תחילת תהליך אימוץ ילד מחו"ל

Talik34

New member
תחילת תהליך אימוץ ילד מחו"ל

שלום ובוקר אור,
אנחנו בתחילת ציר הזמן שבסופו שמחה גדולה בדמות ילד משלנו.
ההתרגשות, התהיות והנחישות הפכו בשבועות האחרונים לדבר מוחשי בבית.
אחד הדברים לגביהם תמהתי הוא מיעוט השיח היחסי בנושא, כאשר פורום זה הוא מן היוצאים מן הכלל בעניין.
אם ישנן כאן אמהות או אבות שחשים שיוכלו לחלוק משהו מהמסע שלהם, אשמח מאוד. ישנו איזה רעב לידע, לניסיון של אחרים שאיני מוצאת לו פתרון בקרב סביבתי הקרובה.
אלף תודות

טליק.
 

KallaGLP

New member
ברוכים הבאים ובהצלחה.

אין הרבה שיח בנושא, לפחות בפורומים, מכמה סיבות:
1. תהליך האימוץ בחו"ל הואט מאוד בשנים האחרונות. מעטים הם אלה שעוברים את התהליך כעת או סיימו אותו רק לאחרונה. מרבית מי שאימצו - אימצו כבר מזמן והמשיכו עם חייהם אל ענייני ובעיות היומיום שבגידול ילדים ומתבגרים.
יש אמנם קבוצות פעילות של הורים מאמצים בפייסבוק, אך אני לא ממש מכירה אותן ואולי אני טועה, אך לדעתי רובן עוסקות כבר אף הן בתקופת ההורות שלאחר האימוץ ובקשיים המתעוררים בהקשר של אימוץ, ולא בתהליך האימוץ עצמו, מאותה סיבה.
2. בכללי הפורומים פעילים הרבה פחות כיום מאשר בשנים קודמות, שוב בגלל ריבוי פלטפורמות אחרות, כמו פייסבוק.
3. ככל שהילדים מתבגרים, כך חשוב יותר לחלק גדול מההורים לשמור על פרטיות ילדיהם, ולכן יש נטייה לחלוק פחות עם אחרים, או לעשות זאת בקבוצות סגורות.

אני רק יכולה להעיד על עצמי שאני אימצתי מזמן מאוד, לפני יותר מ-15 שנה. בתי כבר בת 16 וחצי כמעט. מדובר במתבגרת עסוקה מעל הראש בענייניה המתבגרים - לומדת, לוקחת שיעורי נהיגה, עובדת, ומבלה עם אחיה וחבריה, ונושא האימוץ לא מעסיק אותה ולכן גם אותנו בשלב זה בחיינו, אף על פי שהנושא תמיד היה חופשי ופתוח בינינו.
אני אמנם שומרת אמונים לפורום ומשתדלת להיכנס, לקרוא ולכתוב באופן קבוע, אך זה בערך המגע היחיד שלי עם תחום האימוץ נכון לימים אלה, ואיני מתמצאת כל כך במצב העניינים הנוכחי. היות שאימצתי כל כך מזמן, חלו הרבה שינויים בתהליך מאז והחוויה של התהליך כבר לא כל כך טריה בזיכרון כמו פעם.
יחד עם זאת, אני יודעת כמה חשובים מידע ותמיכה לאלה שנמצאים בתהליך, ולכן את בהחלט מוזמנת לשאול ולהעלות כאן עניינים שמטרידים או מעסיקים אותך, ואני (ואני מניחה גם שגולשים אחרים שעדיין נכנסים לפה), אשמח לתמוך וגם להתייחס לכל עניין שיש לי די ידע וניסיון כדי לענות.
 

Talik34

New member
תודה KallaGLP

גם ההתוודעות למגוון המורכבויות (אלו שלא העלתי במוחי הקודח) הוא חלק מזה.
תודה על התשובה- הוספת לי דעת.
המגע הנעלם והרצוי הוא באמת עם מי שנמצאים בתהליך, ואם מי מהמשתתפים מרגיש שיכול- אשמח ליצירת קשר בפרטי או לפי הנוחות האישית.
 
לא מזמן פירסמה פה אמא שאימצה אחים: בן 4.5 ובת בת 3.4

את יכולה לראות את זה בדף זה למטה, שמה לירית.
גם אנחנו כמו קאלה אימצנו די מזמן ומאז השתנתה מאד מדיניות האימוצים מרוסיה.
היום כבר קשה יותר לאמץ וגיל הילדים עלה מאד.
לצערי נתקלתי בעבודה שלי בהליכי אימוץ שהגיעו למבוי סתום והסתיימו בלי ילד.
אם תסכימו להגמיש את הבקשות: גיל הילד, אפשרות של צרכים מיוחדים, אפשרות של אימוץ אחים וכן הלאה: תגדילו את הסיכוי לאימוץ וההליך יתקצר.
מאחלת לכם הרבה הצלחה!
 

מעין686

New member
מבינה אותכם!

כאשר התחלנו את התהליך של אימוץ בארץ לא הצלחתי למצוע מספיק סיפורים בנושא... אני ממש מבינה את הרעב הזה לכול מידע אפשרי!
לכן התחלתי לכתוב בלוג על הרגשות שלי ומה עברנו בכול שלב ושלב של התהליך, הבלוג שלי אומנם על אימוץ בארץ "ברקיע החיים" אבל אולי זה יתן לכם רעיון לכתוב גם על התהליך של אימוץ חו"ל על מנת לעזור בעתיד לאנשים במקום בו אתם נמצאים היום.
הרבה בהצלחה ולמרות שהפורום לא פעיל כמו פעם אני מצאתי אוזן קשבת ותשובות לכול שאלה (אפילו הכי "טיפשית") ולכן שווה להיכנס מידי פעם
בהצלחה!
מעין
&nbsp
 

מאושרת19

New member
אימוץ חול

מוזמנת ליצור קשר בנייד 0543860696 אימצתי שני אחים לפני כחודשיים ויש לי עוד ילדה מאומצת מלפני כשלוש שנים
 
למעלה