו אצל ליהי לפיד השבוע

צלי בשר ירושלמי בטעם של פעם אחד הדברים הכי מענגים בחורף זה לשים על האש איזה תבשיל בשר שעוטף את הבית בחום וריחות. הנה מתכון בסיסי לצלי בשר, בסגנון ירושלים של פעם, שנקרא בספניולית סופריטו די קרנה. את המתכון קיבלתי מאביבה בן יוסף, שהוציאה ספר שנקרא "הבשלנית מרחוב אגריפס", שזה בדיוק הרחוב שבו גדל אבא שלי. השבת אני הולכת לפנק אותו בטעמי רחוב ילדותו. חותכים 2 קילו בשר כתף לקוביות גדולות. מערבבים קצת פלפל, קצת מיורן, כורכום וקינמון ומורחים על הבשר. בסיר גדול מחממים כף שמן, ומאדים 2 בצלים גדולים קצוצים דק ועשר שיני שום. מוסיפים 2 פלפלים אדומים חתוכים לקוביות, ומערבבים עד שהם מתרככים. מוסיפים את הבשר ומקפיצים מכל הצדדים. מוסיפים רבע כוס מים, רבע כוס לימון (או חומץ), מרתיחים, מכסים ומבשלים כשעה וחצי על אש נמוכה. לבדוק מדי פעם ולהוסיף מים, אם יש צורך. בסוף להוסיף קורט מלח. בספר יש עוד המון מתכוני חורף נפלאים וסיפורים על ילדות של פעם. מקסים. הוצאת קרפד, 110 שקל.
 

נירהמ1

New member
"סופריטו דה ברנג'אנה"–חצילים/רשליקה

"סופריטו דה ברנג'אנה" – חצילים/רשליקה "סופריטו דה ברנג'אנה" – חצילים – Sufrito de Brengena/רשליקה מתוך הספר של רשליקה – ניחוחות המטבח הספרדי ירושלמי המסורתי "סופריטו בסיסי ברוטב חצילים קלויים השילוב נותן רוטב מעניין וטעים, שכיף לטבול בו פרוסות לחם טרי... 6-4 מנות * הכנה – 30 דקות * בישול איטי – 15 דקות סופריטו של בשר או עוף, מבושל סופית 4 חצילים קלויים על אש 4 שיני שום טרי, קצוצות קורט מלח ופלפל שחור, חצי כפית פפריקה חריפה מיץ מחצי לימון הכנה: * מערבבים את תוך החצילים עם השום, מוסיפים לבשר * בוחשים בקלילות ומבשלים יחד כ-5 דקות" תיהנו.
 

דרורית4

New member
אני מכירה סופריטו של חמותי

2 חצילים פרוסות עגולות לטגן כמו-כן לטגן פרוסות תפו"א גדולים עד להזהבה - לאחר שהעוף/ בשר כמעט לפני סיום הבישול מסדרים את פרוסות תפו"א המטוגנות מעל העוף/בשר עד כיסוי מושלם ולאחר מכן את החצילים על תפו"א - חבל על הזמן כמה שזה טעים וטעים יותר לאחר יום. גם ספרדי ירושלמי
 
למעלה