אימוץ אחים או אחיות בארץ ובגרמניה

dianasz

New member
אימוץ אחים או אחיות בארץ ובגרמניה

מה הסיכויים לאימוץ אחים או אחיות בארץ ומאיזה גיל אפשר בבקשה? אני בת 43 ובעלי 48.
לגבי שאלתי הראשונה לגבי אימוץ מגרמניה האם ניתן לאמץ גם אחים או אחיות בבקשה?
תודה
 

fatfat

New member
ברוכה הבאה


אענה לך קודם לגבי גרמניה. לישראל אין הסכם אימוץ עם גרמניה. ובכלל מחו"ל כרגע ניתן לאמץ רק מרוסיה.

עם זאת אם יש לך אזרחות נוספת את יכולה לאמץ ממדינת האזרחות על פי החוקים של אותה מדינה. כיום המדינות דורשות גם תושבות שזה אומר שהתגוררת בפועל באותה מדינה בתקופה האחרונה, כשמשך זמן התושבות משתנה ממדינה למדינה ונע בין שנה וחצי לחמש שנים.
 

Noga Lavie

New member
אזרחות אינה זרה אינה מהווה שיקול מבחינת מדינת ישראל

גם אם גרמניה אינה דורשת תושבות (מה שלא סביר להניח), עדין ישראל דורשת מתושביה לאמץ אך ורק דרך עמותות מוכרות על ידי המדינה.

היה ואזרח ישראלי נחשב כתושב חוץ (כלומר חי מחוץ לישראל את פרק הזמן הרלוונטי לניתוק קשרי תושבות), אין חשיבות מבחינת ישראל האם יש בידיו אזרחות נוספת אם לאו, ואימוץ חוקי של מדינה אחרת יאושרר על ידי המדינה והילד יוכר כאזרח ישראלי.
אך ללא סטטוס של תושב חוץ, גם אם האימוץ נחשב חוקי במדינה האחרת, הוא לא יאושרר על ידי ישראל. כלומר הילד לא יקבל אזרחות ישראלית, ולא בטוח שהילד יורשה להכנס לישראל בכלל.
 

fatfat

New member
ולגבי אימוץ אחים בארץ

דווקא מחפשים משפחות שתסכמנה לאמץ קבוצו אחים על מנת לא להפריד בין אחים.
החוק אומר שגיל ההורה המאומץ המבוגר מבין השניים לא יעלה על 43 שנים מגיל הילד בעת האימוץ. זאת אומרת שאם בעלך בן 48 תוכלו לאמץ היום רק ילדים מגיל חמש ומעלה. אבל יש גם החרגות. נניח אם מדובר באחים שאחד יותר צעיר.
כיום יש מעט ילדים שהם ברי אימוץ וזמן ההמתנה גם לילדים יותר גדולים הוא מספר שנים, זאת אומרת שאם תאושרו לאימוץ בעלך כבר יהיה מעל גיל חמישים ןז גיל גבולי מאוד מבחינת האישור לאימוץ.
אבל כמו שכתבתי תמיד יש יוצאים מהכלל. בגדול מסים להתאים לילד את המשפחה שסבורים שתהיה הכי טובה עבורו. ואולי דווקא אתם תהיו אלה. עליכם לפנות לשרות למען הילד באיזור מגוריכם או להוריד את הטפסים הנדרשים מהאתר של משרד הרווחה באינטרנט ולשלוח אותם. מהרגע שהטפסים מתקבלים בשרות אתם נכנסים לתור ההמתנה. ושם כבר יתנו לכם את כל הפרטים לגבי הסיכויים שלכם.
 
למעלה