חזרה לארץ

maayanlv1

New member
חזרה לארץ

שלום אני מעין, אני חיה ברה"ב כבר 11 שנה ואימצתי כאן ילד לפני שנה.
אנחנו מתכוונים לחזור לארץ בנובמבר והשאלה שלי היא מה אני צריכה להביא בכדי לרשום את הילד במשרד הפנים? יש לי צו אימוץ מבית משפט ותעודת לידה.
 

סביון1

New member
אני לא יודעת, רק יכולה לספר על מקרה דומה

של מכרה שלי שחזרה מארה"ב עם ילדה מאומצת ועברה שבעה מדורי גיהנום עד שהצליחה לרשום את הילדה במשרד הפנים. לפי הנסיון שלה, לא ברור אם כדאי לסמוך על מה שיגידו לך בשגרירות/קונסוליה הישראלית. במקרה שלה הסתבר שכל מה שאמרו שם לא היה נכון. היא נאלצה לקחת עו"ד כדי להסדיר את חוקיות האימוץ ומעמד הילדה בארץ. אולי כדאי לך לנסות לתקשר מרחוק עם משרד הפנים ולברר מראש.
 

KallaGLP

New member
המקרה שלך שונה ממה שרובנו מכירים

כי רובנו אימצנו ילדים כישראלים דרך עמותות בארץ. לכן ייתכן שבמקרה שלך המסמכים שתדרשי להציג לא יהיו זהים לאלה שאנחנו נדרשנו. הכי בטוח לברר במשרד הפנים עצמו.
 

maayanlv1

New member
תודה

אני אנסה ליצור קשר עם משרד הפנים, בינתיים לנציג בשגרירות אין תשובה בשבילי.
 
נראה לי

שיש לך המסמכים הנכונים.
ברור שכשאת חוזרת לארץ את חוזרת עם ילדך.
איכשהוא נראה לי שלא מתאים להכביד עלייך ביורוקרטיה.
הרי כבר אימצת,את אמא .
 

Noga Lavie

New member
מוזר

כל עוד אימצת את הילד בהיותך תושבת חוץ, השגרירות אמורה לבצע הכל בשבילך, כדי שתגיע לישראל עם אזרחות ישראלית של הילד.
הם צריכים לפנות למשרד הפנים, למרכז שמטפל באישרור אימוץ לתושבי חו"ל ולברר מה *עליהם* לעשות, ומה הם צריכים לבקש ממך להראות להם.
 

Noga Lavie

New member
נסיון מלפני כשמונה שנים, בבלגיה

אם בשגרירות אין מי שטיפל בזה בעבר, יכול להיות שאין להם נסיון והם חוששים מכך. אך החוק הוא די ברור, וילד שאומץ על ידי אזרח ישראלי, בעוד אותו אזרח ישראלי אינו תושב ישראל, זכאי לאזרחות ישראלית מכח אימוצו.

מחיה של מעל עשר שנים מחוץ לישראל לפני השלמת האימוץ מקנה לך מרחב בטחון גדול מאוד לתנאי החוק, הדורשים (במקרה המחמיר) ניתוק תושבות מישראל במשך חמש שנים. מכאן ניתן להבין שרישומו של הילד הוא הליך ביורוקרטי מעצבן, אך די אוטומטי ללא שיקול דעת של השגרירות המקומית.

כשאנו פנינו לשגרירות הישראלית בבלגיה, השאלה הראשונה שנשאלנו היא כמה זמן אנו חיים בחוץ לישראל. ברגע שהתברר להם שאנו עונים על דרישות החוק, הם החלו לרענן את מה שנדרש מהם לדרוש ממני. בגדול, מסמכי האימוץ שיש בידייך צריכים להספיק.
מה שעיכב אותנו הייתה העובדה שהמסמכים היו או ברוסית (מקזחסטן) או בפלמית (מבלגיה), שתי שפות שאינן מקובלות בישראל לצורך אישרור אימוץ. אנו היינו צריכים מתרגם מוסמך לעברית, שיהיה מקובל על השגרירות, כי בית המשפט לא היה מוכן לאשרר תרגום מרוסית לאנגלית ללא מעבר דרך פלמית, בעוד ישראל דורשת תרגון המסמך המקורי. לעניות דעתי, לכם לא צריכה להיווצר בעיה שכזו, ולכן עניינים לא יגררו על פני חודשים.
מהרגע שהמסמכים נמסרו רישמית, עבר פרק זמן סביר למדי עד לקבלת הדרכון לבתי. לא זוכרת כמה זמן בדיוק (לפני שמונה שנים, אמרתי כבר), אך מתוך שמונת חודשי המסע הבירוקרטי המפרך, זה היה בטל בשישים.
ודרך אגב, לא משנה מה חלק מפקידי משרד הפנים בישראל חושבים ואולי גם עובדי קונסוליה, מסמכי גיור אינם נדרשים בשום שלב עבור קבלת אזרחות. אם מישהו בשגרירות מבקש ממך זאת, הם לא ביקשו את המידע במרכז בירושליים לרישום ילדים מאומצים, ושילחי אותם לברר זאת שוב.

בהצלחה.
 

Noga Lavie

New member
חוק האזרחות תשי"ב-1952, סעיף 4ב', סעיף קטן 2:

אזרחות מכוח אימוץ (תיקון מס' 6) תשנ"ו-1996 (תיקון מס' 7) תשנ"ח-1998
4ב. קטין יהיה אזרח ישראל מכוח אימוץ מיום אימוצו, אם התקיים בו אחד מאלה:
(1) הוא אומץ לפי חוק אימוץ ילדים, תשמ"א-1981, כשאביו או אמו המאמצים היו אזרחים ישראלים;
(2) הוא אומץ מחוץ לישראל כשאביו או אמו המאמצים היו אזרחים ישראלים לפי פסקאות (א) עד (ה) בסעיף 4(א)(2), ובלבד שהמאמצים לא היו תושבי ישראל ביום האימוץ וניתנה הסכמת שני ההורים המאמצים.

שני הסעיפים, כמובן מדברים על אימוץ חו"ל, כי לילד המאומץ בישראל יש אזרחות כבר ישראלית.
סעיף קטן (1) מדבר על תושבי ישראל המחוייבים לעבוד עם עמותת אימוץ מוכרת.
סעיף קטן (2) רלוונטי עבורכם.
 

Noga Lavie

New member
אל תוותרי כלכך מהר

אם הקונסוליה תטפל בזה עבורך, תכנסו כבר לישראל עם דרכון ישראלי עבור הילד.
בילבול השכל שווה זאת. בעיקר כי איני יודעת עד כמה בילבול שכל זה להכנס לישראל עם ילד ללא דרכון ישראלי, כשלהורה/ים יש דרכון ישראלי, וזה עוד לפני שאלת הויזה (אם הוא אומץ ממדינה שאזרחיה צריכים ויזה כדי להכנס לישראל).

גם אם צו האימוץ אינו באנגלית (אם אמצת מחוץ לארה"ב ולא אישררת את האימוץ בארה"ב), סביר להניח שתרגום לאנגלית יהיה קביל על מדינת ישראל כשאת בארה"ב, ולמצוא מתרגם לאנגלית בארה"ב צריך להיות באותה דרגת קושי של מציאת מתרגם לעברית בישראל.

בהצלחה במה שלא תבחרי.
 

סביון1

New member
זה הרבה בלבול שכל. קופת חולים, רישום למוסדות חינוך, וכיו"ב

 

maayanlv1

New member
הוא אמריקאי

הילד נולד כאן בארה"ב. אימצתי אותו דרך מערכת האומנה. ניסיתי לדבר עם הקונסוליה בלוס אנגלס אבל הם עובדים רק 3 שעות ביום ולא ממש יודעים מה לעשות..
תודה :)
 

Noga Lavie

New member
אם הקונסוליה בלוס אנג'לס

אינה מסוגלת לתת תשובה, אולי תפני בעצמך לקונסוליה פעילה יותר. ככל שאני קוראת יותר תשובות של ישראליים מישראל, ברור לי שאם תמתיני לישראל בילבול השכל יהיה הרבה, אבל *הרבה*, יותר גדול.
מה שהם צריכים לברר הוא רישום ילד בפנקס האימוצים, כך שיוכרז כילך בצורה רישמית בישראל, וכתוצאה מכך לרשום אותו כאזרח ישראלי, ולהוציא לו דרכון ישראלי איתו כבר יכנס לישראל, ולא תצטרכי לערוך שום רישום נוסף בישראל, מעבר לרישומים הנדרשים ממשפחה ישראלית החוזרת להתגורר בישראל.
אם אף קונסוליה קרובה אליך אינה מסוגלת לעשות זאת, נסי למצוא מישהו שיברר זאת עבורך בישראל. התועלת, ללא ספק, תהיה שווה את המאמצים.
 
לרשום את הילד במשרד הפנים ולאזרח אותו שני דברים שונים

כשתגיעו ארצה מיד יש ללכת למשרד הפנים עם הילד ועם כל מסמכי האימוץ כולל תעודת לידה מקורית של הילד אם יש לכם.
משרד הפנים חייב על פי חוק לרשום מיד את הילד כבנכם.
ואז יש לילד זכויות של בן של אזרחים לרבות הזכות לביטוח בריאות בקופת חולים שתבחרו.
זה עוד לא אומר שהוא אזרח.
כדי לאזרח אותו תצטרכו לעבור הליך נוסף והוא יותר מורכב, כיוון שאימצתם בחו"ל. לשם כך אולי תזדקקו לעורך דין.
אך לכל הפונקציות החשובות: גן, בית ספר, ביטוח בריאות, ביטוח לאומי, לא חייבים לאזרח מיד.
בהצלחה!
 
אגב בימים האלו הילד לא מבוטח בריאותית וכדאי לעשות לו ביטוח

פרטי בארה"ב, של תייר בישראל. ביטוח שיהיה תקף לימים הראשונים עד שתסדירו את ענייניו במשרד הפנים והוא ירשם כבן של אזרחים חוזרים.
גם אתם תהיו מבוטחים בריאותית על ידי המדינה, רק אחרי שתסדירו את הענינים במשרד הפנים ותוכרו כתושב חוזר.
גם אז, אם לא שילמתם ביטוח לאומי במשך כמה שנים שבהן שהיתם בארה"ב, ואם לא תרצו לשלם רטרואקטיבית, הביטוח הבריאותי הראשוני שלכם יהיה חלקי, אך הוא בהחלט מכסה הרבה דברים חשובים. את רוב הזכויות הנוספות תקבלו מקץ שנה. חלקן קודם.
 

Noga Lavie

New member
זהו, שרישום דרך הקונסוליה

הוא הליך אחד, בו הילד נרשם כבן המאמצים ואזרח ישראל בעת ובעונה אחת.
לא צריך עורך דין עבור רישום בקונסוליה, רק הרבה סבלנות.
 
למעלה