חישוב אחוזי שומן במוצר מוגמר

זושי1

New member
חישוב אחוזי שומן במוצר מוגמר

נראה לי שבשרשור של הגבינה , חל בלבול מאוד גדול ובצדק בחישוב השומן ...הסיבה לכך נעוצה בכמה גורמים, אחת מהן הרגלי הרישום הלא נכונים והמטעים שחברות המזון הרגילו אותנו, והשנייה, בלבול טבעי ורגיל שלנו... נניח לצורך העניין שאני מעוניינת "להכין" גבינה מליטר אחד של חלב...3%. זה אומר שבכל 100 גר' של חלב שזה 100 סמ"ק יש 3 גר' שומן.... נניח שבישלתי את החלב עם מעט לימון....ואז 750 גר' מי גבינה נזרקו ונותרתי עם 250 גר' גבינה..... במי הגבינה...אין כלל שומן.. בליטר החלב היו 30 גר' שומן כי זה ליטר, לא 100 גר'. אז בגוש הגבינה ששוקלת 250 גר' יש כרגע 30 גר' שומן...שזה.. 30/250=0.12 בערך.... 0.12*100 =12 12% שומן....הגבינה בעצם מכילה 12% שומן. עכשיו אני לא רוצה לבלבל אתכם יותר אבל....הגבינה והחלב שונים כעת גם מבחינת הערך הקלורי שלהם ל 100 גר' ועל כך בהודעה שאחרי...
 
אז אם הכנתי מ-2 ליטר חלב +1/2 1

כוס רויון וקיבלתי 300 או 320 גרם גבינה אז אותה גבינה מכילה 24 % שומן?
 

זושי1

New member
תמשיכי לקרוא שוש, ואז תירגעי...

למעשה בפועל כן...בתכלס תקראי למטה את ההמשך...ותוכלי להרגע....קצת יותר
 

זושי1

New member
חישוב אחוזי שומן כתרומה תזונתית

זהו הרגע המבלבל, עד עכשיו הסתכלנו על השומן כשהוא שוקל בגרמים, אבל בעצם: גרם פחמימה = 4 קלוריות גרם חלבון= 4 קלוריות גרם שומן = 9 קלוריות. כל דבר שמכיל שומן מכיל פי 2.25 קלוריות משאר אבות המזון.. נחזור לחלב שלנו... כשיש לי 100 גר' או סמ"ק של חלב בכוס...יש לי למעשה: 59 קלוריות .... 88 גר' מים 3 גר' חלבון= 12 קלוריות 3 גר' שומן= 27 קלוריות 5 גר' פחמימות= 20 קלוריות כלומר הקלוריות שמתהוות מהשומן הן: 27/59= 46% שומן בחלב השומן תורם 56% מהערכים הקלוריים של המוצר.....תחשבו על זה.. עכשיו נחזור לגבינה שלנו מההודעה למעלה.. היא מכילה 12 גר' שומן הגבינה.... קלוריות= 236 12 גר' שומן= 108 קלוריות 12 גר' חלבון= 48 קלוריות 20 גר' פחמימות = 80 קלוריות כלומר 108/236= 45% שומן מסך הקלוריות... כלומר עדיין במוצר גבינה...התרומה הקלורית של השומן לסך המוצר נשארה כשהייתה.. הגבינה לא משמינה יותר, כי אם פשוט דחוסה יותר...יבשה יותר ממים...זה הכל...מה שאנחנו אוכלים בגבינה זה רק פחות מים...זה הכל.
 

זושי1

New member
מה זה בעצם אומר?

אם אתם רוצים לקבל גבינה רזה יותר, מלכתחילה תתחילו מחלב רזה יותר...1% למשל.. ונסיון או ש"ב, מעניין אם אפשר להכין גבינה מחלב 0%, זה צריך להיות ניסוי מרתק....ומאוד מאוד מעניין שעוד לא ניסיתי... גבינה בולגרית או צפתית 0% עוד אין בשוק...מעניין למה?
 

זושי1

New member
יונקת הדבש, תוכלי להכנס רגע....

על מה בדיוק הריב הגדול? בגללי? אני לא קראתי את כל השרשור, כבר בתחילתו החלטתי להכניס הודעה נפרדת.. אז יצא שאני ורותי הסברנו את אותו דבר...מתוך נימוס שוש הודתה לי...למה הקצף? למה הרוגז? אין רע בכלל לא במה שעשיתי, לא במה ששוש עשתה וכל הכבוד לרותי על ההסבר שלה גם כן, עכשיו בואו נלך לשתות קפה ועוגה ונמשיך לשעשע אחת את השנייה, זה פורום לא פנימייה קאתולית...אין כאן רובוטים ולא תיכנותים מיוחדים...כולנו בני אדם...מכיוון שלא העלבנו אף אחד...ואולי מישהו קצת נפגע מחוסר תשומת לב...הנה כאן אני פונה לרותי ומתנצלת שהגבתי לפני שקראתי את ההסבר שלך , אשר טוב ממש כמו ההסבר שלי. יום טוב שבוע טוב, וכל טוב לכווווולם.
 
זושי יקירה !!!!

לא , לא....הריב בכלל לא בגללך. אין לך שום קשר לעיניין. את הבאת יופי של הסבר. הרוגז והקצף בכלל לא מופנים אלייך. ואם הבנת אותי לא נכון מצטערת - לך אין שום קשר לעיניין.
 
ועוד משהו....

שוב מצטערת שזה יותא עלייך...אבל אני חייבת לומר את זה - את כתבת ששוש ענתה לך מתוך נימוס. הרי גם רותי הסבירה את זה. ומה היא קיבלה ??? שההסבר שלה לא רלוונטי.......
 

זושי1

New member
המינון המומלץ היומי של אחוזים הוא:

נניח שאכלתם X קלוריות ביום ....רצוי שההתפלגות של הקלוריות תתחלק באופן הבא:(אם אתם מבוגרים, אם אתם ילדים כמות החלבון עשוייה להשתנות ביחס לשאר המרכיבים) 55% פחמימות 30% שומן 15% חלבונים ולכן רוב המאכלים שמכילים קלורית יותר מ 30% שומן....הם די ....משמינים...נו אין לי יותר מה לומר....
 

oisdvib

New member
?

זה בסדר......... מבינים מהר רק צריך להסביר לכם לאט. האם זה לא מה שרותי הסבירה אתמול? או שהיא עלתה מדרגות בזוגות תודה לך זושי על ההסבר המפורט.
 

limim

New member
../images/Emo5.gif../images/Emo3.gifכנראה שלא אנסה את הגבינה הזו

בתקופה הקרובה...
 

chanit

New member
נושא אחוזי השומן בגבינה ביתית,

הוא מעניין.. אישית, לא נשמע לי , אבל אברר. ואם יהיה לי מה להוסיך ארשום.
 
הרי זה מה שרותי ניסתה לומר לכם

לפני כמה ימים........הנה ...... ואז כולם משום מה קטלו אותה. אז אולי היא לא דייקה במדוייק באחוזי השומן, אבל בכל זאת היא אמרה את אותו הדבר.
 

זושי1

New member
אכן נכון מה שאמרה רותי, חבל שלא

טרחתי לקרוא טיפה יותר מהשרשור במקום לקפוץ להודעה נפרדת, את צודקת.
 

wan

New member
ואם תשאלואותי ../images/Emo8.gif../images/Emo6.gif מה אני רוצה../images/Emo3.gif

וממה אני רוצה להשמין... אז אני למשל אעדיף איזה חתיכת גבינה כזו... למשל על קרייקר פיני חמצמץ עשוי מקמח שיפון יאמי ופריךך. והופפפפפפפפ נשכחו הקלוריות והדיאטה. ולטעמי אעדיף את זה תמידעל פני איזו עוגת מוס.. או עוגת שוקולד עתירת קלוריות. ריקות לחלוטין.וזה כמובן ענין של טעם. לא שאני פוסלת חלילה עוגות. זושי תודה על ההסבר המלומד. אני תמיד אמרתי שכל מוצרי הדיאטה למינהם הן אחיזת עיניים. אולי הם 0 אחוז שומן. אך זה לא אומר שערכם הקלורי מועט... כמו כל מיני יוגורטים עם 0 אחוז שומן... או קינוחים למינהם וכו'.. ולכן תמיד אעדיף לאכול משהו שטעים לי. ואולי לא הרבה ממנו. במקום כל מיני תחליפים. בצילום כדורי לבנה מיוגרט ביתי. יש מתכון במנוע. שבוע טוב לכולם.
 
למעלה