איפה מתחילים?

ROZENA100

New member
איפה מתחילים?

שלום...
חדשים פה ובכלל בנושא.
אנחנו מאוד רוצים לאמץ ילד/ה ולא יודעים איפה להתחיל ואיך.
נשמח להכוונה כלשהי.
תודה גדולה!
 

מעין686

New member
בהצלחה!

אתם מוזמנים לעבור על הבלוג שלי "ברקיע החיים" זה בעיקר מחשבות ורגשות שלי בכול שלב ושלב של התהליך...
בהתחלה צריך למלא טפסים של שירות למען הילד ולשלוח למשרד שקרוב למקום המגורים שלכם.
http://www.molsa.gov.il/Populations/Youth/Adoption/Pages/PopulationsYouthAdoption3.aspx
הם כבר מייצרים אתכם קשר אבל ניתן גם להתקשר ואז נקבע פגישה ראשונית ששם תקבלו הרבה תשובות
לגבי אימוץ חו"ל אני לא יודעת כול כך אבל יש פה כמה המלצות לגבי אך להתחיל בפורום.
אני חייבת להוסיף שהפורום הזה עזר לי המון ותרגישו חופשי לעלות כול שאלה שתעלה לכם בדרך!
המון בהצלחה!
 

KallaGLP

New member
יש שני מסלולי אימוץ נפרדים: בארץ או בחו"ל.

ראשית אתם צריכים להחליט (אם לא עשיתם זאת עד כה) באיזה מסלול אתם בוחרים (כעקרון, אפשר להירשם לשני המסלולים, ואם משלימים אחד אפשר בהמשך לוותר על השני). היות שבכל מסלול יש הגבלות, יתרונות וחסרונות שונים (כגון עלות, משך תקופת ההמתנה ועוד), כדי לייעץ לכם אנחנו קודם כל צריכים לדעת באיזה מסלול בחרתם וכמה פרטים בסיסיים עליכם, כגון גיל ומצב משפחתי. יש לציין שכדי לקבל אישור לאמץ בשני המסלולים יש לעמוד גם בקריטריונים כלכליים, רפואיים ופסיכיאטריים מסוימים.
אציין רק בכללי שכיום מצב האימוץ הבינלאומי נמצא במצב לא טוב. יש אימוצים רק מרוסיה, וגם שם המצב נפיץ ולא יציב, ויש גם הגבלות שונות על אימוץ משם. למשל, אי אפשר לאמץ שם תינוקות, אלא רק ילדים החל מגיל כשנתיים, והתהליך יקר למדי. אך עדיין יש אימוצים משם, וההמתנה לרוב קצרה יותר מאשר באימוצים בארץ. אימוץ בארץ הוא בדרך כלל תהליך ממושך מאוד, במיוחד אם רוצים לקבל תינוק קטן וללא צרכים מיוחדים.
אז אנא הבהירו איזה מסלול מעניין אתכם וספרו קצת עליכם כדי שנוכל לתת מידע רלוונטי במידת האפשר.
בכל מקרה את המידע העדכני והמדויק ביותר אפשר לקבל מהשירות למען הילד, ו/או, אם רוצים לאמץ מחו"ל, משתי עמותות האימוץ הפעילות כיום.
 

ROZENA100

New member
תודה גדולה על המענה המקיף

גם שלך וגם של המגיבה לפנייך.
&nbsp
אנחנו זוג +1.
ככל הנראה הסיכויים שנהרה שוב נמוכים עד כדיי בלתי סבירים.
&nbsp
מניחה שמעוניינים באימוץ בארץ.
בני 37, מצב כלכלי טוב...
&nbsp
&nbsp
 

KallaGLP

New member
אז אם כך, עליכם לפנות לשירות למען הילד.

אני אימצתי בחו"ל וכבר ממש מזמן, אז אני לא ממש מתמצאת בתהליך האימוץ בארץ, ואני גם לא בטוחה מה הסיכויים שלכם לקבל תינוק אם יש לכם כבר ילד ביולוגי. נדמה לי שיש אפשרות לאמץ עד שני תינוקות, אך אני לא יודעת אם יש אפשרות לקבל תינוק אם כבר יש לכם ילד ביולוגי. אם לא, אז תוכלו לאמץ ילד המוגדר כבעל צרכים מיוחדים, שזה כולל ילדים מעל גיל שנתיים. בכל מקרה אם אתם צעירים, בריאים ובמצב כלכלי טוב אני לא צופה בעיות מיוחדות, אך כמובן שהיחידים שמוסמכים לענות לכם על כך תשובה ודאית הם נציגי השירות למען הילד.
 

ROZENA100

New member
מנסה להבין ולחדד

את חושבת שלזוג עם ילד, לא יאפשרו לאמץ תינוק, או בכלל?

יכולה לספר קצת על עלויות של אימוץ בחו"ל ומסגרת זמנים?
 

fatfat

New member
זה לא שלא יאשרו לכם לאמץ בכלל

אבל ההמתנה לתינוק בארץ היום היא כשמונה שנים כיוון שאין כמט תינוקות ברי אימוץ. וגם לגבי אלה שיש, ישנה היררכיה לגבי העדיפות בתור. בראש הסולם ניצבים זוגות חשוכי ילדים. אחריהם זוגות שכבר אימצו ילד אחד. ורק אחריהם זוגות שיש להם ילד ביולוגי. כך שאם תעשי לבד את החשבון תראי שהסיכוי שתזכו לאמץ בקרוב הוא די נמוך. בארץ מותר פער גילאי של 43 שנים בין ההורה המבוגר מבין בני הזוג לילד, בעת האימוץ. ציינת שהיום אתם סביב גיל 37 ואם ההמתנה בממוצע היא 7-8 שנים אתם כבר על הגבול לאימוץ תינוק. זה בגדול. כמובן שלכל כלל יש יוצאים מהכלל.

אימוץ בחול עולה 20.000 יורו ולזה יש להוסיף שלוש פעמים טיסות הלוך וחזור לרוסיה ושהות שם ולפעמים גם טיסות פנים שם, הטסה ותשלום של הרופא, לא חובה אבל מומלץ. בטיסה האחרונה גם כרטיס לילד. תשלום עבור מיסים ואגרות בבית המשפט ועוד. זה מסתכם בכ- 150.000 ש"ח ל- 200.000 ש"ח.
 

KallaGLP

New member
התכוונתי שלא בטוח שיאפשרו לאמץ תינוק.

ואם כן יש אפשרות לאמץ תינוק, ייתכן שרק כזה שמוגדר כבעל צרכים מיוחדים (שזה מושג הכולל בתוכו הרבה סעיפים ואפשר להחליט שאתם מוכנים לצרכים מיוחדים מסוג מסוים בלבד). אבל שוב - הכתובת לבירור התשובות לשאלות האלה היא השירות למען הילד.
לגבי עלויות של אימוץ חול - כשאנחנו אימצנו, לפני 15 שנה, העלויות היו אחרות וכך גם חלק מהנהלים, ולכן אני לא המקור הטוב ביותר למידע עדכני בנושא. נדמה לי שהתהליך עצמו עולה בסביבות ה-20 ומשהו אלף יורו ולזה יש להוסיף הוצאות על טיסות, שהיה ברוסיה, רופא ועוד הוצאות, כמו מתנות לבית הילדים ולצוות, שהן כבר כסף מאוד קטן יחסית לכל השאר. ללא ספק מדובר בתהליך יקר. למיטב הבנתי (ושוב, עדיף לשאול מישהו שאימץ לאחרונה) התהליך כולו אורך בסביבות השנתיים ובסופו מקבלים ילד בן כשנתיים (לא ניתן לאמץ תינוקות מרוסיה כיום בכלל).
 
למעלה