שרשור חמין - מס' 2

נירהמ1

New member
../images/Emo41.gifשרשור חמין - מס' 2../images/Emo41.gif

נא לשרשר מתחת לשרשור זה את החמין שלכם!
 
חמין

חמין דולסי החומרים ¾ ק"ג בשר עגל ¼ ק"ג שזיפים מיובשים 3 חבושים 2 כפות שמן ½ כוס מים מלח לרוטב 1 כף קמח 3 כפות מים 3 כפות סוכר אופן ההכנה חותכים את הבשר לחתיכות גדולות חולטים את השזיפים במים בסיר מאדים מעט את הבשר בשמן. מוציאים את הבשר ומעמידים באותו שמן מאדים את רבעי החבושים הקלופים מוציאים את החבושים ומחזירים את הבשר לסיר. מוסיפים ½ כוס מים, מלח, מכסים ומבשלים במשך 30 דקות. מגלים, מוסיפים את החבושים ואת השזיפים החללוטים, מבשלים עוד 5 דקות. בקערה קטנה בוללים מים עם קמח. בסיר קטן מכינים קראמל מן הסוכר, מוסיפים את בלילת הקמח, מערבבים ויוצקים לתוך הסיר הגדול. מכסים ומבשלים עוד 15 דקות. טועמים מתקנים את הטעם. מגישים חם.
 

נירהמ1

New member
"חמין וטעים" /פסקל פרץ-רובין../images/Emo140.gif

מאמר פלוס מתכונים במעריב.
חמין וטעים/פסקל פרץ-רובין יש שם: 1. מאמר 2. חמין טוניסאי 3. חמין של רשליקה (המתכונים שלה משוּ משוּ) ועוד... תיהנו!
 
אני מעיזה לצרף את המתכון שלי לחמין

אחרי פעמיים בלבד שהכנתי אותו. השבוע אני מתכוונת לשים שתי שקיות קוקי - אחת עם חיטה והשניה עם אורז. המתכון לא מקורי שלי, אלא של אמא שלי עם עצות שקיבלתי מגיסתי. החומרים: חצי כוס שעועית לבנה, מושרית במים לילה קודם חצי כוס חומוס, מושרה במים לילה קודם חצי כוס חיטה, מושרית במים מהבוקר תפו"א קלופים ושטופים לפי מס' הסועדים בטטה גדולה, שטופה עם הקליפה ביצים קשות לפי מס' הסועדים שוקי עוף לפי מס' הסועדים כנפי עוף (לא חובה) שמן לטיגון תבלינים: מלח, פלפל שחור, פפריקה מתוקה, חוואיג' שקית קוקי קטנה 1 כף דבש (לא חובה) אופן ההכנה:
מרתיחים את החומוס והשעועית עד שנוצר קצף. מכבים את האש ושוטפים היטב.
מחממים את השמן בסיר של החמין ומטגנים את העוף כמה דקות מכל צד.
מוסיפים את החומוס והשעועית.
מוסיפים את הבטטה ותפו"א.
מוסיפים את הביצים הקשות (אני לא מוסיפה ביצים לא מבושלות לחמין).
מכסים במים ומרתיחים. מתבלים ומערבבים (כמה שמצליחים).
לאחר חצי שעה של בישול, מוסיפים את השקית קוקי עם החיטה. אני מתבלת את החיטה עם מלח, פלפל, קצת חוואיג' ושמן. מוסיפה מעט מים ומחוררת את השקית. אם רואים שאין כל כך מקום בסיר לשקית, גוזרים את "הזנב" שלה.
מכסים חלקית את הסיר, מנמיכים את האש ומבשלים בערך שעה וחצי עד שעתיים עד שרואים שהמים מתחילים להיספג.
בערך חצי שעה לפני שמניחים על הפלטה, מרתיחים שוב את החמין רתיחה אחת ומעבירים לפלטה.
 

חושחושה

New member
אני מכורה לחמין, כמעט מכל העדות../images/Emo3.gif

בפעמים האחרונות שעשיתי חמין כדת וכדין (צו'לנט פולני בתוספת ג'חנון כמובן) שמתי עצמות אבל במקום בשר שמתי פולי סויה גדולים שתפחו וקיבלו את טעמו של החמין חלק מאוד התלהבו, חלק פחות, שווה לנסות, הערך התזונתי של הסויה גבוה ובריא מאוד, והמרקם הוא ממש כמו בשר.
בתיאבון!!!
 
למעלה