אימוץ בארץ ושאלות עקב גיל אשתי ושלי

oferhv

New member
אימוץ בארץ ושאלות עקב גיל אשתי ושלי

אשתי ואני בני 43 ו-48 (אני המבוגר ביננו) חשוכי ילדים והחלטנו ללכת על אימוץ בארץ. אני בעצמי אומצתי בגיל שבוע ע"י הורי בארץ וכאשר אשתי ואני החלטנו על אימוץ הרגשתי סגירת מעגל וכמובן שיש לי כבר מעט ידע כאשר אשאל בעתיד לגבי האימוץ ע"י הילד או הילדה.
השאלה בגלל הגיל של שנינו מאיזה גיל נוכל בכלל לאמץ ילד או ילדה וגם השאלה מבחינה התפתחותית שלהם כי כבר אמרו לי שנוכל לאמץ רק ילדים עם צרכים מיוחדים כמו למשל תסמונת דאון וכדומה ונראה לי שניסו לצנן את החלטתינו לאמץ בארץ. אין לנו שום נסיון בנושא והיינו מאוד רוצים קצת לשפוך אור על הליך האימוץ בארץ כלומר לקראת מה אנחנו הולכים, מאיזה גיל נוכל בכלל לאמץ עקב גילה של אשתי וגילי שלי. כבר שמעתי שנוכל לאמץ תינוק, ילד מעל גיל שנתיים, ילד בן 5 לפחות ומכל התשובות נוצר אצלנו פלונטר ואין לנו מושג מה אמרו לנו נכון ומה לא. אנו מודים מראש לכל מי שמכיר את נושא האימוץ בארץ ויוכל מעט לסייע לנו להבין לאן אנחנו הולכים בבקשה.
שמעתי שהשירות למען הילד נמצא בשדרות ירושלים 22 ביפו כיוון שאנחנו תושבי תל אביב אבל האם צריך לפנות לירושלים?

תודה מדיאנה ועפר
 

מעין686

New member
בהצלחה

טיפה סדר- כול התשובות הכי נכונות זה דרך השירות למען הילד
&nbsp
http://www.molsa.gov.il/Populations/Youth/Adoption/Pages/PopulationsYouthAdoption3.aspx
&nbsp
אני ממליצה למלא את הטפסים
&nbsp
http://www.molsa.gov.il/MolsaForms/ילדים%20ובני%20נוער/שירותי%20אימוץ/טופס%20מועמדים%20לאמץ.pdf
&nbsp
ולשלוח לשירות למען הילד בתל אביב
הם כבר יוצרים אתכם קשר ויתנו לכם תשובות לכול השאלות.
מבחינת אימוץ אסור הפרש גדול מ43 שנה מההורה הכי מבוגר ולכן הסיכוי לאימוץ של תינוק מאוד קטן, תחשבו על אימוץ של ילד יותר גדול או אפילו על אומנה (לא מכירה)
לגבי אימוץ חו"ל אני יודעת שאפשר הפרש יותר גדול אבל אני לא מכירה מספיק לתת מידע
&nbsp
אני ובעלי כבר קרוב ל 3 שנים בתהליך ורשמתי בלוג "ברקיע החיים" על הרגשות שלי וכול שלב בתהליך שעברנו גם אשמח לענות על כול שאלה שתעלה לכם לגבי אימוץ בארץ
&nbsp
המון בהצלחה וסבלנות זה תהליך די ארוך כי לשמחתי אין הרבה ילדים שממתינים
&nbsp
&nbsp
 

oferhv

New member
תודה רבה ושאלה קטנה

אימוץ אחים או אחיות לוקח פחות זמן או אין קשר בבקשה?
 
בתאוריה כן, אך בפועל לא תמיד

באופן עקרוני ככל שתהיו יותר גמישים בתנאים שלכם לאיזה ילד אתם מוכנים לקבל, כך יתקצר זמן ההמתנה. אם למשל אתם מוכנים ילדים גדולים יותר, אחים, ילדים עם צרכים מיוחדים, ילדים שזקוקים לשמור על קשר עם משפחת המוצא, וכן הלאה: לרוב תחכו פחות. בפועל זה פשוט סיפור של היצע וביקוש: לא תמיד בזמן ההמתנה שלכם יוצעו לכם אחים בכלל, כי לא תמיד יש בזמן נתון אחים לאימוץ.
 
למעלה