חושבים על אימוץ

carmel4040

New member
חושבים על אימוץ

שלום, אני בת 24 נשואה+2 (תינוק בן 10 חודשים ועוד פעוט בן שנתיים וחצי)
ומאז שאני זוכרת את עצמי היה לי חיבור לילדים מאומצים ולכל עניין האימוץ.
לאחר שאני אמא ל2 ונשואה 3 שנים החלו לעלות לי מחשבות רציניות בנושא אימוץ.
קראתי קצת באינטרנט וראיתי שבארץ ההליך מאוד ארוך ובחו"ל יותר קצר(חשוב לומר שאנחנו משפחה דתית ואינני יודעת אם רלוונטי לאמץ ילד לא יהודי מחו"ל.. אבל אולי יש גם ילדים יהודים בחו"ל? אשמח אם מישהו יודע)
עוד אין לנו ממש כיוון, מאוד חושבים גם על ילד עם תסמונת..
רציתי לשאול איך זה מרגיש.. אני יודעת שזו שאלה כללית אבל אני מאוד רוצה לנסות להבין את המורכבות.
הרבה אנשים מפחידים ואומרים שזה גדול מדי מבחינה נפשית, כלכלית, טכנית..
אשמח לשמוע פלוסים ומינוסים.

ו.... כל הכבוד לכם! אתם מלאכים שעושים חסד ענק!
תודה מראש לעונים.
 

KallaGLP

New member
אם מאמצים ילד לא יהודי אפשר לגיירו.

שמעתי אפילו שיש דתיים שנוהגים לאמץ בארץ ילדים לא יהודים ולגייר אותם כי זה מקצר להם את התור לאימוץ.
אני מניחה שיש בין הילדים בחו"ל גם אי אילו יהודים (אם כי אני מניחה שמעטים מאוד כי בקרב יהודים פחות נהוג למסור לאימוץ), אך למיטב ידיעתי לא יחפשו במיוחד ילד יהודי עבורך, ואם שואלת אותי - טוב שכך.
לי אין ילדים עם תסמונת, אך אין ספק שזה לא פשוט משום בחינה לגדל ילד כזה. אתם עוד צעירים וכדאי לעשות חושבים טוב טוב אם אתם מסוגלים או רוצים להתמודד עם קושי כזה במשך שנים רבות. אני לא אומרת שלא, וזה יכול להיות נפלא גם עבור הילד וגם עבורכם אם תאמצו ילד כזה, אך קודם כל אתם צריכים להיות באמת משוכנעים שזו התמודדות שאתם בנויים אליה ובאמת מעוניינים בה.
אגב, הורים מאמצים אינם מלאכים. הם אנשים ככל האנשים שרוצים ילדים (או ילדים נוספים) ומכל מיני סיבות, בין אם בשל בעיות פוריות או מסיבות אחרות, בוחרים לאמץ. בכל מקרה רובנו עושים זאת בראש וראשונה כי זה משהו שאנחנו רוצים עבור עצמנו, ולא כדי להציל את העולם.
 

Noga Lavie

New member
גם אני חושבת כך

כלומר:

בחו"ל אפשר לאמץ כיום רק מרוסיה, ואף אחד לא יחפש ילד יהודי עבור אימוץ. גם כי ככל הנראה יהודים השייכים לקהילה ידאגו בתוך עצמם לאם ולילד, וגם כי איני בטוחה שזה בכלל מופיע במידע שהרשויות מתייחסות אליו כאל רלוונטי. מצד שני, מתחת לגיל שלוש ההלכה מתייחסת לגיור כאל אוטומטי. אז נכון שמשפחות חילוניות נתקלות בכל מיני בעיות הנובעות ממידת שמירתן על ההלכה, אך למשפחה דתיה לא צריכה להיות כל בעיה (גם לא מעל גיל שלוש, לעניות דעתי).

לגבי תסמונות למיניהן. יש רמות שונות של פגיעה, אם בכלל, ואם דווקא מתסמונות האלכוהול העוברי. כי לגדול סתם בבית ילדים שאינו מנסה אפילו להטיב יכול לצור עיכובים ובעיות בכל מקרה מצד אחד, ומן הצד השני על הרבה אפשר להתגבר ולקדם עם סבלנות וידע. ידע היא מילת המפתח כאן, כי כדאי לדעת עם מה ניתן להתמודד בהצלחה, ומה יכשיל אתכם. אתם מכירים עצמכם טוב מכל אחד אחר, ותוכלו לדעת יותר מאשר אנשים זרים לכם.

כלכלית אימוץ חו"ל אינו זול, ואם לילד יהיו תופעות לוואי של גדילה בבתי יתומים, גם גדולו לא יהיה זול. כדאי להכניס זאת לשיקלולי האימוץ שלכם.
 

סביון1

New member
קצת תשובות

לגבי גיור - למשפחות דתיות קל מאד לגייר. עד לא מזמן, הרוב המוחלט של גיורי מאומצים מהארץ נעשו על ידי משפחות דתיות. היום נדמה לי שזה קצת השתנה, אבל בגדול, מבחינה טכנית הגיור קל מאד למשפחה דתית כי אין לה צורך לשנות כלום בארחות חייה.

לגבי המורכבות שאת שואלת עליה - קשה לענות כי כל ילד הוא סיפור שונה. יהיה יותר קל אם תשאלי שאלות יותר ספיצפיות שמטרידות אותך או שהיית רוצה לקבל עליהן תשובה.

בכל מקרה אני חושבת שדי ברור שילד עם תסמונת (דאון?) קשה ומורכב לגדל, בלי קשר אם הוא מאומץ או לא. הייתי מבררת על כך בפורום של תסמונת דאון (אם יש כזה?).

בכל אופן, יש קשה, ויש קשה מידי. ההבדל תלוי בכם, ברצונות וביכולות שלכם. חשוב מאד לברר את העובדות ולבדוק כמה שיותר לפני שמקבלים החלטה.

וכמו שכבר אמרו לך, רובנו פה אימצנו מתוך רצון להיות הורים ולא כדי לעשות חסד. והילדים עשו איתנו חסד הרבה יותר ממה שאנחנו עשינו איתם.

היום יש הרבה יותר הורים שרוצים לאמץ, מאשר ילדים מועמדים לאימוץ. אמנם לצערנו הרב יש ילדים רבים חסרי בית או בסיכון, כך בארץ ועוד יותר בעולם, אבל מעטים מהם מוכרזים כברי אימוץ.

אני חושבת שאולי כדאי לכם לשקול אומנה. יש מעט שרשורים פה בפורום בנושא, ויש גם פורום משפחות אומנה שאת יכולה לבדוק שם.

מה שלא תחליטו שיהיה בהצלחה, ותבורכו.
 
את חמודה מאוד, אבל בואי נרד רגע מהפנטזיה לקרקע המציאות

אימוץ חו"ל - עשרות עד מאות אלפי שקלים, תהליך של כמה שנים, כולל טיסות, משפטים, לפעמים שהייה במדינת האימוץ (כרגע רק רוסיה...), הטסת רופא לבדיקת הילד... גיל אימוץ מינימלי שנתיים... אולי לא דייקתי בפרטים אבל זה בערך מה שצפוי לכם.
אימוץ בארץ - חינם, מיונים, בדיקות, ראיונות וכו'. עם שני ילדים בריאים אתם תוכלו לקבל רק ילד עם צרכים מיוחדים וגם זה רק אחרי שנבחנה היכולת שלכם לגדל אותו... (שזה בפני עצמו משרה מלאה...)

אם את שואלת אותי, את מקדימה את המאוחר... גדלי את ילדייך בכייף ובנחת (בטח יוולדו להם גם כמה אחים בשנים הקרובות) ובעוד 10-15 שנים כשתהיו משפחה בוגרת ומגובשת יותר, תחזרי לזה (אם עדיין יהיה לך כח...). בנתיים יש המון המון פרוייקטים נהדרים שקשורים לאומנה כמו הזמנת ילדים מבתי ילדים ופנימיות לסופ"שים וחגים, התנדבות בבתי ילדים, חונכות ועוד.
בהצלחה
 
למעלה