KallaGLP

New member
והמאמצים ועורכי דינם עובדים בשביל אמא תרזה?

הם כולם תמים וישרים ונטולי אינטרס אישי? צריך פיקוח ובכל תחום עיסוק ותמיד יהיו טעויות אנוש, מעשי רשלנות ואף מעשים לא חוקיים בזדון, שצריך כמובן לנסות למנוע ואף להעניש עליהם, אך אם כל אחד יפעל לעצמו המעשים האלה רק יתרבו.
זה מאוד מקומם מה שקרה והאחראים צריכים לתת על כך את הדין, אבל אני לא מאמינה שהפתרון לעניין הוא ש"כל אחד יעשה את העבודה לעצמו". גם בין ה"כל אחד" האלה יכולים להיות אנשים רשלנים, טיפשים, אינטרסנטים ועבריינים, רק שעוד יותר קשה לפקח עליהם כי לא מדובר בכתובת אחת יעודית וידועה.
וכן, בהחלט ייתכן שגם המסמכים שלי היו שם בערימה הזו וזה כאמור רשלנות בלתי נסבלת, אבל המסקנה שלי שונה משלך.
 

Noga Lavie

New member
הבעיה היא בחוסר הפיקוח

הפתרון אינו בביטול כל פיקוח ונתינת רשות לכל איש לעשות את הישר בעיניו, אלא בפיקוח יעיל על פעולות העמותות. לפקח על מספר עמותות, בסופו של דבר, אמור להיות קל יותר מאשר פיקוח על מאות אנשים פרטיים.
 

Noga Lavie

New member
כן, אני חיה במדינה שכזו

יש עמותות, ומותר לאנשים לפעול בצורה פרטית. בסופו של דבר, רוב רובם של האנשים מאמצים דרך העמותות. מדוע?
כי כשיש פיקוח טוב, העמותות מתפקדות בצורה ראויה, ומקילות מאוד על ההליך.
לעומת זאת, כשיש פיקוח טוב, לפעול בצורה פרטית קשה כקריעת ים סוף.

כמי שהתחילה את ההליך כאזרחית זרה, לא הייתי בטוחה כמה עמותות מקומיות תעזורנה לי. ביררתי את ההליכים. מן האדם הפרטי נדרש להשיג אישור ל*כל* דבר, גם אם יותר מעמותה אחת כבר אישררה את חוקי האימוץ במדינת היעד בבלגיה, נדרש מאיתנו להגיש את החוקים בשפה המקורית, בתרגום לשפת המדינה, להוכיח בקיאות בהבדלים בין החוקים הבלגיים לחוקי מדינת היעד וזו רק דוגמא אחת. יוצא שאם נעזרים בעמותה, ההליך מהיר יותר, בטוח יותר, וכולו מאושר כבר. שינויים בחוקיים המקומיים בארצות היעד מטופלים בזמן אמת במהירות גבוהה יותר, וביזבוז הזמן על השגת אישורים על דברים כלליים לא קיים. האדם הפרטי צריך להשיג אישורים רק על ענייניו האישיים.

מה שכולנו רוצים הוא פיקוח טוב. ההצעה לאימוץ פרטי במצב הנוכחי של חוסר פיקוח אינו פותר דבר. הוא רק יחזיר את האימוץ הישראלי לתקופת שנות ה-80, להליכים לא חוקיים, זיופים, ושאר מרעין בישין.
*זה* "מה שיש לי מעמותות"
 

KallaGLP

New member
את מתעקשת להתנגד לטיעון שמעולם לא נטען.

את כל הזמן חוזרת על כך שעמותות ונציגיהן לא קדושים כאילו מישהו ניסה לטעון שהם כן וכאילו יש בעולם קבוצה כלשהי של אנשים שהיא טהורה באופן גורף. זו בכלל לא הנקודה. בני אדם בכללי הם לא קדושים, לא חפים מטעויות, מרשלנות ואפילו לא מעירה מכוונת על החוק. זה נכון לנציגי העמותות בדיוק כמו שזה נכון למאמצים פרטיים ונציגיים. בכל עיסוק יש צורך בפיקוח הדוק, אך לפקח ולעקוב אחרי מאות ואלפי אנשים פרטיים הרבה יותר קשה מאשר על גוף אחד גדול.
מעבר לכך, אימוץ פרטי במדינה זרה שאין בה קשרים והכרות מעמיקה עם התרבות, השפה והנורמות עלול להיות מאוד בעייתי ומסוכן. אפשר להיכנס כך לצרות צרורות, קוראתי בעבר סיפורים על כך. זה עוד מבלי להזכיר את סיפורי השחיתות שהיו, לא פחות מעכשיו.
בקיצור, העמותות רחוקות מלהיות קדושות ודרוש עליהן פיקוח הדוק כמו על כל עסק, ובייחוד עסק שמחזיק במידע אישי כה רגיש ועוסק בדיני נפשות. המעשה המרושל הזה היה נפשע ויש להעניש עליו במידה המתאימה לגודל האווירה ולהגביר את הפיקוח על פעולת העמותה. אך להציג את העמותות כשורש כל רע האשם בלעדית במצב באימוץ הבינארצי זה לא רק לא נכון ודמגוגי, זה גם מסיח את תשומת הלב מהבעיות החמורות באמת שגורמות להאטת, ובסופו של דבר לעצירת, האימוץ הבינארצי ברחבי העולם.
 

Noga Lavie

New member
ותגובה עניינית למה שכתבתי?

עד כמה שידוע לי, רומניה בקושי מאשרת אימוצים לתושביה, אז ממש לא למי שגר מחוץ לה.
 

fatfat

New member
עדכון בנושא: תמצית שיחה עם השרות למען הילד

תמצית שיחה עם אביגיל ממשרד הרווחה."שהם דואגים לחומר שנאסף ע"י המשטרה והם מאחסנים אותו עד שיוחלט אם לגרוס או להעביר לתיקים שמצויים ברווחה.
הוסיפה שהנושא נמצא בטיפול במשטרה בכל הנושא של הפרת חוק הפרטיות וחוק הטיפול במאומצים.

בנוסף יש התארגנות של כמה גורמים. קבוצה של מאמצים טלפון: 025085610

יש קבוצת ווטסאפ
https://chat.whatsapp.com/invite/9cmc2FdFMgk770ojPk5ywr

וגם פסיפס פועלים בנושא
 
למעלה