עוף עם תפוז

שרון 8

New member
עוף עם תפוז

בוקר טוב לכן, (כמעט צהרים...) אני לא זוכרת איפה נתקלתי במתכון של עוף עם תפוז שנשמע ממש נחמד... מישהי מכירה?
 
ברוכה הבאה לפורום../images/Emo24.gif

השאלה היא בישול עוף או עוף בגריל? אני מכירה עוף בגריל מתובל בתבלינים. אם זה עוף שלם תוסיפי פלחים לתוך העוף, ואם הוא מחולק אז מעל ומתחת לעוף.
 
עם תיבול סטנדרטי לעוף בגריל מתבלים

מסביב לכל חלקי העוף, מניחים מעל פרוסות בצל ופרוסות תפוזים ועוד כמה פרוסות של תפוזים מעל העוף ומסביב תפו"א מתובל גם כן. להוסיף כוס-או שתיים, מים לסגור את התבנית עם נייר כסף ולאפות.
 

שרון 8

New member
סבתא זפטה תודה

התכוונתי למתכון אחר שנתקלתי בו... אבל אנסה גם את זה... המתכון האחר למיטב זכרוני היה להכניס את התפוז לבטן העוף ולפזר מסביב תפו'א ...ולאפות ללא תוספות... אך יש לי תחושה שחסרים לי פרטים שאני לא זוכרת... ועוד שאלה... מה זה תיבול סטנדרטי? ושוב ים תודה
 
שמן זית, פפריקה מתוקה, מעט טבסקו,

מעט שום כתוש, מעט ריבת בצל-אם אין לא נורא אפשר בלי, מלח- לטעום אם צריך, כל התערובת מערבבים ומורחים היטב את כל צידי העוף.
 
המתכון היה אכן: תפוז בתוך העוף השלם

ותפוחי אדמה פרוסים מסביב עם מעט שמן זית על תפוחי האדמה ולתנור. זהו. נראה מצוין. לצערי לא זוכרת כרגע מי הביאה אותו. אולי אנאבל?
 

oisdvib

New member
אני נתתי, והתפוז צריך להיות שלם

ניתן להוריד ממנו רק את הכיפה אם רוצים (המקום שם היה הגבעול)
 

מאיה 72

New member
הנה המתכון של עוף עם תפוז שלם

שרשמה oisdvib הוצאתי עוף שלם מהמקפיא. אני מנקה אותו היטב, מכניסה תפוז שלם עם הקליפה לתוך הבטן שלו. (מבקשת סליחה על הביטוי-זו שלימדה אותי ניסחה זאת כ:תפוז בתחת) . אין תבלינים אין כלום. מניחים בתבנית אפיה ומסביב רבעי תפוח אדמה. (לא ערמה כדי שכל תפוחי האדמה יקבלו השחמה ומיץ) יוצא מעדן. הבשר רך והתפוז עושה את שלו. אחר כך זורקים אותו. הילדים שלי טורפים את זה אורנה
 

מאיה 72

New member
הראו היום בטלוויזיה עוף בלימון לפי

אותו עיקרון - מתבלים את העוף מבפנים ומבחוץ בתערובת של תבלינים, כף שמן זית וכף מיץ לימון. דוקרים עם מזלג 2,3 לימונים ושמים בתוך העוף. מהדקים את השוקיים של העוף עם שיפוד מעץ ואופים.
 

שרון 8

New member
אכן אכן , זה המתכון

הוא כבר בתנור... מאוחר יותר אדווח אם הצלחתי... תודה רבה לכל הקליבריות המקסימות שכאן...
 

big mama 2

New member
רק רציתי לברך אותך בברוכה הבאה

 
למעלה