שירשור - מתכונים כבד אווז

../images/Emo41.gifשירשור - מתכונים כבד אווז../images/Emo41.gif

אנא הוסיפו מתכונים מומלצים שנוסו .
 

clcl

New member
נתחי כבד אווז ברוטב מדהים

4 נתכי כבד אווז למנה ברוטב על בסיס ציר בשר, יין אדום יבש, יין אדום מתוק, דבש וסירופ מייפל מעובה לפני ההגשה בחמאה. בהגשה לפזר טבעות בצל מקומחות ומטוגנות, כאשר לצד המנה טוסטים קטנים מלחם ג´בטה.
 

adidushim

New member
כבד אווז ברוטב לואיזה ויין לבן

חומרים: נתח כבד אווז (במשקל 150 גר´) פלפל שחור גרוס לרוטב: 1/3 כוס יין לבן יבש 2 כפות סוכר חום דמררה 2 גרגירי פלפל אנגלי 3 ענפים טריים של לואיזה אופן ההכנה: במחבת קטנה מרתיחים את היין ומוסיפים את הפלפל האנגלי. מוסיפים את הסוכר החום עד להמסה,ומעבירים לאש בינונית.כאן באה ה"חליטה" של הלואיזה -את הענפים קושרים יחד ומוסיפים למחבת. מצמצמים את הנוזלים עד לחצי מהנפח המקורי. את הכבד מפלפלים בפלפל השחור וצולים על מחבת חריצים ,עד להשחמה שווה משני הצדדים.
 

נופר א

New member
איזה יופי,איפה היית כל כך הרבה זמן?

איך שאני מתה על התמונות שלך!!!!!!! ותודה לך על המתכון ועל התמונה
 

נירהמ1

New member
איזה מנה יפה - משו משו!../images/Emo140.gif

ממני אתה לא יכול לקבל מתכון לכבד אווז (לא אוכלת כבד אווז). אבל בגלל שאתה מנהל פורום חלזונות חורף - קבל חילזון.
 
כבד אווז ללא תוספות

החומרים 1 כבד אווז ½ 1 כוסות קוניאק/יין שריר מלח פלפל אנגלי גרגירי פלפל 300 גרם שומן אווזים אופן ההכנה רוחצים את כבד האווז. משרים אותו במעט קוניאק משובח, שאליו מוסיפים מעט מלח, גרגירי פלפל ופלפל אנגלי, למשך לילה. למחרת, נותנים בסיר קטן ועמוק קצת שומן אווזים ומים, מוסיפים את הכבד המסונן ומבשלים על אש קטנה מ-7 עד 10 דקות, לפי גודל הכבד. אחת הדרכים לבדוק אם הכבד עשוי היא לדקור אותו. אם הוא עשוי – ייצא נוזל ורדרד. מצננים את הכבד בנוזל, עורכים בקדרת חרס, יוצקים מעט מהנוזל השמן ומצננים. אפשר לכסות את הקדרה בחפץ כבד.
 

clcl

New member
כבד אווז עם לפת מקורמלת וחלמון ביצה

כבד אווז עם לפת מקורמלת וחלמון ביצה מקור המתכון: יניבניב חומרים (4 מנות): 4 נתחים יפים של כבד אווז (80 – 100 גרם) 4 עלי מנגולד יפים 4 חלמוני ביצה 250 מ"ל דמי גלאס 60 גרם חמאה 3 לפתות חתוכות לשמיניות 1 כף סוכר מלח ופלפל ללפת: ממיסים את הסוכר לקרמל בהיר, מוסיפים את הלפת ומקפיצים קלות, מוסיפים 40 גרם חמאה ו- 150 מ"ל דמי גלאס ומבשלים כ- ¼ שעה, עד שפלחי הלפת רכים ומזוגגים. למנגולד: מניחים במחבת רחבה עלי מנגולד, יתרת החמאה ויתרת הדמי גלאס ומבשלים ברתיחה עדינה 5 דקות. מתבלים את כבדי האווז במלח ופלפל וצורבים על מחבת כבדה לוהטת ללא שומן כדקה וחצי מכל צד. מבשלים את חלמוני הביצה במים עם מעט מלח על סף רתיחה 3 דקות. להגשה: מסדרים בצלחת עלה מנגולד עם מעט מהנוזלים , מניחים מעל פלחי לפת מזוגגים, מניחים מעל נתח כבד אווז ומעל את חלמון הביצה הרך.
 
למעלה