טיסה שלישית לרוסיה.

liatha

New member
טיסה שלישית לרוסיה.

היי,
אשמח לעזרה מניסיונכם.
רשימת דברים שמומלץ לקחת לטיסה השלישית שבה שוהים חודש ולעיתים יותר ברוסיה עם הפעוט.
מדובר בטיסה לאיזור נידח קרוב לסיביר.

תודה רבה לעונים.
 

Noga Lavie

New member
הייתם שם כבר?

בעבר פורסמו רשימות בפורום, אך איני מצליחה למצוא אותן כרגע.
לי קשה לתת המלצות, לא רק כי חלפו שמונה שנים מאז שאימצנו, אלא גם כי אנו מתגוררים בבלגיה וכל מערך האימוץ והתמיכה שונה, וגם כי יש הבדלים בין רוסיה וקזחסטן. אך העיקר הוא שהאיש היה זה שנסע לנסיעה האחרונה לבדו, בעוד אני נשארתי מאחור.

עם זאת, לא סתם כתבתי את השאלה הכותרת. אם כבר הייתם שם, אתם יודעים מה יש, מה אין, מה בר השגה ומה לא.
למשל, אני זקוקה לקפה בוקר, קפה סביר לכל הפחות. בשום פנים ואופן לא נס קפה. אי אפשר היה להשיג זאת במקום אליו נסענו. אני, כי אני זקוקה לזה, לא מהמרת, והבאתי איתי ערכת קפה פילטר כבר לנסיעה הראשונה. לא מעולה, אך קל לארוז מאשר ערכת אספסו. אשת הקשר שלנו על משפחתה כל כך התלהבו מההמצאה המוזרה הזו, שבנסיעה הבאה הבאנו ערכת מתנה. וטוב שהבאנו ערכה שניה, כי בדיוק אז שהה זוג נוסף, שלא הכין עצמו מראש, וכבר היו על סף קריסה רק בגלל קפה.
זו דוגמא מטופשת, אך כדוגמא נראה לי שהיא עושה את תפקידה היטב. למה אתם זקוקים, שאי אפשר להשיג שם ואתם יכולים להביא?

מעבר לפריטים הנ"ל:
כדאי להביא תרופות ילדים בסיסיות.
גם מוצרי היגיינה טובים מותאמים לילדים, עבור הרחיצות הראשונות.
אם יש לכם מידות של הילד, אפשר להביא ביגוד בסיסי להתחלה (גם נעליים). לנו לא היו מידות, אז האיש קנה ביגוד בסיסי בעיר הנידחת בקזחסטן (והיא נידחת!). מה שאמר שהוא קנה בגדי בנים, כי בגדי בנות היו מזעזעים שם. כלומר, היה קשה למצוא משהו, אבל ניתן להסתדר, אם יש מי שיתרגם עבורכם.
אם הבאתם לו בעבר צעצוע מתנה, אל תסמכו שיתנו לכם אותו ביציאה מבית הילדים, אלא הביאו כפול איתכם, כדי שתהיה לו המשכיות כלשהי. אם לא הבאתם צעצוע, זה הזמן להביא איזשהו חיבוקון (תרגום מפלמית לבובות בד/פרווה רכות), שיהיה לילד בימיו הראשונים מחוץ לבית הילדים. מצד שני, לא להגזים בצעצועים, כי לא תרצו ליצור עודף גירויים.
 

liatha

New member
תודה רבה


תודה על התשובה המפורטת.
תרופות בסיסיות הכוונה לאקמולי ומה עוד? מניחה שמהסופר פארם ובלי מרשם כן?
לגבי אוכל, מגיעה עם אמא והיא שומרת כשרות..יש בכלל בשר כשר או שתהפוך לצמחונית לחודש?
תודה רבה
 

Noga Lavie

New member
כפי שהתחלתי הודעתי הקודמת

אימצנו לפני שמונה שנים, מקזחסטן, ואנו מתגוררים בבלגיה. הווה אומר, אני יודעת כמעט דבר ספציפי.לכן זה מזל שאחרות כבר השיבו לגבי על תרופות, כי איני יכולה לעשות זאת.
אם המקום ממש נידח, לא תהיה בו קהילה יהודית, מה שיוביל לכך שלא יהיה בשר כשר. זו הנחה סבירה מאוד. בירור מול העמותה יעלה תשובה אמינה יותר, ואולי גם פתרונות.
בתקופה הזו של השנה, דרך אגב, לא צריך להיות קר מאוד. באזור ממנו אימצנו האקלים די דומה (לא כה קיצוני, אך מספיק). הגענו באביב, שכמעט הרג אותנו, אך כשהאיש הגיע בקיץ לביקור אחרון, כבר אפשר היה לנעול סנדלים. תבדקי אתרי מזג אוויר כבר עכשיו, לראות מה המצב במיקום הספציפי שלך.
 
הי ליאת

אימצתי ממש מזמן ,לא מאיזור כה קר.
בכל זאת כמה המלצות
1- שאלי בעמותה עצמה. הם יכולים להפנותך לאנשים שחזרו משם לא מזמן. וגם לומר המלצות מטעם עצמם.
2- תמיד לסיביר אנשים נוסעים עם בגדים תרמיים שמבודדים מהקור. השאלה אם זה נכון גם בתקופה זאת של השנה. אני מעריכה שישנם אנשים שיש להם חליפות ללא שימוש ואולי יוכלו למכור לכם בעלות נמוכה.
3. ממליצה למלא מזוודות במתנות למטפלות ולמנהל/ת בית הילדים כגון מוצרי אהבה ים המלח [זולים ומבוקשים] ובמבה לילדים[מתמוגגים ממנה] . חושבת ששם תוכלי להבין יותר מה נחוץ ולהשלים הקנייה לשם זמן השהות-שם.
4. קני מילון עברי רוסי לשפה מדוברת בהוצאת דניאל זק. מאפשר לדעת מיידית
איך אומרים דברים ברוסית בנושאים שונים חשובים לתיירים.זה ספר כיס שבקלות רבה נכנס לכל תיק.
5. בחרי מספר מועט של צעצועים ,וגם כפית חמודה וצבעונית להאכלה[נמצא במדף התינוקות בסופר פארם ] ושזה יהיה ציודך לכל הפגישות עם הילד.שהוא יזהה ויכיר אותך ואת הדברים המיוחדים הללו כמקשה אחת. את אמא שמביאה אליו עולם חדש,ועל סמך הפגישה שוב ושוב איתך וגם עם אותם משחקים יכול להתחיל לפתח תחושות של מוכרות אמון ביטחון.
6. לגבי האוכל.חושבת שלא כדאי לך לשבור את הראש ולסחוב מהבית. תוכלי למצוא אריזות סגורות פרווה. תוכלי לקנות ירקות בשוק. עזבי את זה ,לדעתי.

7. המלצה ממש לא שגרתית. גם אם הילד יוכל להיות איתכם בבית- דירות/מלון תוך כמה ימים,חשוב במיוחד שתבקרו אחר כך מדי יום בבית הילדים. זו פרידה רצינית עבורו. הוא לא חושב לעצמו - אני מגיע ממקום לא טוב לגן עדן. הוא התרגל שם לדמויות הילדים והמטפלות. חשוב מאד שהפרידה תהיה הדרגתית. תוכלי גם בביקורייך לקבץ טיפים מהמטפלות לגבי שעות האכלה ומה אוכלים- לא כדאי בבת אחת לשנות לו את כל התפריט.

בהצלחה.
 

fatfat

New member
לגבי תרופות לעזרה ראשונה:

סירופ להורדת חום דוגמת אקמולי או נורופן, תרופה לשלשול שלא מצריכה מרשם (דוגמת קלבטן), פלסטרים (אגד מדבק), פולידין, משחה לפצעים שלא מצריכה מרשם דוגמת ויטמרפן. משחת טראומיל. משחה לתינוק למרוח בזמן ההחתלה (אם הילד לא גמול). ואם לא גמול גם טיטולים. חומרי היגיינה דוגמת מגבונים, דיאודורנט, טמפונים וכו'.
תלוי בגיל הילד אבל עד גיל שלוש הייתי מצטיידת בעגלה על מנת שאפשר יהיה לצאת עם הילד לטיולים. אסור לשכוח שהילד לא מורגל להליכה ממושכ בטיול וגם לא להתנהגות בטיול. הורים רבים דיווחו שאחד הקשיים היו הבריחות של הילד לכביש.
כדאי לברר מידע על האיזור ומה ניתן לעשות בו וכמה שיותר לצלם כדי שתהיה לילד מזכרת וכמובן כמה שיותר לצלם את בית הילדים מבפנים ומבחוץ. ואם יתנו לכם גם את החברים והמטפלות.
אוכל הייתי מקפידה לתת לו את התפריט לו רגיל מבית הילדים.
והייתי מצטיידת גם בטאבלט שיאפשר תעסוקה לילד כמו צפייה בשירים וסרטונים בשפה שמכיר.

בהצלחה ושתזכו לחזור בממהרה ארצה עם אוצרכם.
 

KallaGLP

New member
אימצתי מזמן ולא יודעת אם הדברים השתנו מאז,

אך להביא מהארץ הרבה שקיות ניילון עם ידיות.
גם אנחנו אימצנו מסיביר ושם בזמנו היה מחסור כזה שכשמסרנו כביסה מלוכלכת בשקית, החזירו לנו את הכביסה הנקייה באותה השקית עצמה. כשביקשנו בפעם הבאה להחזיר בשקית נקייה שסיפקנו להם, הם בכל זאת החזירו גם את השקית הקודמת ולא האמינו לנו כשביקשנו פשוט לזרוק אותה לפח. אני די בטוחה שמישהו מהעובדים פשוט לקח אותה הביתה.
אגב, המתנות שבבית הילדים הכי אהבו היו חבילות נייר טואלט ושקיות ניילון. נחטף כמו לחמניות טריות.
 

liatha

New member
אוקיי.. צריך להביא מתנות גם

לבית הילדים?
&nbsp
אני מבינה בדירה שמקבלים לשהות שם אין מכונת כביסה?
&nbsp
תודה.
 

KallaGLP

New member
כן, מקובל להביא מתנות לבית הילדים.

אפשר איזה צעצוע או סט צעצועים עבור חדר המשחקים של הילדים (מקובל להביא צעצועים לילד שמאמצים, ואז להשאיר חלק מהם לילדים שנשארים שם), ובנוסף הבאנו נייר טואלט ושקיות.
אין לי מושג אם תהיה מכונת כביסה במקום שבו תשהו (האם הוא נתון לבחירתכם? אני כבר לא זוכרת). אני מציעה לברר מראש. אך שקיות צריך גם למטרות אחרות.
 
למעלה