האם ניתן לאמץ ילד מגרמניה?

dianasz

New member
האם ניתן לאמץ ילד מגרמניה?

שלום לכולם. אני חדשה כאן ורציתי לשאול אם אפשר לאמץ ילד מגרמניה. אני ילידת גרמניה ולמשפחתי נכס במדינה.
תודה לכל העוזרים
 
אם את אזרחית ישראלית ותושבת ישראל את יכולה לאמץ רק מרוסיה

את יכולה לאמץ מגרמניה אם את אזרחית גרמניה ותושבת גרמניה מזה שלוש שנים רצופות אחרונות. גם אז היתה לך בעיה לרשום את הילד כבנך אם היית עוברת לישראל.
אך אם את חיה בארץ את צריכה לאמץ לפי חוקי העמותות בארץ ואלו מביאים כיום ילדים רק מרוסיה וגם זה בקושי.
בהצלחה!
 

oferhv

New member
כמה העלות וכמה זמן צריך לשהות ברוסיה בבקשה?

תודה
 
העלות הרשמית 22,000 אירו + הוצאות רופא טיסה ושהות

בסה"כ זה יוצא משהו בין 150,000 ש"ח ל-200,000 ש"ח תלוי כמה פעמים טסים, כמה זמן שוהים שם במלון וכן הלאה.
לגבי זמן השהות זה תלוי אם נוסעים פעמיים או שלוש.
אם נוסעים רק פעמיים לרוב מחכים ברוסיה עד שיונפק הפספורט לילד וזה מאריך את השהייה שם לכחודש. זה גם תלוי במחוז. אם נוסעים שלוש פעמים אז מתקצר זמן השהייה שם אך אז יש עלות נוספת של הטיסות.
בהצלחה.
 

oferhv

New member
שאלות חשובות מאוד

לגבי בריאות הילד/ילדים כיצד נוכל לדעת שלא מרמים אותנו וחו"ח נקבל ילד עם מחלה שרק בארץ נגלה אותה.
האם האימוץ מרוסיה נחשב לאמין ובעיקר מאיזה איזור ברוסיה האמינות היא גבוהה בבקשה? איננו חפצים לשבור את הלב באימוץ וזה לגיטימי מין הסתם. לגבי המחיר אפשר גם בפחות או שהמחיר קבוע וסופי? אינני בקיא בפרוצדורה לכן שואל שאלה זאת.
לגבי הפרש הגילאים אשתי בת 43 ואני 48. האם יש גיל מינימום שנוכל לאמץ או שבאימוץ מאזור רוסיה ניתן לאמץ מכל גיל בבקשה?

תודה
 
חשוב להבין שלרוב הילדים המגיעים מרוסיה יש בעיות מסוימות

לגבי שאלתך על בריאות הילדים:
רוב הילדים המגיעים מרוסיה סובלים מבעיות בריאותיות, התפתחותיות, רגשיות ולעיתים התנהגותיות ברמה זו או אחרת. אין זו סיבה שלא לאמצם, צריך פשוט להתכונן ולבנות להם תוכניות טיפול והעשרה הולמות.

לעיתים קרובות אלו ליקויי למידה, איחור שפתי, עיכוב התפתחותי, הפרעת קשב וריכוז, בעיות ויסות חושי, בעיות ויסות התנהגותי, בעיות התקשרות, הפרעות חרדה, חרדת נטישה ועוד.
במקרים פחות שכיחים הילדים סובלים גם מתסמונת אלכוהול עוברי בדרגה גבוהה, הפרעות התקשרות נרחבות והפרעות התנהגות קשות יותר.
חלק מהבעיות הללו זניחות וחולפות עם הזמן, חלקן יותר חמור וילווה את הילד כל חייו.
למשל: במחקרים אמריקאיים נמצא שבממוצע הילדים שאומצו בארה"ב והגיעו מבתי הילדים ברוסיה יש משכל נמוך יותר מאשר ילדים שאומצו בארה"ב שנולדו בארה"ב, ונמוך עוד יותר מאשר של ילדים ביולוגיים שנולדו וגדלו במשפחתם.

אתם צריכים להכין את עצמכם לאפשרויות הללו.

אני מאמינה שרוב ההורים המאמצים מסתגלים לבעיות, נרתמים לטפל בהן ומאד מאושרים עם האימוץ חרף האתגרים. אך לא כולם.

האם ניתן לשלול בעיות אלו טרום האימוץ ברוסיה?
אתם זכאים להביא רופא מטעמכם לבדוק את הילד עוד בטרם האימוץ נכנס לתוקף.
בעניין השאלה שלך לגבי הסתרת מידע רפואי: בעבר העמותות מאד לחצו להביא רופא מטעמם, ובהחלט היו פה ובמרפאה שאני עובדת בה מקרים בהם עלה חשד שהרופא מטעם העמותה נטה לאשר ילדים מבלי להציג להורים את כל התמונה הרפואית כפי שהופיעה בתיקו הרפואי של הילד או כפי שבתי הילדים דיווחו. אך אני מקווה לחשוב שאלו מקרים נדירים ושכיום אם תעמדו על שלכם: תוכלו להביא רופא מטעמכם שיהיה לגמרי שקוף איתכם. כמובן שלעיתים גם הרשויות הרוסיות מעלימות מידע אך זה משהו שלא בשליטתנו ולשם כך חשוב שתביאו רופא מנוסה שיבדוק ביסודיות את הילד.
עם זאת חשוב להבין שלא כל הפרעה ובעיה ניתן לזהות בגיל האימוץ, וכמו כן, שכמו שציינתי, רוב הילדים המאומצים הם בעלי עיכובים התפתחותיים כאלו או אחרים, וקשה לנבא לעיתים בעת האימוץ, איזו בעיה תמשיך גם בעתיד להיות בעיה מאד רצינית, ואיזו בעיה תחלוף עם הרבה/מעט השקעה.

אינני יודעת אם יש דרך לדעת מראש אמינות של איזור מסויים ברוסיה, תוכלו לשאול על כך את העמותות.

לגבי גילאים: נדמה לי שברוסיה צריכות להיות מקסימום 48 שנה הפרש בין גיל ההורה המאמץ לגיל הילד. אינני בטוחה לגבי זה. בכל מקרה עליכם להזדרז מפאת גילכם להרשם, כי הגילאים תקפים ליום הרישום של החוזה עם העמותה. אם ההורה מבוגר יותר, פשוט מקבלים ילד גדול יותר. נדמה לי שברוסיה זה הולך לפי ההורה הצעיר יותר מבני הזוג.

בהצלחה!
 

סביון1

New member
לגבי המחקרים האמריקאים

האמריקאים נוטים לאמץ גם ילדים חולים במודע. בארץ פחות עושים זאת. יתכן שזאת הסיבה לתוצאות המחקר הזה. להערכתי, אם יעשו מחקר בארץ יהיו תוצאות שונות.
 

KallaGLP

New member
חשוב מאוד להבין שמרבית הקשיים והעיכובים

הם בלתי נמנעים ונובעים מהחסכים שהילדים האלה צוברים במשך שנתיים-שלוש-ארבע, כלומר מיום הלידה ועד יום האימוץ. מרבית החסכים האלה הם נסיבתיים ולא מולדים, כלומר לא נובעים מבעיה אינהרנטית אלא נרכשים בגלל התנאים המאוד לא אופטימליים שהילדים האלה גדלים בהם, ללא אהבה וטיפוח הוריים וללא מספיק גירויים התורמים להתפתחות. ילד ששהה בממוצע שלוש שנים במוסד ולא רכש לפחות עיכובים ובעיות מסוימים זה די נדיר, ולא ריאליסטי לצפות שלא תהיה שום השפעה של תנאי הגידול והחינוך הכה חסרים על ילד כזה, וזה מצב שמראש צריך להביא בחשבון ולדעת שעם טיפול והשקעה ניתן לצמצם את מרבית הפערים האלה במידה רבה ואולי אף לסגור לגמרי את חלקם.
מעבר לזה יכולות כמובן גם להיות בעיות מולדות ואף נרכשות שאינן ניתנות לפתרון, כמו לכל ילד, אפילו ילד ביולוגי, ובעיות הנובעות ישירות מהרגלי השתייה של נשים בהריון ברוסיה, שזה תסמונת האלכוהול העוברית. כיום יש הרבה יותר מודעות מבעבר לתסמונת זו ובגלל זה, כפי שכבר נאמר, אפשרי לאבחן לפחות את המקרים הקשים וחשוב להביא רופא טוב, מנוסה ובעל המלצות מטעמכם. כמו כן, אני מציעה לקרוא הרבה על הסתמונת הזו ולא לפחד להקשיב לאינטואיציה שלכם בזמן המפגש עם הילד: אם אתם מרגישים שמשהו לא ממש בסדר, אפילו אם לא ניתן להניח על זה ממש את האצבע, כנראה שיש דברים בגו. אבל חייבים לקחת בחשבון שאין ערובות כאן, בדיוק כמו שאין ערובות בלידת ילד ביולוגי. יכול להיות מצב של בעיות שבאות לידי ביטוי רק בגיל מאוחר יותר, או מצב שבו קשה מאוד לדעת האם הסיבה לעיכוב היא נסיבתית או מולדת או מצב שבו רופא, בהיותו בכל זאת רק בן אדם, טועה באבחנה שלו. מעבר לכך, באמת קשה עד בלתי אפשרי לחזות בוודאות האם ניתן להיפטר לגמרי מבעיה כזו או אחרת. לפעמים גם בעיות שאינן מולדות משתרשות כל כך חזק שכבר לא ניתן לסובב את הגלגל לאחור ולהגיע למצב כאילו כלום לא קרה. לטראומות וחסכים רגשיים והתפתחותיים עלולות להיות השפעות ארוכות טווח בתחום ההתנהגותי, הרגשי והקוגניטיבי, וזה סיכון שחייבים לקחת.
בקיצור, צריך להיות מודעים לכל הקשיים הפוטנציאליים האפשריים האלה, אך יחד עם זאת אפשר להתרשם ממה שנכתב עד כה שכמעט כל הילדים שאומצו מרוסיה הם בעייתיים או חולים, וזה לא כך. ראשית, גם ילדים ביולוגיים רבים בימינו מאובחנים ברמה זו או אחרת של בעיות קשב וריכוז, לקויות למידה, בעיות התנהגות כאלה ואחרות וכו'. למען האמת, מרבית ההורים לילדים ביולוגיים שאני מכירה מתמודדים עם בעיה כזו או אחרת (החל מלקויות או בעיות למידה כאלה ואחרות וכלה באוטיזם, פיגור, אשפוז פסיכיאטרי ועוד), אבל בסך הכל חלקן הגדול של הבעיות אלה בהחלט בעיות שאפשר לחיות ולהתמודד עמן, וכמו שאנשים ממשיכים ללדת ילדים למרות הסיכוי הלא מבוטל שיהיו להם בעיות כאלה או אחרות, ואף סיכוי שחלקן יהיו חמורות ולא ניתנות לטיפול, כך אנשים גם ממשיכים לאמץ. שנית, באמת שפערים נסיבתיים רבים אפשר לסגור.
כדי לאזן מעט את התמונה אני יכולה להביא כדוגמה את האימוץ שלנו. אמנם אימצנו ילדה בגיל שנה, ולתקופה שבה ילד נמצא בבית ילדים בהחלט יש חשיבות רבה, אך בתנו היא ממש ילדה מוצלחת, ולנו יש עם מה להשוות כי יש לה גם 3 אחים שנולדו לנו. ילדה חכמה, כשרונית, יצירתית וחרוצה, בגיל 16 וחצי היא תלמידת תיכון וגם עובדת כמה פעמים בשבוע כמוכרת בחנות שמייצרת שוקולד ויש לה המון חברים, אנרגיות ושמחת חיים בלתי נדלות. יש תחומי לימודים שבהם היא ממש פורחת, כמו חשבון ואמנות. בשפות אמנם קצת יותר קשה לה, אך היא עובדת קשה ועם קצת עזרה מתמודדת יפה מאוד (אצלי כילדה היה הפוך - הייתי מצוינת בשפות והתקשיתי במתמטיקה. כל אחד והתחומים החזקים יותר והפחות שלו). ברור שיש לפעמים קשיים ובעיות, כמו כמעט עם כל ילד שחווה את גיל ההתבגרות (וכאמור, מניסיון גם עם ילדים ביולוגיים לא חסרים כאלה), אבל בסך הכל היא מקשיבה לנו בדברים החשובים ויש לה רצון משלה להצליח והמצב מצוין גם יחסית להרבה ילדים ביולוגיים שאנחנו מכירים, והיא ילדה רגילה לגמרי ועם כל הצניעות לעניות דעתי גם מוצלחת יותר מהממוצע בתחומים רבים.
דוגמה נוספת של משפחה שאימצה 4 ילדים מרוסיה, כשרובם כבר היו גדולים ממש בעת האימוץ (גילאים 6 -10) יצא לי להכיר באופן אישי ואף הצגתי אותו בזמנו בפורום. מדובר כאן באימוץ מוצלח מאוד של 4 ילדים מוצלחים מאוד, וכאן מדובר בתקופה שלפני שהחלה המודעות הגדולה לתסמונת האלכוהול העוברית ובכלל האמריקאים פחות לחוצים על בריאות הילדים שהם מאמצים, כך שסביר שאף רופא אפילו לא הסתכל על הילדים האלה לפני שאומצו (אם כי כמובן לא שאלתי אותו). אגב, בעבר לא הכרנו מקרוב משפחות מאמצות מחוץ למסגרת הפורום, אך דווקא במקום החדש שעברנו אליו, בנוסף למשפחה הזו, בתנו התחברה עם ילדה שבמקרה גם אומצה מרוסיה. זו ילדה חמודה מאוד שלומדת עם בתי באותה שכבה והייתה אצלנו בבית כבר כמה וכמה פעמים. בנוסף אנו פוגשים אותה כעובדת כשאנחנו עושים קניות בסופר המקומי בערבים. מהשיחות שלנו איתה ומסיפורי הבת היא עושה רושם של ילדה רגילה לגמרי שמנהלת חיים פעילים, חרוצים ומועילים. כלומר גם אם יש לה קשיים כלשהם שאנו לא מודעים לקיומם (כי על פניו אין שום סימן לכאלה), הם בטח לא בולטים או ברמה שמחריגה אותה בצורה כלשהי מהחברה.
לסיכום, מה שרציתי לומר הוא שאכן צריך להיות מודעים לבעיות הפוטנציאליות של אימוץ ילדים מרוסיה ואם מחליטים ללכת על זה, לדאוג לנקוט כל האמצעים העומדים לרשותכם כדי לצמצם את הסבירות לבעיות רציניות. צריך להבין שבחיים אין ערובות לשום דבר, אך יחד עם זאת בפועל יש גם הרבה סיפורי הצלחה וילדים מאומצים שיוצאים אנשים נורמליים ומוצלחים ובסופו של דבר מכניסים הרבה אהבה ונחת לחיי הוריהם.
בהצלחה עם כל אשר תחליטו!
 

סביון1

New member
נסו לקחת רופא מטעמכם שאתם סומכים עליו שיבדוק את הילד

אם לא ניתן שהוא יבדוק אלא רופא של העמותה בודק, אז כדאי לתת לו לעבור על המסמכים הרפואיים ותוצאות הבדיקות ולתת חוות דעת.
 

fatfat

New member
העלות היא 22.000 יורו + הוצאות נילוות

(כרטיסי טיסה, שהות ברוסיה, בדיקת רופא ועוד) לילד אחד. אם אתם מאמצים אחים זה לא מכפיל את הסכום אבל בהחלט מעלה אותו באופן משמעותי. מיסיון של חברה שאימצה זוג אחים לפני כשנתיים בערך פי 1.5 על שני האחים, דהיינו כ- 33.000 יורו.
 

Noga Lavie

New member
אזרחי ישראל שהינם גם תושבי ישראל

חייבים לאמץ דרך עמותת אימוץ ישראלית מאושרת.
גרמניה היא מדינה פדרלית, כך שהחוקים ספציפיים בה משתנים בין חלקיה.
מבחינת ישראל, חייבים לנתק את קשרי התושבות עם ישראל לפני שאפשר לאמץ ללא קשר עם עמותה ישראלית. הווה אומר - שלוש שנות מחיה מחוץ לישראל מתוך חמש השנים האחרונות.
אין לי מושג כמה זמן צריך מבחינת גרמניה לשהות בגרמניה כדי שאפשר יהיה לאשרר אימוץ שם. ילידות ובעלות על נכסים אינן רלוונטיות לנושא. תושבות במקום ויכולת לעמוד בבדיקות סוציואקונומיות רלוונטיות הרבה יותר.
בישראל ישנן כרגע שתי עמותות מאושרות פעילות, ושתיהן פועלות ברוסיה. כדאי להתחיל משיחה איתן, כדי לקבל את מירב האפשרויות הפתוחות כרגע.
 

isoaq

New member
אומצתי מגרמניה בשנת 83

תהליך קשה יקר וניראה לי שלא חוקי בזמנו שאלתי בשגרירות בת"א ...
זה גם לא מקנה אזרחות ...
 
למעלה