תחילית IN וההבדל בין shipping ל delivery

  • פותח הנושא EL210
  • פורסם בתאריך

EL210

New member
תחילית IN וההבדל בין shipping ל delivery

שלום,
1. רציתי לדעת מתי אפשר לזהות את IN בתור תחילית (לפי מורפיקס -כשהמשמעות בתוך) ומתי השימוש שלה בתור שלילה? האם יש דרך ספציפית או שזה פשוט למידה?
אני אתן דוגמא: נתקלתי במילה incorporate ובהתחלה חשבתי שהפירוש הוא לא לשתף פעולה. כשהתעמקתי הבנתי בעצם שזה לא הגיוני כי corporate הוא שם תואר (ככה אני חושב לפחות, אשמח לדעת אם אני טועה).

2. אני קונה בEBAY ואני לא סגור על איך אני אמור לכתוב "המשלוח הגיע מהר". עד לרגע זה הייתי משתמש ב fast delivery כדי לומר שהחבילה הגיע אליי במהרה, אבל אני נתקל ביותר פידבקים שמשתמשים בshipping. לפי מה שאני יודע ,shipping מתייחס לשליחה של המוכר, ואילו delivery זו המסירה של החבילה אליי. (קראתי גם שההבדל נעוץ בגודל החבילה, אבל זה פחות רלוונטי כנראה).

תודה מראש על העזרה!
 


1. לדעתי באמת בעיקר ניסיון והיכרות עם המילים. אני לא יודע על שיטה או חוקיות מסודרת
2. אין ממש הבדל. יבינו אותך מצויין בשתי הצורות. מה שכן,delivery משמש לכל סוגי השילוח ו-shipping רק דרך הים (אוניות, נו). למשל, אף אחד לא יחליף את pizza delivery ל-pizza shipping....
 

סתם מבקרת

Active member
לא מדויק. השואל דווקא צדק בהבנת ההבדל בין המילים. shipping

אכן התאריך בו החבילה נשלחה ע"י הספק (אין קשר למשלוח דרך הים, האויר, היבשה) וdelivery תאריך הגעתו ליעד.
דוגמה שראיתי ברשת - משלוחים של סופר, למשל - כל משלוח ללקוח מסוים, כשלעצמו, הוא delivery ואילו כל המשלוחים הללו, שמובלים יחד ברכב אחד לכל המזמינים באותו איזור הם shipping/shipment
למעשה ברוב המקרים shipping=dispatched החבילה עזבה את המחסנים בדרכה למקבל/מזמין.
 
למעלה